Eduskuntavaalit 2007

917 posts, 46 pages, 188,936 views

Avernian

#101 • • Avernian Kerettiläinen
Mutta mitä tehdä niille (ja kenties teille) kaikille ihmisille, jotka äänestävät _väärin_ ?

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Individual

#102 • • Individual HYPNO!

Jusna666, 25.1.2007 17:32:
Jos tulis esim. sota tai muu vastaava kriisi, että sporakiskotkin stadissa kasvais perunaa, niin kyllä tuolla astuis ihan toinen ns. toiminnan porukka valtaan, kuten kävi edellisten sotien aikaan ja sillon millään pomon kalakaverin serkunpojan suhteilla ei oo mitään painoarvoa.

Käsittääkseni Suomessa toimi myös läpi Toisen maailmansodan demokraattisilla vaaleilla valittu eduskunta ja hallitus. "Historiansa aikana eduskunta on kokoontunut ainoastaan kerran Helsingin ulkopuolella. Eduskunta kokoontui täysin salaisesti Kauhajoella talvisodan aikana 1.12.1939–12.2.1940. Päätös muutosta Kauhajoelle tehtiin välittömästi Neuvostoliiton pommitusten alettua ja muutto tapahtui yöllä marraskuun viimeisenä päivänä." -wiki. Eihän operatiivinen sodanjohto, vai miten se hieno termi kuulukaan nyt eduskunnan tai hallituksen kontolla ole, vaan armeijan.
embie

#103 • • embie Shwoopsie poo

Freja, 25.1.2007 17:16:
Jahas, pitäis sitte ennakkoäänestää ulkomailla jos meinaa äänestää. Brilliant, mikä sotku.

En kai si äänestä, wittu.

Jep, mulla sama juttu.. lähin konsulaattikin jossain parin sadan km:n päässä, joten en välttämättä lähde sinne asti raapustamaan numeroa lappuun...
Jos olisin kotimaassa niin äänestäisin varmasti.
snoxn

#104 • • snoxn

Jusna666, 25.1.2007 17:28:
Niinp. Onhan noita lupauksia ollut kaikenlaisia. Mut onhan se ehkä huvittavaa, että jos osaa puhua enemmän tai vähemmän vakuuttavasti niin välttyy kyseenalaistamiselta ja kaikki uskoo ja äänestää.

En tiedä tästä Hyssälän tapauksesta mutta usein tuntuu että se että joku lupaa ajaa jotakin asiaa (esim 300 euron eläkkeenkorotusta) tulkitaan helposti siten että ehdokas lupaa että se tulee tapahtumaan.

Tääl pitäis olla samanlainen systeemi ku monessa muussa maassa, et jos heitellään tommosia perättömiä lupauksia, niin myös kannetaan vastuu ja erotaan.

Missäs maassa tämä systeemi sitten on käytössä (jos ei suomessa)?
Individual

#105 • • Individual HYPNO!

Jusna666, 25.1.2007 17:40:
---
Indiboi, 25.1.2007 17:34:

Eli arvosteletko sinä nyt nykyistä asioiden hoitoa vertaamalla sitä päättäjien kykyyn hoitaa asioita mahdollisen kriisitilanteen aikana. Oletko sitä mieltä, että elintasomme joka vain jostain taianomaisesta syystä pysyy, mahdollistaa jonkun tyhjäntoimittajajoukon olemassaolon, tekivät ne sitten tai ovat tekemättä mitä tahansa?

---

Se tyhjäntoimittajajoukko on sitä porukkaa joka ajaa sielä pienen porukan asioita ja tekee niinkuin ne sanoo.

Kun sun kirjoituksista saa vaan sellaisen käsityksen, että kaikki eduskunnassa toimivat ovat pelkästään omaan napaansa katsovia, jotka eivät välitä maan asioiden hoidosta yhtään, vai olenko ymmärtänyt väärin? Että jos ne ei kerta mitään tee kukaan oikein, niin aika hyvin täällä tuntuu kuitenkin pysyvän homma hallussa.
Jusna666

#106 • • Jusna666 Diablo

Indiboi, 25.1.2007 17:45:
Eihän operatiivinen sodanjohto, vai miten se hieno termi kuulukaan nyt eduskunnan tai hallituksen kontolla ole, vaan armeijan.

