Järkyttävin peruskoulu-muistosi...

318 posts, 16 pages, 141,047 views

Aziz Combat Fighter

#261 • • Aziz Combat Fighter

SpeedHawk, 19.4.2008 09:32:
On tullut käytyä parissa valtion pakkolaitoksessa - peruskoulussa ja vankilassa. Vasta lueskeltuani tän topicin opettaja-avautumisia aloin kelailemaan, päteeköhän opettajiin sama minkä huomasin vankilassa - vanginvartija on kutsumusammatti. Vartijaksi päätyy tietyn tyyppiset, alistamisesta ja vallasta tykkäävät paskiaiset joilla ei mihinkään oikeaan duuniin ole edellytyksiä. Vastaavanlainen teoria opettajista kyllä selittäisi monien opettajien tempauksia ja välinpitämätöntä suhtautumista oppilaiden väliseen kiusaamiseen yms.

Ehkäpä tän takia Pekka-Eric päästi ilmat ulos myös rehtorista? Ehkä rehtorista, joka on vuosien ajan antanut hiljaisen hyväksyntänsä kiusaamiselle.. no, ehkäpä tän jälkeen jokainen rehtori ja luokanope voi miettiä, pitäiskö asiaan sittenkin puuttua vaikka se teettääkin itselle lisää töitä.

Sinällään jännää, miten Pekka-Ericin tapauksesta annettiin kuva hullusta joka randomilla laukoo väkijoukkoon. Olen senverran mediapeliä seuraillut muiden asioiden tiimoilta että tiedän kyllä, ettei lehdissä todellakaan välttämättä lue, miten asiat oikeasti on/oli. Voisin melkein veikata, että kyllä tollaiseen tempauksen ryhtyvä vähän hullumpikin tyyppi suunnittelee homman huolella ja miettii etukäteen, ketkä päästää päiviltä. Ehkä kaikki uhrit oli kiusaajia? Jos näin oli niin respectit vaan sille yhdelle, joka ei alistunut vaan antoi takaisin. Paska homma ettei ollu mun koulussa silloin kun vielä peruskoulussa olin, jos joku ois luokasta edes pahimman kusipään tai pari niitannut niin varmasti kaikki kiusaamisen uhrit olisivat saaneet jonkin aikaa olla rauhassa.

[/politically incorrect]

Quotattu sukupolville, ettei edit-nappi tuhoa tätä kaunista katkelmaa.
Kimbou

#262 • • Kimbou

Ana-5000, 11.5.2008 16:32:
---
SpeedHawk, 19.4.2008 09:32:
On tullut käytyä parissa valtion pakkolaitoksessa - peruskoulussa ja vankilassa. Vasta lueskeltuani tän topicin opettaja-avautumisia aloin kelailemaan, päteeköhän opettajiin sama minkä huomasin vankilassa - vanginvartija on kutsumusammatti. Vartijaksi päätyy tietyn tyyppiset, alistamisesta ja vallasta tykkäävät paskiaiset joilla ei mihinkään oikeaan duuniin ole edellytyksiä. Vastaavanlainen teoria opettajista kyllä selittäisi monien opettajien tempauksia ja välinpitämätöntä suhtautumista oppilaiden väliseen kiusaamiseen yms.

Ehkäpä tän takia Pekka-Eric päästi ilmat ulos myös rehtorista? Ehkä rehtorista, joka on vuosien ajan antanut hiljaisen hyväksyntänsä kiusaamiselle.. no, ehkäpä tän jälkeen jokainen rehtori ja luokanope voi miettiä, pitäiskö asiaan sittenkin puuttua vaikka se teettääkin itselle lisää töitä.

