Mielenkiintoiset työkaverit

56 posts, 3 pages, 18,199 views

Umbala

Posts: 769

#1 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Elikkäs kaikille teille, jotka koette että teillä on jotain jaettavaa koskien nykyisiä tai menneitä työkavereitanne, kertokaa se tänne. Jaettu ilo/suru on kuitenkin monin verroin mielenkiintoisempaa kuin itsekkäästi salattu *nauru*

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Umbala

Posts: 769

#2 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Muutama vuosi sitten olin töissä Catepilarin varaosia myyvässä yrityksessä ja siellä kanssani työskeli "Masa" No Masa oli ainakin siihenaikaan aika paha suustaan joka aiheutti muutamia ei välttämättä niin koomisia tilanteita. Kerran jos toisenkin tupakalla mennessäni löysin ulkoa asiakkaita jotka eivät uskaltaneet tulla sisään koska olivat pelästyneet Masaa. Paras tapaus kuitenkin oli talvella kun Masa jäi trukin kanssa jumiin keskelle pihaa, joka aiheutti ns. huutokiroamisen joka kesti noin 20min. Naapuri yrityksen henkilökuntaa tuli kysymään voitaisiinko tehdä asialle jotain kun se huuto "häiritsi" heidän palaveriaan.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

hrdkvr

Posts: 3,929

#3 • • hrdkvr KURGO
kivoin työkaveri ikinä oli happydayssissä työskennellyt mummo, jota kutsuttiin mummoksi. Ihmiset tuli jopa sen työaikojen perässä kuuntelemaan se rivoja juttuja.

esim

" kun mummon mies meni taivaaseen niin se taikoi mummon siilin kuolleeks, et kukaan ei pääse hoonaa mummon siiliä"

--
-keep it hard-

Arc

Posts: 69

#4 • • Arc Lurker
Nykyisessä duunipaikassa on yksi samaan aikaan aloittanut useemman vuoden vanhempi kaveri, jonka kanssa tulee kyllä niin totaalinen *igor* *justjoo* -olo. Kaveri on käynyt samat koulutukset kuin minä itse, mutta siltikin saan olla kaveria neuvomassa aivan jatkuvasti ja hän joutuu jatkuvasti kysymään kaikesta esimiehiltään, mm. onko ohjelmat aktiivisina päällä koneessa, jos siinä ei ole virrat päällä..Sitten kun kaverille jonkun asian kertoo, niin hän kuittaa sen aina: "No noin mä sen kanssa mietinkin, kuhan halusin varmistaa.". Jotenkin tulee välillä hyvinkin turhautunut olo kyseisen henkilön kanssa. *whaat*

--
You sunk my battleship!

MiMoSa

Posts: 1,664

#5 • • MiMoSa
Mun nykyisessä työpaikassa on eräs mua pari vuotta vanhempi jätkä joka haluaa päteä joka asiassa ja pönkittää koko ajan omaa osaamistaan "haukkumalla" mua ja mun työkaveria(joka on myös nainen). Mukamas leikillään se niitä asioita laukoo, mut niitä ei enää oikein leikkinä voi ottaa kun tyyppi mm. viime viikolla kun oltiin asiakkaan kanssa pitämässä palaveria, sano että "Ootteko te muka opiskellu suunnittelua? Ei sitä ainakaan teidän työstä huomaa". Vähän oli noloa siinä asiakkaiden kuullen kun tyyppi heittää tollasta "vitsiä". *släp**senkin*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Jussi Soro

Posts: 6,385

#6 • • Jussi Soro choon!
Mulla oli tossa pari-kolme vuotta sitten kesäduunissa kyllä ehkä friikkaavin työkaveri.

Jätkä oli 30, opiskeli jotain suhteellisen järkevää alaa yliopistossa jne (eli siis ei ollut mikään jälkeenjäänyt). Sen friikkaavin harrastus oli yövuorossa seistä ja tuijottaa toisia työntekijöitä. Paikallaan. Monta tuntia. Tuijottaa.