Jonka ylipäällikkönä toimii sellainen henkilö, joka haluaa poistaa jalkaväkimiinat kun se on vähän nihkee skoolailla jossain yk-kokouksissa kun suomella on tommosia hirveitä ihmisyydenvastaisia aseita kaapissa.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Avernian

#107 • • Avernian Kerettiläinen
Ainakin meillä on hyvä valtionvarainministeri, joka ei tiedä edes paljonko opintotuki on. *nauru* Ihan ymmärretävää ettei kiinnosta, opiskelijoista ei välttämättä tule duunareita jotka SDP:tä äänestäisi.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Dementation

#108 • • Dementation wednesday?

foobar, 25.1.2007 17:22:
Mielestäni myös ajattelumalli, että pieniä puolueita ei kannata äänestää on aika typerä. Pienistä puroista syntyy suuri joki. Jos riittävän moni henkilö äänestää pientä puoluetta, siitä tulee suuri puolue.

Ehdottomasti kannatan että pieniä puolueita pitää äänestää jos on samaa mieltä.
Tuolla luki vaan quotessa siitä että "presidentin vaaleissa ei pidä äänestää oman mieliehdokkaan puuttuessa jotain pienen puolueen ehdokasta siksi ettei se kuitenkaan voita"

En missään vaiheessa sanonut enkä halua sanoa että äänestäkää vain isoja puolueita.
Se olis komeaa kun vaikkapa vihreet sait 70% suomen kaikista äänistä.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

POSER

#109 • • POSER Wimp and Poser

Riku, 25.1.2007 17:07:
Mua hieman huvittaa nää "en äänestä vaaleissa mutta äänestän klubituksen gallupissa"-vastaajat, vaikka vaivan määrä onkin toki eri luokkaa...

Kun tää niinqu onnistuu paljo helpommin eikä tarvi raahautuu jollekki fakin äänestypaikalle tiäks.

--
Keppiä Jehoville!

Jusna666

#110 • • Jusna666 Diablo

Indiboi, 25.1.2007 17:47:
Kun sun kirjoituksista saa vaan sellaisen käsityksen, että kaikki eduskunnassa toimivat ovat pelkästään omaan napaansa katsovia, jotka eivät välitä maan asioiden hoidosta yhtään, vai olenko ymmärtänyt väärin? Että jos ne ei kerta mitään tee kukaan oikein, niin aika hyvin täällä tuntuu kuitenkin pysyvän homma hallussa.

No ei sulla nyt ihan oikee käsitys sitte taida olla.
Tottakai maan asioista ja elintasosta täytyy pitää huolta, onhan se myös rikkaiden etu ja siks siitä pidetäänkin huolta. Mut kamoon pressa puhuu huolissaan tuloerojen kasvusta ja heti valituksi tulemisen jälkeen nostattaa omaa liksaa, et siinä sitä ideologian paloa sulle. Puhumattakaan mitä se teki sielä sak:ssa

Mut hei kuules. Nää jutut pilaa tätä topikkia taas sen verran et jatketaax privas tai tuu käymää vaikka kahvilla nii jutellaan. Mä tarjoon *hali*

--

Jusna666

#111 • • Jusna666 Diablo

snoxn, 25.1.2007 17:47:

Ummm, okei. Systeemi oli väärä sanavalinta, mutta ainakin äkkiseltään tulee mieleen, että Italiassa ja Ranskassa on ihan ministeritason porukkaa eronnut siitä syystä, että ei ole astunut sanojensa taakse.

--

snoxn

#112 • • snoxn

Jusna666, 25.1.2007 17:58:
Ummm, okei. Systeemi oli väärä sanavalinta, mutta ainakin äkkiseltään tulee mieleen, että Italiassa ja Ranskassa on ihan ministeritason porukkaa eronnut siitä syystä, että ei ole astunut sanojensa taakse.

Kuten Suomessakin.
phanatic

#113 • • phanatic
Heh, Italiassa onkin rehti ja rehellinen meininki :) Varsinkin kun Berlusconi oli vielä pääministerinä.
Individual

#114 • • Individual HYPNO!

Jusna666, 25.1.2007 17:55:
---
Indiboi, 25.1.2007 17:47:

---

No ei sulla nyt ihan oikee käsitys sitte taida olla.

Joo, ei taida olla ei.

