Eduskuntavaalit 2007

917 posts, 46 pages, 188,910 views

#121 • • Annakins Guest

Jusna666, 25.1.2007 18:44:

No mitäpä ne miinat sielä kaapissa haittaa ketään? *ding*

Jos Suomi ei ratifioi jalkaväkimiinat kieltävää sopimusta, niin joku muu maa, jossa miinat ovat suuri ongelma, voi vedota siihen, että kun ei noikaan ni ei mekään. Ja jos nyt yrität vedota siihen, et "kyl niit silti saa jostain vaik ne ois kiellettyjä" ja muuta päläpälää, ni joo, ehkä niitä saa, mut ehkä se ois myös vähän vaikeampaa.

Libanonissa kuolee Israelin viime kesäisten sotatoimien jäljiltä muutama ihminen päivässä miinoihin ja muihin räjähtämättömiin räjähteisiin.

Mä vastustan jalkaväkimiinoja. Piste.

Mut tää on jo OT:tä, etkä sä oo vastanu yhteenkään mun muista kysymyksistä, jotka liitty topikkiin.

PS. En minä tiedä miten se Venäjä hyökkäis, mut silti väitän, et jalkaväkimiinat ei sitä hyökkäystä pysäyttäis.
Dementation

#122 • • Dementation wednesday?

Annakins, 25.1.2007 19:08:
PS. En minä tiedä miten se Venäjä hyökkäis, mut silti väitän, et jalkaväkimiinat ei sitä hyökkäystä pysäyttäis.

Ja mä en ymmärrä miksi se Venäjä hyökkäis. Kaikki aina puhuu että "entä sit kun Venäjä hyökkää", olipa aihe sit NATO, miinat, asevelvollisuus tai vaikkapa tuholaisten torjunta. *ding*

Miksi ihmeessä ne tulis tänne?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Avernian

#123 • • Edited Avernian Kerettiläinen

Dementation, 25.1.2007 19:22:
Miksi ihmeessä ne tulis tänne?

Poliittisista syistä lähinnä. Mitään ekonomista järkeähän (paitsi jos haluaa pistää omaan aseteollisuuteensa - ja liittyville aloille - liikettä) ei nykyään ole maahan hyökkäämisessä.
Poliittisia syitä voi olla esim. suurvalta-ajattelun todellinen kannatuksen kasvu, tai puheen kääntäminen pois sisäpoliittisista ongelmista. Tosin venäjällä media ovat niin valtion kontrollissa, että viimeisimpään ei lie tarvetta.

Edit: Niin tai sitten strategisista syistä, jos esim. tänne oltaisiin venäjän vihollisten ohjus-, lentokone- tai muita tukikohtia ottamassa.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Jusna666

#125 • • Jusna666 Diablo

Annakins, 25.1.2007 19:08:

Mut tää on jo OT:tä, etkä sä oo vastanu yhteenkään mun muista kysymyksistä, jotka liitty topikkiin.

Ok Ot:tä on joo.
Mut mitä sä tarkotat tolla korruptiolla? Siis oon lukenu että Suomi ois maailman vähiten korruptoitunut maa, mutta mun käsittääkseni toi tutkimus käsittelee nimenomaan laittomia lahjuksia(?) Kun niitä lahjuksia voidaan antaa niin monella monella ja monella eri tavalla laillisestikin.

Berlusconista oon ihan samaa mieltä, että rikollinen sika se on. Siitä on aikaa jo monta vuotta kun luin jutun noista eroamisista, enkä nyt tarkkaan enää muista missä maissa oli erottu hanakasti juuri katteettomien vaalilupausten takia, joten tossa asiassa liian mutupohjalla liikenteessä. Mutta siis sen jutun pääpointti kyllä jäi mieleen. Ja olipa siinä juttua jostain ei-niin-sivistysvaltioista, jossa tyyliin kivitettiin tommosesta.

