Järkyttävin peruskoulu-muistosi...

318 posts, 16 pages, 141,116 views

remotion

#61 • • remotion nostatus guru

Karski, 10.11.2006 11:44:
Kettu kuittaa. Iso koko takas lähinnä fyysisen
koskemattomuuden, mut muuten peruskoulu
oli kyl kokonaisuutena melkosta marginaalissa
ja muiden asettamissa rajoissa elämistä.
Toisaalta tää sit hitsas muutaman muun syrjäytyneen
kanssa tiiviisti yhteen, ja ne ystävyyssiteet
on ollu kaikkein vahvimpia peruskoulun jälkeenkin.
Samalla oppi tajuamaan että miten paljon maailmassa
on mahdollisuuksia niiden rajojen ulkopuolella
joita muut meille yrittää asettaa. Ehkä senkin takia
kaikki meidän possesta on menestyny elämässään
sittemmin poikkeuksellisen hyvin - meitsikin
peräti moderaattori MUHAHA :P

Mut joo, tosta katkeruudesta irti pääseminen kesti
kyl muutaman vuoden.

karskihan sen taas osasi pukea sanoiksi! :)

oli hauskaa kuunnella muiden kommentteja kun oli luokkakokous reilu vuosi sitten. puolesta porukasta oli pysynyt niinä samoina kiroilevina juntteina mitä oli koulussakin tai taantunut vielä alemmaksi, puolet taas sitten niitä hikareita jotka lässyttä suu vaahdossa tenteistään.
huomas kanssa sen että sitähän on menestynyt poikkeuksellisen omilla valinnoilla.

itelläkin on yläasteelta säilynyt yksi hyvä kaveri joka oli myös koulukiusattu, sattuu vielä olee klubbarissakin.
#62 • • jesus Guest

Enkeli, 10.11.2006 13:22:
Kiusattu 1-9 luokat *dissaa* et aika paskaa aikaa oli kaikenkaikkiaan koko peruskoulu...

*joo*
#63 • • + Guest
Ala-asteen kolmannella alkanut englanti on minulle edelleen mörkö. Ala-asteen opettajamme salli meille paljon virheitä niin lausumisessa, kuin kirjoittamisessakin. Opin lähinnä millaisia sanat suunnilleen ovat. En oppinut opiskelemaan kieltä, enkä asettanut itselleni mitään tavoitteita koska opettajakaan ei vaatinut meiltä mitään.

Yläasteen englannin opettajani pakotti lausumaan sanoja niin kauan, että lausuminen miellytti. Usein jouduin sanomaan sanaa lähemmäs kymmenen kertaa. En todellakaan osaa lausua kuin natiivi ja tästä seurasi usein naureskelua luokassa. Silloinen huono itsetunto kärsi valtavasti ja rupesin välttelemään kyseisiä tunteja. Opettaja uhkasi vitosella ja sen jälkeen vähän tsemppasin ja sain seiskan. Olin onnellinen kun pääsin englannin opettajastani eroon.

Lukiossa asenne ja usko omiin oppimistaitoihin englannin suhteen hieman parantui -kävin lukion kurssit kahteen kertaan. En siltikään osannut kieltä ja englantiin suhtautuminen oli edelleen kielteistä. Kirjoitin lyhyen englannin ainoana meidän suurehkosta lukiosta.

Pelkään edelleen englannin tunteja. Luultavasti käyn yliopiston englannin kurssit viimeisinä kursseinani, että osaisin edes jotain työelämässä. Kiitti vaan opettajalleni. Onneks on muita kieliä missä voin olla hyvä :)
Displacer

#64 • • Edited Displacer
Ite olin kolmella hyvin erilaisella ala-asteella (isohko ala-aste, steiner koulu ja pieni kyläkoulu) enkä muista, että missään mua olisi kiusattu vaikka olinkin vaahtosammuttimen kokonen ja änkytinkin vielä. Viidennellä luokalla olin muistaakseni jotain 133cm...