Tottakai maan asioista ja elintasosta täytyy pitää huolta, onhan se myös rikkaiden etu ja siks siitä pidetäänkin huolta.

Eli jos rikkaat eivät hyödy jostain asiasta, sitä ei tehdä? Synkäksi on mennyt maailmanmeno härmässäkin.

Mut kamoon pressa puhuu huolissaan tuloerojen kasvusta ja heti valituksi tulemisen jälkeen nostattaa omaa liksaa, et siinä sitä ideologian paloa sulle.

Edelleenkin ihmettelen, että miten tämä keskustelu nyt yht'äkkiä pomppasi eduskunnasta ja hallituksesta presidenttiin? *ding* Ja mun käsittääkseni Tasavallan presidentin palkkio vahvistetaan jokaiseksi toimikaudeksi etukäteen eduskunnan säätämällä lailla. Palkkiota ei voida toimikaudenaikana muuttaa. En tiedä sitten kuinka vanhaa tietoa toi on tai väärää. Olisihan hän voinut sen erotuksen toki voinut olla ottamatta vastaankin. Mun mielestä meillä on aika tiedostava pressa ja kyllähän se vituttaa porvareita ku punikki johtaa maata. *hih*

Mut hei kuules. Nää jutut pilaa tätä topikkia taas sen verran et jatketaax privas tai tuu käymää vaikka kahvilla nii jutellaan. Mä tarjoon *hali*

No kyllä tässä mun mielestä asiasta puhutaan, mutta kahville tuun kyllä kun kutsutaan.
#115 • • Edited Annakins Guest

Jusna666, 25.1.2007 17:58:
---
snoxn, 25.1.2007 17:47:

---

Ummm, okei. Systeemi oli väärä sanavalinta, mutta ainakin äkkiseltään tulee mieleen, että Italiassa ja Ranskassa on ihan ministeritason porukkaa eronnut siitä syystä, että i ole astunut sanojensa taakse.

Sori, mut täs vaihees mä repesin.

Berlusconi, joka käytännössä ajoi ainoastaan omaa hyötyään, poistui politiikasta vasta kun oli pakko, kun kansa käytti ääntään. Kerro mulle keitä ranskalaisia ja italialaisia poliitikoita sä nyt tarkotat?

Onko kukaan ikinä kertonu sulle, että Suomi on maailman vähiten korruptoitunein maa? En nyt väitä etteikö täälläkin korruptiota esiintyisi, mutta se mitä sä olet tässä topikissa kirjottanut on mun mielestä aikamoista yksisilmäisyyttä. Varmasti löytyy poliitikoita, jotka ajavat "vain rikkaiden etuja", mutta en kyllä lähtisi väittämään, että kaikki kansanedustajat ovat samanlaisia.

Ja onko niillä kokkareilla nyt sit niin tosi kiva käydä seisomassa kaks tuntia epämukavissa kengissä ja jauhamassa täyttä skeidaa jonkun typerän pohatan tai diplomaatin kanssa? Voisin vaikka lyödä vetoa, että suurin osa heistä, jotka työkseen käyvät kokkareilla, olisivat sata kertaa mieluummin kotona.

Ei maailma ole täydellinen ja aina pitää pyrkiä parempaan, mut haloo! Mikset sä lähde ehdokkaaksi tavoitteenasi muuttaa Suomen "läpimätä" ja "korruptoitunut" valtapolitiikka?

Ainiin, ja kerro mulle mitä helvetin hyötyä niistä jalkaväkimiinoista olis jos vaikka Venäjä hyökkäis? Mun on vaikea uskoa, että äijät juoksis tuolt itärajan yli. Sodankäynti on käsittääkseni hieman muuttunut maailmansotien ajoista.
Jusna666

#116 • • Edited Jusna666 Diablo

Indiboi, 25.1.2007 18:12:
Edelleenkin ihmettelen, että miten tämä keskustelu nyt yht'äkkiä pomppasi eduskunnasta ja hallituksesta presidenttiin?

No kyllä tässä mun mielestä asiasta puhutaan, mutta kahville tuun kyllä kun kutsutaan.

No tämän verran mä jaksan viel asiasta jauhaa.
Pomppasi sen takia kun suitsuttelit noita ideologian palo juttuja tuolla aikasemmin niin heitinpähän nyt tossa yhen tyypin kuka on kovasti julkisuudessa suitsuttanut ideologiaansa "duunarin puolella ja työväen presidenttinä olemisesta". Vaikka teot puhuu ihan päinvastaista.

