Millä laitteilla musaa tekemään?

71 posts, 4 pages, 18,770 views

gerry

Posts: 979

#21 • • Edited gerry

teabeat, 12.5.2007 15:34:
---
Corydalics, 30.4.2007 15:36:
se on ihan sama millä sitä tekee...softalla saa samaa kuin hardiksella aikaan jos vaan taitaa.ite tutustuin flstudioon ja siihen se on jäänytkin helppo kuin mikä ja kaiken tarpeellisen siitä saa irti.

=D

---


Jooei se ei o ihan sama. Softalla pääsee kyllä pitkälle, sitä en voi kieltää, mutta laadukas kiippari ja synamoduulit ovat jotain joilla pääsee jo ihan toiselle tasolle musan vääntämisessä. Kun sen on kerran kokenut niin pelkkään softaan palaaminen kuulostaa yhtä houkuttelevalta ajatukselta kuin selibaattiin ryhtyminen.:)

Piirrettyjen nuppien vääntely hiirellä raahaten ja nuottien tiputtaminen piano roll editorissa kun on aika kuivaa ja pirun hidasta verrattuna oikeiden nuppien näpräämiseen ja oikeiden koskettimien paineluun. Puhumattakaan siitä että kun tekee mieli soittaa niin soittopelit ovat käytössä nappia painamalla - ei koneiden ja ohjelmien käynnistymisen odottelue, kaatuilua sun muuta huomiota itse asiasta pois vieviä häiriötekijöitä.

Mutta aloittelijalle softa on varmaan paras (ja samalla halvin) vaihtoehto, ja (laadukas) kiippari ensimmäinen laite johon kannattaa sijoittaa (pihtailematta).



Niin sä siis puhut niku kokemuksen syvällä rintaäänellä vai...:)? Minusta yksikään markkinoil oleva synamoduli ei tarjoa sellaista saundia mitä ei hyvät softasynat pysty tarjoamaan. Saundillisesti löytyy todella hyviä softasynia (toki paskojakin), joten ääneen en vetoaisi. Myös 95 prosenttisesti kaikkia softasynia voi ohjata jollaki kontrollerilla joten näppituntumaki softiin saa.

Ja mitä pianorolliin tulee niin sehä vasta nopea onki käyttä! Riippuen toki sekkarista niin valitset aluen johon haluat nauhoittaa, looppi päälle (tai ei) ja voit otta xxx ottoa ja kuunella ne samantien. Ainaki logicis se toimii mallikelpoisesti:) Ja koskettimia toki painetaan ihka oikealla koskettimella, ei kait kukaan hiirellä sävellä??*ding*

Nappia painamalla myös softasynat ovat käytössä, puhumattakaa niitten rajattomasta efektoinnista ja channel stripeistä johon saat tallennettua synan efektien presettien kera jne... (ei onnistu hardiksel).

Tarkoitus ei oo puhua hardista vastaan, enemmänki softan puolesta;)

--
by B.C.S

Miika

Posts: 893

#22 • • Miika
Lähtisin siitä että soittimilla tehdään musaa, laitteilla sitä sitten tallennetaan ja muokataan.

Sellanen vekotin jota ohjaillaan hiirellä, ei mielestäni vielä ole oikea soitin, ainakaan sillä ajatuksella että soittimen tulisi kyetä ilmaisemaan jotakin. Hiirellä voi ohjailla jotakin musiikkia muokkaavaa laitetta, mutta ei sillä vielä musiikkia saa aikaan. Ohjelmoimalla saa coolin kuulosia biittejä ja ääniä aikaan, mutta hyvää ilmaisukanavaa se ei _mielestäni_ tarjoa. Ainakaan jos musanteko on intuition varassa.

Rautasyna on oikea soitin. Siihen saa sormet kiinni, joiden kautta ajatukset tulee sävelinä ulos, ja sen fyysinen olemus vuosien saatossa tuo kotiisi hyvää henkeä ja eloa. Kynnys jamisessioon on virtakytkimen päässä, ja sen voi helposti viedä kaverin luo sessiota varten. Softasynat koneen sisällä on jotenkin elottomia, ja niiden käynnistäminen ja soundiselailu hankalaa, vaikka muu homma hyvin toimisikin..

