KONEMETSÄ - Open Air 2007 (Official) 6.7.2007 @

1,028 posts, 52 pages, 210,099 views

:Devyl

Posts: 533

#761 • • :Devyl is Pink
Huhheijaa! olipas taas metsä! *sydän**pihkassa**plur*

Kuten arvata saattoi, oli tapahtuma taas paisunut edellisestä. Mut meno oli mahtavaa.
Järjestäjille -+lista:

+++ Urban audio stage! Lisää demoskenemusaa yms muuta vaihtelua. Aiemmissa metsissä on rasittanu se puuduttava meno kaikilla lavoilla. Tänä(kin) vuonna Desert Stagella oli ehdottomasti parasta antia noin kokonaisuutena.
++ viime vuodesta huimasti parantuneet aikataulut. Enää ei menny kaikki mahdollinen oleellinen päällekäin.

+Varaleirintäalue. :) Ei tarvinnu kävellä ikäviä matkoja leiripaikalta bileisiin. Kun oli vielä ihan siinä tien kulmassa teltta ni UAS:n lauantai-aamuyön breaksit oli täydellisen matkan päässä leiristä. Sai haettua vettä ja viiniä ilman et katkeilee tunnelma.

- Tarjoilu. Ruoka- ja juomahuolto kärsinyt aikamoisen inflaation edellisvuoteen verrattuna. Missä chaikojut ja safkojan runsaudenpula? Missä päälavan juomalava/chillialue mäen päällä? Miksi kahvioita on yleensäkin vähennetty? Kaikki ei välltämättä halua ostaa väkisin kolmen euron Batteryjuomia vaikka ois kuinka hyvän näköisiä misuja niitä myymässä.

--Leirintäalueen järjestelyt noin yleensäkin. Ne autot hevon helvettiin sieltä!!! Jos on ihan pakko luukuttaa omasta autosta omaa musaa niin sen voi tehdä siellä pitkällä parkkiksella. Jos ei oikeesti kestä kunto roudata niitä kamoja paria kilsaa metsän läpi ni kandee miettiä kuntoilun aloittamista (itse vedin 20 kilon täyspakkauksen +sälää käsissä. Painan 60 kiloa enkä käytä piriä *vink**nauru*). Matkailuautot ja pakut joissa jengi yöpyy on toki OK ja hyvä että niille on varattu alue. Mut sen verran prameita bemareita ja niitten pumpattuja omistajia oli paikalla että herrat vois laittaa ne muhkunsa käyttöön eikä kruisailla mestoille.

Toisekseen ne vievät oleellisen osan leirintäalueesta. Meidät tuli järkkärit ajamaan kolmesta paikasta pois TODELLA RUMASTI. Vasta kolmas poppoo mainitsi, että varaleirintäalue on olemassa ja sinne saa mennä. Tämän takia mm missattiin KoxBox ku piti puolivalmista leiriä vielä lähteä purkamaan. Toki pitää jättää ajoväyliä alueelle mut niitten epämääräinen merkkaaminen ja rajojen vielä epämääräisempi tulkinta jätti todella pahan maun suuhun. Tollanen jako maksullisiin autopaikkoihin ja maksuttomiiin telttapaikkoihin on jo periaatteellisella tasolla väärin konemetsän kaltaisessa tapahtumassa. IMHO jos on oikeasti tarvetta saada sinne auto kuljetuksellisista syistä niin sen varmasti saa järkättyä.

-- This is NOT living jos sillä tarkoitetaan sitä että chilliin tuodaan Playstationit! Jos sellaista on pakko järkätä niin omiin telttoihin HUS! Ideana en mitenkään tyrmää sitä ja chilliinkin se toi tietynlaista piristystä mutta samalla tuhosi jotain oleellista...sen chillin.

--- Järjestyshenkilökunnan toiminta yleisesti ottaen. Pani välillä miettimään et kummat on enemmän piripäissään, yleisö vai järkkärit. Sellasta sikaniskahuutoa välillä tuli järkkäreiltä. Ymmärrän toki että ottaa aivoon, joka festareilla on oma idioottilaumansa jota pitää paimentaa mut jos se on ongelma ni sit on väärä ammatti tai ainakin väärä työpaikka.

++-- eli nolla. Siviilipoliisit ja koirat!

Mikäs siinä, mun menoa ei henkilökohtaisesti haitannut niin paljoa että jaksaisin siitä alkaa miinusta vetämään. Meidänkin leiripaikalla naapuireita ratsattiin koirien kanssa kolmeen kertaan ja sivarikytät tuli meiltäkin kyselee "huumeita" *igor**hih*. About yhtä uskottavia vaan olivat ku lauma skootteriteinejä MC-kerhon parkkipaikalla.