Ja jos nyt pysytään kansanedustajissa niin kyllähän sekin porukka tuolla sitä pientä palkkaansa nostattelee ja taksitkin pitää viel maksaa ku ei raukoilla oo varaa :(
Kansan parissakin pyöritään näkysvissä, jotain pikku tilaisuuksia lukuunottamatta vaan kerran neljässä vuodessa vaalien alla ja sit tullaan ku sydänystävä tarjoo kylmää kättä "äänestä mua"

Mut muistuta et oon kahvit pystyssä *hihu*

--

Jusna666

#117 • • Jusna666 Diablo

Annakins, 25.1.2007 18:24:
Ainiin, ja kerro mulle mitä helvetin hyötyä niistä jalkaväkimiinoista olis jos vaikka Venäjä hyökkäis? Mun on vaikea uskoa, että äijät juoksis tuolt itärajan yli. Sodankäynti on käsittääkseni hieman muuttunut maailmansotien ajoista.

Kerro millasta se sota on sitte nykypäivänä? Jotain terrori-iskuja? Ydinaseita? Mannertenvälisiä ohjuksia?

--

#118 • • Annakins Guest

Jusna666, 25.1.2007 18:33:
---

---

Kerro millasta se sota on sitte nykypäivänä? Jotain terrori-iskuja? Ydinaseita? Mannertenvälisiä ohjuksia?

Voisin kuvitella, että mahdollinen hyökkäys ei sisältäisi suurta määrää jalkaväkijoukkoja, vaan strategisia iskuja kohteisiin, ilmaiskuja yms. Voin toki olla väärässä, olenhan tälläinen jalkaväkimiinoja vastustava hihhuli.

Ylipäätänsä mä en näe, että Venäjä olis suurin turvallisuusuhka Suomelle nykyään.
hallucinogen

#119 • • Edited hallucinogen Edain

Annakins, 25.1.2007 18:35:
Voisin kuvitella, että mahdollinen hyökkäys ei sisältäisi suurta määrää jalkaväkijoukkoja, vaan strategisia iskuja kohteisiin, ilmaiskuja yms. Voin toki olla väärässä, olenhan tälläinen jalkaväkimiinoja vastustava hihhuli.

Ylipäätänsä mä en näe, että Venäjä olis suurin turvallisuusuhka Suomelle nykyään.

Ja millä sä Anna kuvittelet, että maa vallataan jos ei miehitysjoukoilla? :) Kyllä aina pommittaa voi kivikaudelle ilman niitä ukkoja mutta ei sillä huipputekniikalla maata valloiteta. Jos miinoja vaan laitetaan vastuullisesti ja niistä tehdään tarkat kartat niin ei niin ei niissä ole mun mielestä mitään vikaa. Toista se on jossain afrikassa missä niitä sirotellaan minne sattuu ja kukaan ei tiedä konfliktien lopussa missä niitä on ja kuinka paljon.

--
pikku-*possu*

Jusna666

#120 • • Edited Jusna666 Diablo

Annakins, 25.1.2007 18:35:
---
Jusna666, 25.1.2007 18:33:
---

---

---

No mitäpä ne miinat sielä kaapissa haittaa ketään? *ding* Ei niitä huvikseen pentti-peruskyntäjän pellolle mennä istuttamaan.
Viimesimpänä nykypäivän sotana mitä mä oon seurannu on Irak ja kyllä siellä on aikalailla myös jalkaväkeä vilissyt pitkin katuja, et ei se imo kauheesti eroo jostain 2.maailmansodan aikasesta kaupunkisodasta, toki tekniikka on kehittynyt ja tyyli on muuttunut sen myötä mutta kyllä siinä ihan samoja piirteitä on.

Ei munkaan mielestä Venäjä oo uhka, mutta kyllähän se on vaurastunu ja sen myötä siellä on varusteltu viimevuosina armeijaa ihan uusiin sfääreihin.

Edit. Ja miinoista sen verran et, oliks se Kaskeala kun sanoi, että jokaisesta miinasta piirretään tarkasti kartalle sijainti ja ne kaivetaan sieltä heti ku ei enää oo tarvis.

--