Tulipas puutaheinää saitille jossa tehään teknoa .
Daniel Braun

Posts: 1,626

#23 • • Daniel Braun wednesday?

gerry, 13.5.2007 10:54:
Niin sä siis puhut niku kokemuksen syvällä rintaäänellä vai...:)? Minusta yksikään markkinoil oleva synamoduli ei tarjoa sellaista saundia mitä ei hyvät softasynat pysty tarjoamaan. Saundillisesti löytyy todella hyviä softasynia (toki paskojakin), joten ääneen en vetoaisi. Myös 95 prosenttisesti kaikkia softasynia voi ohjata jollaki kontrollerilla joten näppituntumaki softiin saa.


no voi lol.
Mun mielestä markkinoilla on 100+n synamodulia jotka tarjoaa paaaaaljon parempaa soundia kuin sun hyvät softasynat.
Toki ihan perkeleen hyviä softasynia löytyy, siitä ei pääse mihinkään ja kontrollointi on tosiaankin mahdollista.
MUTTA, ensinnäkin esimerkiksi kun sanoit että "yksikään markkinoilla oleva...." unohtaakohan herra gerry nyt analogivermeet kokonaan?

Hardis on rajoittunutta, tiedän (siksi en enää itse liiemmältä hardista käytä) mutta tietyissä jutuissa se rokkaa kyllä tykimmin kuin softa ikinä.
Putkisäröä on vielä täysin mahdoton mallintaa, samoin analogisen nauhatallennuksen tuomaa tiettyä likaista lämpöä, analogifilsuista puhumattakaan sekä analogisia oskilaattoreita unohtamatta viirauksineen ja vispauksineen...
villelope

Posts: 2,846

#24 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Daniel Braun, 13.5.2007 11:42:
---
Mun mielestä markkinoilla on 100+n synamodulia jotka tarjoaa paaaaaljon parempaa soundia kuin sun hyvät softasynat.


"no voi lol"

Pistäs lista. Pitäis olla helppoa kun niitä on reilusti yli sata.

Mulle riittää kyl satakin.
DJ Rx

Posts: 2,527

#25 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings

gerry, 13.5.2007 10:54:
---
teabeat, 12.5.2007 15:34:
---
Corydalics, 30.4.2007 15:36:

Tarkoitus ei oo puhua hardista vastaan, enemmänki softan puolesta;)



Jeh, joutuu komppaan osin tätä softat on kehittynyt hyvää vauhtia parempaan suuntaan ja markkinoilta löytyy jo muutamia erittäin vakuuttavia softa synia. Toisaalta myös hardis puolelta löytyy muutamia synia, joiden saundia on joutuu ylistämään esim. Alesiksen Andromeda joka ainakin allekirjoittaneeseen on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen kun sitä tuolla englannissa pääsi ruuvaamaan :) loppupeleissä kyseessä on erittäin pienistä eroista, mutta ainakin meikäläinen on valmis maksamaan kineettisestä mielihyvästä jota saa kun ruuvaa oikeata synaa sekä ainakin toistaiseksi vielä piirun verran pehmeämmistä soundeista

vintage soundi alkaa olemaan katoava luonnonvara nykyajan vst-maailmassa, mutta osaavissa käsissä se kuulostaa aivan uskomattoman hyvältä

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

CM

Posts: 1,507

#26 • • Edited CM
Oon samaa mieltä, et analogisyntikoita ei ihan äkkiä mallinneta. Helpoin tapa erottua soundiltaan nykymassasta onkin ostaa analogisyntsia, koska joka jannulla ei niitä ole. VA:tkin omaa uniikin soundinsa, jota ei softalla saa oikein tehtyä. On kuitenkin olemassa loistavasoundisiakin softia, jotka päihittää soundillaan suurimman osan hardissynista. Samplepuolella softa vie hardista 1000-0, samoin käytettävyydessä. Hardis on vaan hirveää käyttää projekteissa ja saada toimimaan yhdessä. Homma korostuu siinä, kun on monta eri projektia samanaikaisesti. Niin, ja MIDI = rajoittunutta paskaa, CV:stä puhumattakaan.