Oudoin ala-aste muisto on ehkä kun leikkasin jalkapallomaalien verkosta sellasen 5cm narunpätkän ja sit opettaja/rehtori sai tietää siitä ni pakotti mut sitomaan sen takas kiinni, siihen vaikka sillä ei ollu siinä mitään virkaa *ding*

Meikäläisen huonoimmat muistoni peruskoulusta on varmaan siitä, kun yläasteella muita on kiusattu ja ite kattonu voimattomana vierestä. Kyllä minuakin yläasteella yritettiin kiusata, mutta luovuttivat sitten kun en heti alistunu ja mun isoveli oli niitä vuoden vanhempi ja samassa koulussa *nauru* lucky me.

edit: Ainii kyllä mua ala-asteellakin yritettiin kerran kyykyttää koulumatkalla mut onneks kävi sillon judossa ni ei muuta ku kaveri maahan ja sidontaan ni kyl se siitä rauhottu. Sama taktiikka ollu joskus teininä käytössä Kouvolassa kun yks tyyppi kävi päälle.
Mellu-

#65 • • Mellu-

Displacer, 10.11.2006 16:09:
mun isoveli oli niitä vuoden vanhempi ja samassa koulussa *nauru* lucky me.

joo no mul oli kaks vuotta vanhempi veli kans paikalla mut totes et "pidä itte puoles" ja niin teinkin *hymy* isoveli opettaa *sydän*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

tomii

#67 • • tomii kallion herttua
Peruskouluhan oli hauskaa alusta loppuun. *nauru*

--
reivaan kunnes kuolen

hrdkvr

#68 • • hrdkvr KURGO
kolussahan tapahtui kaikkee kivaa:

- näytin maikalle persettä ja soitti kotiin, oli sanonut että oli kyllä söpö pylly :D
- open pyörän päälle kustiin ja maikka laittoi vakoilukameran kuvaamaan ja syyllinen jäi kiinni
- pari tappeluu tuli tapeltua, muuten aika koskematon varsinkin ylä-asteella kun aloin treenaa
- warcraftia, descenttiä ja doomia koulun lähiverkossa..muutenkin uusimmat pelit sai koulun nettilevyltä :D
- lukiolaiset myös käytti tietokoneluokkaa laittomana piraattipelilabrana
- edit win.bat :D ja varareksi sai harmaita hiuksia :D

--
-keep it hard-

Displacer

#69 • • Displacer

Mellu-, 10.11.2006 16:16:
---
Displacer, 10.11.2006 16:09:
mun isoveli oli niitä vuoden vanhempi ja samassa koulussa *nauru* lucky me.

---

joo no mul oli kaks vuotta vanhempi veli kans paikalla mut totes et "pidä itte puoles" ja niin teinkin *hymy* isoveli opettaa *sydän*

Joo en mäkään ole siltä menny apua pyytämään eikä se tiedä koko häppeningistä. näin ne vaan totes sillon joskus.
Sundust

#70 • • Sundust Behind The Sun
Kiusattu *igor* .. Meitä siis on täällä monia jotka on kokenu saman..Kaikki kiusaajat vois kyll vetää jojoksi, no ei vainskaan *piis*

järkyttävintä oli ne kouluruuat, joita opettajat sit pakotti syömään, siinä sai piätellä monesti ettei tule yli *nauru*

--
*jiihaa* Danger i´m raving...

Miraakkeli

#71 • • Miraakkeli *As far as you can go*
Järkyttävimmät muistot ovat lähinnä järkyttävän epäpätevät opettajat. Kaikista kymmenistä opettajista mitä yläaste aikana tuli vastaan ehkä 5 osasi oikeasti käsitellä teinejä. Muut lähinnä yrittivät selvitä oppitunneista hengissä.

Kerran yläasteella 7. luokalla joku kovis huusi mulle, että punnerra tai saat turpaasi. En miettinyt hetkeäkään vaan lähdin kävelemään häntä kohti kädet nyrkissä. Noin metriä ennen kuin tulin kohdalle jätkä lähti karkuun. Turpaanhan se olisi mua vetänyt ihan varmasti mutta ei itseluottamus riittänyt. *nauru* Tuosta tapauksesta ansaitsin itselleni diplomaattisen koskemattomuuden yläasteen ajaksi.

Yläasteen olisi voinut helposti tiivistää ainakin kahteen vuoteen. Elämäni turhimmat vuodet olen viettänyt yläasteella ja intissä.

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'He manga wai koia kia kore e whitikia\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Make light of difficulties and they will disappear\\\\\\\\\\\\\\\

KittyCleo

#72 • • KittyCleo PiweHiwe
Kaikkia näköjään kiusattu. Nii muaki koko peruskoulu!
Sain ylettömästi paskaa niskaan ku meni himaa asti tieto et mä oon rikkonu jotai ja sen jutun oli muut vaa keksiny. Ja taas sain parkua reksin kansliassa sitä vääryyttä koska totuus ei ikinä selvinnyt. Yläasteella kamalinta oli ruotsin ja ranskan maikka jolla oli ässä- ja ärrävika, ja sil oli tiukat farkut kainaloihin saakka ja kapenevat lahkeet. Ne housut oli ehkä se traumaattisin juttu.

