Minkä leffan katsoit viimeksi ?

7,277 posts, 364 pages, 2,338,233 views

Slim_Jim

Posts: 573

#1161 • • Slim_Jim
Joo tänään olisi leffamaratonissa Saw 1, 2 & 3.
Eipä niitä vielä näin valoisalla voi millään katsoa, joten odotellaanpa hieman...
Nyt jo jänskättää.
asdf

Posts: 3,155

#1162 • • asdf

Epailija, 5.5.2007 13:12:
Finding Neverland - Lyhyesti: Hauska, kaunis ja hyvin rakennettu. Koskettava loppukin löytyy, mutta ei valitettavasti hirveästi koskettanut. Hyvää näyttelijätyöskentelyä ja laadukasta dialogia. 4/5



Ah tää on yks mun lemppareista. *sydän* Oli kyynelkanavat koetuksella kun leffassa kävin tän aikoinaan kattomassa.

Eilen tuli katottua Keksin kanssa Zoolander. Viime kerrasta oli itellä niin kauan, että olin melkeen unohtanut kuinka helvetin hauska ja hyvä leffa se on. Idioottihuumoria, joka toimii meikäläiseen kuin häkä - tuli ainakin kerran fiksumpi olo. Ben Stiller (ja Owen Wilson) takaa imo aina hyvän pätkän!

"When I was in 7th grade, I was... the fat kid in my class." "Ew!"

Priceless. :D
Santutar

Posts: 405

#1163 • • Santutar Santtusaatana, Kanttura
Jackass II *lmao*
Epailija

Posts: 5,636

#1164 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Zenni, 5.5.2007 15:28:
"When I was in 7th grade, I was... the fat kid in my class." "Ew!"

Priceless. :D



:D "What is this? A school for ants?!"

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

asdf

Posts: 3,155

#1165 • • asdf

Epailija, 5.5.2007 16:12:
:D "What is this? A school for ants?!"



"How can we be expected to teach children how to read if the can't even fit inside the building?!"
Jammailija

Posts: 3,224

#1166 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
SAW III
Päräyttävän hyvä! Harvinaista, että jatko-osasta pystytään hiomaan viel noinkin laadukas. Ja loppuratkaisu on kiero kuin mikä, huh! *super*

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Jna

Posts: 613

#1168 • • Jna

PuuhaOsku, 5.5.2007 09:23:
---
KooKie, 5.5.2007 09:19:
---
PuuhaOsku, 5.5.2007 09:11:
The Beach

---


Aivan mahtava leffa muuten. Saa ajatukset karkaamaan kauas valkeille hietikoille ja trooppisten palmujen alle ja toisaalta syvälle omaan sielunmaailmaansa ja ihmisten välisten (valta)suhteiden pohdintaan.



---



Juuri tämän takia elokuvan voi katsoa aina uudestaan ja uudestaan...

On taas lento lipun osto niin lähellä...*hymy*



Varsinkin kun on nähnyt sen rannan missä toi leffa on kuvattu..*vink*
PuuhaOsku

Posts: 1,309

#1169 • • PuuhaOsku Too strange to live, too rare to die...

Jna, 5.5.2007 20:49:
---
PuuhaOsku, 5.5.2007 09:23:
---
KooKie, 5.5.2007 09:19:
---
PuuhaOsku, 5.5.2007 09:11:
The Beach

---


Aivan mahtava leffa muuten. Saa ajatukset karkaamaan kauas valkeille hietikoille ja trooppisten palmujen alle ja toisaalta syvälle omaan sielunmaailmaansa ja ihmisten välisten (valta)suhteiden pohdintaan.



---



Juuri tämän takia elokuvan voi katsoa aina uudestaan ja uudestaan...