Niin, jos joku väittää, että softalla saa osaava mitä vaan aikaan, niin haluun kuulla softasta samanlaista bassomurinaa, chordeja ja liidejä, mitä kuulee esimerkkinä vaikka Âmen biiseissä (jotka käyttää lähes pelkästään analogisyntikoita). Voi tulla samalla näyttämään miten ne on tehty, voin maksaa palkkion :)

Miika, 13.5.2007 11:36:
Lähtisin siitä että soittimilla tehdään musaa, laitteilla sitä sitten tallennetaan ja muokataan.

Sellanen vekotin jota ohjaillaan hiirellä, ei mielestäni vielä ole oikea soitin, ainakaan sillä ajatuksella että soittimen tulisi kyetä ilmaisemaan jotakin. Hiirellä voi ohjailla jotakin musiikkia muokkaavaa laitetta, mutta ei sillä vielä musiikkia saa aikaan. Ohjelmoimalla saa coolin kuulosia biittejä ja ääniä aikaan, mutta hyvää ilmaisukanavaa se ei _mielestäni_ tarjoa. Ainakaan jos musanteko on intuition varassa.

Rautasyna on oikea soitin. Siihen saa sormet kiinni, joiden kautta ajatukset tulee sävelinä ulos, ja sen fyysinen olemus vuosien saatossa tuo kotiisi hyvää henkeä ja eloa. Kynnys jamisessioon on virtakytkimen päässä, ja sen voi helposti viedä kaverin luo sessiota varten. Softasynat koneen sisällä on jotenkin elottomia, ja niiden käynnistäminen ja soundiselailu hankalaa, vaikka muu homma hyvin toimisikin..



Nii no ei hiirellä saa aikaa kuin sielutonta schaissea :P Mut Usb-kiippari koneeseen kiinni ja saan ite samat fiilarit kuin et soittas "oikealla hardissynalla". Ajatukset tulee sävelinä ulos ja kiipparin nupit kontrolloi Logicia juuri niin kuin haluan. Hardis voi lojua vaikka nurkassa virrat päällä ja sitäkin voi ohjata samalla kiipparilla. Helppoa ja kivaa
Miika

Posts: 893

#27 • • Miika

CM, 13.5.2007 12:23:
MIDI = rajoittunutta paskaa, CV:stä puhumattakaan.



Paskan seasta löytyy joskus mustikoita:

Täällä JUNO-60:sen filtteri tottelee aftertouchia ;-)
Daniel Braun

Posts: 1,626

#28 • • Daniel Braun wednesday?

LooPy, 13.5.2007 12:05:
---
Daniel Braun, 13.5.2007 11:42:
---
Mun mielestä markkinoilla on 100+n synamodulia jotka tarjoaa paaaaaljon parempaa soundia kuin sun hyvät softasynat.

---

"no voi lol"

Pistäs lista. Pitäis olla helppoa kun niitä on reilusti yli sata.

Mulle riittää kyl satakin.


Hyvähyvä.
Nussitaan sit pilkkua...

Kuten tossa CM kiteyttikin asiaa, on olemassa paljon synia (olkoot analogista taikka vaan hardista va-syntsaa) joita ei softalla valitettavasti nykyisinkään saada emuloitua.

Hardiksessa tosiaankin on omat vitutuksen kohteensa, ennen pelkällä raudalla tehdässä en saanut ainakaan itse mitään muuta kunnolla aikaan kuin vain harmaita hiuksia.
Siinä on oma fiiliksensä ja saa aikaan juttuja puolivahingossa joita ei olis edes tullu mieleen, mut toi midillä sohaaminen, kaikkien efektien jne jne jne asetusten hakeminen ja se ettei projektia niin helposti vaan jatketa jos sekkarista lähtien kaiken hoitaa raudalla.
Pelkästään jo sen tiskin eq säädöt kun heitti kuperkeikkaa kun välissä duunas jotain muuta...

