Mielenkiintoiset työkaverit

56 posts, 3 pages, 18,253 views

sale

Posts: 1,235

#21 • • Edited sale
Meillä on duunissa sellainen eläkeikää lähentelevä mies, hyvin äkäinen sellainen..Ei ihmeemmin liikoja juttele muuta kuin pakollisen huomenta aamulla ja jos on pakko niin työhön liittyvät seikat päivällä.Maanantain koittaessa juttua riittääkin sitten vitukseen saakka koska mies on lievästi sanottuna alkoholisoitunut ja on umpikännissä joka ikinen maanantai.Tiistai krapulassa,-> sit ollaankin jo puolivälissä viikkoa kesviikkona ja kohta silmät kiiltääkin jo kun viikonloppu lähenee ja pääsee taas dokaamaan..Mies on tottakai joka asiassa oikeassa ja tekee kaiken oikein eikä mokaa koskaan (siis omasta mielestään)Viikot menee varmasti töissä nopeammin kuin ei muista varmaan että on maanantaina työpaikalla käynytkään..Ainut onni on asiassa että itse ei tarvitse kyseisen henkilön kanssa ihmeemmin työpaikalla töitä tehdä tai edes jutella..Älkää kysykö miksi johtaja ei heitä sitä pihalle.Sitä ollaan monesti mietitty kyllä itsekkin :) Työskenneltäessä vielä mekaanisen metsäteollisuuden alalla on tapaturman riski erittäin suuri hänelle itselleen sekä muille lähellä oleville ihmisille..
remotion

Posts: 5,283

#22 • • remotion nostatus guru
meillä on todella lepposa työporukka, ja ite olen luonteeltani semmonen että olen tiimissä se kaveri joka naurattaa niitä muita, niin ei pääse hankauksiakaan syntymään.
Worin

Posts: 526

#23 • • Worin
Muistan sellasen tapauksen kun raksalla yks manne työkaveri selvitti, et hevoslehdessä oli ollu et hevonen juoksee 100 metriä 0,5 sekunnissa. Meikäläisen päässä sekunnin raksutti ja sit sanoin "nyt puhut äijä kyllä paskaa". Siihen se sitten alko: "elä poika jumalauta käy mun kanssa väittelee hevosasioista." Sanoin siihen sit, että: "200 m/s eli 720km/h keskinopeus sadalla metrillä on hiukka liian nopee millekään vehkeelle, myös hevoselle." Loppupäivän oli sit välit sen kans vähän poikki, mut seuraavana päivänä, se sit kerto tarkistaneensa asian ja olin ollut (yllättäen) oikeessa.

Ei nyt muuta yhtä hyvää tuu mieleen, mut kyl raksalla huomas ettei kaikille oo annettu ihan samoja lahjoja tai ei kaikkien lyhty loista ihan yhtä kirkkaasti kun toisilla.

Nyt muistan toisen, toinen jätkä oli sitten sellanen et alotettiin hommat samaan aikaan ja sit sen kans tein hommia ja parin kuukauden päästä alko valitus kun palkka on paska ja kaikki on perseestä ja että hän vaihtaa työpaikkaa ihan kohta puoliin. Sitä sit jatku koko kesän ja menin takas kouluun. Seuraavaks kesäks uusiks ja sama mies vieläkin töissä ja taas samaa settiä koko kesä mut eipä se ikinä mihinkään lähteny. Sit sen piti röökitkin jättää moneen kertaan mut aina se oli multa pummaamassa ja selitti jotain "huomenna loppuu", no eihän se ikinä loppunu. Ykskin hullun hyvä rehellinen ja suora äijä "jarmo" oli tullu jostain oulunkorkeudelta töihin ja se sano vaan lyhyesti tosta kaverista: "VIttu sitä miestä ole tehty työelämään ollenkaan".