Sinällään jännää, miten Pekka-Ericin tapauksesta annettiin kuva hullusta joka randomilla laukoo väkijoukkoon. Olen senverran mediapeliä seuraillut muiden asioiden tiimoilta että tiedän kyllä, ettei lehdissä todellakaan välttämättä lue, miten asiat oikeasti on/oli. Voisin melkein veikata, että kyllä tollaiseen tempauksen ryhtyvä vähän hullumpikin tyyppi suunnittelee homman huolella ja miettii etukäteen, ketkä päästää päiviltä. Ehkä kaikki uhrit oli kiusaajia? Jos näin oli niin respectit vaan sille yhdelle, joka ei alistunut vaan antoi takaisin. Paska homma ettei ollu mun koulussa silloin kun vielä peruskoulussa olin, jos joku ois luokasta edes pahimman kusipään tai pari niitannut niin varmasti kaikki kiusaamisen uhrit olisivat saaneet jonkin aikaa olla rauhassa.

[/politically incorrect]

---

tupla varmistus!!! Toivottavasti tätä tekstiä ei tartte lukea iltalehdestä joskus!

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Burma

#263 • • Burma
Olin treenannut koulun urheilupäivän sukkulaviestiä varten koko syksyn, olin käynyt monta kertaa mielessäni sen juoksun ja valmistautunut henkisesti, jopa treenannut räjähtävää starttia, torsionit pureutuneena kentän pintaan odottaen sitä edellisen juoksijan läpsäystä käteen, ja kuinka siitä ampaistaan kuin tomahawk-ohjus kohti maaliviivaa luokkatovereiden fanaattisen kannustuksen saattelemana.

kaiken piti mennä nappiin, minun piti saada valloitettua luokkamme tavoitelluimman tytön ( ja parin muun) sydän sekä saavuttaa luokkatovereitteni vilpitön ihailu.

MUTTA
Vaikka sain erittäin hyvän lähdön, olin johdossa ja kaikki meni nappiin, niin jokin sisälläni kyseenalaisti tämän kaiken. vastaanjuoksija EI OLLUT OSUNUT käteeni. Eikö tästä juuri ollut koulussa puhuttu, JOS VARASTAT tai KÄTEESI EI LÄPSÄISTÄ, niin JUOKSUSI DISKATAAN!

rehellisenä urheilijana käännyin ympäri ja aloin kävellä takaisinpäin uuden lähdön toivossa, oletin tietysti että kaikki pitäisivät sitä reilun pelin osoituksena ja vähintään yhtä hyvänä tekona kuin voittojuoksua.

toisin kävi, nähdessäni luokkatovereitteni kauhistuneet ilmeet ja opettajan huuto korvissani "MITÄ SÄ TEET, KÄÄNNY TOISEEN SUUNTAAN!!!" säikähdin, ja yhtäkkiä kaikki oli kuin hidastetussa filmissä.

juoksin loppuun asti, ja maalissa yritin selittää kuinka en ollut tuntenut läpsäystä, nyt tunsin, moneen kertaan, luokkatoverieni toimesta.

koko luokka vihasi minua viikon päivät, he ilkkuivat ja sylkivät päälleni, jopa opettaja moitti minua luokkahengen tahallisesta mustaamisesta.

tähän loppui lupaava urani sukkulaviestijuoksijana, tähän loppui itseasiassa koko urheilu-urani.tällöin sain karvaasti huomata, että REILU PELI JA REHELLISYYS eivät kulje käsi kädessä URHEILUN JA VOITTAMISEN kanssa

tätä mieltä olen edelleen.
onneksi enää ei tarvitse juosta sukkulaviestiä.

loppujen lopuksi sain kuitenkin tavoittelemani tytön, ja olimme onnellisena yhdessä ainakin kaksi vuotta, muistaakseni 4 luokan keväästä 6-luokan kevätjuhliin, sen jälkeen kaikki muuttui, mutta se onkin jo ihan toinen tarina
Miltzu

#264 • • Miltzu
Olin onnekas ja kävin ala-asteen erittäin pienessä koulussa, vain alle 20 oppilasta koko koulussa. Koulun rehtori oli ylipainoinen vanha äijä joka tapasi hoitaa liikuntatunnit kehottamalla "menkää pelaamaan pesäpalloa / lentopalloa / jääkiekkoa" ja istui sitten itse toimistossa ja seurasi meitä ikkunasta. Tykkäsin koululiikunnasta tosi paljon.

Sitten lähdin seiskalle. Näin elämäni ensimmäistä kertaa telinevoimisteluhärvelit. En ollut mikään kovin urheilullinen, ja teknisesti tietysti täysin avuton telinevoimistelija kun en sellasta ollut ikinä edes kokeillut. Muut sitten naureskelivat mun säälittäville yrityksille ja opettaja yritti neuvoa ja tsempata. Vihdoin ja viimein sain itseni punnerrettua jonkun ihmeen laatikon päälle (mistä olisi siis pitänyt päästä heittämällä yli ilman että jalat koskee siihen ollenkaan mutta sekin oli jo paljon että pääsin ylipäänsä sen päälle hyppäämällä) niin mitä tekee opettaja? Huutaa kovaan ääneen että "taputtakaapas nyt kaikki Millalle kun Milla pääsi vihdoin tuosta yli". Varmaan tarkoitti ihan hyvää mutta mä halusin vajota maan alle. Taisin itse asiassa alkaa itkeä ja selitin sitten että satutin käteni / jalkani tms siinä hypyssä...

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

mummoankka

#265 • • Edited mummoankka

Burma, 11.5.2008 18:03:
Olin treenannut koulun urheilupäivän sukkulaviestiä varten koko syksyn, olin käynyt monta kertaa mielessäni sen juoksun ja valmistautunut henkisesti, jopa treenannut räjähtävää starttia, torsionit pureutuneena kentän pintaan odottaen sitä edellisen juoksijan läpsäystä käteen, ja kuinka siitä ampaistaan kuin tomahawk-ohjus kohti maaliviivaa luokkatovereiden fanaattisen kannustuksen saattelemana....

säikähdin, ja yhtäkkiä kaikki oli kuin hidastetussa filmissä....

koko luokka vihasi minua viikon päivät, he ilkkuivat ja sylkivät päälleni, jopa opettaja moitti minua luokkahengen tahallisesta mustaamisesta.

tähän loppui lupaava urani sukkulaviestijuoksijana..............
onneksi enää ei tarvitse juosta sukkulaviestiä.

Siis kamalaa!!! Löysin tämän ketjun ja olin alkamassa kirjoittamaan omaa sukkulaviesti- traumaani, kunnes löysin sen täältä lähes valmiiksi kirjoitettuna! *ding*

Oma sukkulaviestini päättyi siihen että lensin näyttävästi turvalleni, viidennen luokan viestissä. Meidän luokka oli päihittänyt naapuri luokan siihen saakka kaikki 4 vuotta. Se oli elämä ja kuolema, pidetäänkö mestaruus koko ala-asteen ajan. Se oli asia jossa oltiin aina oltu parempia.
Ja toki minä, meidän luokan nopein tyttö juoksemaan, olin viimeisenä juoksijana. Muistan edelleen sen hidastetun filmin: Jalat sutii tyhjää jossain, ei koske maahan enää, suu täynnä hiekkaa, pienet kivet raapii poskea. Pläts. Ja ilmat pihalle.Oltiin reilussa johdossa siihen saakka...kesti vaan hieman liian kauan kerätä luut ja pinkoa maaliin. Se luokan viha mua kohtaan (kesti ainakin Kuukauden.. *pökr*) oli kamalinta siihen astisessa elämässä.
Poikien mielipide musta oli litania jotain sellaisisia laatu-sanoja ettei niitä voi mainita, ja tyttöjen mielipiteet vaihdettiin jossain välitunnilla, niin etten kuullut... Kuudennen luokan sukkulaviestiin yksi tyttö tosin rohkeni ehdottaa ettei mun ehkä kannattais juosta. Raivosin sille koko esi-murkkuikäisellä angstillani. Sain juosta. Ja voitettiin. mutta vain 5 kertaa 6:sta. Ja se oli niiiiin paha taka-isku. Siitä häpeästä alkoi toipua vasta ylä-asteella... *nauru*

Pari vuotta sitten näin yhden luokkalaisen. Muistipa edelleen että pilasin sukkulaviesti mestaruuden. Ei juuri mitään muuta musta muistanut enää.
Tää on sellainen trauma, että lopetin kaiken juoksemisen. Kävellenkin kerkee *tirsk*
kokosbollar

#266 • • kokosbollar franks and beans!
Mulla on ehkä enemmänkin huvittavia kuin järkyttäviä stooreja kouluajoilta. Kurjaa että ihmisiä on kiusattu niin paljon, siksikin koska ite oon joskus ala-asteella ollu mukana tietoisesti syrjimässä joitakin tyyppejä esim. jättämällä leikeistä pois tai nauramassa jonkun tarralenkkareille. *blush*
Ainoa oikeasti järkyttävä (tai ainakin silloin oli, nykyään vaan naurattaa) muisto on eskarista: meillä oli siellä pihalla semmonen leikkimökki, jonne eräänä päivänä joku 4 vanhempaa poikaa houkutteli mut ja laittoi sen jälkeen oven säppiin. Sitten sain kuulla että leikin nimi on "paidan riisuminen"! :D Ennen ku ehdin toipua hämmennyksestä ja homma alkoi menee vakavaks, leikkitäti ehti paikalle avaamaan oven ja komentamaan pojat ulos. :D
Samat kundit ahdisteli meitä eskarin tyttöjä myös jokapäiväisellä pusuhipalla, joka meni lähinnä niin että pojat juoksi perässä ja tytöt pinkoi karkuun henkensä edestä. Tulivatpa kerran jos toisenkin myös kurkkimaan oven raosta, kun oltiin kylpemässä yhden toisen tytön kanssa. Oi niitä aikoja! Terkut vaan Laruun! <3 :DD

--
Yeah, I know.
- Andy Pipkin -

SpeedHawk

#267 • • SpeedHawk

Mikä oli sun kivoin peruskoulumuistosi? Ehkä saan susta vähän yksipuolisen kuvan klubbarin läpi mutta sen perusteella tuntuu, että sulla taisi olla peruskoulussa kivaa muita kiusatessa ja nyt lämmittelet muistoja levittämällä muualle mun postausta tällaiseen threadiin.. heh, eikös tästä klubbarin henkilökohtaisuuksiin menevästä reilukerho-meiningistä ollut oma valitusthreadinsakin? :D
jusqu

#268 • • jusqu pilipalipilotti

**JenKKis**, 12.5.2008 00:21:
---
Burma, 11.5.2008 18:03:

Sukkulaviesteilyä

Voi elämä! Mä olinki jo unohtanu omat sukkulaviestikokemukseni jostain ekalta luokalta :D Meillä oli vaan joku liikunta-/leikkitunti ulkona, joten en onnistunut ihan totaalisesti nolaamaan itteäni. Me kaverin kanssa fiksuina nuorina miehinä järkeiltiin, että jos ottaa pidempiä askelia niin pääsee lujempaa. Siinähän sit juostiin sellasella Hessu Hopo/Pelle Hermanni -tyylillä koko viesti. Kas kummaa ku ei pärjätty *lmao*

kokosbollar, 12.5.2008 02:05:
Samat kundit ahdisteli meitä eskarin tyttöjä myös jokapäiväisellä pusuhipalla, joka meni lähinnä niin että pojat juoksi perässä ja tytöt pinkoi karkuun henkensä edestä.

Aika ennenkuulumatonta et pojat on tätä harrastanu. Meilläpäin ne oli pojat jotka juoksi karkuun. Eihän sillon sopinu olla missään tekemisissä tyttöjen kanssa :D

--
*pupu**piis*

Aziz Combat Fighter

#269 • • Aziz Combat Fighter

SpeedHawk, 12.5.2008 09:25:
---

---

Mikä oli sun kivoin peruskoulumuistosi? Ehkä saan susta vähän yksipuolisen kuvan klubbarin läpi mutta sen perusteella tuntuu, että sulla taisi olla peruskoulussa kivaa muita kiusatessa ja nyt lämmittelet muistoja levittämällä muualle mun postausta tällaiseen threadiin.. heh, eikös tästä klubbarin henkilökohtaisuuksiin menevästä reilukerho-meiningistä ollut oma valitusthreadinsakin? :D

Ei siinä ole mitään henkilökohtaista, että quottaan sun viestin siitä, miten puolimielisesti vihjailet että Jokelan kouluammuskeluissa "kiusaajat sai mitä ansaitsi". Jätkä oikeuttaa massamurhaajan tekoja.

Mua alko ällöttämään tää "päästi rehtorista varmaan ihan aiheesta ilmat pihalle"-vainopaska, ei tossa ollut kyse mistään keskitysleiristä vaan KOULUSTA. Koulusta jonne häiriintynyt ihminen saapui pistoolin kanssa ja ampui yhdeksän lasta. Ja sä spekuloit että se oli ehkä ihan hienosti tehty...
SpeedHawk

#270 • • Edited SpeedHawk

Ana-5000, 12.5.2008 13:47:

---

Ei siinä ole mitään henkilökohtaista, että quottaan sun viestin siitä, miten puolimielisesti vihjailet että Jokelan kouluammuskeluissa "kiusaajat sai mitä ansaitsi". Jätkä oikeuttaa massamurhaajan tekoja.

Mua alko ällöttämään tää "päästi rehtorista varmaan ihan aiheesta ilmat pihalle"-vainopaska, ei tossa ollut kyse mistään keskitysleiristä vaan KOULUSTA. Koulusta jonne häiriintynyt ihminen saapui pistoolin kanssa ja ampui yhdeksän lasta. Ja sä spekuloit että se oli ehkä ihan hienosti tehty...

Sua sitten oikeasti ärsyttää minkäänlaisen eriävän mielipiteen esittäminen. Sun mielestä on aivan hirveää kun en yhdy Seiskan yms paskalehtien "SAIRAS TAPPAJA!!!" -kauhisteluun, vaan näen Pekka-Ericin ihmisenä, ehkäpä ihmisenä jota tasapäistävä paskasysteemi on tyrkkinyt niin pitkään että lopulta napsahti ja lähimmät paskasysteemin välikappaleet sai nenilleen.

Mun mielestä quote 'Järkyttävin peruskoulu-muistosi...' -threadista ja etenkin quottaus toiseen, asiaan mitenkään liittymättömään threadiin on nimenomaan henkilökohtaista ja 'lyönti vyön alle', mutta ei juurikaan yllätä mua kun sinusta on kyse...

e: oho, quote meni rikki, toi 'mikä oli sun kivoin peruskoulumuistosi?..'-kappale on mun Analle kirjoittama. Sori vaan, oon laiska enkä jaksa korjata
zenroph

#271 • • zenroph nerokkain aikaansaaaj
Aika paljon on kiusaamisista kirjoiteltu.. No, mun omat kokemukset on aika sontaa, 1-luokasta ysiin joka vuosi uusi kiusaajaporukka / kiusaaja. Ykkösellä kiusaaminen lähti siitä, kun 3v vanhempi apina osasi kusettaa tämmöistä vanhempien kanssa 11v aikaa viettänyttä poikaa hyvin, kunnes keksittiin kaikkia nimityksiä milloin vesipäästä vajakiksi. No, ne vaihteli sitte koko ala- ja yläasteen ajan ne nimet, ysiluokan jälkeen kiusaajat soitteli viikonloppuisin mulle, että käväisen heidän "hoodeillaan" ottamassa turpaani :D no, kohteliaasti kieltäydyin pyynnöstä ja suljin luurin, sen jälkeen on randomisti jossain turun keskustassa törmännyt kyseisiin tyyppeihin, yleensä ne vaihtaa sijaintinsa tien toiselle puolelle kun huomaavat mut, en tiedä sit et miksi :D joskus aattelin et vois mennä oikeasti niiden tyyppien "territooreille" istuskelemaan ja katselemaan et mitä tapahtuu, jos tapahtuu edes mitään. Mitä oon kuullut niin ko. henkilöt vielä tänä päivänäkin samanlaisia keskenkasvuisia apinoita, rähisee 2 vuotta nuoremmille tytöille ja pojille ja potkii porukalla jotain yksittäisiä mammoja ja pappoja kasaan. no, ei siinä mitään, pitäköön hauskaa omalla tavallaan, tulevaisuus ei näille tyypeille ole taattua.
tomii

#272 • • tomii kallion herttua
Huomasin ekalla luokalla, että paras lääke kiusaamiseen oli vetää kiusaajaa pokkana tauluun. Ei kiusannu kuin yhen päivän, kun pistin ks. ylempiluokkaista sankaria pataan. Sen jälkeen saikin sit olla koko ala-asteen rauhassa. Väkivaltakin voi olla ratkaisu, varsinkin lapsena, niin absurdilta kuin se kuulostaakin (ja tuntuu).

--
reivaan kunnes kuolen

Aune-mummo

#273 • • Aune-mummo Hitsaa homo kinttaaseen
Mun kauhukokemukset liittyy kans koululiikuntaan, Meillä oli koulussa liikkatunnilla pesis ottelu ja olin sit lyöntivuorossa ja vastapuolen lukkari syötti väärän , kaikki huusi siel takana et väärä ja mä vaan päätin et oli väärä tai ei ni lyön ja hyvin löinki , nimittäin lukkaria päähän ku se yritti ottaa sitä palloo ilmasta kiinni väärän kuultua.
Tyttö sai kulman täyteen tikkejä ja ikuiset arvet . Mä olin kyl aika järkyttyny ku sitä verta ei tullu ihan vähän ja muija lähti oysiin tikattavaksi . Mun traumat ei kestäny ku vuoden , sillä seurauksella et aloin pelaa seuraavana kesänä pesistä oulun lipossa .
Toisen kohtalosta en tiiä muutaku et sillon hirveet arvet vieläki vasemmassa kulmassa.
#274 • • REivaaja Guest

tomii, 12.5.2008 16:16:
Huomasin ekalla luokalla, että paras lääke kiusaamiseen oli vetää kiusaajaa pokkana tauluun. Ei kiusannu kuin yhen päivän, kun pistin ks. ylempiluokkaista sankaria pataan. Sen jälkeen saikin sit olla koko ala-asteen rauhassa. Väkivaltakin voi olla ratkaisu, varsinkin lapsena, niin absurdilta kuin se kuulostaakin (ja tuntuu).

Niinpä. Lapsikin käyttäytyy kun kerran tirvasee kunnolla. Toimii! En ainakaan lapselle sanois noin.
Oppi on suunnilleen se että se rulettaa joka vetää kaikkia turpaan. Näin kasvatetaan niitä nakkikioskin sankareita joita maailma ihailee.
Jago

#275 • • Jago un-trained monkee

serotonot, 3.9.2007 13:08:
Lueskeltuani tätä topicia aikaisemmin reissussa ollessani ja nyt vielä lisää, joutuu kyllä kertomaan mielenkiintoisesta huomiostaan.

Monet jotka tässä topicissa ovat valittaneet ikävistä koulukiusaamismuistoista, ovat näemmä muuttuneet iän myötä itse kiusaajiksi. Ei ole yksi tai kaksi tyyppiä, tähän topicciin kirjoittaneiden joukossa, jotka enemmän kuin mielellään osoittelevat syyttävällä sormella, jos joku vaikka aloittaa topicin vääränlaisella otsikolla, postaa sen väärälle alueelle tai jos vaikkapa samantyylinen topic on jo olemassa.

Sinänsä sääli että vanhat traumat purkautuu sitä kautta, että kenkkuillaan ihmisille jotka eivät välttämättä ole lukeneet forumia niin kauaa, eivät ole käyttäneet nettiä niin paljon (=eivät ole tutustuneet sen käytöskulttuuriin) jne. Jotkut jopa vittuilevat lukihäiriöisille ja/tai ulkomaalaisille joilla on vaikeuksia kirjoittaa sujuvaa suomea.

ei niin että tässä kukaan synnitön olisi, tuli vaan tehtyä tuollainen huomio.

Jotkut ihmiset eivät osaa päästää menneistä irti ja haluaa kostaa. Yleensä helpoin tapa on kostaa jollekin itteensä heikommalle.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Aziz Combat Fighter

#276 • • Aziz Combat Fighter

SpeedHawk, 12.5.2008 15:24:
---
Sua sitten oikeasti ärsyttää minkäänlaisen eriävän mielipiteen esittäminen.

Ei ärsytä. Auvisen tekojen puolustelu tai oikeuttaminen ärsyttää kyllä. Rajansa mediakriittisyydelläkin.

Sun mielestä on aivan hirveää kun en yhdy Seiskan yms paskalehtien "SAIRAS TAPPAJA!!!" -kauhisteluun, vaan näen Pekka-Ericin ihmisenä, ehkäpä ihmisenä jota tasapäistävä paskasysteemi on tyrkkinyt niin pitkään että lopulta napsahti ja lähimmät paskasysteemin välikappaleet sai nenilleen.

No voi terve. Ei mua ärsytä se, mua pelottaa ja ahdistaa millanen ihminen vääntää tuollaiset teot mielessään oikeutetuiksi. Sä olet saatanan kuumottava tyyppi.

Kyl mä ymmärrän et länsimainen ikuista mannaryynien sadekautta viettävä ihminen välillä vähän kokee eksistentiaalista tuskaa, mutta toi on jo aivan sairasta. Vai että "sairaan paskasysteemin välikappaleet", noi jokelan koulun nuoret opiskelijat... Kuinka todellisuudesta irtaantunut oikein olet?

Kukaan ei koskaan tee mitään väärin (paitsi vartijat tai poliisit) vaan on SYSTEEMIN vika, jos joku saatanan sekopää lahtaa lapsia? Ja tämän lisäksi taidat kuitenkin pitää itseäsi oikeudenmukaisena ja hyvänä ihmisenä, mitä nyt vähän vastustat SYSTEEMIÄ ja pikkasen hieraiset käsiä tyytyväisenä yhteen, kun häiriintynyt lapsi surmaa liki kymmenen opiskelutoveriaan, koska pääset taas osoittelemaan syyttelevällä sormella SYSTEEMIÄ.

Muuta Somaliaan. Siellä ei ole "systeemiä" eikä "valtiota" eikä "poliisia" eikä "vartijoita". Siellä saa nauttia anarkiasta kaikessa sen ihanassa kukoistuksessaan. Kirjoittele sieltä käsin vaikka blogia ni kaikilla täällä SYSTEEMIN sisällä on hieman turvallisempi olla.
tomii

#277 • • tomii kallion herttua

REivaaja, 12.5.2008 18:17:
---

Niinpä. Lapsikin käyttäytyy kun kerran tirvasee kunnolla. Toimii! En ainakaan lapselle sanois noin.
Oppi on suunnilleen se että se rulettaa joka vetää kaikkia turpaan. Näin kasvatetaan niitä nakkikioskin sankareita joita maailma ihailee.

