Mitä? Tää ei koskaan ole ollut hyvää!

162 posts, 9 pages, 39,881 views

Cloud

Posts: 2,162

#141 • • Cloud Game Freak

vaavu, 22.4.2007 14:10:
---
Karski, 22.4.2007 11:26:
---
vaavu, 22.4.2007 11:15:
Omakohtaisen kokemuksen syvällä rintaäänellä: jos ei pidä viskeistä, on vain juonut vääriä viskejä. Tämä pätee myös konjakkiin.

Lagavulin ja Caol Ila todistivat minunkin viskinäkemykseni olleen väärän. Suosittelen kannanvaihtamista muillekin.
---


Yksi hyvä vaihtoehto viskiskeptikoille
on Scapa, poikkeuksellisen lempeä
single malt jossa on silti myös luonnetta.
Tuolla tutustutan itse ihmisiä single maltien
maailmaan ennen siirtymistä turpeisempiin
herkkuhin.

---


Pannaanpa korvan taakse, en olekaan maistanut! Mistä tätä jalojuomaa saa, Alkossa en muista törmänneeni?

Ensikertalaisen ehkä kannattaa noista kahdesta suosittelemastani kokeilla Caol Ilaa ensin, se on kuitenkin kevyehkö ja vain hieman savuinen. Itse aloitin oman mielipiteenmuutokseni Lagavulinista, ja olihan se kieltämättä aika voimakas kokemus, kun ei osannut odottaa niin intensiivistä makua.



Itse ainakin tutustutan kaverini viskiin helposti, viskipohjaisten drinksujen kautta :) Nyt voisi sanoa että hyi hyi pilataan hyvä viski tai että ne drinksut on kalliita, mutta toisaalta so wot ;).

Viski drinksut ja king shot on ne oikeat drinksut sekä ainoa oikea shotti ja niillä on hyvä aloittaa viskin kittaus ni tarvitse mennä suoraan hienostuneeseen kittaamiseen jos haluaa vain juoda päihdyttäviä aineita tms. :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Cloud

Posts: 2,162

#142 • • Cloud Game Freak

Mellu-, 22.4.2007 19:46:
olen pahoillani kun en osaa selittää tuota mieltymystäni absolutisteihin..ei se ei tee teistä pahempia ihmisiä mun silmissä jos ette juo mutta omakohtasesti olen huomannut että ihmiset salaavat jotain ja sitten kun tämä iso paha peikko tuleekin esiin niin olisi ollut kiva tietää se ennen kuin esim. ko ihmistä jeesaa jossai ja saakin sitten vaan paskaa niskaan.

voitte pitää mua pahana ihmisenä mielipiteeni takia,en teille sitä viinaa tuputa enkä tuputa sitä kenellekkään joka sitä ei itse halua juoda.Ehkä poistan tuon maininnan tuolta ni kaikilla on hyvä mieli sitten..

edit: tietysti on hienoa jos ihminen kokee alkoholin ongelmaksi ja lopettaa sen käytön jos huomaa olevansa idiootti tjsp väkivaltanen jne.Mutta siis tarkoitankin lähinnä näitä "juominen on vaa tyhmää ja saa ihmiset käyttäytymään alkukantaisesti"


ööö..en mä tajuu..mun pää ny vaa tyhjeni *uuh*



Mut mitäs ku juo vaan vähän silleen mauksi ja pieneksi fiilariksi?

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Cloud

Posts: 2,162

#143 • • Cloud Game Freak

Mellu-, 22.4.2007 19:46:
olen pahoillani kun en osaa selittää tuota mieltymystäni absolutisteihin..ei se ei tee teistä pahempia ihmisiä mun silmissä jos ette juo mutta omakohtasesti olen huomannut että ihmiset salaavat jotain ja sitten kun tämä iso paha peikko tuleekin esiin niin olisi ollut kiva tietää se ennen kuin esim. ko ihmistä jeesaa jossai ja saakin sitten vaan paskaa niskaan.