Ja en lähtis politiikkaan mukaan niin monestakin eri syystä, joita en lähe tähän luettelemaan, mutta päällimmäisenä nostasin esille sen että musta ei ois siihen ja toisekseen se ois 199-yhtä vastaan sen jälkeen, että laske siitä hyöty.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Avernian

#126 • • Avernian Kerettiläinen

Dementation, 25.1.2007 19:34:
Eli Nato-jäsenyys kasvattais uhkaa, ei pienentäis sitä *vink*

Näin mun nähdäkseni. Sen lisäksi se lisäisi puolustusmenoja ja ymmärtääkseni velvoittaisi Suomen lähettämään joukkoja NATOn operaatioihin missä niitä sattuukin olemaan.

--

Jusna666

#127 • • Jusna666 Diablo

serotonot, 25.1.2007 13:25:

Äänestäminen on oikeus vaikuttaa yhteiskunnan asioihin. Ääänestämättä jättäneen on turha valittaakaan

En mä äänestäis sen takii et saisin valittaa, vaan sen takii, ettei mun tarvis valittaa. *piis*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

onni3mk

#128 • • onni3mk Onni on.
Äänestän.

Mä en vaan ole kovin kiinnostunut tosta politiikasta. Pitäs kyl ehkä ottaa selvää noiden eri puolueiden mielipiteistä, vaikka mun mielestä ne tällä hetkellä vaikuttaakin kaikki ihan samanlaisilta. Kaikki muka ajaa samaa asiaa, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. (Okok, mielenkiinnon puutteesta en myöskään ole kovin tarkkaan kyylännyt, mille asioille on tehty jotain).
Mulla toi puolue on Vihreet ja ehdokaskin on ollut tiedossa jo vuoden.

--
Onni on.

Avernian

#130 • • Avernian Kerettiläinen

Putte, 25.1.2007 19:50:
Täytyy vain toivoa, että vaalikeskustelu ei vajoa taas jankkaamiseksi NATO:sta.

Niin toivovat NATOa kannattavatkin ;)

--

superwoman

#131 • • superwoman toinen jalka jo...
Tottakai äänestän!

Porvari ei lamaannu!!!!!!*possu*

--
...just visiting...

superwoman

#132 • • superwoman toinen jalka jo...
Lisäys puoluekantaani -kun se kuitenin jotain ärsyttää.

Jos joku on omalla ahkeruudellaan, tarmokkuudellaan ja lahjoillaan tai/eli näiden kombinaatiolla hankkinut itselleen hyvinvointia. Se myös kuuluu hänelle. Eikö vain?

Toki yhteiskunnassa tulee pitää huolta niistä, joilla ei näitä mahdollisuuksia ole tai ei ole osannut/voinut niitä käyttää -syystä tai toisesta. Eli yhteiskunnan tulee tarjota asunto, mahdollinen hoiva ja terveydenhuolto ja perustoimeentulo ehdottomasti myös näille. Ja siitähän huolehtii verotus. Jota muuten mielestäni vois siirtää enemmän hyödykkeisiin, ei tuloihin, eikä varsinkaan lisätuloihin joillain käsittämättömillä 40% verotuksella. Onpa kannustin! Ihan käsittämätöntä! Mielummin maksan 10e kaljasta baarissa jos saisin lisätuloille 25% verotuksen, tai jopa alemman, kuin päätoimen ansiotulot!

Suomessa on kuitenkin mahdollisuuksien tasa-arvo, ja ehkä selvemmin kuin missään muualla. Kaikilla lähtökohdat eivät tietenkään ole samat -sen toki ymmärrän, mutta mahdollisuudet tarjotaan.

Eipä muuta.

Oilisin kokoomuksen sijaan liberaali, mutta se on vähän heikossa hapessa. Tosin en alleviivaa kokoomuksen puolueohjelmaa, mutta se nyt on vain lähimpänä aatettani.

Mua ei haittaa pätkääkään, vaikka joku on erimieltä asioista. Päinvastoin! Olen innoissani, että joku on kiinnostunut yhteisistä asiaoista, oli kanta mikä ikinä. Arvostan sitä yhtälailla, kuin omaani.

--
...just visiting...

Amuck

#133 • • Amuck dub-i-dub

Avernian, 25.1.2007 17:45:
Mutta mitä tehdä niille (ja kenties teille) kaikille ihmisille, jotka äänestävät _väärin_ ?