Toka viimesenä kesänä, kun olin samassa firmassa hommissa ja olin tän valittajamiekkosen kans aina kahestaan hommissa kun tehtiin kahestaan timanttihommia pääosin, niin sit sain tarpeekseni siitä valituksesta ja sanoin et mennään sanoo pomolle et nostaa sun palkkaa. Sit se uhos siinä et hän lähtee heti firmasta jos ei nouse ja muutakin uhoo. No kun päästiin sit pomon luo, niin kaveri vaan seiso siinä turpa tukossa ja kun jäätiin siihen seisoo vaikka työhommat oli jo selvitetty niin pomo sano siinä "oliks vielä jotain?". Sit katoin ettei se taida saada suuntansa auki ja sit sanoin, et kaveri tahtois lisää palkkaa. Palkan korotus tuli siitä sit ja oli hetken taas rauhallisempaa valituksen suunnalta.

Yhteenvetona ylempään täytyy sanoo, et kyll syö omaa työmoraalia kun on työkaverina sellanen joka valittaa joka asiasta päivästä toiseen, ei paska hommat lopu kun tekemällä, eikä hyvässä seurassa paskahommat edes ole paskahommia. Mut oli tän valittajakaverinkin kans siltikin usein ihan jees olla hommissa.

Kolmas jamppa joka nyt tulee mieleen oli ryssä denis, joka oli suomalaisen akan avulla saanu kansalaisuuden. Ekalla kertaa kun sen kans olin hommissa niin se oli ihan älytön soheltaja jolla oli vauhtia enemmän kun taidot riitti. Hiljalleen ajan myötä vauhti tasottu ja kaveri oli ja oli aina ollut äärimmäisen ahkera, ehkä ahkerin jonka tiedän. Ainahan se teki sitten raskaimmat ja vittumaisimmat hommat, mut sen kans teki kyllä kovat hommat ihan mielellään kun ties et se on sit vaan meikäläisestä kiinni jos ei työt edisty. Ikinä ei kaveri valittanu mistään ja oli muutenkin hyvällä tuulella ja muutenkin tosi mukava. Näitä vaan lisää suomeen :)
Claquesous

Posts: 3,206

#24 • • Claquesous viidettä kolonnaa

kottarainen, 17.11.2006 16:01:
Sano sinä?



Saa.


Millä tapaa työkavereistaan kritiikin esittäminen (mikä saattaa jopa olla terapeuttista-kyse on miltei jokapäiväisistä kohtaamisista) eroaa forum-aiheen kritisoimisesta? Siis tyylistä mitä et voi tukea?
Tässä topikissa kun ei kai tietääkseni ole päänsääntöinen tarkoitus heittää kuraa. Sen ratkaisun tekee kuitenkin kukin itse.



Mielestäni ero on siinä, että tässä topikissa moni nostaa itsensä jalustalle ja naureskelee toisen persoonalle tai jopa valittaa kolleegan vioista. Perustellusti tai perusteetta. Jos jaksaa nähdä vaivaa kirjoittaa toisen ihmisen vioista, miksei voisi mennä vaikka suoraan sille ärsyttävälle työtoverille päin naamaa kertomaan omista mielipiteistään. Se on mielestäni väärin, että retostellaan toisen ehkä tarkoituksetta tapahtuvasta käytöksestä itselle suurimmaksi osaksi tuntemattomien ihmisten kanssa. Oli se sitten terapeuttista toimintaa tai ei.

--
32. of December

Claquesous

Posts: 3,206

#25 • • Claquesous viidettä kolonnaa

kottarainen, 18.11.2006 14:40:
Mistä sinä sen tiedät missä asemassa kritiikin antaja kokee olevansa henkilöön nähden johon se on kohdistettu?



Tässä topikissa mielestäni on aika itsensä pönkittämisen maku monessa postissa.


Mutta miksi sen pitäisi sinun mielestäsi automaattisesti olla juuri negatiivista kritiikkiä?



Selvennätkö hieman, koska en nyt ymmärtänyt mitä haet tuolla?


Tuomitset keskustelun kulun sangen suorilta käsin näkemättä edes suuntaa mihin se johtaa, se minut tässä pistää ihmettelemään.