Sen verran kuitenkin vaikuttivat että yleinen festari-ilme oli paljon pirteämpi ku aikaisemina vuosina. Pahimmat överipellet oli kai saatu nalkkiin tms. Ja sehän sopii.
*joo*
Iso kiitos järjestäjille. Aina on jotain urputettavaa mutta se ei vähennä kiitollisuuttani niitä ihmisiä kohtaan jotka ovat nähneet suuren vaivan tämän eteen *aplodit*
Terkkuja kaikille vanhoille ja uusille tutuille ja iso käsi kaikille soittajillle.

Special hugs and respect in order of appearce
Toiminto,STTB, Katusea sound sustem & Takomo!
Miazu & Polly,
Milla Lehto, delete, femi, Headphonics, Genki, WIljam, Texas Faggot, Haltya...

ja kaikki muut yhtä hyvät jotka syystä tai toisesta missasin.

--
:D Pyllyt pystyyn ja kannat kattoon *plur*

tomii

Posts: 3,594

#763 • • tomii kallion herttua

:Devyl, 9.7.2007 15:51:

++ viime vuodesta huimasti parantuneet aikataulut. Enää ei menny kaikki mahdollinen oleellinen päällekäin.



Mun mielestä taas aikataulut olivat piirun verran huonot siltä osin, että esim. melkein kaikki Suomistyget oli pistetty sunnuntain pikkutunneille ja aamuun. Kiva lopetus, mutta jos pitää esim. lähteä seuraavana päivänä ajamaan autolla, niin eipä voi oikein valvoa läpi la-su-yötä. Ensi kerralle toivoisin itse vähän enempää hajontaa näihin. Esim. pe-la välille tollanen rutistus olisi sopinut kuskeja ajatellen hitosti paremmin.

--
reivaan kunnes kuolen

Avatar
#764 • • Fuzzy Guest

Android, 9.7.2007 15:20:

Kuten jo totesin, omasta tietämättömyydestään on turha syyttää järjestäjiä. On hieman outoa lähteä bileisiin, jos itsellään on hirveän voimakas musiikkimaku, eikä edes ota selvää mitä siellä soitetaan.


Mä en oo syyttäny tässä yhtään ketään, ja mun musiikkimaku levittyy kyllä erittäin laajalle. Se että mä en kuuntele psykeä, ei kerro mitään muuta mun musiikkimausta, kun sen, että _mä_en_kuuntele_sitä_psykeä_. Line upissa oli liuta soittajia jotka houkutteli mut paikalle, enkä olis jääny himaan vaikka kuinka olisin tienny, että psykettä tulee noinkin paljon.
Mun ennakko käsitys konemetsästä oli vaan sellanen "jokaiselle jotain", joka toteutuikin ihan hyvin, mutta ei vain kovin tasapuolisesti mun mielestä.
Avatar
#765 • • Edited Fuzzy Guest

Mark, 9.7.2007 15:20:
-
No mitä vittua, jos et(te) tunne artisteja, miksi odotat(te) kuulevanne 3000+ bpm musaa? *ding* Jos lähtee skuttaan pelkästään yhen artistin perässä, onhan se varmaan aikamoinen yllätys et kaikki ei soitakkaan tätä samaa.. sigh.

-M


Missä vaiheessa oon sanonu, että mun musiikkimaku rajoittuu polkkaan?
Niin ja varsinkaan yhteen tai kahteen DJ:hin?? Toi protskuteini -läppä on nii kulunu.
Avatar
#766 • • zoide Guest
Kyllä metsässä on mukavaa!
Kiitos basecamp ja sen välittömässä läheisyydessä majailleet uudet ja vanhat kaverit.
Tyranoid

Posts: 1,552

#767 • • Tyranoid FINRG

-Fuzzy-, 9.7.2007 16:08:
Missä vaiheessa oon sanonu, että mun musiikkimaku rajoittuu polkkaan?