Työnteosta ei tietenkään kaiken tuijottelu lomassa tullut juurikaan mitään, niin jätkä alkaa väärentämään tuloksiaan (jokainen kirjaa siis tekemänsä tuloksen aina vuoron päätteeksi ylös). No, kaveri sitten oli kirjannut lähes aina väärät lukemat ylös, koska kone tekee aina neljä palikkaa kerralla -> tuloksen tulee olla neljällä jaollinen. Eipä siinä, kaveri veti huipputulosta ja parhaimmillaan parittomilla luvuillakin :D Siinä vaiheessa kun alettiin olemaan 20000 palikkaa miinuksella, heräsi epäilykset. Kaveri sitten jäi kiinni, ja sanoi selitykseksi ettei oikein tajua numeroiden päälle. Tästä ei kuitenkaan vielä annettu potkuja.

No. Koska tuijottelu vei kaiken ajan, niin kaveri sitten keksimään uusia tapoja miten korvata puuttuvat palikat. Eräänä yönä hän haki lähettämöstä sinetöidyn kontin, josta otti muutaman laatikon ja pisti ne omaan konttiinsa. Vielä siinäkään vaiheessa kun valvontakameran kuvaa katsottiin ei jätkä tunnustanut, vaan väitti että kyseessä on joku muu. Mitäs tästä turhaan potkuja antamaan, jätkä oli kuitenkin elintärkeä osa tuotantoketjua, ja lähes korvaamaton firmalle.

Siinä vaiheessa tuli vasta potkut, kun jätkä oli kaksi kertaa samalla viikolla laukaissut hälyttimet, haahuiltuaan samassa hallissa toimivan toisen firman alueella keskellä yötä. Jälleen kerran valvontakamerat kuvasivat jätkän pyörimässä siellä, eikä tunnusta. Ei se mitään sieltä varastanut, kunhan vaan tutki paikkoja.

Näin pari kuukautta sitten vanhan työkaverin, ja hän kertoi että sama kaveri on taas siellä duunissa.
Bio

Posts: 4,429

#7 • • Bio The Bullies / Pinky
Mun mielest työkaverit on tullu paskamaisemmaks mitä parempaan duuniin menee. Opiskeluaikoina kun tein paskaduuneja, ni silloin oli paljon hauskempaa ja tuli naurettuu monet naurut. Silloin myös tuli hengailtua kaverien kans vapaa-ajalla. Nyt paremmis duuneis on vaan kateellisuutta, toisen selän takaa puhumista ym. onhan niitä poikkeuksia mut liian vähän.

Yks hyvit muistoista oli, kun kaverin kans pestiin Lundenin koneita tuotantohallissa (iltatyötä). Sit huomattiin et pöydäl oli jätetty herkullisiä kolmioleivän tyyppisiä voileipiä. Aateltiin et ne on jättäny meil ne ja syötiin onnellisina, kunnes huomattiin lappu melkein siin vieres et ne on malleja yövuorolaisille *lmao*
Jusna666

Posts: 1,447

#8 • • Jusna666 Diablo
Melkein mun kaikki työkaverit on syvältä perseestä.
Osa on semmosia että edellispäivänä suunnilleen itkee kun tietää, että joutuu heidän kanssa töihin. *uuh*
On ollut monia fiksujakin, joiden kanssa on tullut vietettyä paljon aikaa työn ulkopuolellakin, mutta ongelma onkin siinä, että fiksut ei näihin hommiin tällä paska palkalla tule/jää. *uuh*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

JetZe

Posts: 221

#9 • • Edited JetZe
nooh,ekassa työpaikassa armeijan jälkeen oli "mukava" ajosuunnittelija. mulle paskavuorot,ja kaikki lisäkeikat. muut sai kyllä lähteä kotiin vaikka pari tuntia ennen työpäivän päättymistä,mun piti jäädä sitte painamaan ylitöitä.

esimerkki: mun keikka kesti 22.00-05.00,lastauksineen,ja siis 5 aikaan saavuin takaisin terminaalille.. noh,muitten keikat oli taas luokkaa 22.00-03/04.00,ja ne istu sitten tunnin puhumassa paskaa ja juomassa kahvia. sitte ne sai lähteä kotia,ja mulla oli seuraava purku 6 aikaan,olihan hienoa.

oli siellä muutama muukin kyllä,ketkä tuli vähän myöhempään,mutta niillä oli melkein yhtä tyhjä arpa ku mulla. pääsivät sentää helppoihi paikkoihi. kele.

