248 posts, 13 pages, 88,283 views
Bio, 15.8.2007 21:59:
mulla flunssaan auttaa kans finrexin ja lepo, tai pelkkä lämmin juotava ja lepokin auttaa kummasti
Annakins, 6.8.2007 15:40:
---
sadesola, 5.8.2007 15:20:
Höyryhengitys ja kuumat juomat toimivat, mutta onko vinkkejä?
---
faija käytti sellasta systeemiä (oisko kutsunu sitä norsuks/elefantiks tms?) jolla siis huuhdellaan nenä suolapitoisella vedelle. Toimii kuulemma oikein hyvin.
La Petite, 16.8.2007 12:00:
---
Annakins, 6.8.2007 15:40:
faija käytti sellasta systeemiä (oisko kutsunu sitä norsuks/elefantiks tms?) ---
Sarvikuono toimii!
anniharha, 27.11.2007 12:19:
Moi. Taas.
Neljäs angiina vajaan vuoden sisällä, nyt alkaa syödä hermot hajalle tämä meininki. Oon joutunut vuoden aikana nautiskelemaan useamman lääkekuurin, kuin aiempaan 19 vuoteen yhteensä. Stressiperäisesti tais taas iskeä, ei oo kerennyt viimeiseen kuukauteen syömään eikä hengittämään läheskään tarpeeksi. Pitää pistää vaihteeks ruokavalio remonttiin, maitotuotteet ja sokeri minimiin, jos se edes auttais. Luvassa paljon itkua ja kireitä hermoja, tunnetusti kun olen varsinainen maitovasikan ja sokerihiiren sekasikiö ja elän puolet päivästä jogurtilla, viidesosan maitokahvilla ja pääasiallinen proteiinilähde on raejuusto. Onneks kykenen syömään soijavalmisteita, muuten ei muutos onnistuis.
Onko kellään kokemusta tai tietoa, kuinka angiinakierteen saa katkaistua? Nielurisaleikkauksella? Ei oikein hotsittais sekään, kun ei ole lähitulevaisuudessa tiedossa kahden viikon jaksoa, jonka voisi sairaslomailla rauhassa. Sitäpaitsi eikö siitäkin ole ollut juttua, ettei se välttämättä ole fiksuin hoitokeino?
Onko kellään kokemusta tai tietoa, kuinka angiinakierteen saa katkaistua? Nielurisaleikkauksella? Ei oikein hotsittais sekään, kun ei ole lähitulevaisuudessa tiedossa kahden viikon jaksoa, jonka voisi sairaslomailla rauhassa. Sitäpaitsi eikö siitäkin ole ollut juttua, ettei se välttämättä ole fiksuin hoitokeino?
ezzy, 27.11.2007 12:24:
Ja siis ootko muka duunissa tms kokoajan? Vai mikset voi saikkuilla?
Itsellä ollu tässä kolmisen kuukautta joku ihme virusperäinen risainfektio, johon lääkärit anto vaan saikkua ja puranaa, kun ei näytteissä ollu mitään eikä o peitteitä, vain punotusta ja turvotusta. Nyt sain antibioottikuurin ja se lähti kuin lähtikin pois. Henkeä tosin ahdistaa edelleen ja yskittää kokoajan.
MiMoSa, 27.11.2007 12:26:
Mut tiettyhän se olis parempi, jos löytyis jotain muita keinoja kun leikkaus.
Moi. Taas.
anniharha, 27.11.2007 12:48:
Netistä lueskelin, että ainakin joillekin on toimineet mm. sitruunavesi, karpalot ja siankärsämötee. Jepjep mut mieluummin eka testaisin vastaavia läpi kuin antaisin nirskaista pois paloja itsestäni.
MiMoSa, 27.11.2007 13:03:
Mut jos ei kotikonstit auta, niin sit vaan leikkaukseen. Mitään korvaamatonta siinä ei kuitenkaan menetä kun ihan turhiahan noi risat periaatteessa on.
anniharha, 27.11.2007 13:05:
---
MiMoSa, 27.11.2007 13:03:
Mut jos ei kotikonstit auta, niin sit vaan leikkaukseen. Mitään korvaamatonta siinä ei kuitenkaan menetä kun ihan turhiahan noi risat periaatteessa on.