Kritisoin keskustelun lähtökohtia, koska nyt mielestäni nyt tämä topikki voi olla pahimmillaan kuin työpaikan kahvion jatke, jossa puhutaan soopaa työkavereista.


Tuo sinun postauksesi kuulosti sen verta ristiriitaiselta, kun siitä sai sellaisen käsityksen että sä nimenomaan itse koit paremmuutta tuon Umbalan tuotoksia kohtaan.



En ole kenenkään yläpuolella, kaukana siitä. Esitin vain mielestäni asiallista kritiikkiä topikin tarkoitusta kohtaan. Pahoittelen, jos posteistani saa ylimielisen käsityksen.

--
32. of December

John

Posts: 1,384

#26 • • John Lauma

kottarainen, 17.11.2006 11:15:
Joskus takavuosina mulla oli työkaveri, Eerika 18v. joka valehteli suunnilleen kaikesta mahdollisesta.


Hmm... ei tämä Eerika sattumoisin ole nykyään n. 25-vuotias? Kuulostaa nimittäin aika tutulta...*nauru*

--
Fancy some cheese, Gromit?

Bellezaaa

Posts: 573

#27 • • Bellezaaa Afrodite*
YEP näitä löytyy ainaki meijän alalt...
En tiiä johtuuko siit et on naisvaltanen ala vai mistä kummasta mut on tullu vastaan esimiehii ketkä vaatii työntekijöiltä överiperfektionismia mut tekevät ite sit mitä lystäävät...
Kuulin mm. duunikaverilt et jossain aikasemmas duunipaikas esimies oli ollu millintarkka tavaroiden sijoittamisesta hyllyyn (tavaroiden piti olla SUORASSA)...

Ja toinen ääripää on sit kans sellaset hullut ketkä saa kiksej siit et kiusaavat ja kiduttavat
alaistaan erinäkösillä jutuilla...
Vastaan on tullu tapauksii jossa esim. työharjottelussa olevia on kohdeltu "eitasapuolisesti " mm. pihtaamalla opetukseen kuuluvaa tietoa. Ne ketkä ns. nuolee toisen takapuolta saavat tietysti opetusta paljon enemmän kuin sellaiset ketkä eivät suostu hyppii pillin mukaan...

Ei voi ku sanoo et ilmeisesti kaikilla ei oo omaa elämää/
kaikki ei taida olla ihan kunnossa tuol pääkopas*hmph**ding*

Ainoo paha on vaa siin et asiakaspalvelutehtävii hoidellaan joten kyllä ne asiakkaatkin sen vaistoavat mikäli kaikki ei oo kondikses duunipaikan ilmapiiris....
Mut eipä nuo tän alan johtavas asemas olevat siit nii näytä piittaavan...

*hihu* must tulis ihan selkeesti hyvä päällikkö ku pidän tärkeenä tällasii juttuj*nauru*
TÖIHIN SIITÄ!
Jna

Posts: 613

#28 • • Jna

Belleza, 18.11.2006 17:50:
YEP näitä löytyy ainaki meijän alalt...
En tiiä johtuuko siit et on naisvaltanen ala vai mistä kummasta mut on tullu vastaan esimiehii ketkä vaatii työntekijöiltä överiperfektionismia mut tekevät ite sit mitä lystäävät...
Kuulin mm. duunikaverilt et jossain aikasemmas duunipaikas esimies oli ollu millintarkka tavaroiden sijoittamisesta hyllyyn (tavaroiden piti olla SUORASSA)...



Onneks ollaan alalla jossa voi _lähes_ ite päättää minne haluu töihin ja missä on töissä. Vaihtoehtoja riittää ympäri Suomen..
Bellezaaa

Posts: 573

#29 • • Bellezaaa Afrodite*

Jna, 18.11.2006 21:03:
Onneks ollaan alalla jossa voi _lähes_ ite päättää minne haluu töihin ja missä on töissä. Vaihtoehtoja riittää ympäri Suomen..