sittenpä vaihdoin työpaikkaa,paremman palkan ja mukavamman homman perään. hommahan oli mukavaa,ei siinä mitään, mutta sielläkin oli ajosuunnittelija aivan k*rpä.
olin 6 kuski vuoden sisällä kuka tuli sinne. :F

noh,ensinnäkin,jos pidit ruoka tauon,niin tuli hirveää valitusta,sitten jos piti olla 6 aikaan turussa kippaamassa kuormaa pois,ja sieltä 10 aikaan uudessakaupungissa hakemassa lannoitekuormaa,niin johan puhelin soi 8 aikaa,että joko olen uki:ssa. :F ja harvemmin pääsi kuormaa edes kippaamaan ennen 8 -.- se oli sille niin vaikeaa tajuta. ja siitä tuli ainaista valitusta,ja sitten päivät aina pitemmiksi.

ja lisäksi sekin,että koskaan et tiennyt mitä seuraavana päivänä tapahtuu,saatikka seuraavasta viikosta,niin koita siinä suunnitella elämää. kele. :/

nykyisessä työpaikassa on muutama "kyylä",jotka vaan kattoo mitä mä teen,ja valittaa heti jos vähän pidän levähdystaukoa *igor*

hyvä esimerkki oli se,että mulla oli kahdessa linjurissa suurimmat tunnit,johtuen sairaslomista,ja tämä kyseinen "kyylä" oli itse ollut sairaslomilla silloin,ja oli siis pienimmät tunnit (jolla usein suurimmat tunnit..),niin alkoi sitten aukomaan päätään,kuinka hänellä oli pienimmät tunnit.
No tottakai on pienimmät tunnit jos oot 8 pv kymmenen päivän jaksosta saikulla -.-
ja mulla oli sitäpaitsi omat hommat,sitte oli luukkumiehen hommat,ja sen kyylän hommia siinä,niin onko joku ihme että tunnit nousee -.- *sigh*

onneks se lähtee uudelle tehtaalle...



*avautumista*
Claquesous

Posts: 3,206

#10 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa
Tämäkö on se paikka, jossa voi heittää kuraa entisten sekä nykyisten kolleegojen päälle todellisten tai kuvitteellisten asioiden ja tapahtumien vuoksi ylemmyyden tunnossaan? Voidaan kaikki jakaa omaa erinomaisuuttamme ja ammattimaisuuttamme muille, koska se on ylen tärkeää.

--
32. of December

hrdkvr

Posts: 3,929

#11 • • hrdkvr KURGO

kottarainen, 17.11.2006 11:15:
Meillä on töissä sellainen ihastuttava, (toivottavasti) eläkeikää lähestyvä kylmäkön Pirkko.
Tänäkin aamuna sillä oli taas sukkelaa sanottavaa tullessaan ulos toimistosta:
-VITTU....voi vittu, jumalauta!! Aaaargh, perrrrkele, aaargh...jne.
Huuto kantautuu joka kerta myös myymälän puolelle, asiakkaiden korviin*igor*
Mielestäni tämä Pirkko kuuluisi vaikka gorillahäkkiin mielummin kuin työelämään*joo*




meil oli kans yhdessä ravintolassa kovaa naurava kokki. Heitettiin tietty aina läppää ja se vaan nauro .

oli sit uudessa nöjensguidenissa ollut arvostelu meidän aamiaisesta, jossa se kehuttiinkin, mutta miinuksia tuli keittiöstä kantautuvasta naurusta :D

--
-keep it hard-

Avatar
#12 • • Equalizer Guest
Mulla ainaskin on vähän turhan uteliaita*poks*
KooKie

Posts: 4,338

#13 • • KooKie aka. Petress Pan

kottarainen, 17.11.2006 11:15:
[avautumista Eerikasta, joka kuulostaa patologiselta valehtelijalta]



Mun ex-best-friend on samanmoinen. Valehtelee koko ajan ihan turhista pikkuasioista. Ne on oikeastaan niin turhia, etten jaksa sitä niistä edes bosailla, annan vaan mennä "toisesta korvasta sisään" jne.