Jopa ammattikoulussa sain turpaan(lopetin sen koulun siihen päivään) ku haukuin yht juntti-äijjää ku oli muijansa kans samal luakal ja ne oli koko ajan kielet toistensa kurkussa ja niil oli teini toy-ota:ssa ainaki 10kpl 20 tuuman servinveekasubbaa ja 30 kiloo lähti ääntä jne. Mä toivon et ne on eronnu ja äijä on leikannu tukkansa ja ostanut oikean perheauton.
Lukiossa kamalinta oli taas se kun kaikki oli niin kilttejä ja siveellisiä ja sai suorastaan olla liian rauhassa ja mua ärsytti kun ne lukutoukka-nördet teki joka tunti neljä vihkoa muistiinpanoja kynä sauhuten ja katsoen sitä ufoa homeista yliopistotason maikkaa samettihousuissaan ja slipoverissaan kuin palvoen. Parasta siellä oli ne muutamat eläke-ikäiset oppilaat. Mä keikuin tuolilla muutaman tunnin ja lähin menee siitäki koulusta.

--
Rouva Korpela*hymy*

Josssu

#73 • • Josssu
Meillä oli ala-asteen lopussa aika tiukka miesopettaja. Tämä hakkasi vasaralla pöytään ja laittoi minut monesti itkemään. ( niin ja en ollut mikään luokan nyhverö edes, päinvastoin)
Jälki-istunnossa me luettiin aina raamattua. Piti alottaa aina alusta kyseisen kirjasen lukeminen.

Yläasteella pojat tekivät kaikkea kamalaa. Yrittivät mm repiä farkkuja pois jalasta *eiei*
Minä pidin sitten kaikinvoimin farkkujen vyölenksuista kiinni,kun pojat raahas farkun lahkeista mua ympäri koulun käytäviä. Opettajat eivät puuttuneet asiaan mitenkään. Eivät myöskään poikien törkeisiin puheisiin. Koski se sitten tyttöjen törkeää seksuaalista ahdistelua tai vaikkapa läskiksi haukkumista. Minä pistin kyllä aina hanttiin ja takasin pojille *släp*

Ainiin ja joka talvinen painajainen: lumipesu. Jokainen luokan tyttö sai varmasti kokea joka talvi lumipesun. Heitto ojaan, kengät lentävät maahan ja sitten ah niin ihana lumipesu. Meikit leviää ja vaatteiden alla lunta. Pojat ovat painajaisia.
Freja

#74 • • Freja Sihteeri
Tulee oikeestaan mieleen erään Markuksen tajuton fyysinen väkivalta mua ja paria muuta tyttöä kohtaan.

Kerron lisää jos tulee jotain järkyttävämpää mieleen *justjoo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jusna666

#75 • • Jusna666 Diablo
Tässä topikissa tuntuu olevan jonkin verran koulukiusattuja, joten siksi(kin) hävettää myöntää, että olin ihan helvetinmoinen koulukiusaaja ala ja etenkin ylä-asteella.. *blush*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Freja

#76 • • Freja Sihteeri

Jusna666, 10.11.2006 17:45:
Tässä topikissa tuntuu olevan jonkin verran koulukiusattuja, joten siksi(kin) hävettää myöntää, että olin ihan helvetinmoinen koulukiusaaja ala ja etenkin ylä-asteella.. *blush*

Harmi ku tääl ei oo enää sitä hymiöö mis tuikkastiin toista silmään.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jusna666

#77 • • Jusna666 Diablo

Freja, 10.11.2006 17:46:
---

---

Harmi ku tääl ei oo enää sitä hymiöö mis tuikkastiin toista silmään.

Vois olla silmä aika kipee jo tässä vaiheessa..

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

#78 • • Edited Equalizer Guest
Lista on liian pitkä tähän:D
rose

#79 • • rose vakaasti epävakainen
Alkaa ihan oikeen pohdiskelemaan tän topikin esimerkkien takia, että valitseeko kaikki kasvatusalan "ammattilaiset" ihan oikeista syistä ammattinsa *ding* Oon muutenki huomannu että monet opettajat nauttii liikaa vallasta joka niillä on oppilaisiin. Ja vaikka muakin on kiusattu koulussa, niin aika kermaperse taidan olla steinerkoulun takia. Laitan varmaan omat lapseni sitten joskus ihan suosiolla sinne ja ne saa kärsiä vaan eurytmiasta *pahis*

--
TwistedLife™ Amusement Park

Timmo

#80 • • Timmo

ihan mielenkiinnosta voisitko kertoa syitä miksi kiusasit.

T: koulukiusattu.

nii en siis ala syyttelee tai mitään. :]

--
Elämä On Raato