On taas lento lipun osto niin lähellä...*hymy*

---


Varsinkin kun on nähnyt sen rannan missä toi leffa on kuvattu..*vink*



Oli kyllä pettymys se ranta todellisuudessa..
Eminem

Posts: 66

#1170 • • Eminem Pikakivääri
lucky number slevin ja oli muuten hyvä leffa piiitkästä aikaa*joo*
lunake

Posts: 800

#1171 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä
Holiday

Aivan ihana romanttinen leffa! *aplodit**hihu**tirsk**plur*

--
Hedelmällisyys on påp!

RiD

Posts: 2,817

#1172 • • RiD Nukemi
The fountain

Säväytti isosti 5/5

--
*super* *possu*

lunake

Posts: 800

#1173 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä
Riisuttu mies

Kyllä suomileffoistakin löytyy helmiä. *joo*
Samuli Edelmanin vehjettä näytettiin muutaman kerran liikaa.. *nauru*

--
Hedelmällisyys on påp!

KooKie

Posts: 4,338

#1174 • • KooKie aka. Petress Pan

PuuhaOsku, 5.5.2007 21:05:
---
Jna, 5.5.2007 20:49:
---
PuuhaOsku, 5.5.2007 09:11:
The Beach

---

Varsinkin kun on nähnyt sen rannan missä toi leffa on kuvattu..*vink*

---

Oli kyllä pettymys se ranta todellisuudessa..



No oliko joku yllätys, että turismi löytää sinne tiensä?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

mikaela

Posts: 21

#1175 • • mikaela

opmdevil, 5.5.2007 14:38:
---
mikaela, 5.5.2007 13:54:
Mitä mieltä ootte sarjakuva hahmoista leffoissa?*kissatappelu*

---


Ghost-rider oli ihan ok mutta kaikista paras sarjakuvaan perustuva leffa on Crow koska tunnelma on mukana. Sin City on myös melko hyvä.




SinCityn leffat on kuin suoraan kirjasta...Visuaalisesti onnistunut suoritus*lmao*
KooKie

Posts: 4,338

#1176 • • KooKie aka. Petress Pan
The Abyss

Minulla oli aika ristiriitaiset odotukset elokuvasta. Itse en ole ikinä järemmin osannut arvostaa elokuvan "vanhuutta" ja asettaa sitä aikansa raameihin, vaan vertaan sitä ylipäänsä vastaaviin elokuviin, mitä olen nähnyt. Toisaalta olin saanut kuulla "jonkin verran" hehkutusta elokuvan ylivertaisuudesta, joten pakkohan se oli nähdä - ihan vain yleissivistyksenkin kannalta.

Elokuvassa käydään läpi kaikki kliseet alun auktoriteettihierarkian pettämisestä tositilanteessa aina siihen, kun lopussa ulkopuoliset oliot päättävät vähän takoa järkeä hulttiomaisen ihmiskunnan päähän - "älkää tuhotko itseänne, lapset". Sivustalta tuli kärkästä kommenttia siitä, etteivät kyseiset kliseet suinkaan olleet "wanhoja" aikoinaan, mutta kuten edellä sanoin, en henkilökohtaisesti osaa elokuvaa katsoa aikalaistensa silmin, vaan nyky-yhteiskunnan ja erikoistehosteiden kyllästyttämänä syöttöporsaana.

Toisaalta elokuvan visuaalinen ilme ei mielestäni pettänyt, edes nykyajan kriteereillä. Vedenalaisten laitteiden törmäykset ja niiden räjähdykset olivat varsin faktillisia näin maakravun silmin, öljynporauslautta ei vaikuttanut 5 tähden hotellilta ja mikä tärkeintä, öljynporaajat ja näyttelijäkaarti yleensä eivät olleet mitään kiiltokuvasankareita.

