Club Sipoo returns! 19.1.2007 @ helsinki

163 posts, 9 pages, 36,999 views

Tapi

Posts: 1,437

#21 • • Edited Tapi Dreamstate
HELSINKI–SIPOO-KYSYMYSTÄ KOSKEVAT ASUKASILLAT

Asukasillat järjestetään maanantaina 20. marraskuuta klo 18 Sakarinmäen palvelukeskuksessa, Knutersintie 924, ja keskiviikkona 22. marraskuuta klo 18 Kungsvägens skolassa, Iso Kylätie 8. Kunnanjohtaja Markku Luoma, kaavoituspäällikkö Pekka Normoja kuntajakoselvittäjä Pekka Myllyniemi osallistuvat tilaisuuksiin. Kuntalaiset ym. ovat tervetulleita.

Kunnanhallitus

*ding*
OlliS

Posts: 3,999

#24 • • OlliS Further
Turhaa tietoa osa1:

Sipoo (ruots. Sibbo) on Suomen kunta, joka sijaitsee Itä-Uudenmaan maakunnassa, Etelä-Suomen läänissä. Sipoon naapurikuntia ovat lännessä Vantaa ja idässä Porvoo. Kunnassa asuu 18 719 (31.12.2005) ihmistä ja sen pinta-ala on 366,75 km² josta 2,65 km² on vesistöjä. Väestötiheys on 51 asukasta/km².

Kunta on kaksikielinen. 58,5 prosenttia asukkaista puhuu suomea ja 40 prosenttia puhuu ruotsia äidinkielenään.

Sipoon rannikolla on suosittuja kesäasutussaaria, joista suurimpia ovat Löparö, Norrkullalandet, Simsalö ja Kaunissaari (ruots. Fagerö). Asutus keskittyy kunnan pientaajamiin (Box, Martinkylä, Söderkulla, Talma, Västerskog ja Itäsalmi) sekä Nikkilään. Sipoon asukasmäärä on kasvanut 1980–90-luvuilla pääkaupunkiseudun muuttoliikkeen vuoksi. Asukkaiden työssäkäynti suuntautuu kuitenkin pääasiassa Helsinkiin. Helsingin kaupunki onkin kesällä 2006 esittänyt valtioneuvostolle, että läntisestä Sipoosta liitettäisiin noin 5000 hehtaaria Helsinkiin. Sipoon kunta vastustaa esitystä ja pitää perusteluita liitokselle kyseenalaisina.
Avatar
#25 • • *Mirri* Guest
*tanssittel*
Zandy

Posts: 273

#27 • • Zandy
Onpas kivan näköinen flaikku!! *joo*
Jago

Posts: 4,039

#29 • • Jago un-trained monkee
miks ne ei voi olla underbarissa*uuh*
en mä rosikseen lähe*uuh**uuh*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Nemes

Posts: 2,099

#30 • • Nemes Balearium
hieno flaba...
Anselmi

Posts: 2,578

#31 • • Anselmi And sell me

Jago, 11.12.2006 21:32:
miks ne ei voi olla underbarissa*uuh*
en mä rosikseen lähe*uuh**uuh*


Ei sulta kuule kysytä. Ei nää oo mitkään vapaaehtoiset kemut vaan pakolliset*jiihaa*
Kanssaihmisilläs on velvollisuus tuoda sut väkisin jos et itse meinaa tulla, koska näin
hyvät bileet on kansallisvelvollisuus*jiihaa*

--
sen pituinen se

Jago

Posts: 4,039

#32 • • Jago un-trained monkee

Anselmi, 11.12.2006 21:38:
---
Jago, 11.12.2006 21:32:
miks ne ei voi olla underbarissa*uuh*
en mä rosikseen lähe*uuh**uuh*

---

Ei sulta kuule kysytä. Ei nää oo mitkään vapaaehtoiset kemut vaan pakolliset*jiihaa*
Kanssaihmisilläs on velvollisuus tuoda sut väkisin jos et itse meinaa tulla, koska näin
hyvät bileet on kansallisvelvollisuus*jiihaa*


saa nähä. voi hyvinkin olla että päädyn tonne*hihu*
mutta toiv edes just:mooret tulee olemaan underbarissa

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Whitey

Posts: 13

#33 • • Whitey
Näin ex-sipoolaisena, onkin pakko ilmaantua paikalle.
embelino

Posts: 239

#34 • • embelino
Jaahas, tännehän täytyy ehdottomasti tulla viettämän synttäreitä!! *joo*
Nemes

Posts: 2,099

#35 • • Nemes Balearium

embelino, 14.12.2006 21:13:
Jaahas, tännehän täytyy ehdottomasti tulla viettämän synttäreitä!! *joo*



ooh.. näistähän tulee sit BILEET! *hymy*
Avatar
#36 • • *Mirri* Guest
Asdf! Fads? *joo*
Anime

Posts: 1,939

#37 • • Anime Retrostööpeli
Ui santtana. Tätä orotellessa *piis*

--
-K

pyllyjumala

Posts: 469

#40 • • pyllyjumala Ansku aka Pyllis
Tänne pitää tulla sitten selvinpäin. Tai on pakko tulla selvinpäin, koska lauantaina pitää raahautua hankkimaan taas rahaa.

--
*känni*hölökyn kölökyn!