318 posts, 16 pages, 141,048 views
jesus, 10.11.2006 11:02:
Ala-asteen laulukokeet luokan edessä
Rx, 9.11.2006 22:27:
mä olin koulukiusattu 7 vuotta 9:stä, siinä ehkä pähkinän kuoressa ...
xandra, 10.11.2006 10:01:
Ei peruskoulu aina muutenkaan kovin herkkua ollut, mutta hauska huomata, että ne, jotka siellä pahiten uhosivat, ja jotka olivat olevinaan niin v*tun kovia ja luokan kingejä, eivät tänä päivänä ole yhtään mitään, eikä kukaan edes vilkaisisi heihin kahta kertaa
jesus, 10.11.2006 11:02:
Ala-asteen laulukokeet luokan edessä
Melko kuumottavia muistoja
Skenemursu, 10.11.2006 12:33:
Top-1 - Matematiikka
Taisi olla 4lk ala-asteella kun olin erityisen kiinnostunut matematiikasta. Kun koulu syksyllä alkoi ja sain uuden matematiikan kirjan ja pääsin kotiin niin aloin välittömästi tehdä kirjan tehtäviä. Seuraavana aamuna kirja olikin kannesta kanteen tehtävät tehtynä ja palautin sen opettajalle. Hieman leuhkana poikana ilmoitin kovaan ääneen, että kirjasta et muuten löydä yhtään virhettä ja pyysin saada 5lk matematiikin kirjan tehtäväksi.
Tulos: opettajani pisti minut kumittamaan koko kirjan tyhjäksi, ja vaati minua täyttämään tehtäviä sitä mukaan kun niitä tunneilla käydään yhdessä muiden kanssa läpi. Tämä osaltaan tappoi kiinnostustani matematiikka kohtaan. Terveisiä ala-asteen opettajalleni Jaana Kallungille!
Top-2, ensimmäinen koulupäivä
Ensimmäinen koulupv. Aamulla lähdin innoissani kouluun. Ilmoitin äitilleni kuinka aamupäivästä opettelen kirjoittamaan, iltapäivällä korjaan rikkinäisen polkupyöräni jonka otin mukaan kotoa lähtiessäni ja tämän jälkeen aloitan astrologian opiskelun joten en ole tulossa kotiin ennen kuin iltamyöhään.
Tässä vaiheessa äiti jo tiesi, että tulen kovasti pettymään Suomen peruskoulun opetuksen tasoon, mutta ei uskaltanut minulle siitä mitään sanoa. Kun saavuin koulusta kotiin olin todella maassa ja sanoin etten halua enää ikinä mennä kouluun. Sen sijaan että olisin oppinut kirjoittamaan, korjannut polkupyöräni ja opiskellut astrologiaa siellä opeteltiinkin vain toisten oppilaitten nimiä!
Top-3, pitkä jälki-istunto
Olin jo ala-aste ikäisenä kovin huolimaton, enkä oikeastaan koskaan vienyt koulukirjojani kotiin vaan säilytin niitä kätevästi pulpetin sisällä näin ne eivät päässeet unohtumaan. Huilun olin jossain vaiheessa vienyt kotiin ja sinnehän se tietysti hävisi. Jouduin tästä jälki-istuntoon. Opettajani Juha-Matti Valtonen lukitsi minut luokkahuoneeseen ja lähti kahville. Opettaja kuitenkin pian unohti pienen Ossi pojan jääneen luokkaan ja lähti kotiin. Kello yhdeksän aikoihin siivooja tuli päästämään minut pois ja tallustelin kotiin.
Kotona kerroin mitä oli tapahtunut ja isäni soitti opettajalleni. Seuraavana päivänä opettajani istuikin meille kotona keittiön pöydän ääressä jälki-istunnossa. Siistissä ryhdissä keittiön seinään tuijottaen kun isäni valvoi jälki-istuntoa ja minä mässäsin karkkia vieressä.
Seuraavana päivänä sain opettajalta vielä 50markan setelin joka tuolloin oli isoraha, eräänlaisena anteeksipyyntönä. Näin aloin pikkuhiljaa oppimaan kuinka korruptio Suomessa toimii ja kuinka rahalla voidaan saada tekemättömäksi asioita...
Skenemursu, 10.11.2006 12:33:
Tulos: opettajani pisti minut kumittamaan koko kirjan tyhjäksi, ja vaati minua täyttämään tehtäviä sitä mukaan kun niitä tunneilla käydään yhdessä muiden kanssa läpi. Tämä osaltaan tappoi kiinnostustani matematiikka kohtaan. Terveisiä ala-asteen opettajalleni Jaana Kallungille!