Ed Harris oli tapansa mukaan aivan loistava. Olen vasta lähiaikoina alkanut arvostaa ko. näyttelijää, koska en aiemmin hänen roolisuorituksiaan ole seurannut syystä, etten oikeastaan ole pitänyt hänelle ominaisista elokuvista. Hänen kykynsä välittää niin sarkasmiin kätkettyä huumoria, epätoivoa, kuin sympatiaakin katsojalle on aivan ilmiömäinen. Muistuu mieleen The Rock ja Harrisin panos "moraalisena 'pahiksena'". Lindseytä näytelleellä Mastrantoniolla oli hetkensä, kuten ensimmäistä muukalaiskohtausta seurannut hämmennys, tai hukkumista edeltänyt paniikki, mutta enemmän naisen ilmeily ja päsmäröinti kävi nyppimään - ehkä tarkoituksellakin. Kokonaisuudessaan näyttelijäkaartin kemia elokuvassa toimi - vuoropuhelua siivittivät välillä ehkä väkinäisetkin huumoripläjäykset, mutta on helppo kuvitella sisäsiittoisesti elävien öljynporaajien keskinäisen kanssakäymisen todella olevan sitä luokkaa.

Eniten elokuvassa häiritsi se, että se olisi mielestäni toiminut paremmin ilman tällaista Unidentified Underwater Objectia. Siitä olisi voinut tehdä jokseenkin uskottavan 80-luvun kylmän sodan vaihetta kuvastaneen elokuvan, jossa ideana olisi nimenomaan yhden "johtoportaan tason" sekoaminen. Näin oltaisiin vältetty mieltähäirinneet kliseet ja S7 -elokuvan omaisuus sekä saatu lyhennettyä jopa pitkäveteiseksi lipsunutta elokuvan kestoa. Lisäksi olisi ollut mielestäni mieleenpainuvaa saattaa joku päähenkilöistä manan rajojen tuolle puolen, tilanteita kun riitti se yksi jos toinenkin.

Summa summarumina elokuva on todellakin katsomisen arvoinen, lähinnä Ed Harrisin vuoksi. Se ei kuitenkaan edellä mainitun ympäripyöreytensä ja shokeeraamattomuutensa vuoksi yllä lähellekään legendaarisia elokuvia. Tai ehkä ongelma tosiaan on nykyajan syöttöporsaan kaikkitietävyys ja "kaikennähneisyys". Mikään ei onnistu säväyttämään - olemme turtuneita väkivaltaan, visuaaliseen iloitteluun, jumalalliseen kaikkivoipaisuuteen ja ihmismielen sairauteen.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KooKie

Posts: 4,338

#1178 • • Edited KooKie aka. Petress Pan

Syce, 6.5.2007 16:19:
Herranjumala mikä määrä tekstiä*ding* *nauru*



Mulla on katsos tylsää ja mä en tykkää tappaa aikaa katsomalla elokuvia, vaan kirjoitan niistä harvoista katsomistani mieluummin. Ei tuo ole edes mun pisin teksi, en suosittele lukemaan, mitä kirjoitin Kauniista mielestä, mutta laske vaikka rivit. ;D

Edit. And we have a winner! Mun 300 -elokuvan arvostelu. Voi jessus, pitäisköhän hankkia elämä. :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Syce

Posts: 1,649

#1179 • • Syce
..mutta kommentoidaan sellaista elokuvaa kuin Pan's labyrinth... Mielestäni todella hieno elokuva.. Ei ollu minkäälaisia odotuskia leffaan mentäessä mutta ulos tultaessa hieman hämyinen fiilis..=) (merkkinä siitä et oli hyvä)
Seuraavana päivänä katsoinkin 300:n joka oli täys pettymys *buu* *dissaa*
Syce

Posts: 1,649

#1180 • • Syce

KooKie, 6.5.2007 16:22:
---
Syce, 6.5.2007 16:19:
Herranjumala mikä määrä tekstiä*ding* *nauru*

---


Mulla on katsos tylsää ja mä en tykkää tappaa aikaa katsomalla elokuvia, vaan kirjoitan niistä harvoista katsomistani mieluummin. Ei tuo ole edes mun pisin teksi, en suosittele lukemaan, mitä kirjoitin Kauniista mielestä, mutta laske vaikka rivit. ;D



ei kyl kykene*nauru* mut se on hienoa että omaa moisen kyvyn saada tekstiksi kaiken mitä mielessä liikkuu=)