Niinpä. (lähes) Kaikkien puolueiden ajatukset ovat hyviä ja kannatettavia, ja uskon että monet ovat menossa eduskuntaan vilpittömästi Suomen ja kansan paras mielessään. Toisaalta melkein joka sakista löytyy joku venkoilija ja valehtelija, joka pelaakin vain omaan ja kavereiden pussiin. Jotkut ehdokkaat sitten taas ovat yksinkertaisesti tyhmiä vaikka esiintyisivätkin fiksun oloisesti - esimerkiksi vasemmiston edustajajiksi itseään kutsuvat, jotka kuitenkin kannattavat asumistukien korotusta. Tää on liian vaikeeta! Ottakaa multa äänioikeus pois!

Samaa tosin sanoisin monien muidenkin kohdalla. Ihmiset äänestävät tietämättä asioista hevon vittua. Ehkä tavattuaan karismaattisen ihmisen joka on saanut vakuutettua oman puolueensa erinomaisuudesta, ehkä vaalikoneen tuloksen perusteella, ehkä siksi että vanhemmat tai kaikki kaverit äänestävät samaa puoluetta, ehkä hyvän mainoskampanjan tai jopa ulkonäön perusteella.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Riku

#134 • • Edited Riku The Little Prince

POSER, 25.1.2007 17:52:
---
Riku, 25.1.2007 17:07:
Mua hieman huvittaa nää "en äänestä vaaleissa mutta äänestän klubituksen gallupissa"-vastaajat, vaikka vaivan määrä onkin toki eri luokkaa...

---

Kun tää niinqu onnistuu paljo helpommin eikä tarvi raahautuu jollekki fakin äänestypaikalle tiäks.

Onneks mä en juuri sanonu käytännössä noin...? Ja toki se merkityskin on samaa luokkaa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Comandante

#135 • • Comandante aka Miranda

2la, 25.1.2007 21:45:
---
Avernian, 25.1.2007 17:45:
Mutta mitä tehdä niille (ja kenties teille) kaikille ihmisille, jotka äänestävät _väärin_ ?

---

Niinpä. (lähes) Kaikkien puolueiden ajatukset ovat hyviä ja kannatettavia, ja uskon että monet ovat menossa eduskuntaan vilpittömästi Suomen ja kansan paras mielessään. Toisaalta melkein joka sakista löytyy joku venkoilija ja valehtelija, joka pelaakin vain omaan ja kavereiden pussiin. Jotkut ehdokkaat sitten taas ovat yksinkertaisesti tyhmiä vaikka esiintyisivätkin fiksun oloisesti - esimerkiksi vasemmiston edustajajiksi itseään kutsuvat, jotka kuitenkin kannattavat asumistukien korotusta.

Tarkoitatko nyt vasemmiston edustajia vai "vasemmiston"?
Jokainen voi löytää itselleen oikean ehdokkaan melko helposti, jos vain haluaa. Kunhan vain etsii vaaliteesejä, jotka saavat sinut nyökyttämään päätäsi.
Ja kuriositeetti: Tein maikkarin vaalikoneen ja ensimmäiseksi tuli ehdokas, jota olin jo aikaisemmin päättänyt äänestää. Jo istuva kansanedustaja.

--
Hooverhullu

Gisou

#136 • • Gisou
Joku viisas mies bussissa antoi hyvän neuvon: "Äänestä itseäsi ottamalla äänestyslappu kotiin äänestyspaikalta. Jos suuri määrä ihmisiä tekisi näin, niin tapahtuisi outo 'äänikato' eli äänestämään tulleita olisi enemmän kuin annettuja ääniä. Näitä ei myöskään laskettaisi nukkuviin eikä hylättyihin ääniin". En tiedä lasketaanko äänestysprosentti käyneiden ihmisten vai lopussa kerättävien lappujen määrän perusteella, mutta jotain vaikutusta tollaisella toiminnalla voisi suuressa mittakaavassa olla. Hauskaa se ainakin olisi.

Tämä siis vain niille, jotka haluavat vaihtelua tai eivät halua äänestää ketään olemassaolevaa ehdokasta / puoluetta.