Softa kyllä ainakin itselläni nykyisin rokkaa parhaiten, vaikka omalla tavallaan sitä kaipaa sitä raudan tiettyä rajallisuutta...
Ainakin jonkun perus happonarinaraidan teko analogirumpukoneella ja -monobassosynalla kasetille tallentaen on jotain mitä en softasta saa.
En sit soundillisesti enkä fiiliksenkään puolesta.
teabeat

Posts: 13

#29 • • teabeat


Niin sä siis puhut niku kokemuksen syvällä rintaäänellä vai...:)? Minusta yksikään markkinoil oleva synamoduli ei tarjoa sellaista saundia mitä ei hyvät softasynat pysty tarjoamaan. Saundillisesti löytyy todella hyviä softasynia (toki paskojakin), joten ääneen en vetoaisi. Myös 95 prosenttisesti kaikkia softasynia voi ohjata jollaki kontrollerilla joten näppituntumaki softiin saa.

Ja mitä pianorolliin tulee niin sehä vasta nopea onki käyttä! Riippuen toki sekkarista niin valitset aluen johon haluat nauhoittaa, looppi päälle (tai ei) ja voit otta xxx ottoa ja kuunella ne samantien. Ainaki logicis se toimii mallikelpoisesti:) Ja koskettimia toki painetaan ihka oikealla koskettimella, ei kait kukaan hiirellä sävellä??*ding*

Nappia painamalla myös softasynat ovat käytössä, puhumattakaa niitten rajattomasta efektoinnista ja channel stripeistä johon saat tallennettua synan efektien presettien kera jne... (ei onnistu hardiksel).

Tarkoitus ei oo puhua hardista vastaan, enemmänki softan puolesta;)



Joo, raudan ostamisella köyhtymisen tuoman kokemuksen syvällä rintaäänellä.:)

Saundillisesti analogiavermeet on niitä joiden tasoon eivät softasynat millään yletä, varsinkin kunnon putkisärö on jotain sellaista jota ei vaan softalla voida saada aikaan. Itse en tosin vielä omista yhtäkään, pirun kalliita kun ovat, mutta analoginen rumpukone lienee seuraavana ostoslistalla, ehkä joku vermona drm mk2 tjsp. Mutta suuri osa rautasynistahan on loppujenlopuksi roudarinkestävään rautakoteloon pakattuja softasynia (munkin viruksessa lukee "advanced simulated analog synthesizer"), mutta mun pointti olikin lähinnä käytettävyydessä ja siirrettävyydessä.

Kuten joku tossa mainitsikin niin onhan noita kontrollereitakin, mutta ne joutuu ohjelmoimaan tjsp säätämään erikseen jokaista softasynaa varten. Ja harva jaksaa ohjelmoida jokaikistä toimintoa, varsinkin kun kontrollerissa tuskin riittää kaikille nuppejakaan, ja silloinkin joutuu muistelemaan että mikä oli mikäkin. Rautavermeessä on kaikille toiminnoille nupit, joten kaikenlainen kokeilu ja kikkailu onnistuu huomattavasti helpommin ja nopeammin ja kontrollereilla kikkailut saa näppärästi nauhoitettua sequun lootan midioutin kautta.

Jotkut muuten säveltää hiirellä, tai näppäimistöllä.:) Träkkeriajoista on jäänyt tollanen päälle, tosin nykyään teen tolla tekniikalla lähinnä jotain rumpuraitoja. Mutta hiirellä säveltämistä mä tossa pianorollista puhuessani tarkoitin, nauhoitukseen ja editointiin sun muuhun pianoroll on varsin näppärä. Eli softasequa käytän itekin, tosin lähinnä sen takia että mun kukkarolle sopivaa ja tarpeeksi laadukasta rautasequa ei ole vielä tullut vastaan. Mutta jostain sellainenkin pitäisi löytää jos tota omaa proggista haluaisi edistää vähän livempään suuntaan (saa suositella)..:)
antonsonin

Posts: 2,712

#30 • • Edited antonsonin laserpoint.

