917 posts, 46 pages, 188,936 views
Jusna666, 25.1.2007 17:32:
Jos tulis esim. sota tai muu vastaava kriisi, että sporakiskotkin stadissa kasvais perunaa, niin kyllä tuolla astuis ihan toinen ns. toiminnan porukka valtaan, kuten kävi edellisten sotien aikaan ja sillon millään pomon kalakaverin serkunpojan suhteilla ei oo mitään painoarvoa.
Freja, 25.1.2007 17:16:
Jahas, pitäis sitte ennakkoäänestää ulkomailla jos meinaa äänestää. Brilliant, mikä sotku.
En kai si äänestä, wittu.
Jusna666, 25.1.2007 17:28:
Niinp. Onhan noita lupauksia ollut kaikenlaisia. Mut onhan se ehkä huvittavaa, että jos osaa puhua enemmän tai vähemmän vakuuttavasti niin välttyy kyseenalaistamiselta ja kaikki uskoo ja äänestää.
Tääl pitäis olla samanlainen systeemi ku monessa muussa maassa, et jos heitellään tommosia perättömiä lupauksia, niin myös kannetaan vastuu ja erotaan.
Jusna666, 25.1.2007 17:40:
---
Indiboi, 25.1.2007 17:34:
Eli arvosteletko sinä nyt nykyistä asioiden hoitoa vertaamalla sitä päättäjien kykyyn hoitaa asioita mahdollisen kriisitilanteen aikana. Oletko sitä mieltä, että elintasomme joka vain jostain taianomaisesta syystä pysyy, mahdollistaa jonkun tyhjäntoimittajajoukon olemassaolon, tekivät ne sitten tai ovat tekemättä mitä tahansa?
---
Se tyhjäntoimittajajoukko on sitä porukkaa joka ajaa sielä pienen porukan asioita ja tekee niinkuin ne sanoo.
Indiboi, 25.1.2007 17:45:
Eihän operatiivinen sodanjohto, vai miten se hieno termi kuulukaan nyt eduskunnan tai hallituksen kontolla ole, vaan armeijan.
foobar, 25.1.2007 17:22:
Mielestäni myös ajattelumalli, että pieniä puolueita ei kannata äänestää on aika typerä. Pienistä puroista syntyy suuri joki. Jos riittävän moni henkilö äänestää pientä puoluetta, siitä tulee suuri puolue.
Riku, 25.1.2007 17:07:
Mua hieman huvittaa nää "en äänestä vaaleissa mutta äänestän klubituksen gallupissa"-vastaajat, vaikka vaivan määrä onkin toki eri luokkaa...
Indiboi, 25.1.2007 17:47:
Kun sun kirjoituksista saa vaan sellaisen käsityksen, että kaikki eduskunnassa toimivat ovat pelkästään omaan napaansa katsovia, jotka eivät välitä maan asioiden hoidosta yhtään, vai olenko ymmärtänyt väärin? Että jos ne ei kerta mitään tee kukaan oikein, niin aika hyvin täällä tuntuu kuitenkin pysyvän homma hallussa.
snoxn, 25.1.2007 17:47:
Missäs maassa tämä systeemi sitten on käytössä (jos ei suomessa)?
Jusna666, 25.1.2007 17:58:
Ummm, okei. Systeemi oli väärä sanavalinta, mutta ainakin äkkiseltään tulee mieleen, että Italiassa ja Ranskassa on ihan ministeritason porukkaa eronnut siitä syystä, että ei ole astunut sanojensa taakse.
Jusna666, 25.1.2007 17:55:
---
Indiboi, 25.1.2007 17:47:
Kun sun kirjoituksista saa vaan sellaisen käsityksen, että kaikki eduskunnassa toimivat ovat pelkästään omaan napaansa katsovia, jotka eivät välitä maan asioiden hoidosta yhtään, vai olenko ymmärtänyt väärin? Että jos ne ei kerta mitään tee kukaan oikein, niin aika hyvin täällä tuntuu kuitenkin pysyvän homma hallussa.
---
No ei sulla nyt ihan oikee käsitys sitte taida olla.
Tottakai maan asioista ja elintasosta täytyy pitää huolta, onhan se myös rikkaiden etu ja siks siitä pidetäänkin huolta.
Mut kamoon pressa puhuu huolissaan tuloerojen kasvusta ja heti valituksi tulemisen jälkeen nostattaa omaa liksaa, et siinä sitä ideologian paloa sulle.
Mut hei kuules. Nää jutut pilaa tätä topikkia taas sen verran et jatketaax privas tai tuu käymää vaikka kahvilla nii jutellaan. Mä tarjoon
Jusna666, 25.1.2007 17:58:
---
snoxn, 25.1.2007 17:47:
Missäs maassa tämä systeemi sitten on käytössä (jos ei suomessa)?
---
Ummm, okei. Systeemi oli väärä sanavalinta, mutta ainakin äkkiseltään tulee mieleen, että Italiassa ja Ranskassa on ihan ministeritason porukkaa eronnut siitä syystä, että i ole astunut sanojensa taakse.
Indiboi, 25.1.2007 18:12:
Edelleenkin ihmettelen, että miten tämä keskustelu nyt yht'äkkiä pomppasi eduskunnasta ja hallituksesta presidenttiin?
No kyllä tässä mun mielestä asiasta puhutaan, mutta kahville tuun kyllä kun kutsutaan.
Annakins, 25.1.2007 18:24:
Ainiin, ja kerro mulle mitä helvetin hyötyä niistä jalkaväkimiinoista olis jos vaikka Venäjä hyökkäis? Mun on vaikea uskoa, että äijät juoksis tuolt itärajan yli. Sodankäynti on käsittääkseni hieman muuttunut maailmansotien ajoista.
Jusna666, 25.1.2007 18:33:
---
Ainiin, ja kerro mulle mitä helvetin hyötyä niistä jalkaväkimiinoista olis jos vaikka Venäjä hyökkäis? Mun on vaikea uskoa, että äijät juoksis tuolt itärajan yli. Sodankäynti on käsittääkseni hieman muuttunut maailmansotien ajoista.
---
Kerro millasta se sota on sitte nykypäivänä? Jotain terrori-iskuja? Ydinaseita? Mannertenvälisiä ohjuksia?
Annakins, 25.1.2007 18:35:
Voisin kuvitella, että mahdollinen hyökkäys ei sisältäisi suurta määrää jalkaväkijoukkoja, vaan strategisia iskuja kohteisiin, ilmaiskuja yms. Voin toki olla väärässä, olenhan tälläinen jalkaväkimiinoja vastustava hihhuli.
Ylipäätänsä mä en näe, että Venäjä olis suurin turvallisuusuhka Suomelle nykyään.
Annakins, 25.1.2007 18:35:
---
Jusna666, 25.1.2007 18:33:
---
---
Kerro millasta se sota on sitte nykypäivänä? Jotain terrori-iskuja? Ydinaseita? Mannertenvälisiä ohjuksia?
---
Voisin kuvitella, että mahdollinen hyökkäys ei sisältäisi suurta määrää jalkaväkijoukkoja, vaan strategisia iskuja kohteisiin, ilmaiskuja yms. Voin toki olla väärässä, olenhan tälläinen jalkaväkimiinoja vastustava hihhuli.
Ylipäätänsä mä en näe, että Venäjä olis suurin turvallisuusuhka Suomelle nykyään.