--
Eläinten maailma on ihmeellinen.

random

#137 • • random

Gisou, 25.1.2007 22:22:
Joku viisas mies bussissa antoi hyvän neuvon: "Äänestä itseäsi ottamalla äänestyslappu kotiin äänestyspaikalta.

En tajua kenellä on niin tylsä elämä ja niin paljon joutilasta aikaa, että viitsii haaskata sitä moiseen typeryyteen. No, huvinsa kullakin.
AaKo

#138 • • AaKo Tosi veivaaja
Ruotsissahan toi porvaripuolue voitti vaalit, ja he ryhtyivät samantien heikentää ammattiyhdistysliikkeitä, nostamalla jäsenmaksua! (jos nyt oikein muistan niin 28e lisää joutuu maksaa liitonmaksuja kk.) Yrittävät tolla heikentää ay-rintamaa.. ja mitähän siitä sit seuraapi...

En sano et tolleen voisi käydä suomessakin, mut miksi työläinen kuin minä. menisin äännestään porvareita. no way!
Oma ääneni menee demareille :) oma ehdokaski on tiedossa(ihme kyllä)

ja ihan hyvinhän tämä hallituskausi on menny lukujenpuolesta
-nuorisotyöttömyys on laskenut 26 prosenttia ja pitkäaikaistyöttömyys 16,6 prosenttia. Työttömien määrä on laskenut 15 prosentilla. Työllisyysaste on parantunut kolmella prosentilla.

-Julkaistujen tilastojen mukaan Suomessa on 95 800 ihmistä enemmän työssä kuin hallituksen aloittaessa. Hallituksen tavoite luoda 100 000 työpaikkaa on jo lähes täyttynyt. Tällä vauhdilla on mahdollista, että tavoite ylittyy
näin kertoi työministerimme Tarja Filatov

Sosialidemokraateille aktiivisen työllisyyspolitiikan harjoittaminen on seuraavalla vaalikaudella tärkeää-->Saavat ääneni!
Myönnettäkööt et tämä nykytrendi viedä työpaikkoja ulkomaille saa mietteliääksi, mistä löytää lääkkeet kääntää kurssia? Toivon todellakin että seuraava hallituskausi tulee löytämään nämä ja toimii senmukaan :)

Jään mielenkiinnolla seuraamaan muittenki puoluitten teesejä ja ajatuksia, ja ohan noita muitaki huolenaiheita mihin ihmiset(äännestäjät) haluavat vaikuttaa äännestämällä hänen edustamaansa edustajaa, ELI MUISTAKAAHAN ÄÄNNESTÄÄ!! :)

täältä löytyy niinsanottu "varjoäännestys" missä voit käydä äännestämässä, etit vaan oman vaalipiirisi ja oman ehdokkaasi http://www.kristallipallo.net/index.php?top10_id=17

:)

--
En se mää ollut!!!

Riku

#139 • • Riku The Little Prince

MaaKoz, 25.1.2007 22:33:
Ruotsissahan toi porvaripuolue voitti vaalit, ja he ryhtyivät samantien heikentää ammattiyhdistysliikkeitä, nostamalla jäsenmaksua! (jos nyt oikein muistan niin 28e lisää joutuu maksaa liitonmaksuja kk.) Yrittävät tolla heikentää ay-rintamaa.. ja mitähän siitä sit seuraapi...

En sano et tolleen voisi käydä suomessakin, mut miksi työläinen kuin minä. menisin äännestään porvareita. no way!
Oma ääneni menee demareille :) oma ehdokaski on tiedossa(ihme kyllä)

Eiks Demarit oo ollu porvaristoa jo aikas monta vuotta jos toimilla mitataan

--
Kyseenalaista aina kaikki.

$

#140 • • $ Destination weekend!
Kuvittelen aina olevani Vihreä aatteineni, mutta vaalikoneet kertovat muuta. RKP:n ja Kokoomuksen ehdokkaat ovat aina vahvoilla.

Ystävät kuvailevat vasemmistolaiseksi autonomiksi...

Viimeksi äänestin (Birminghamisssa ennakkoon) jotain Vihreiden tyyppiä.