Minkä leffan katsoit viimeksi ?

7,277 posts, 364 pages, 2,337,167 views

PuuhaOsku

Posts: 1,309

#1181 • • PuuhaOsku Too strange to live, too rare to die...

KooKie, 6.5.2007 11:47:
---
PuuhaOsku, 5.5.2007 21:05:
---
Jna, 5.5.2007 20:49:
---
PuuhaOsku, 5.5.2007 09:11:
The Beach

---

Varsinkin kun on nähnyt sen rannan missä toi leffa on kuvattu..*vink*

---

Oli kyllä pettymys se ranta todellisuudessa..

---


No oliko joku yllätys, että turismi löytää sinne tiensä?



No eipä ollut. Kyllä siitä kuitenkin odotti vähän enemmän...
Avatar
#1182 • • Edited cjet Guest
Tuli tsiigailtuu Anal+:lta Sideways ja Uskollinen puutarhuri. Molemmista oli täysin erilaiset ennakkokäsitykset kuin mitä ne oli. Ja yllätyin positiivisesti vaikken kumpaakaan ihan alusta kerennyt nähdäkään.. *hymy*
Avatar
#1183 • • ALIEN Guest

KooKie, 6.5.2007 15:55:
The Abyss
Summa summarumina elokuva on todellakin katsomisen arvoinen, lähinnä Ed Harrisin vuoksi.




!!!!! ?? wtf...

The day of the tentacle is coming for you my love!

more coming after soonish..
Avatar
#1184 • • Edited ALIEN Guest

KooKie, 6.5.2007 15:55:
The Abyss
Eniten elokuvassa häiritsi se, että se olisi mielestäni toiminut paremmin ilman tällaista Unidentified Underwater Objectia.



Koko leffan juonihan lähti käyntiin tän "ufo"-löydön ansiosta mihin koko sekamelska aika pitkälti perustuukin, mikä taas johtaa yhteen jos toiseen ongelmaan, kiitos ihmisluonnon. Itse ainakin kykenen asennoitumaan tilanteeseen tyyliin, et "ok, nyt on tilanne tämä" ja seuraan miten asiat edistyvät ilman, et lähden miettii parempia vaihtoehtoja tarinalle yms., koska tietäisin ainakin eräänsortin elokuva-alan "syöttöporsaana" sen perustuvan toisiin tietyn aikakauden elokuvien paskaan kopiointiin ja omaperäisten ideoiden raiskauksiin yms. Joten kiitos tästä:

Tai ehkä ongelma tosiaan on nykyajan syöttöporsaan kaikkitietävyys ja "kaikennähneisyys".



8)

Siitä olisi voinut tehdä jokseenkin uskottavan 80-luvun kylmän sodan vaihetta kuvastaneen elokuvan, jossa ideana olisi nimenomaan yhden "johtoportaan tason" sekoaminen. Näin oltaisiin vältetty mieltähäirinneet kliseet ja S7 -elokuvan omaisuus sekä saatu lyhennettyä jopa pitkäveteiseksi lipsunutta elokuvan kestoa.



Siis miksi? Imho aika turhaa jossittelua. Jos haluat 80-luvun kylmän sodan merenalaisisia aiheita niin sitähän löytyy Crimson Tidesista* ja vaikka siitä meidän katsomasta Punaisen Lokarin metsästyksestä*. Mitkä huom. tehtiin vasta 90-luvulla (mistäköhän johtuen?)

Tätä kyseistä elokuvaa alettiin pistää kasaan viel kylmän sodan aikaan, joten olosuhteet huomioon ottaen toi sun ideahan olis ollut, et "mitäs, jos sota syttyisi, koska meil on cowboyt nuke-alusten ruoreissa"-oletus/pelotus-pätkä. Mihin olisit varmasti ollut taas kliseet päällä(koska sehän olisi jo nähtyä*, mut ei ilmeisesti viel tarpeeksi). Varmasti ihan jännä ja toimiva, sekä rohkea idea olisikin ollut varsinkin tohon aikaan, mut siitähän ei pelkästään ollut kyse tässä elokuvassa. The Abysshan on Cameronin (1954) kirjoittama silloin, kun oli viel puperteetti-iässä. Tietty hiottu loppuun asti, mut suht kunnianhimoinen toteutus, kun saa elokuva-alan huippuja tuottamaan ja vielä ennennäkemättömällä budjetilla. Joten miksi ihmeessä tarinaa pitäisi muokata originaalista noin radikaalisti? Cameron sai valtuudet tehdä pätkän omasta tarinastansa, koska tuottajat hyväksyivät sen sellaisenaan - piste.

Ja itse toteutushan toimii tän leffan kohdalla mielestäni lähes virheettömästi varsinkin, kun puhutaan directors cutista. Jos joku asia itse tarinassa kiinnostaa, voin mä sitä seurata vaikka trilogian verran - helposti. Se, mikä tästä elokuvasta mahdollisesti tekee pitkästyttävän monien kohdalla (mitä olen kuullut mielipiteitä) johtunee tuon ajan leffojen encountereihin "ulkopuolisten" kanssa. Kaikki ihan tolkuttoman pelottavia, mitä tulee mieleen. The Thing, Alien, Predator, sekä varsinkin itse Cameronin Aliens -paluu. Muistan perus leffa-tsiigajien kommenttei: "ai onks noi vaan tollasii nössöi noi alienit?", "vähäks böörii", kun odotukset olivat aika varmaan edellä mainittujen leffojen tasoisia jännäreitä. Ei sieltä syvyydestä tarvitse mitään ökkö-mökköä löytyä. Ja miksi ihmeessä ei jokin toinen rotu voisi sanoa ihmiselle, et "vittu ootte noobei ja pässei"? Ihmisethän ovat helvetin primitiivisiä, jos aletaan vertaa avaruus-matkaajiin tai niihin, ketkä voivat teknologialla hallita veden jotain helvetin molekyylei tuhoamatta itseänsä/tosia jne jne. Tää leffa ei ensinäkemältäni pahemmin kliseitä tarjonnut. Voin vain sanoa, että olen iloinen, että olen syntynyt aikaan milloin elokuva-ala toi vielä vaikuttavaa matskua - paljon.


Lisäksi olisi ollut mielestäni mieleenpainuvaa saattaa joku päähenkilöistä manan rajojen tuolle puolen, tilanteita kun riitti se yksi jos toinenkin.



Meinaat varmaan, et Harris tai Mastrantonio?

Miksi?

Koska se on niin "ah, ihanan dramaattista" vähän, kuin Braveheartin seuraajilla yms. Sehän vasta olis ollut kliseistä "kaikennähneisyyden" silmissä, kun miettii asiaa Sun näkökulmastasi nykyaikaisten elokuvien syöttöporsaana.

Mikään ei onnistu säväyttämään - olemme turtuneita väkivaltaan, visuaaliseen iloitteluun, jumalalliseen kaikkivoipaisuuteen ja ihmismielen sairauteen.



Mikä on suht valitettavaa, mut kaikella on aikansa ja onhan noita hyviäkin elokuvia tullut yada yada..





Cameronin töitä on pidetty usein todella kunnianhimoisina ja tää elokuva todellakin on kunnioituksen veroinen toteutukseltansa ja pidetään tasan varmasti yhtenä haasteellisimpina saavutuksina edelleenkin elokuva-alalla. Itse henkilökohtaisesti pidän Cameronia, Scottia, Spielbergiä, sekä Kubrickia kaikkien muiden ohjaajien yläpuolella. Nämä herrat ja varsinkin Cameron osaa tehdä screenillä lähes mahdottomasta harvinaisen uskottavan mahdollista (vaikka onkin vedenalaisen syvyyden paineet, avaruusmatkustus ja aikamatkustus kyseessä) ja tuntuvat vähän olevan aikaansa edellä muihin verrattuna. Hyvänä omaperäisenä myös scifiä tehneenä ohjaajana tulee perässä David Fincher.

En koskaan sano mistään elokuvasta kenellekään, et "sä varmasti pidät tästä", koska tiedän et ihmiset ovat nykyään "kaikennähneitä" ja odottavat törkeitä juonenkäänteitä tai jotain, mikä ei yksinkertaisest muhun tee vaikutusta millään tasolla yms.

Sanon vain, et " pidän tästä!" :)

*tähti**tähti**tähti**tähti* ½


ps. sori typoist yms, mitä tulee täs viuhahtaen kirjotettua :P
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#1185 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
alien³ - special edition

on se vain niin, että toi kolmas alien on kevyesti paras
tossa sarjassa ja ehkä muutenki paras scifi-elokuva
ikinä (blade runnerin ohella). niin synkkä ja kaunis <3

on pitänyt jo aikoja sit hankkia toi quadrilogy -boksi, mut
aina jotenki jäänyt väliin... perjantaina kuitenki tuli kaupassa
vastaan ja eikä tarvinnut pulittaa kuin reilut 20e :)

--
dasinoaisnvs

KooKie

Posts: 4,338

#1186 • • KooKie aka. Petress Pan

ALIEN, 6.5.2007 21:42:
---
KooKie, 6.5.2007 15:55:
The Abyss
olin saanut kuulla "jonkin verran" hehkutusta elokuvan ylivertaisuudesta, joten pakkohan se oli nähdä
Sivustalta tuli kärkästä kommenttia
---