Daniel Braun, 13.5.2007 11:42:
-Klips-



Mä en kyllä kauheesti kuule eroa noiden uusien Softasynien ja raudan välillä, alkanut tulemaan pikkuhiljaa sen verran tujua softaa markkinoille että en nää mitään tarvetta hankkia rautaa :)
blastic

Posts: 930

#31 • • blastic ballistic ballstick

antonsonin, 14.5.2007 00:19:
Mä en kyllä kauheesti kuule eroa noiden uusien Softasynien ja raudan välillä, alkanut tulemaan pikkuhiljaa sen verran tujua softaa markkinoille että en nää mitään tarvetta hankkia rautaa :)



Taisi tuossa aikaisemmin CM mainitakin mm. bassomurinat. Se on mielestäni yksi alue, missä softan saa kuulostamaan säälittävän muoviselta ja suorastaan järkyttävän paskalta. Saattaahan se olla myös joku nykytrendi, mutta mua ainakin nää nykyprogen narinasoundit puistattaa monesti todella pahasti.

Yksi hyvä vertailukohde on Rolandin Juno-sarjan synat. Niiden soundi on hemmetin mukava ja persoonallinen enkä samanlaista lämmintä murinaa ole juurikaan muualla havainnut. Toinen vallan mainio esimerkki aidon analogisoundin erosta digitaaliseen on J.M. Jarren levyt Oxygene ja Oxygene 7-13. Alkuperäinen Oxygene on 70-luvun tuotoksia, ja myöhempi muistaakseni 1997. Tyylillisesti ne ovat hyvinkin samanlaisia (ainakin osittain), mutta Oxygene 7-13:ssa huomaa hyvin, että mukana on vanhojen synien sijaan tai lisäksi VA-synia.

Sen kummemmin mitään soundisotaa ruokkimatta voisin kuitenkin sanoa, että ehkä ei olekaan mitään järkeä koittaa matkia rautaa softalla tai vaikka päinvastoin. Molemmille on paikkansa ja riippuu mielestäni aika paljon musiikkityylistä minkälainen tuotantoarsenaali sopii parhaiten käytettäväksi.
gerry

Posts: 979

#32 • • Edited gerry

Daniel Braun
no voi lol.
Mun mielestä markkinoilla on 100+n synamodulia jotka tarjoaa paaaaaljon parempaa soundia kuin sun hyvät softasynat.
Toki ihan perkeleen hyviä softasynia löytyy, siitä ei pääse mihinkään ja kontrollointi on tosiaankin mahdollista.
MUTTA, ensinnäkin esimerkiksi kun sanoit että "yksikään markkinoilla oleva...." unohtaakohan herra gerry nyt analogivermeet kokonaan?

Hardis on rajoittunutta, tiedän (siksi en enää itse liiemmältä hardista käytä) mutta tietyissä jutuissa se rokkaa kyllä tykimmin kuin softa ikinä.
Putkisäröä on vielä täysin mahdoton mallintaa, samoin analogisen nauhatallennuksen tuomaa tiettyä likaista lämpöä, analogifilsuista puhumattakaan sekä analogisia oskilaattoreita unohtamatta viirauksineen ja vispauksineen...



LOL odotan kans sitä listaa noista 100 hyvästä synamoduulista....:) Ja toki analogisynat on asia erikseen mut nyt "markkinpoil olevilla syntikoilla" en tarkoita mitään 70 luvun pörinäsynia. Lähinnä mitä nykyään saa kaupasta uutena. Esimerkiksi Virus TI on saundin puolesta ihan ookoo (vaik puhkikulutettu onki mut saundinsa puolesta tosi toimiva). Kun taas vaik Roland fantomin synamoduli ei tarjo mitää erikoista jnejne...........


Mut en hätiköi vaan odotan kärsivällisesti sun listaa nykyään markkin olevista syntikoista/moduuleista jotka tarjoo paaaaaaaljon paremppaa saundia ku softat;)

--
by B.C.S

CM

Posts: 1,507

#33 • • CM

blastic, 14.5.2007 00:42:
---
Tyylillisesti ne ovat hyvinkin samanlaisia (ainakin osittain), mutta Oxygene 7-13:ssa huomaa hyvin, että mukana on vanhojen synien sijaan tai lisäksi VA-synia.



Nyt taidat olla väärässä :)
Muistaakseni Jarre halus tehdä tuon 7-13 levyn samalla tavalla (ja samoilla vehkeillä), kun Oxygenet 1-6 70-luvulla. Ja minulla on aika vahva muistikuva siitä, että 7-13 on tehty vain ja ainoastaan analogeilla masterointia lukuunottamatta. Ja siltä se kyl kuulostaakin :)
blastic

Posts: 930

#34 • • blastic ballistic ballstick

CM, 14.5.2007 10:44:
Nyt taidat olla väärässä :)
Muistaakseni Jarre halus tehdä tuon 7-13 levyn samalla tavalla (ja samoilla vehkeillä), kun Oxygenet 1-6 70-luvulla. Ja minulla on aika vahva muistikuva siitä, että 7-13 on tehty vain ja ainoastaan analogeilla masterointia lukuunottamatta. Ja siltä se kyl kuulostaakin :)



Hmmm... kyllähän siellä cd:n sleevessä listataan niitä vehkeitä ja muistaakseni jotain uudempaakin vermettä oli mukana (nordlead tms.). Ja toki myös noita vanhojakin.

Enivei, Jarren tuotoksista ainakin Oxygenet ja Equinoxe on joka tapauksessa hyviä lähteitä analogisoundin kuuntelemiselle. Ja toi Junosoundi ainakin pitää paikkansa :-)
CM

Posts: 1,507

#35 • • CM

blastic, 14.5.2007 10:54:
---
Hmmm... kyllähän siellä cd:n sleevessä listataan niitä vehkeitä ja muistaakseni jotain uudempaakin vermettä oli mukana (nordlead tms.). Ja toki myös noita vanhojakin.

Enivei, Jarren tuotoksista ainakin Oxygenet ja Equinoxe on joka tapauksessa hyviä lähteitä analogisoundin kuuntelemiselle. Ja toi Junosoundi ainakin pitää paikkansa :-)



Mjoo piti tarkistaa, oli siel pari VA:ta näköjään seassa :) Eli oikeassa olit. Joo ja fiilistelen täs just Juno106:n soundia, kyl on niin perkuleen namu kone =)
Daniel Braun

Posts: 1,626

#36 • • Daniel Braun wednesday?

gerry, 14.5.2007 07:31:
Mut en hätiköi vaan odotan kärsivällisesti sun listaa nykyään markkin olevista syntikoista/moduuleista jotka tarjoo paaaaaaaljon paremppaa saundia ku softat;)


No esimerkiksi väittäisin että esimerkiksi jotain mainitakseni:
Jomox:in kamat
DSI Evolver (monine variaatioineen)
Futureretro Revolution
Waldorfin uudelleenlämmittelyt
Alesis Andromeda (ok, kiippariversio vain, ei moduli. jottet taas nussisi pilkkua)
MFB:ltä tulee häröjä synia ja rumpukoneita
Doepferin modulaariset <3
Vermona Perfourmer
Uutet Moogit
Cwejman Sound S1
Clavian synissa on oma kiva soundi
Elektronin vehkeet

Siinä joitakin alkuun, en viitsi käydä pilkuttamaan malleja jne jne, mut pointti varmaan meni perille?

Softa on nykyisellään pirun hyvän kuuloista, mutta kun sä väität tuolla että softa pystyy kaikkeen siihen mihin markkinoilla olevet synat...
Mietippä nyt itsekkin hetki ;)
Tai hanki oikeesti sitä rautaa edes hetkeksi ja testaile...