*joo* Sille *aplodit*
Freja

Posts: 8,774

#30 • • Freja Sihteeri
Jokainenhan tekee virheitä, mut eniten vituttaa yks tyyppi, joka pätee kaikessa ja sitten ite on iha käsi.
Hänellä on tapana "jouduttaa" kuohuviinipullojen avaamista ottamalla ensin paperit ja sitten myös sen hemmetin kehikon pois. Eli jää vain korkki, mikä voi hetkenä minä hyvänsä pullahtaa auki. Varsinkin, kun se on vetarissa, jota vedellään edestakaisin useita kertoja tunnin aikana. Kaiken lisäksi tämä vetari on sen verran alhaalla, että kun sen vetää auki, on sellaisessa asennossa, että naama on alaspäin, eli jos silloin juuri se korkki päättää poksahtaa auki, niin siinä on sitten näkö vaarassa. Erittäin jees.

Asiakkaillekin se möläyttelee mitä tahansa, mutta ehkä paras oli tuossa kesällä, kun tö rasmus-pändi oli meillä kaljoittelemassa. Lauri tulee tilaan bissen. Hän kysyy Laurilta "Ooksä Lauri?" ja sit ihmettelee mulle, "kuinka lauri vastasi noin tympeesti 'joo', sil o tainnu nousta kusi päähän"

*justjoo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Peppi

Posts: 397

#31 • • Peppi Pepe The Journalist
Mielenkiintoista, mutta totta: sain yhden parhaista kamuista meille töihin. Aloitti viime viikolla, ja ainakin tähän asti kaikki mennyt paremmin kuin hyvin. Melko vekkulia vaan olla kaverin kanssa samassa duunipaikassa.

--
Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony. - Mahatma Gandhi

coolcat82

Posts: 771

#32 • • coolcat82 You only live once, so do it well!
Meil on keittiös välillä mielenkiintoset keskustelut duunikaverin kanssa. Se on mua pari vuotta nuorempi (?) jätkä. No, kesällä lähettii jokusen kerran sit terassille töitten jälkee ja päätin sitte riipasta alkuu jotain kuus tequilaa ja bissee päälle.. se tais juoda jopa yhen bissen ite sil kertaa. Varmaan ollu vitun hauskaa kun aloin sitte soossissa avautuu oikee urakalla *justjoo* Kyl tuli kuittii seuraavan päivänä ku menin hieman huonovointisena aamuvuoroo *poks* No, on se kyllä iteki tullu välillä suoraan aamujatkoilta silmät punasena töihin et on pakko laittaa se tiskaamaan ku haisee niin vanha ku tuorekin viina eikä se osaa oikee puhuukaan *iloinen* Kyllä kuittailen takasin *lmao*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

Individual

Posts: 10,942

#33 • • Individual HYPNO!

coolcat82, 15.1.2007 17:01:
Meil on keittiös välillä mielenkiintoset keskustelut duunikaverin kanssa. Se on mua pari vuotta nuorempi (?) jätkä. No, kesällä lähettii jokusen kerran sit terassille töitten jälkee ja päätin sitte riipasta alkuu jotain kuus tequilaa ja bissee päälle.. se tais juoda jopa yhen bissen ite sil kertaa. Varmaan ollu vitun hauskaa kun aloin sitte soossissa avautuu oikee urakalla *justjoo* *



Kyllä siinä on salettii ollut poikaparalla kestämistä, kun sie olet avannut sanaisen arkkusi oikein kunnolla ja antanut palaa teräviä huomioita maailmanmenosta ja ihmisistä yleensä. *justjoo*
coolcat82

Posts: 771

#34 • • coolcat82 You only live once, so do it well!

