SpeedHawk, 19.4.2008 09:32:
On tullut käytyä parissa valtion pakkolaitoksessa - peruskoulussa ja vankilassa. Vasta lueskeltuani tän topicin opettaja-avautumisia aloin kelailemaan, päteeköhän opettajiin sama minkä huomasin vankilassa - vanginvartija on kutsumusammatti. Vartijaksi päätyy tietyn tyyppiset, alistamisesta ja vallasta tykkäävät paskiaiset joilla ei mihinkään oikeaan duuniin ole edellytyksiä. Vastaavanlainen teoria opettajista kyllä selittäisi monien opettajien tempauksia ja välinpitämätöntä suhtautumista oppilaiden väliseen kiusaamiseen yms.
Ehkäpä tän takia Pekka-Eric päästi ilmat ulos myös rehtorista? Ehkä rehtorista, joka on vuosien ajan antanut hiljaisen hyväksyntänsä kiusaamiselle.. no, ehkäpä tän jälkeen jokainen rehtori ja luokanope voi miettiä, pitäiskö asiaan sittenkin puuttua vaikka se teettääkin itselle lisää töitä.
Sinällään jännää, miten Pekka-Ericin tapauksesta annettiin kuva hullusta joka randomilla laukoo väkijoukkoon. Olen senverran mediapeliä seuraillut muiden asioiden tiimoilta että tiedän kyllä, ettei lehdissä todellakaan välttämättä lue, miten asiat oikeasti on/oli. Voisin melkein veikata, että kyllä tollaiseen tempauksen ryhtyvä vähän hullumpikin tyyppi suunnittelee homman huolella ja miettii etukäteen, ketkä päästää päiviltä. Ehkä kaikki uhrit oli kiusaajia? Jos näin oli niin respectit vaan sille yhdelle, joka ei alistunut vaan antoi takaisin. Paska homma ettei ollu mun koulussa silloin kun vielä peruskoulussa olin, jos joku ois luokasta edes pahimman kusipään tai pari niitannut niin varmasti kaikki kiusaamisen uhrit olisivat saaneet jonkin aikaa olla rauhassa.
[/politically incorrect]
Quotattu sukupolville, ettei edit-nappi tuhoa tätä kaunista katkelmaa.