---
Ja kieltämättä houkuttelis ajatus kahden viikon jätski- ja mehujääpaastosta!
Moi. Taas.
anniharha, 27.11.2007 12:43:
---
ezzy, 27.11.2007 12:24:
Ja siis ootko muka duunissa tms kokoajan? Vai mikset voi saikkuilla?
Itsellä ollu tässä kolmisen kuukautta joku ihme virusperäinen risainfektio, johon lääkärit anto vaan saikkua ja puranaa, kun ei näytteissä ollu mitään eikä o peitteitä, vain punotusta ja turvotusta. Nyt sain antibioottikuurin ja se lähti kuin lähtikin pois. Henkeä tosin ahdistaa edelleen ja yskittää kokoajan.
---
Tällä hetkellä työharjoittelussa, jos oon yli kaksi päivää sairaana niin joudun korvaamaan ne koulun loma-ajoista. Joululoman oon duunissa palkallisesti, jos aion syödä tammikuussa muutakin kuin lunta. Ja kun koulu jatkuu, ei sieltäkään voi oikein olla pois, meillä on vainoharhaiset opettajat jotka pakottaa korvaamaan tunnin pommiinnukkumisetkin.
Mulla oli vuos sitten kans kai joku virusperäinen juttu, kävin verikokeissa (tsekkasivat ainakin tulehdukset, valkosolut ja kilpirauhasarvot) ja röntgenissä ja mitään ei löytynyt, vaikka sairastelua kesti pari kuukautta. Sit meni hetki terveempänä, ja tauti tuli takas. Sillä kertaa katsoivat streptokokkitestillä "että sekin vaihtoehto voidaan sulkea pois", mutta ylläripylläri pikatestiin pamahti hetkessä plussa. Aiemmin sitä ei kai edes katsottu (vai näkyykö se perus tulehdusarvoissa?), tiedä vaikka ois ollut se edellinen pitkittynyt tauti angiinaa myös.
Tsekkasko ne sulta angiinan pikatestillä tai nieluviljelyllä? Meinaan ku ei mullakaan peitteitä näy, kurkku on vaan turvoksissa ja helevetin kipeä. Joudun aina itse ilmoittamaan, että ois taas näytteenoton paikka.
anniharha, 27.11.2007 13:05:
Ja kieltämättä houkuttelis ajatus kahden viikon jätski- ja mehujääpaastosta!
KooKie, 8.1.2008 14:52:
---
ezzy, 8.1.2008 14:46:
Mitä helvettiä, labrassahan ton saa todettua, että onko angiina vai ei? Mulla on ollu labrat negatiivisia kokoajan, ei streptokokkia. Nyt vihdoin alko tuntumaan parhaalta leikkauttaa risat pois. Jos pääsis taas terveiden kirjoihin ekaa kertaa elokuun jälkeen.
Ja oireet on tosiaan samat ku sulla. Varsinainen räkätauti on ollu vaan 2 kertaa tona ainaka, muuten on ollu vaan risat turbona ja kurkku arka ja jonkinverran lihaskipuja ja hedarii jne.
---
Joo siis joka kerta kun oon oireeni kertonut, niin ne on testanneet nieluviljelyssä angiinan, mutta joka kerta tulos on ollut negatiivinen. (Btw, mitä lihaskipuja ja hedaria? Voiko ne johtua nielurisoista? Mähän oon särkylääkkeiden valmistajien leivässä pitäjä, joudun napsimaan monesti viikossa pää- ja niskasärkyyn tabuja.) Oon sadasti pyytänyt omalääkäriä pistämään mulle lähetteen nielurisaleikkaukseen, mutta kieltoa on tullut, koska nielurisat kuulemma kuitenkin "suojelee" tartunnoilta. Mä oon oireillut nyt abaut 4-vuotta. :D