voitte pitää mua pahana ihmisenä mielipiteeni takia,en teille sitä viinaa tuputa enkä tuputa sitä kenellekkään joka sitä ei itse halua juoda.Ehkä poistan tuon maininnan tuolta ni kaikilla on hyvä mieli sitten..

edit: tietysti on hienoa jos ihminen kokee alkoholin ongelmaksi ja lopettaa sen käytön jos huomaa olevansa idiootti tjsp väkivaltanen jne.Mutta siis tarkoitankin lähinnä näitä "juominen on vaa tyhmää ja saa ihmiset käyttäytymään alkukantaisesti"


ööö..en mä tajuu..mun pää ny vaa tyhjeni *uuh*



Mut mitäs ku juo vaan vähän silleen mauksi ja pieneksi fiilariksi?

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

vaavu

Posts: 1,324

#144 • • vaavu vara-vana

Cloud, 23.4.2007 13:28:
Itse ainakin tutustutan kaverini viskiin helposti, viskipohjaisten drinksujen kautta :) Nyt voisi sanoa että hyi hyi pilataan hyvä viski tai että ne drinksut on kalliita, mutta toisaalta so wot ;).

Viski drinksut ja king shot on ne oikeat drinksut sekä ainoa oikea shotti ja niillä on hyvä aloittaa viskin kittaus ni tarvitse mennä suoraan hienostuneeseen kittaamiseen jos haluaa vain juoda päihdyttäviä aineita tms. :)



Minkälaisia viskidrinkkejä olet kavereillesi tarjonnut?

Drinksujen tekeminen on ihan hyvä tapa totutella jonkin alkoholin makuun, sillä muilla ainesosilla saa peitettyä ja laimennettua voimakasta makua. Hyvä esimerkki olkoon vaikkapa GT: raaka G on suhteellisen ärjyä tavaraa, mutta T:n kanssa siitä tulee mitä lempeintä janojuomaa.

Mutta IMHO, nämä mainitut single malt -juomat ovat sen verran hyviä jo itsessään, että on vaikea kuvitella, miksi niiden makua pitäisi peittää tai laimentaa muilla ainesosilla. Vettä toki niihin voi vähän lisätä, mutta se onkin sitten siinä.
Mellu-

Posts: 4,006

#145 • • Mellu-

Cloud, 23.4.2007 13:29:
---
Mellu-, 22.4.2007 19:46:


---


Mut mitäs ku juo vaan vähän silleen mauksi ja pieneksi fiilariksi?


no eihä se oo sillo absolutismia :D kukaa mistää pakko vetää kännit-jutuista oo puhunutkaan..tai on mut en minä :D

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Cloud

Posts: 2,162

#146 • • Edited Cloud Game Freak

vaavu, 23.4.2007 14:54:

Minkälaisia viskidrinkkejä olet kavereillesi tarjonnut?

Drinksujen tekeminen on ihan hyvä tapa totutella jonkin alkoholin makuun, sillä muilla ainesosilla saa peitettyä ja laimennettua voimakasta makua. Hyvä esimerkki olkoon vaikkapa GT: raaka G on suhteellisen ärjyä tavaraa, mutta T:n kanssa siitä tulee mitä lempeintä janojuomaa.

Mutta IMHO, nämä mainitut single malt -juomat ovat sen verran hyviä jo itsessään, että on vaikea kuvitella, miksi niiden makua pitäisi peittää tai laimentaa muilla ainesosilla. Vettä toki niihin voi vähän lisätä, mutta se onkin sitten siinä.



Itse en Gt:stä välitä vaikka G onkin minusta erittäin hyvää. Paljon parempaa kuin esim vodu ja mielummin giniä käytän kuin vodua edes shotteinakin. Mutta se olenkin vain minä :).

Whisky sour on yksi tyypillinen tai muutenkin happamat juomasekoitukset. Ginger ale ja sitruuna sopivat viskin kaveriksi muutenkin oikein hyvin ainakin minun mielestäni.

Lagavulin on kyllä hyvää, mutta ihmisiltä harvoin löytyy sitä tai sitä harvoin saavat. Yleensä sitä löytyy ihmisten luota duunista saatu balantines tai Jameson. Tällöin yleensä olen ottanut tavaksi tutustuttaa ihmiset Whisky souriin tai gingeraleen viskin kaverina =P

Itse tykkään. 2centtiä viskiä, 2centtiä vanilja vodkaa, . 2cent sitruunamehu. pieni loraus ginger alea. Oikein maukas juoma minusta =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

nostatus

Posts: 343

#147 • • nostatus

Karski, 22.4.2007 11:26:
---
vaavu, 22.4.2007 11:15:
---
kala, 21.2.2007 14:36:
Ruoka/juoma/yms.:

    [li]Viski[/li]

---

Omakohtaisen kokemuksen syvällä rintaäänellä: jos ei pidä viskeistä, on vain juonut vääriä viskejä. Tämä pätee myös konjakkiin.

Lagavulin ja Caol Ila todistivat minunkin viskinäkemykseni olleen väärän. Suosittelen kannanvaihtamista muillekin.

---

Yksi hyvä vaihtoehto viskiskeptikoille
on Scapa, poikkeuksellisen lempeä
single malt jossa on silti myös luonnetta.
Tuolla tutustutan itse ihmisiä single maltien
maailmaan ennen siirtymistä turpeisempiin
herkkuhin.



Tulipa haettua juuri pullo tuota Scapaa, ja täytyy sanoa että on todellakin harvinaisen pehmeää, mutta silti aika voimakasta maultaan. Maistuu myös näin arkena! :)

Konjakit on siitä poikkeuksellisia juomia, että niissä luokitus ja hinta kertoo niiden hyvyydestä aika tarkasti. VS sopii vain kypsennettäviin ruokiin, VSOP juomasekoituksiin ja jälkiruokiin, perus-XO menee juuri ja juuri sellaisenaan ja vasta kunnon XO on hyvää. Perus-XOn ja kunnon XOn tunnistaa hinnasta (tai jos oikein haluaa hifistellä niin rypälelajikkeesta). Halvalla ei saa kuin halvauksen, ja huono konjakki on terävää ja makeaa. Jos ei ole kunnon XOta maistanut, ei voi sanoa ettei pidä konjakista. Kokeilkaa vaikka Remy Martinin XO Specialia, nam.

Poikkeuksena tästä Suomen Konjakkiyhdistyksen suosittelema ikiklassikko, Renaultin Carte Noire Extra (sekoitus XOta ja nuorempaa), jota hinta-laatu-suhteensa vuoksi kuluu tasaiseen tahtiin.

Nimim. Suomen Konjakkiyhdistyksen hallituksen jäsen.

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

Epailija

Posts: 5,636

#148 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Mellu-, 22.4.2007 19:46:
olen pahoillani kun en osaa selittää tuota mieltymystäni absolutisteihin..



Ei se mikään mieltymys ilmeisestikään ole.

juo mutta omakohtasesti olen huomannut että ihmiset salaavat jotain ja sitten kun tämä iso paha peikko tuleekin esiin niin olisi ollut kiva tietää se ennen kuin esim. ko ihmistä jeesaa jossai ja saakin sitten vaan paskaa niskaan.



Jos joku suostuu edes juomaan viiniä ruoan kanssa, niin sitten kokemuksesi perusteella tähän ihmiseen voi luottaa? Eihän se "paha peikko" tule välttämättä edes kännin myötä esiin, joten miten ihmessä sinulle riittää luottamuksen kasvamiseen se, että juo vain fiilistelyn tai maun vuoksi?

voitte pitää mua pahana ihmisenä mielipiteeni takia,en teille sitä viinaa tuputa enkä tuputa sitä kenellekkään joka sitä ei itse halua juoda.Ehkä poistan tuon maininnan tuolta ni kaikilla on hyvä mieli sitten..



Ei kukaan sinua pahaksi ihmiseksi ole teilaamassa. Tässä nyt on vain kyse siitä, että mielipiteessäsi ei ole mitään järkeä. Itse asiassa siinä on sitä vähemmän järkeä, mitä enemmän sitä selität.

Mutta siis tarkoitankin lähinnä näitä "juominen on vaa tyhmää ja saa ihmiset käyttäytymään alkukantaisesti"



Veikkaan, että aika monella on kokemuksia, jotka puhuvat myös tämän mielipiteen puolesta. Huonot kokemukset toisten alkoholinkäytöstä eivät suoraan tee kenestäkään epäluotettavaa.

Muutenkin logiikkasi tuntuu todella nurinkuriselta. Alkoholihan (yleistäen) irroittaa ihmisten kielenkannat ja tekee näistä arvaamattomampia. Eikös nimenomaan alkoholia kuluttaviin kuuluisi luottaa vähemmän? Kun lisäksi ottaa huomioon miten vähän absolutisteja tai edes kännejä vältteleviä ihmisiä on, saat ihan jo todennäköisyyksien mukaan paskaa niskaasi juuri niiltä ei-absolutisteilta.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Mellu-

Posts: 4,006

#149 • • Mellu-

Epailija, 24.4.2007 19:15:
---
Mellu-, 22.4.2007 19:46:
-klipsis-



noh,kiitos valaisusta.okei,ehkä väitteessäni ei oo logiikkaa ja niin päin pois.Syytetään sitten vaikka nuorta ikääni ja ajattelemattomuuttani asian suhteen ja oisin voinut jättää kyseisen kohdan kokonaan pois koska en itsekkään kerta ymmärrä mistä kirjoitan,kiitos vain kaikille ketkä ovat tähän kantaa ottaneet...poistan tuon kohdan nyt sitten tuolta niin kaikki ovat tyytyväisiä ja tämä mun logiikan pohtimen loppuisi tähän.

-kiitos-

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

wammi

Posts: 627

#150 • • wammi
semmoinen maittava kolmen ruokalajin illallinen:

alkuruoaksi oliiveja
pääruoaksi kalakukkoa
jälkiruoaksi mämmiä

..niin ja tietty ruokajuomana piimää.

ai että!
vaavu

Posts: 1,324

#151 • • vaavu vara-vana

nostatus, 24.4.2007 18:27:
Poikkeuksena tästä Suomen Konjakkiyhdistyksen suosittelema ikiklassikko, Renaultin Carte Noire Extra (sekoitus XOta ja nuorempaa), jota hinta-laatu-suhteensa vuoksi kuluu tasaiseen tahtiin.



Ah, hyvä tietää, etten ole ihan huonossa seurassa pitäessäni mustasta Rellusta. :) Ja edullista tosiaan, ostin joku aika sitten Finskin lentokoneesta(!) puolen litran pullon 19 eurolla.
kala

Posts: 543

#152 • • kala Selfmade Executable
Hmmm... Tänne onkin syntynyt pieni viskikeskustelu mun viskiangstailun alullepanemana. Täytyy kyllä myöntää, että en ole liian montaa kertaa viskejä maistellut. Ne muutamat viskit mitä olen maistanut, eivät ole pahemmin säväyttäneet. Ehkäpä pitää muuttaa suhtautumista kyseiseen juomaan, kun sitä nyt täällä kerran niin kehutaan.

vaavu, 22.4.2007 11:15:
Omakohtaisen kokemuksen syvällä rintaäänellä: jos ei pidä viskeistä, on vain juonut vääriä viskejä. Tämä pätee myös konjakkiin.


Karski, 22.4.2007 11:26:
Yksi hyvä vaihtoehto viskiskeptikoille
on Scapa, poikkeuksellisen lempeä
single malt jossa on silti myös luonnetta.
Tuolla tutustutan itse ihmisiä single maltien
maailmaan ennen siirtymistä turpeisempiin
herkkuhin.


vaavu, 22.4.2007 14:10:
Ensikertalaisen ehkä kannattaa noista kahdesta suosittelemastani kokeilla Caol Ilaa ensin, se on kuitenkin kevyehkö ja vain hieman savuinen. Itse aloitin oman mielipiteenmuutokseni Lagavulinista, ja olihan se kieltämättä aika voimakas kokemus, kun ei osannut odottaa niin intensiivistä makua.


nostatus, 24.4.2007 18:27:
Tulipa haettua juuri pullo tuota Scapaa, ja täytyy sanoa että on todellakin harvinaisen pehmeää, mutta silti aika voimakasta maultaan. Maistuu myös näin arkena! :)


Josko sitä pullon Caol Ilaa tai Scapaa kävisi noukkimassa joku päivä.

--
Tämä kaloja käsittelevä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Klubitusta laajentamalla artikkelia.

hallucinogen

Posts: 8,190

#153 • • hallucinogen Edain

vaavu, 30.4.2007 18:49:
Ah, hyvä tietää, etten ole ihan huonossa seurassa pitäessäni mustasta Rellusta. :) Ja edullista tosiaan, ostin joku aika sitten Finskin lentokoneesta(!) puolen litran pullon 19 eurolla.


Meidän paappa juo kanssa tuota ja eihän se hullumpaa ole.

--
pikku-*possu*

Sallakat

Posts: 2,220

#154 • • Sallakat jungle, baby !
sima. tai no vaikea objektiivisesti arvioida kun ei oo mutsin tekemää simaa maistanu varmaan noin 15 vuoteen. mutt ainakin kaupan sima oli ihan paskaa.
koitos

Posts: 96

#155 • • koitos ooOOoo
Juomalaulut. Olen yrittänyt, mut niitä ei vaan voi sietää! Vakavia vappufläsäreitä *eikä*
asdf

Posts: 3,155

#156 • • asdf
- säilykesafkat, varsinki lihapullat (pl. ananakset sun muut vastaavat)
- valmispopcornit, jotka on pussitettu ja joita myydään kaupan hyllyllä, hyi saaaaaaatana. *sars*
- juustonaksut
- homejuustot
- kauhuleffat
- valoisat yöt
Heli

Posts: 1,489

#157 • • Heli vai kuka se oli
GROOMAUS:

-sauna
-vihtominen
-kasvojen kuorinta
-rasvaiset ihovoiteet/kasvorasvat
-puhdistusmaito
-clearasil

SYÖTÄVÄT/JUOTAVAT:

-lauantaimakkara
-jahtimakkara
-lenkkimakkara (paitsi kärvennettynä)
-Uncle Ben's - kastikkeet
-marinoidut lihatuotteet
-punajuuri
-90% einessalaateista
-majoneesit
-kebab
-lörtsyt
-lohkoperunat
-chilipähkinät
-sinihomejuusto
-laatikkoviini
-kotiviini
-lonkero
-kotikalja
-kylmät eineslihapullat
-nakki
-keitot (paitsi kasvissosekeitto)
-punaviinikastike
-viininlehtikääryleet
-soijanakit
-soijamaito
-kauramaito
-riisimaito
-rasvaton maito
-piimä
-fun light- tyyliset mehut
-fisherman's friend
-mynthonit, ne siniset
-polkkakarkit
-nekut

--
ei se väärin ole.

Tapi

Posts: 1,437

#158 • • Tapi Dreamstate
Ku tsekkaa näit jengin listoja, niin tulee kyl ajatelleeks pariinkin kertaan, et onks tää Lupitus sittenkin jotain alakoululaisten välituntiläppää. Pari viikkoa Somaliassa vois tehdä eetvarttia itse kullekin.
KooKie

Posts: 4,338

#159 • • KooKie aka. Petress Pan
Krapula. Voi perkele.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

devisss

Posts: 345

#160 • • devisss superhero.

KooKie, 19.5.2007 22:57:
Krapula. Voi perkele.



"Mitä sellaisia asioita tai juttuja on jotka tuntuvat olevan melkein kaikkien paitsi sinun "hyvää"-listalla."

Mä en myöskään tunnusta, että krapula olis koskaan ollut pop, mutta en kyllä tunne ketään muutakaan joka pitäisi sitä erityisen mainiona olotilana.

Vai oliks tää nyt sellanen "postaan vaan jotain, oli aihe oikeesti mikä tahansa?

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?