7,277 posts, 364 pages, 2,453,624 views
Epailija, 7.4.2007 23:37:
Nyt on pakko vetää nais-kortti esiin ja sanoa, että sä et vain tajua kun olet nainen. =P Hyviä stuntteja, toimivaa kameratyöskentelyä ja muuta ei tarvitakaan. Se ei oikeasti myöskään ollut kovin pitkä, etenkään kun vertaa joihinkin Jackie Chanin takaa-ajokohtauksiin. Jos et pitänyt tuosta, en suosittele kyllä niitäkään. x)
Eli kyse on vain siitä, että et tempautunut siihen ensimmäiseen toimintapätkään mukaan millään tasolla. Siihen on paha sanoa mitään.
Ei kyllä itselle tullut kertaakaan mieleen, että nyt oltiin ihan syyttä suotta painimassa. Kyse on kuitenkin toimintaelokuvasta, enkä tähän hätään keksi mitä syvällisempiä virtauksia noille kohtaamisille olisi pitänyt keksiä. Pahis + hyvis + vähintään toisella halu tappaa ja molemmilla halu selviytyä = toimintakohtaus. Minkälaista perustelua tai oikeutusta noille toimintakohtauksille oikein kaipaat? Tai kysytään mieluummin niin, että onko jossain elokuvassa toimintakohtauksille ollut sellainen pohjustus, joka on tuntunut riittävältä?
ezzy, 10.4.2007 12:39:
yhtä mitäänsanomaton kuin Sin Citykin.
Jone, 10.4.2007 14:54:
---
ezzy, 10.4.2007 12:39:
yhtä mitäänsanomaton kuin Sin Citykin.
---
Sin City mitäänsanomaton? Musta se on yksi suhteellisen harvoista piristävästi onnistuneista ja vaikuttavista elokuvista viimeisen muutaman vuoden ajalta. Nykyään tulee ihan liikaa paskoja leffoja, mutta mun kirjoissani Sin City ei todellakaan paukahda siihen kastiin vaan toiseen ääripäähän.
"Makuasia", sanoi koira kun pallejaan nuoli - I suppose.
ville, 10.4.2007 13:16:
Se, että puolustelee toisen elokuvan kohtauksen pituutta toisella, on hieman kehno selitys.
Hyvä stuntteja on aina mukava katsoa, eikä kauniissa kameratyöskentelyssäkään mitään vikaa ole, mutta tässä leffassa mä vaan en nähnyt mitään älyttömän erikoista kummassakaan.
Parkour hypyt oli kauniita, mutta kun niitäkin tulee 50+n niin liikaa on liikaa. Ainoa jännittävä asia oli, miltä sivukujalta bond tällä kertaa juoksee, jotta pääsee kohteen edelle.
Joka johtuu siitä, että kohtaus ei ollut visuaalisesti tmv tavalla niin hieno, että se olisi kaapannut mukaansa. Se toki teki sen ensimmäisen minuutin aikana, sen jälkeen kaikki oli vaan toistoa, jotta päästiin esittelemään uusi upea hyppy.
Sen sijaan jos katsoo vaikka Sin Cityä (visuaalisuus) tai Kill Billiä (kerronta) niin näissä toiminta kiinnostaa imo ihan toisella tavalla.
Toimintakohtaus oli perustelu alku elokuvalla, varsinkin koska se oli bond. Homma vaan meni mauttomaksi siinä tilanteessa kun kohtauksen pituus oli samanverran kuin ensimmäisten kymmenen bondin toimintakohtauksen yhteensä.
Toisaalta leffassa oli monen nykytoimintaleffan tapaan se ongelma, että suurin osa toimintakohtauksista on täysin irrallisia tarinasta ja suhteettoman pitkiä.
Nyt en ole pariin vuoteen vanhoja indyjä tai vaikkapa die hard 1:ä katsonut, mutta onhan nämä toimintaelokuvakategoriassa ihan toista luokkaa kuin moni muu uusi leffa.
Oleellista ei ole maailman hienoimmat stuntit vaan tarina ja sen miten toiminta nivoutuu tarinaan. Harva uusi toimintaleffa saa toiminnan oleelliseksi osaksi tarinaa.
Jago, 10.4.2007 16:04:
miksi lasten leffassa mies ehdottelee naiselle seksiä sillä verukkeella että ne on lajinsa viimeset*täh*
ezzy, 10.4.2007 12:39:
yhtä mitäänsanomaton kuin Sin Citykin.
---
Sin City mitäänsanomaton? Musta se on yksi suhteellisen harvoista piristävästi onnistuneista ja vaikuttavista elokuvista viimeisen muutaman vuoden ajalta. Nykyään tulee ihan liikaa paskoja leffoja, mutta mun kirjoissani Sin City ei todellakaan paukahda siihen kastiin vaan toiseen ääripäähän.
Epailija, 11.4.2007 00:13:
Klassikkoja on toki hankala voittaa. <3