Meidän duuniporukasta olisi parin vuoden ajalta vaikka mitä sanottavaa, mutta ne on yksittäistapauksia, joista täällä tarttis avautua. Ylipäätänsä porukka on todella rentoa ja käydään usein "parilla" (lue: vetämässä lärvit) yhdessä. *hihu*

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Umbala

Posts: 769

#14 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Claquesous, 17.11.2006 11:21:
Tämäkö on se paikka, jossa voi heittää kuraa entisten sekä nykyisten kolleegojen päälle todellisten tai kuvitteellisten asioiden ja tapahtumien vuoksi ylemmyyden tunnossaan? Voidaan kaikki jakaa omaa erinomaisuuttamme ja ammattimaisuuttamme muille, koska se on ylen tärkeää.


Ymm kutakuinki juurikin näin. Aika hyvin sait tuohon muutamaan riviin kiteytettyy koko tämän topikin syvimmän tarkoituksen.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

asdf

Posts: 3,155

#15 • • asdf
Muutamia viikkoja sitten olin hifimessuilla töissä, ja sain työparikseni varsin värikkään 40+ naishenkilön. Siinä kun lähettiin autolla kohti messualuetta, tää nakkaa soittimeen Prodigyä ja jammaa ihan hurmoksessa siinä vieressä eikä ajamisesta meinaa tulla mitään :P Perille saavuttaessa jäädään tupakalle, höpistään siinä puolisen tuntia ja arvostellaan messuille meneviä miehiä asteikolla 1-10, ja valkataan miehiä jotka ois hyvää "aviomiesmateriaalia". *nauru* Kovasti sai lokaa niskaansa tän naisen toimesta mm. hifistit ja hänen oma aviomiehensä, kylläpä nauratti :D
Claquesous

Posts: 3,206

#16 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Umbala, 17.11.2006 13:05:
Ymm kutakuinki juurikin näin. Aika hyvin sait tuohon muutamaan riviin kiteytettyy koko tämän topikin syvimmän tarkoituksen.



Ei voi tukea.

--
32. of December

Claquesous

Posts: 3,206

#17 • • Claquesous viidettä kolonnaa

kottarainen, 17.11.2006 14:38:
Mutta niitä kukaan tosiaan pakota tukemaan*hymy*



Kritiikkiä voi silti esittää, eikö?

--
32. of December

Avatar
#18 • • astaroth Guest

Claquesous, 17.11.2006 14:47:
Kritiikkiä voi silti esittää, eikö?


PERUSTELE! LÄHDE!? URL PLZ!!! VERTAUKSESI ONTUU!!!
sapeli

Posts: 11,768

#19 • • sapeli jokukukamikä?

Jusna666, 17.11.2006 09:17:
ongelma onkin siinä, että fiksut ei näihin hommiin tällä paska palkalla tule/jää. *uuh*



Aaa, mä oonki ihmetelly miks sä oot yhä siellä hommissa *vink*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Epailija

Posts: 5,636

#20 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Mulla ei ole kuin lähes pelkästään positiivista sanottavaa vanhoista ja nykyisistä duunikavereista. Piccoloaikoina duunikaverit olivat yhtä tai kahta poikkeusta (neljän-viiden vuoden aikana) lukuunottamatta mainioita tyyppejä, kukin omalla tavallaan. Koskaan ei ahdistanut mennä duuniin, vaikka aikaiset herätykset ja hiljaiset päivät eivät mitään nautintoa olleetkaan. Vieläkin hymyilyttää, kun miettii työpaikkalegendoja ja joitakin tyyppejä. Dropkickia matkalaukuille! ^^

Nykyisen duunipaikan ilmapiiri on sellainen, että oikeasti harmittaa, jos ihmisiä lähtee pois. Hyvä meisinki on lähes elinehto asiakaspalveluammatissa ja meillä se kaikeksi onneksi toteutuu varsin hyvin. Välillä sitä tulee lähdettyä töihin jopa ihan mielellään, jos sattuu olemaan erityisen mukava porukka samassa vuorossa. Jos jotain on syytä kritisoida, niin korkeintaan omia huonoja juttuja. =) Tätäkin duunipaikkaa ja etenkin tuota porukkaa tulee varmasti muisteltua lämmöllä sitten kun itse tulee vaihdettua oman alan hommiin. *plur* etc.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous