Järkyttävin peruskoulu-muistosi...

318 posts, 16 pages, 141,189 views

Amarie

#241 • • Amarie täysipäiväinen lusmu
Koko peruskoulun kestänyt koulukiusaaminen ja -syrjiminen vois olla yksi.

--
In her eyes I see the sky.

AcidR

#242 • • AcidR Serine (Distortion)
Järkyttävin muisto. Se kun oltiin yläasteella tulossa liikunnan tunnilta ja menossa bussipysäkille kiireessä niin kaks kaveria jää pakettiauton alle vieressä. Toinen koomaan, toinen selvis pelkillä naarmuilla. Ei ollu ihan terve fiilis kattoa kun kaveri makaa tien laidassa ja sätkii. Kuskihan ei osannu mitenkään toimia, veti hermosauhuja minkä kerkes.

Muuten mennyt peruskoulu suht kivasti, ainakin mitä muiden tarinoita lukee :D jotain kiusaamista oli sekä ylä- että ala-asteella, mutta ne loppu siihen kun vittuili/pisti hanttiin kunnolla *pahis*

Onhan noita hirveitä muistoja tietyistä maikoista ja oppiaineista (yläasteen ruotsintunnit... *nyyh*) mut näin yhteenvetona enemmän hyviä muistoja kuin huonoja ^^

La Petite, 25.8.2007 21:45:
Muistuipa mieleen, kun ala-asteella yks kundi juoksi täysiä yhtä lasiovea päin kädet edellä.
Ovi olikin lukossa, ja jannu meni siitä lasista läpi. Sen kädet oli ihan riekaleina ja sen käytävän kattolaatoissa (semmosis "pehmeissä") oli pitkää veriroiskeet. *sars*

OT: Sama kävi entiselle kaverille kun nappulana leikittiin kirkonrottaa tms. ja päätti juosta rapun oven lasia päin kädet ojossa. *igor*
Shaz

#243 • • Shaz team Wittupäät

KooKie, 13.11.2006 15:12:
---
Kriss G, 13.11.2006 14:36:
Espoonlahden uimahallissa duunissa olleelle Mikille terkkuja *dissaa*

---

Haha, mä muistan tän Mikin! Pojilla oli aina niin hubaa sen kanssa. Meillä oli joku tätönen tyttöjen liikassa, se oli ihan hirvee. Kutsui meitä aina tahallaan väärillä nimellä, kaikki oli Jaanoja tai Liisoja - se oli suht karu ämmä ja pelättiin sitä. Sitten se Mikki kävi välillä läpsimässä meitä toverillisesti pyllyille. :D

Hei, tuttuja tyyppejä! Pelkäsin niitä niin vitusti. Se Mikki tosiaan läpsi meitä tyttöjä aina perseelle ja uhkas ripustaa meidän meijän uikkareista millon minnekki. Puhumattakaan siitä, et jos alko vähän tulee kylmä ja huulet rupes sinertää ni se sano pussaavansa meitä! HYI. Ton tyypin takia mä en tosiaan tahtonu mennä ikinä uimaan ja koitin jo neljännellä luokalla huijaa et mulla on menkat joka viikko ettei pitäis mennä veteen. Kumma muuten et huijaus ei onnistunu.*tirsk*

Mun peruskoulu on kyllä päällisin puolin menny ihan hienosti ja lapsuus muutenki ollu ehkä liianki ruusuilla tanssimista, jollei muutamia juttuja lasketa mukaan. (Ja eihän niitä lasketa) Mut ehkä kauheinta oli ku porukalla kiusattiin yhtä lihavaa tyttöä ja liikkatuntien jälkeen kasteltiin sen vaatteet. Siitä seurauksena jouduttiin opettajien ja rehtorin puhutteluun ja se oli kyllä aika kauheeta. Sen jälkeen en oo kyllä kiusannu ketään. (Paljoa..)

Yläasteella ei kyllä ollu mitään järkyttäviä muistoja, lähinnä vaan huvittavia. Ruotsin maikka vihas mua ja yhtä toista meidän luokkalaista, kun jatkuvasti korjattiin sen ääntämistä ja mä luulen et sitä vitutti maailman eniten se, et se joutu antamaan meille molemmille kympit aina. :D Se jaksokin meitä sitte katella vaan vuoden, ja sit tuli semmonen jännä miesopettaja sen tilalle. Sillä oli aina sama villapaita ja meijän tunnit koostu enempi latinasta kun ruotsista. Se oli ihan hauska. Jostain kumman syystä se ei tykänny kuitenkaan mun tyylistä taivutella sanoja, esimerkkinä tää perinteinen 'sairas - sairaampi - kuollut' ja käski mut luokasta ulos. Minähän menin.. tosin menin ulos ikkunasta ja pyysin kaveria heittämään mulle röökit laukusta. *nauru*
Ja miks ihmeessä maikat ei tykänny siitä et kirjottelee lappusia tunneilla, tai meikkaa? Tai lähettelee tekstareita.. *tirsk*
#244 • • candyraver Guest

Muistuipa mieleen, kun ala-asteella yks kundi juoksi täysiä yhtä lasiovea päin kädet edellä.
Ovi olikin lukossa, ja jannu meni siitä lasista läpi. Sen kädet oli ihan riekaleina ja sen käytävän kattolaatoissa (semmosis "pehmeissä") oli pitkää veriroiskeet. *sars*

Todistin samanlaisen tapahtuman myöskin ala-asteella..*uuh* oli rinnakkaisluokalta yks poika, joka juoksi kädet eellä lasiovesta.. Olin sillon neljännellä luokalla ja näin siitä pitkään painajasia *sars*
Miks laittaa koulun oviin sellasta lasia, joka hajoo lapsen käsien painosta.. *toktok*
hiski

#245 • • Edited hiski Screen/Further
.
Kolera

#246 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

candyraver, 26.8.2007 23:12:
---

---

Todistin samanlaisen tapahtuman myöskin ala-asteella..*uuh* oli rinnakkaisluokalta yks poika, joka juoksi kädet eellä lasiovesta.. Olin sillon neljännellä luokalla ja näin siitä pitkään painajasia *sars*
Miks laittaa koulun oviin sellasta lasia, joka hajoo lapsen käsien painosta.. *toktok*

voi siinäkin pahasti käydä jos juoksee täysii päin ja törmää seinää ja kaatuu ja halkasee kallonsa. Tolla logiikalla pitäis kauppojenki ovissa olla panssarilasit.

Itte juoksin lasiovesta läpi tarhassa. ei tullu ku vekki ranteesee ja lääkärisetä totes et jos olis vähän sivummalle menny ni olis valtimo auennu ja olis ollu vähän kiukkusempi hätä viedä polille ku nyt oli. Tommoi 3-4cm pitkä vekki tossa on pitkittäin. Tiedä sit onko kasvanu mukana vai onko pysyny samankokosena muksusta lähtien jollon kyl miettii et on suht tylyltä näyttäny tommonenki jonku risurannemuksun kädes =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Hyzenthlay

#247 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Yks mielenkiintoinen ala-astemuisto: mä en 7-vuotiaana vaan uskonut, että veriletut on tehny oikeesti verestä. Ajattelin että se on joku kiusaksi keksitty läppä... kun todellisuus selvisi mulle, niin laattailin matkan koulusta kotiin. En kyl vieläkään ymmärrä, että sellasta ruokaa voi olla olemassa kuin veriletut..

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

#248 • • Fuzzy Guest
mua vaan vituttaa se ku nyt on vast tajunnu kuin helboo ois ollu päästä peruskoulusta pois vaik ois lintsannu iha homona. Mut ihan hyvin tuli luistettuu ainaki tonniviissatasist. Liikunta oli iha perseestä.

Mut ehkä oikeesti mieleen painuvin muisto oli se, ku aiheutin ainaki yhelle aivotärähdyksen ja parille muulle jtn muuta pientä kivaa kolhuu. tuli ambulanssi ja kaikkee:D K.O.!!
Ja kaikenliskäks viäl mut kuulutettiin kesken tuntia rehtorin puhutteluun tai jotai. Tuli aika pahoi katseita meitsille sen jälkeen:D
Systeri häpes silmät päästä ku oli viel samas koulus.
nammo

#249 • • Edited nammo the bestest
Ala-aste oli aika persiistä. Pieni lappilainen paikkakunta, jonka sisäsiittoiset yksisilmäiset vampulat tuskin olivat ikinä edes kuulleet mikä ihmeen paikka se ulkomaa on. Siellä olikin rattoisaa, kun olin asunut ennen sinne muuttamistani jokusen vuoden Neuvostoliitossa käyden suomalaista koulua suomalaisten vanhempieni ollessa töissä. Eli siis olinhan RYSSÄ ja tyystin ali-ihminen. Noh, puuttumatta kanssaoppilaisiini.. Opettajakunta tais myöskin olla sisäsiitoksen heikentämää kun monenlaista huurupäätä joukkoon mahtui. Puukäsityön opettaja oli väkivaltainen kusipää, joka nosteli tottelemattomia poikia naulakkoon, pakotti laittamaan pulpetit sotilaallisiin riveihin, seisotti tunnin alussa niin kauan että oltiin "kunnolla". Tämä ääliö siis päätyi meidän luokkamme opeksi saatuaan puukässän opena muutamia varoituksia..

Noh eipä muutkaan opet mitään kirkkaita kansankynttilöitä olleet. Uskonnollisia huurupäitä, jokamaanantainen ainakin tunnin seisotus liikuntasalissa hallelujaamassa.. Kerran vuodessa virrenveisuukinkerit, koko koulupäivä juhlasalissa hallelujaamassa. Pakkorukoilua ennenkuin pääsi kouluruokalaan. Pakkohallelujaa joulu- ja kevätjuhlissa. Henkistä väkivaltaa parhaimmillaan.

Ensimmäisenä vuonna kyseisessä persekoulussa en ollut vielä oppinut talon tavoille enkä tajunnut että esim sukulaisteni viljelemä huudahdus "voi jessus sentään" oli näille anaalisilmille suurin mahdollinen rikos. En erityisemmin digannut joulukuvaelman harjoituksista ja yllämainittu lausahdus pääsi livahtamaan suusta. Opettajan pikkuhuora sitten sai slaagin: "ULLA PILKKAA JEESUSTA! KERRON HETI OPELLE!" Raah.

Noh mainitsematta monia tässäkin keskustelussa traumatisoinutta pakkoliikuntaa.. Olen ihan varma, sataprosenttisen saletti että Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisen opettajankoulutuslinjalle vaaditaan sukutaulussa maininta ainakin muutamasta SS-upseerista, narsistisen obsessiivis-kompulsiivinen mielihäiriö ja broilerin ulkoiset ja henkiset piirteet...

--
schnii schnaa schnappi

Cloud

#250 • • Cloud Game Freak

Tapi, 25.8.2007 21:40:
---
SyndroDome, 25.8.2007 21:36:
No itseasias ihan hyviä muistoja peruskoulusta. Vedin vaan niin läskiks sillon koko homman kun ei vaan kerta kaikkiaan kiinnostanut sillon koulu hommat pätkääkään...
---

No offense, mut tota juttuu lukiessa tuli mieleen, et ois ehkä kannattanu kiinnostaa. :D

Tai sit ei.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Elmiira

#252 • • Elmiira

Jammailija, 20.8.2007 22:10:
Olin tokaluokalla tukiopetuksessa kellonajoista ja mä en vaa daijuna mil-lään meinannu hiffata niit*nauru*

Mulla puolestaan ei meinannu mennä kaaliin pituusmitat.
Kun opettaja kysy mun pituutta, niin reippaana vastasin
tyyliin jotain, et: 140 metriä. *nauru*

Ilmeisesti tästä on joku trauma jääny, kun muistan sen
vieläkin ja muistan et kaikki nauro mulle...

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

isfnbojbbssn

#253 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

nammo, 27.8.2007 12:27:
-- läppää hullusta jeesustelukoulusta --

argh, kuulostaa niin helvetin kauheelta!

meilläkin oli ala-asteella kyllä aika pahaa jeesustelua ja
pelottelua muiden uskontokuntien edustajilla, jne... mutta
ei se kyllä ihan noin sekopäistä silti ollut.

tosin aina kapinoin uskonnonopetusta vastaan, koska olin
päättänyt jo joskus hieman alle kouluikäisenä olla ateisti :D

Noh mainitsematta monia tässäkin keskustelussa traumatisoinutta pakkoliikuntaa.. Olen ihan varma, sataprosenttisen saletti että Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisen opettajankoulutuslinjalle vaaditaan sukutaulussa maininta ainakin muutamasta SS-upseerista, narsistisen obsessiivis-kompulsiivinen mielihäiriö ja broilerin ulkoiset ja henkiset piirteet...

päivän :D

--
dasinoaisnvs

serotonot

#254 • • serotonot Paul Easy
Lueskeltuani tätä topicia aikaisemmin reissussa ollessani ja nyt vielä lisää, joutuu kyllä kertomaan mielenkiintoisesta huomiostaan.

Monet jotka tässä topicissa ovat valittaneet ikävistä koulukiusaamismuistoista, ovat näemmä muuttuneet iän myötä itse kiusaajiksi. Ei ole yksi tai kaksi tyyppiä, tähän topicciin kirjoittaneiden joukossa, jotka enemmän kuin mielellään osoittelevat syyttävällä sormella, jos joku vaikka aloittaa topicin vääränlaisella otsikolla, postaa sen väärälle alueelle tai jos vaikkapa samantyylinen topic on jo olemassa.

Sinänsä sääli että vanhat traumat purkautuu sitä kautta, että kenkkuillaan ihmisille jotka eivät välttämättä ole lukeneet forumia niin kauaa, eivät ole käyttäneet nettiä niin paljon (=eivät ole tutustuneet sen käytöskulttuuriin) jne. Jotkut jopa vittuilevat lukihäiriöisille ja/tai ulkomaalaisille joilla on vaikeuksia kirjoittaa sujuvaa suomea.

ei niin että tässä kukaan synnitön olisi, tuli vaan tehtyä tuollainen huomio.
#255 • • Edited REivaaja Guest

-Loyal-, 8.12.2006 18:45:
Älä välitä, et ole yksin *nauru*
Itsekkin tuli välitunnilla kivitettyä rumia tai tarjoustalo vaatteisiin pukeutuneita, tai muuten vaan erikoisia lapsia. Tehtiin vitun pahoja juttuja kyl. Kai sitäkin nyt viisaampana voi sanoa järkyttäväksi, koska aika kauhulla sitä kelaan nykyään.. onneks ei käyny kenellekkää pahemmin.... kai. Nykyyän onneks en syyttä lyö, potki tai heitä kivellä ketään enään *nauru*
Tai no ehkä välillä on jotain jäynää pakko keksii... ja kun eivät ne paskat enää tarkkikselle saa tässä iässä *nauru*

Maailamas pitää vaan oppi pärjäämään. Joskus tulee turpaan kummi9nkin, miksi sitä ei opeteta jo pentuna

HAHAHAHAHA. Voi vittu! HAHAHAHAHA. ''Syyttä lyö ketään, ihan vaan opetuksex! HAHAHAHAHAH. Sori vanha juttu mut en oo aikasemmin lukenu. Hakkaa sä vaan pentujas pelle!!! ''kuitenki ne sen joskus oppii'' HAHAHA Vittu jos ma nään sut muksun kaa soitan sossulle saatana ja kopioin nää sun jutut ihan varmuuden vuoksi koneelle. Siihen asti.. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
tomii

#256 • • tomii kallion herttua
Mun peruskoulu oli kyl helvetin siistii aikaa, ihan oikeasti. *joo* Tykkäsin kouluruuasta, koulusta yleensäkin, kavereita oli helvetisti, olin hyväkin kaikissa kouluaineissa, jopa urheilussa, kiusausta ei ollut seiskan perus mopotteluja enempää jne. jne. Ehkä jossakin lukiossa alkoi jotkut asiat vituttamaan, mut aika siistii sielläkin oli! :) En edes ole kärsinyt juuri minkäänlaisia teini-iän kasvukipujakaan (en fyysisiä enkä henkisiä), että kaitpa mä oon joku ihmetapaus. :D Mutta rehellisesti sanottuna ei tule oikein mitään niin pahaa mieleen, että olisi jäänyt kummittelemaan tai edes, että muistaisin pahoja tapauksia. Jos jotakin pitäis nyt sanoa, niin, ehkä sit vittumaisinta oli jälki-istunnot, joita joskus tuli ansaitusti ansaittua :)

--
reivaan kunnes kuolen

isokeksi

#257 • • isokeksi iskekosi
Mä en itse joutunut pahoihin tilanteisiin juuri lainkaan (perus "sullon rumat vaatteet" -haukkumista sai kuulla, oli sit kuinka dieseliä tahansa), mutta kaverit kyllä. Räikein muistikuva on, kun kaveri sekos atk-tunnilla pahimman kerran. Alkoi raapia vieruskaverinsa naamaa ihan tosissaan, sitten juoksi käytävään riehumaan ja tappelemaan. Sen jälkeen hän juoksi lasioven läpi...
tomii

#258 • • tomii kallion herttua

isokeksi, 18.4.2008 12:01:
...kun kaveri sekos atk-tunnilla pahimman kerran. Alkoi raapia vieruskaverinsa naamaa ihan tosissaan, sitten juoksi käytävään riehumaan ja tappelemaan. Sen jälkeen hän juoksi lasioven läpi...

Toi on kuin suoraan jostakin Family Guyn tai Simpsonien jaksosta :D

--
reivaan kunnes kuolen

isokeksi

#259 • • isokeksi iskekosi

tomii, 18.4.2008 12:14:
---
isokeksi, 18.4.2008 12:01:
...kun kaveri sekos atk-tunnilla pahimman kerran. Alkoi raapia vieruskaverinsa naamaa ihan tosissaan, sitten juoksi käytävään riehumaan ja tappelemaan. Sen jälkeen hän juoksi lasioven läpi...

---

Toi on kuin suoraan jostakin Family Guyn tai Simpsonien jaksosta :D

Kieltämättä *iloinen*
SpeedHawk

#260 • • SpeedHawk
On tullut käytyä parissa valtion pakkolaitoksessa - peruskoulussa ja vankilassa. Vasta lueskeltuani tän topicin opettaja-avautumisia aloin kelailemaan, päteeköhän opettajiin sama minkä huomasin vankilassa - vanginvartija on kutsumusammatti. Vartijaksi päätyy tietyn tyyppiset, alistamisesta ja vallasta tykkäävät paskiaiset joilla ei mihinkään oikeaan duuniin ole edellytyksiä. Vastaavanlainen teoria opettajista kyllä selittäisi monien opettajien tempauksia ja välinpitämätöntä suhtautumista oppilaiden väliseen kiusaamiseen yms.

Ehkäpä tän takia Pekka-Eric päästi ilmat ulos myös rehtorista? Ehkä rehtorista, joka on vuosien ajan antanut hiljaisen hyväksyntänsä kiusaamiselle.. no, ehkäpä tän jälkeen jokainen rehtori ja luokanope voi miettiä, pitäiskö asiaan sittenkin puuttua vaikka se teettääkin itselle lisää töitä.

Sinällään jännää, miten Pekka-Ericin tapauksesta annettiin kuva hullusta joka randomilla laukoo väkijoukkoon. Olen senverran mediapeliä seuraillut muiden asioiden tiimoilta että tiedän kyllä, ettei lehdissä todellakaan välttämättä lue, miten asiat oikeasti on/oli. Voisin melkein veikata, että kyllä tollaiseen tempauksen ryhtyvä vähän hullumpikin tyyppi suunnittelee homman huolella ja miettii etukäteen, ketkä päästää päiviltä. Ehkä kaikki uhrit oli kiusaajia? Jos näin oli niin respectit vaan sille yhdelle, joka ei alistunut vaan antoi takaisin. Paska homma ettei ollu mun koulussa silloin kun vielä peruskoulussa olin, jos joku ois luokasta edes pahimman kusipään tai pari niitannut niin varmasti kaikki kiusaamisen uhrit olisivat saaneet jonkin aikaa olla rauhassa.

[/politically incorrect]