En todellakaan halua lähteä dissaamaan softaa, itsekkin pelkällä softalla työstävänä...
Mut halusin tarttua vaan tohon Gerryn kommentiin...
plink

Posts: 1,405

#37 • • Edited plink team paska
jos ei nykypäivän konetehoilla ja softilla saa aikaan about samaa kuin 100+n synamodulilla, niin kannattaa harkita koko touhun lopettamista :P ite en geariin enää koske: paskat käyttöliittymät, paska kontrolloitavuus ym. ihan sama vaikka siinä pieni lämpöero äänessä jäisikin pois.

kaikki vst:t mitä biiseissäni käytän on vanguardia lukuunottamatta yli 5 vuotta vanhoja. nykypäivän vst:llä saisi varmasti paljon parempaa soundia aikaan, mutta osaamisesta se kuitenkin loppupeleissä on kiinni. turha mitään z3ta+:a hankkia, jos ei siitä aio käyttää kuin presettejä, jotka ottavat vain pienen osan softan potentiaalista käyttöön.


niin joo, alkuperäiseen aiheeseen palatakseni niin suosittelisin hommaamaan (alkuun vaikka warena, ennenkuin on varma kiinnostuksesta) esim. fl studion ja junox2:n ja netistä jotain rytmisampleja. noilla perusvehkeillä pääsee jo hyvin alkuun.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Daniel Braun

Posts: 1,626

#38 • • Daniel Braun wednesday?

plink, 14.5.2007 12:39:
jos ei nykypäivän konetehoilla ja softilla saa aikaan about samaa kuin 100+n synamodulilla, niin kannattaa harkita koko touhun lopettamista :P ite en geariin enää koske: paskat käyttöliittymät, paska kontrolloitavuus ym. ihan sama vaikka siinä pieni lämpöero äänessä jäisikin pois.


Kyse ei olekkaan siitä saako sitä musaa väännettyä softalla vs. raudalla paremmin, tästä aiheesta on tapeltu aina ja tullaan aina tappelemaan.
Pointti ainakin mulla oli se että softa ei tule koskaan kykenemään kaikkeen siihen mitä rauta pystyy...
Varsinkin analogit (olkoot laitteen analogia ainoastaan vaikka siinä filsussa) mut silti.
Putkisäröt jne jne jne.
Se että ne saa ok kuuloisesti toteutettua softalla (en mäkään ole kolkkia ostanu kun softalla saan se riittävän hyvin mallinnettua) riittää useasti, mutt pointti on se että ei siihen softa todellakaan täydellisesti pysty...
plink

Posts: 1,405

#39 • • plink team paska

Daniel Braun, 14.5.2007 12:59:
Kyse ei olekkaan siitä saako sitä musaa väännettyä softalla vs. raudalla paremmin, tästä aiheesta on tapeltu aina ja tullaan aina tappelemaan.
Pointti ainakin mulla oli se että softa ei tule koskaan kykenemään kaikkeen siihen mitä rauta pystyy...
Varsinkin analogit (olkoot laitteen analogia ainoastaan vaikka siinä filsussa) mut silti.
Putkisäröt jne jne jne.
Se että ne saa ok kuuloisesti toteutettua softalla (en mäkään ole kolkkia ostanu kun softalla saan se riittävän hyvin mallinnettua) riittää useasti, mutt pointti on se että ei siihen softa todellakaan täydellisesti pysty...



jaa eli ns. hifistelyä. nojoo myönnettäköön, että bassopuolella rauta yleensä kuulostaa mustakin hitusen mukavammalta.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Daniel Braun

Posts: 1,626

#40 • • Daniel Braun wednesday?

plink, 14.5.2007 13:04:
jaa eli ns. hifistelyä. nojoo myönnettäköön, että bassopuolella rauta yleensä kuulostaa mustakin hitusen mukavammalta.


Kyllä, hifistelyksikin sitä vois sanoa...
Bassopuolella toi ero tosiaankin on yleensä selkein, samoin kyl säröosasto on toista maata putkilla kuin mallinnuksella tuotettuna.

Raudassa ehdottomasti parasta antia on sen sopivan kiero väärinkäyttö <3