Indiboi, 15.1.2007 17:06:
---
coolcat82, 15.1.2007 17:01:
Meil on keittiös välillä mielenkiintoset keskustelut duunikaverin kanssa. Se on mua pari vuotta nuorempi (?) jätkä. No, kesällä lähettii jokusen kerran sit terassille töitten jälkee ja päätin sitte riipasta alkuu jotain kuus tequilaa ja bissee päälle.. se tais juoda jopa yhen bissen ite sil kertaa. Varmaan ollu vitun hauskaa kun aloin sitte soossissa avautuu oikee urakalla *justjoo* *

---


Kyllä siinä on salettii ollut poikaparalla kestämistä, kun sie olet avannut sanaisen arkkusi oikein kunnolla ja antanut palaa teräviä huomioita maailmanmenosta ja ihmisistä yleensä. *justjoo*



Suorapuheisuus kunniaan *piis*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

KittyCleo

Posts: 205

#35 • • KittyCleo PiweHiwe
Mul on noin kuus työkaverii ja kaikki ihan mahottoman kivoi! Ja meil kyl jokainen repäsee aina välillä jotain ku kerta loppuillasta saattaa vähän hiprakassa olla. Tais kerran yks uus nuori tyttö saada oudon kuvan uusista työkavereistaan kun töiden jälkeen näki kuinka yks tyttö vetäs tuolilla istuvan tytön jalat leväälleen ja nuolas sielt*nauru* Tosin ne on kaikki niin ihanan hulluja et ei tohon temppun tarvi ees känniä*sydän* Se kyl varmasti tekee duunista mukavaa et työkaverit on toisillee avoimia ja rehellisiä ja huumorintajua riittää. Pilailu asiakkaiden kustannuksella myös lujittaa yhteishenkeä!

--
Rouva Korpela*hymy*

Tarsu

Posts: 2,449

#36 • • Tarsu

KittyCleo, ..yks tyttö vetäs tuolilla istuvan tytön jalat leväälleen ja nuolas sielt..



vastaanottovirkailija?

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

kamomilla

Posts: 31

#37 • • kamomilla
Teen vuorotteluvapaata eli olen sijainen, joskin olen ollut sijainen tällä osastolla jo yli kaksi vuotta. Mun työnkuva on tällä hetkellä sellainen, että se kelpaisi etenkin perheellisille miehille, teen nimittäin neljä yötä viikossa. Tätä on kestänyt nyt syyskuusta ja tulee kestämään kesäkuun puoleen väliin asti. Mulla oli työnantajan optio että jos en tykkää/jaksa, voin vuodenvaihteessa palata normikolmivuoroon. Marraskuussa tekikin vähän tiukkaa valvomisen kanssa, kerkesin jo miettimään että lopetan nään yöduunit. Sitten alkoi paukkua sähköpostia työkavereilta "milloin lopetat?" "mihin asti meinaat jaksaa valvoa?" "koska on LASKETTUAIKA?" ja olin vähintäänkin että mitä h*lvataa tää tarkoittaa!!?? Porukan kesken todellakin oli laitettu huhu kulkemaan että olen raskaana ja lopettamassa hommiani, ja näin ollen tuo kovin himoittu yökön paikka vapautuisi tuota pikaa.
En enää joulun tienoilla harkinnutkaan lopettavani siksi etten jaksaisi, perrrkele, mua ei saa täältä pois kuin käskemällä.
KittyCleo

Posts: 205

#38 • • KittyCleo PiweHiwe
*nauru* ei onneks. Tekeekö vastaanottovirkailijat sellast?!? oho..

--
Rouva Korpela*hymy*

Tarsu

Posts: 2,449

#39 • • Tarsu

KittyCleo, 16.1.2007 19:19:
*nauru* ei onneks. Tekeekö vastaanottovirkailijat sellast?!? oho..


ööö..
emmmätiä, missä ammatissa tehään?

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Jocular

Posts: 1,359

#40 • • Jocular Janni
* Vaihteeks osaston nuorin.
* Mummot on outoja ja suojatyöpaikassa sekoilevat kehitysvammaset kiristää hermoja.
* Suoraan sanottuna tunnen itseni ulkopuoliseksi ja rasittuneeksi. *toktok*
* Puhumattakaan siitä miten epäsosiaalinen olen nykyään istuessani lähes 8 tuntia päivässä kuulokkeet päässä omassa karsinassani..

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.