Ei kun kato jos sä tykkäät Proteuksesta niin et voi tykätä mistään muusta kuin 10000000bpm polkasta ja vedät pirii ja oot paska ihminen.
ile

Posts: 184

#769 • • ile

NextAce, 9.7.2007 15:48:
---
ile


no jaa tähän voisin sanoa että ei sentään menny poliisien paikalla olo ihan hukkaan
---


Ai ei mennyt hukkaan vai? LOL!
[/q


???????????? jos poliisi ei olisi löytänyt mitään eikös sillon poliisien aika olisi mennyt ihan hukkaan? nyt sentää jotain edes löytyi........
no mutta minua ei haittaa jos poliisit pörrää siel mut ymmärrän jos joitakin ihmisiä ottaa pattiin

--
:) bileissä on hauskaa niin kauan kun se kestää :)

NegaPose

Posts: 151

#770 • • Edited NegaPose Tonton
Kiitokset Joonakselle (Lahdestakos se oli?), jonka kanssa fiilisteltiin Accun setin päälle ja x-rust campissa bongot + djembe -kokoonpanolla. Letkeetä!! *jiihaa* Ilmoo jos harhaudut joskus Turkuun niin mennään kävelykadulle aiheuttamaan pahennusta :D

Viihtyminen oli siis maksimissaan, pikku sadekaan ei paljon menoa haitannut. Ainoa harmi on, että tuli lähdettyä pois jo la-su yönä. Palataan vuoden päästä!
RiD

Posts: 2,817

#771 • • Edited RiD Nukemi

serotonot, 9.7.2007 15:21:
Olihan se genrejako mun mielestä tosi tasainen.

5 stagea joista 2:lla tuli iso osa ajasta psykeä ja muilla ei ollenkaan.

Tuntuu silt et jengi on ollu päälavalla koko festarit noiden musiikin yksipuolisuutta kritisoivien kommenttien perusteella.



Komppaan kyl tota täysin. Olin liikenteessä lähes kokoajan ja aina kun rupes psyke kyllästyttää ni oli helppo vaan vaihtaa lavaa ja salettiin tuli vastaan jotain muuta musiikkia kutkuttelemaan makuhermoja.

Psykee oli tarpeeks, junkkaa oli (liian vähän) sopivasti, kiksua oli riittämiin, polkkaa löyty. Industrialia löyty, kaikkea löyty. Harmittaa vaan että fuusioenrgprogressivenü jatsia oli niin vähän.

Imho musiikkitarjonnaltaan nää konemetsät oli mulle parhaimmat tähän mennessä. Monipuolisuutta, hyviä saundeja, kovat äänentoistot ja ihmisten fiilis teki kaikesta lähes täydellistä.

--
*super* *possu*

Mark

Posts: 7,311

#772 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

-Fuzzy-, 9.7.2007 16:08:Missä vaiheessa oon sanonu, että mun musiikkimaku rajoittuu polkkaan?
Niin ja varsinkaan yhteen tai kahteen DJ:hin?? Toi protskuteini -läppä on nii kulunu.



1. et varmaan olekaan, mutta monta muuta on kitissyt "musan yksipuolisuudesta" WTF? Tarjolla oli runsain mitoin ehkä kaikkea muuta kun polkkaa, kiksua ja perushaussia (ja näitäkin sisältyi selektioon) = niitä mitä kuulee joka jumalan vkl ainakin Hgissä. Tästä päättelin että ko musatyylit on ne mitkä sinuun ja kavereihisi uppoaa, ja näistä se hardein varmaan sit eniten, kerro jos oon väärässä.

2. mulle sä ja muut 20+- parivuotta olette pääosin teinejä, sori vaan. Jos kuuntelet polkkaa olet proteusteini, jos kiksua ni kiksuteini, chevy? Turha siihen ´teini´sanaan takertua, onpahan universaali lyhyempi ilmasu nuoremmalle tiettyä genreä fanittavalle.

-M

edit: italics

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Keskiyon Keisari

Posts: 643

#773 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Olihan mukavaa, tosin nyt hieman väsyttää!!!! *iloinen* ens vuonna joutuu melkein tulee taas paikalle..

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

eLzKa

Posts: 87

#774 • • eLzKa Eläkeläinen ;)
Olli S & Lionel Tiger rokkas huolel!!!!!!!!!!! *sydän* kiitos kaikille mukana olleille!!!!!tääkin konemetsä oli ehana *aplodit* ens vuonna sit uusiks taas *plur*
Avatar
#775 • • Fuzzy Guest

Mark, 9.7.2007 16:45:
---


2. mulle sä ja muut 20+- parivuotta olette pääosin teinejä, sori vaan. Jos kuuntelet polkkaa olet proteusteini, jos kiksua ni kiksuteini, chevy? Turha siihen ´teini´sanaan takertua, onpahan universaali lyhyempi ilmasu nuoremmalle tiettyä genreä fanittavalle.