MÄSSSSIIIIIV AVAUTUMINEN



Turha kait valottaa enempää keneltä niitä hehkutuksia ja kärkkäitä kommentteja oli tullut. ;D

Enemmän tohon sun postaukseesi liittyen, niin mietinkin siinä elokuvan tylsien loppuminuuttien aikana, että mitkä asiat olisi juonessa pitänyt toteuttaa toisin, jotta siitä olisi voitu jättää ne UUO:t pois. Ja imho se olisi mielikuvatasolla toiminut varsin näpsäkästi. Elokuva olisi jopa ollut verrattavissa toimivuudessaan ja "nerokkuudessaan" just tähän mainitsemaasi Punaisen lokakuun metsästykseen, joka btw oli mielestäni varsin onnistunut "lähihistoriallinen" pätkä!

Joo, mielestäni Harris olisi voinut kuolla ensin pelastettuaan "ex" -vaimonsa ja sitten toteutettuaan mahdottoman tehtävän. Kliseistä kyllä, mutta hei, enemmän se herättää suuria tunteita, kuin jotkut mielettömät tsunamit San Franciscon rannikolla, koska jotkut muukalaiset ajattelevat, että hei, jos ihmiset tuhoavat itsensä, niin tuhotaan me heidät nopeammin. Onneksi tosi rakkaus voitti ja Ed Harrisin "tekstari" rakkaalleen pelasti maailman.

Sussentäs sä kyllä tiedät paljon noista teknillisistä yksityiskohdista, props! Mut kuten sä joskus sanoit, niin mun vika on, etten tunne samankaltaista intohimoa elokuvien toteutukseen. Mä olen enemmän näitä idea-, kritisointi- ja jossittelualan miehiä. ;)

Käydään kuitenkin lähemmät väännöt vaikka peukkupainiotteluin kotipiirissä.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#1187 • • ALIEN Guest

k1mm0, 6.5.2007 21:52:
alien³ - special edition



jep! <3

*tähti**tähti**tähti**tähti*


Hatunnosto kyllä Fincherille tämän teoksen ansiosta. Harva onnistuu jatko-osan jatko-osassa näin helvetin hyvin ja vielä uskollisena edeltäville (by mestarit Scott ja Cameron :), kun miettii et ekassa osassa olivat yhtä alienia, sekä corporationia vastaan ja kakkosessa vitun montaa alienia. Yam! *slurps*
Trixie

Posts: 1,342

#1188 • • Edited Trixie
Déja Vu, oli kyl hyvä pätkä ja juoni aika vaikuttava. Annan kyl *tähti**tähti**tähti**tähti*

--
face your fears and live your dreams

Avatar
#1189 • • Fuzzy Guest

Trixie, 6.5.2007 22:08:
Déja Vu, oli kyl hyvä pätkä ja juoni aika vaikuttava. Kyl sai multa sen *tähti**tähti**tähti**tähti*


Mä oon miettinykki että onkohan tosta mihinkään! Taidanpa itsekkin tsekkaa ton!*joo*
Denzel*sydän* *hih*
DJ Rx

Posts: 2,527

#1190 • • DJ Rx FINRG Recordings

Trixie, 6.5.2007 22:08:
Déja Vu, oli kyl hyvä pätkä ja juoni aika vaikuttava. Annan kyl *tähti**tähti**tähti**tähti*



vitutti ihan sikanaan muutama tos leffassa muutama niiiiin epälooginen juttu et meiksille ei maistunu kumminkaan sit loppupeleis tämä...

suosittelen mielummin kattoo man on firen tai training dayn herran viimeaikaisista tuotoksista *piis*

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Epailija

Posts: 5,636

#1191 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ALIEN, 6.5.2007 22:03:
Hatunnosto kyllä Fincherille tämän teoksen ansiosta. Harva onnistuu jatko-osan jatko-osassa näin helvetin hyvin ja vielä uskollisena edeltäville (by mestarit Scott ja Cameron :), kun miettii et ekassa osassa olivat yhtä alienia, sekä corporationia vastaan ja kakkosessa vitun montaa alienia. Yam! *slurps*



Pöh. Se kömpelösti animoitu tietokone-alien oli ihan naurettava ja hävisi ykkösen ja kakkosen nukeille 6-0. Hyvä yritys silti.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#1192 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

ALIEN, 6.5.2007 22:03:
Hatunnosto kyllä Fincherille tämän teoksen ansiosta. Harva onnistuu jatko-osan jatko-osassa näin helvetin hyvin ja vielä uskollisena edeltäville (by mestarit Scott ja Cameron :), kun miettii et ekassa osassa olivat yhtä alienia, sekä corporationia vastaan ja kakkosessa vitun montaa alienia.



