Daniel Braun, 18.5.2007 11:57:
Btw: kuinkas montaa uutta korgia, yammua ja rolandia itse olet päässyt oikeesti testailemaan, ja nyt ei huomioida presettien näpräystä paikallisissa musaliikkeissä...?
Riittävän monta.
Hinta/laatusuhde onkin kaksipiippuinen juttu, rauta sentääs ns. säilyttää arvonsa... ;)
Softaa on jälleenmyyntitarkoituksissa ikävä kaupata joskus kolmen/neljän vuoden päästä.
Raudan ehdoton plussa on se että vaikka samat soundit irtoais (esim. novation k-station/v-station vst) irtoais softastakin, ni raudassa on suoraan toi kontrolli käsillä.
Ei tarvi hiirellä söhiä, opettaa plugaria tottelemana midikontrolleria jne jne...
Kerro jotaki uutta? Edelleenki on olemassa monipuolisia kontrollereit joilla VOI ohjata softia aika näppärästi koskematta ollenkaa hiireen. Ja manualin lukemisen jälkeen tajuat et asetukset on mahdollista tallentaa kiipparin muistiin jolloin ei aina tarvii ohjelmoida kiipparia uudestaan. Kun vielä sekvensseriä ohjaa kokonaan näppiksel niin hiiren voi heittä käytännös kokonaan mäkee.
En väitä et hardis huono vaihtoehto on! Et oo riippuvainen käyttöalustasta ja siitä tukeeko 5v päästä tietokonesi ostamasi vst synsaa vai ei jne. Kunhan ajan takaa et softaki kuullosta hyvältä ja on varteenotettava vaihtoehto. Hardis ei ole vain ja ainoastaan se yksi oikea vaihtoehto.
Ei mun tarvi, tarpeisiini riittävän hyvät softat on käytössä.
Kokeile sä joskus omistaa rautaa ja varsinkin analogisynia/rumpukoneita ni keskustellaan asiasta uudestaan :)
Olen omistanut ja omistan vieläki rautaa (mm. korgia, rolandia, emua jne). Omistaisit muitaki ku freewaresyntikoita niin alat olee samoil aallonpituuksil.
Mut enää en väittele kanssasi, se ei johda mihinkään, varsinkaa ku noi ei oo mitään kiveen kirjoitettuja totuuksia edelleenkään niin turhaa noist on hei oikeasti kinastella:)!