-M

edit: italics


Pitääkö meille olla oikeen joku eri nimike sitten vai, että meidät erottaa teistä paremmista, joille ei pidä antaa kuin kunnioitusta siitä, että olette syntyneet aikaisemmin kuin me teinit. Ohhoh...
Mark

Posts: 7,311

#776 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

-Fuzzy-, 9.7.2007 16:53:
Pitääkö meille olla oikeen joku eri nimike sitten vai, että meidät erottaa teistä paremmista, joille ei pidä antaa kuin kunnioitusta siitä, että olette syntyneet aikaisemmin kuin me teinit. Ohhoh...



Voi jestas. Voitko ottaa enemmän ittees? *justjoo* U rest my case.

Ja rautalangasta vielä: Ei, teinillä en nyt halvenna tässä ketään, itse rinnastan sanan lähinnä synonyymiksi 'nuorelle'. Ja ei, mua ei vittuakaan kiinnosta mitä sinä tai kaveris kuuntelee, mutta se tietty ihmisryhmä festarialueella kävi häiritsemään, ja jokaisella oli finrg tai vastaava paita päällä = polkkateini / proteusteini / whaeva. Ota palko pois sieraimesta, en koe olevani mitenkään sua parempi kun olen elänyt pidempään.

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Avatar
#777 • • Fuzzy Guest

Mark, 9.7.2007 16:58:
Ja ei, mua ei vittuakaan kiinnosta mitä sinä tai kaveris kuuntelee, mutta se tietty ihmisryhmä festarialueella kävi häiritsemään, ja jokaisella oli finrg tai vastaava paita päällä = polkkateini / proteusteini / whaeva.


Tekis niin mieli jatkaa tätä, koska sanottavaa olis, mut antaa olla.
Mulla oli myös Finrg:n paita, siks mä ärsytän muita, nyyh
Tesno

Posts: 173

#778 • • Edited Tesno

burdock, 9.7.2007 08:41:
---
Tesno, 9.7.2007 03:42:
Ei ole mitään järkeä tarjota neljällä areenalta musiikkia samalle yleisölle.

---


Niin mones tälläinen kommentti, että pakko jo jotain sanoa :D Mistä lähin Urban Audio tai Camp X-Rust on tarjoillut psykeä? Jos Desertin tai päälavan musa ei innosta niin joskus kannattaa tutustua muuhunkin tarjontaan. Enkä nyt siis kohdista tätä pelkästään sulle Tesno ;) Nimimerkkisi puolesta olis voinu kuvitella että teknokin kiinnostaa.



Olin aistivinani psykejä saundeja urbanilla perjantaiyönä. X-Rustin teknosta en osaa muuta sanoa kuin että se kiinnosti 2 biisin ajan juuri tossa sateessa D-Nox & Beckersin aikaan.

p3trus, 9.7.2007 11:13
Tahtoo laatuhouseareenan / jakson ens vuodelle, olis tosi piristävää! Hipit tarvii enemmän housea ettei ne jumiudu! Ja ehdottomasti vähemmän teinikiksua! Musa oli suurimmaksi osaksi tosi hyvää (eniten pidin saksalaisista päälavalla ennen keskiyötä lauantaina), mutta joillekin DJ:iden käsitys "psykestä" on kiksukökköä. Korkea BPM on psykedelian antiteesi.



Juu, sama kävi mielessä. Tonne tartteis vaan hiekkarannan musan lisäksi. *ding*
rjv

Posts: 731

#779 • • Edited rjv neuron tuoppi kiitos
perjantaiyönä urbanilla ainakin katusea soitti dubiteknoa ja dubsteppia, me taas soitettiin dubsteppia, breaksia ja parit teknot. eli ei ainakaan mun tietääkseni mitään psykeä tullut.

edit: ja on se kyllä surkeeta jos ärsyttää jo se että jollakulla on tietynlainen paita.

mulla oli lauantaina stormtrooper-paita, hyvä ettei kukaan star trek -fani tullu lyömään.
Mark

Posts: 7,311

#780 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

rjv, 9.7.2007 17:18:
edit: ja on se kyllä surkeeta jos ärsyttää jo se että jollakulla on tietynlainen paita.

mulla oli lauantaina stormtrooper-paita, hyvä ettei kukaan star trek -fani tullu lyömään.



daa, jos jaksaisit vielä lukea aiemmat kommenttini spottaisit että näillä finrg paitaisilla ketkä häiritsivät oli osuutta asiaan sen polkan luukuttamisessa tuntitolkulla järjettömällä volyymilla. En kai sanonut että JOKAINEN finrg paitainen ärsytti?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!