niinpä! kyllä noi kaksi ensimmäistäkin toimii ihan mulle ihan
täysillä, mutta tos kolmannes osassa on vaan sellasta angstia
JA myös toivoa, ettei tosikaan <3

fincher itse vaan ollut oikein tyytyväinen lopputlokseen, koska
se ei ollut suostunut tekemään kommenttiraitaa tolle dvd:lle
ja muutenkin jossain imdb:n boardeilla on kauheesti ties millasta
spekulaatiota jostain kadonneista director's cuteista, jnejne. :P

huomenna voisikin katsoa ton ekan osan, varmaan jo kymmenen
vuotta kulunut ku viimeksi oon sen nähnyt!

--
dasinoaisnvs

Avatar
#1193 • • ALIEN Guest

KooKie, 6.5.2007 22:01:
Joo, mielestäni Harris olisi voinut kuolla ensin pelastettuaan "ex" -vaimonsa ja sitten toteutettuaan mahdottoman tehtävän. Kliseistä kyllä, mutta hei, enemmän se herättää suuria tunteita, kuin jotkut mielettömät tsunamit San Franciscon rannikolla, koska jotkut muukalaiset ajattelevat, että hei, jos ihmiset tuhoavat itsensä, niin tuhotaan me heidät nopeammin. Onneksi tosi rakkaus voitti ja Ed Harrisin "tekstari" rakkaalleen pelasti maailman.



sm-tentacle.jpg


Käydään kuitenkin lähemmät väännöt vaikka peukkupainiotteluin kotipiirissä.



geezz, I hope! x)
KooKie

Posts: 4,338

#1194 • • KooKie aka. Petress Pan

ALIEN, 6.5.2007 22:17:
---
KooKie, 6.5.2007 22:01:

Käydään kuitenkin lähemmät väännöt vaikka peukkupainiotteluin kotipiirissä.

---

geezz, I hope! x)



You'll lose! ...again.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Epailija

Posts: 5,636

#1195 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ALIEN, 6.5.2007 21:42:
sekä varsinkin itse Cameronin Aliens -paluu



Tähän väliin pitää heittää välikommentti. En ole tuosta ikisuosikistani (tuli yläasteikäisenä katsottua joku reilut 10+ kertaa vuoden sisään) koskaan viitsinyt katsoa sitä ohjaajan versiota, sillä muistan lukeneeni jostain sen ylimääräisen materiaalin vesittävän leffan tiivistä tunnelmaa turhilla suvantokohdilla. Tekstiesi perusteella olen melkoisen varma, että herra on nähnyt molemmat versiot, joten ajattelin kysyä josko tuo pitää paikkansa. Pitääkö?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

DJ Rx

Posts: 2,527

#1196 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings
en muista oonko hehkuttanu täällä tätä elokuvaa, joten teen sen nyt... ihan vahingossa sattu käteen vuokraamossa aikanaan, diggailin kyl ihan sikanaan tästä...

Aivan käsittämättömän hyvä elokuva

*tähti**tähti**tähti**tähti**tähti*

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Avatar
#1198 • • ALIEN Guest

Epailija, 6.5.2007 22:25:
Tähän väliin pitää heittää välikommentti. En ole tuosta ikisuosikistani (tuli yläasteikäisenä katsottua joku reilut 10+ kertaa vuoden sisään) koskaan viitsinyt katsoa sitä ohjaajan versiota, sillä muistan lukeneeni jostain sen ylimääräisen materiaalin vesittävän leffan tiivistä tunnelmaa turhilla suvantokohdilla. Tekstiesi perusteella olen melkoisen varma, että herra on nähnyt molemmat versiot, joten ajattelin kysyä josko tuo pitää paikkansa. Pitääkö?



Ehkä hiukan, mut ei mielestäni todellakaan liikaa.

Ehkä vähän emo-kräppiä, sekä vähän sieltä planeetta LV-426:sta ennen, kuin löy...No anyway ainakin yhdessä kohdassa vaan vituttaa leikkaus ja varsinkin sen Newt-pissaliisan karsee kiljunta. Et ole missannut siis suurempia :)
ezzy

Posts: 8,060

#1199 • • ezzy Droid-pappa
Howl's moving castle tuli vihdoin katsottua kokonaan ja olihan se ihan viihtyisä sekavuudestaan huolimatta. Pikkasen tylsänpuoleinen, siks tää tuli katsottua about 10:ssä osassa...
Sundust

Posts: 314

#1200 • • Sundust Behind The Sun
Ichi - The killer

Aika raju leffa.

--
*jiihaa* Danger i´m raving...