Emmäkään tota omille lapsilleni opettaisi, vaikka mun tilanteessa toi olikin varsin toimiva ratkaisu orastavaan kiusaamiseen ala-asteella. Jokseenkin huvittavaa, että ala-asteen välituntimeininki lähenteli tietyissä tilanteissa jonkun jenkkivankila-leffan menoa: pitää heti näyttää, että ei suostu kiusattavaks, niin sit saat niiltä kiusaajilta "kunnioitusta" tai pelkoa. Aika sairasta. Mutta kuten sanoin, toi oli aika absurdi tilanne, että hommat ratkesi omalta osaltani tollasella liikkeellä ja itseasiassa myös esikoulussa eräs poika kiusasi mua ja kaveria joka päivä niin kauan kunnes sille antoi samalla mitalla takasin. Sit senkin kiusaaminen loppui ja siitä tuli jopa meidän kaveri. Mut opetus tossa ei ollut se, että pitää vetää kaikkia turpaan, mutta kiusaajille vastaan laittaminen (ei tietenkään pakosti fyysisesti) ei ole varmaankaan pahitteeksi, jos siihen vain saa itsensä rohkaistua.

--
reivaan kunnes kuolen

Decion

#278 • • Decion Koneradio
ei oo kiusattu kun olin koolin isoveljeni pikkuveli ,,,/

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

Jago

#279 • • Jago un-trained monkee

SpeedHawk, 12.5.2008 15:24:
Sua sitten oikeasti ärsyttää minkäänlaisen eriävän mielipiteen esittäminen. Sun mielestä on aivan hirveää kun en yhdy Seiskan yms paskalehtien "SAIRAS TAPPAJA!!!" -kauhisteluun, vaan näen Pekka-Ericin ihmisenä, ehkäpä ihmisenä jota tasapäistävä paskasysteemi on tyrkkinyt niin pitkään että lopulta napsahti ja lähimmät paskasysteemin välikappaleet sai nenilleen.

Väitätkö oikeasti, että oikeus tapahtui? "Välikappaleet" eivät välttämättä ollut osallistunut kiusaukseen ollenkaan. Oliko Pekka-Erikillä sun mielestä oikeus kostaa oma kärsimyksensä tuottamalla kärsimystä muille? Eihän kaikki uhreista välttämättä ollut edes kiusaajia ja osa ei välttämättä edes tiennyt kyseisestä ihmisestä(en tiiä tappoko se vaan luokkalaisiaan vai tappoko randomisti käytävillä. En oo tutustunut asiaan). Toi aiheutti varmasti paljon traumoja monille täysin viattomille ihmisille ja niiden läheisille.

Asiat voi hoitaa monella tavalla. Tässä "paskasysteemissä" voi aina valittaa kiusaavaa tai välinpitämätöntä henkilöä ylemmälle taholle, jos haluaa asioihin korjausta. Jos ylempi henkilö on välinpitämätön, voi valittaa sitä ylemmälle.

Ei kannata myöskään yleistää kaikkiin opettajiin ja vanginvartioihin vaan siksi, että sulla oli huono kokemus. Suurin osa kiusaamisesta tapahtuu kuitenkin välitunneilla, joten kaikki opettajat eivät välttämättä edes tiedä asiasta mitään ellei asiaa niille mennä kertomaan

Kannattaa myös opetella päästämään irti menneistä, muuten päädyt helposti samaan tilanteeseen uudelleen ja uudelleen elämässäsi. Ittehän sen loppupeleissä päättää katsooko asioita uhrin näkökulmasta.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Jutu

#280 • • Jutu Blondi
Ei muakaan opetettu lyömään, mutta kyllä mä nyt löin jos joku tuli tönimään ja tuuppimaan. Ja joskus oikeesti se pieni pamauttaminen kummasti toimi niihin urpoihin jotka tuli lässyttämään jotain *igor* Ja kyllä mä oon yhtä poikaa pamauttanut kuonoon ku haukku mun veljeä läskiksi ja eipä sen jälkeen sanonut mitään veljelle.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.