Klubbarin AA kerho! Kaikki mukaan :)

284 posts, 15 pages, 179,883 views

SyndroDome

Posts: 1,103

#181 • • Edited SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

MiMoSa, 27.6.2007 18:51:
---
SyndroDome, 27.6.2007 18:21:
Joo lomat on kyl vaarallisia. Mun toissavuoden kesäloman saldo: -2000e ja noin kymmenen kiloa lisää painoa.

---

*whaat*
Toi on jo ihan hyvin kyllä. Toivottavasti en ite koskaan kykene samaan.*hih*

edit: Niin vai siis oliks toi niinkun koulun kesäloman aikana eli about 3 kuukaudessa?



Siis kuukauden normi kesäloma (duunista siis).. Ja ihan nyt toi kaks donaa ei mennyt kurkusta alas vaan oli siinä muutakin aktiviteettiä. Mut siis kesäloman saldo oli -2000e ja painoa tuli jos tarkkoja ollaan ehkä joku 7-8 kiloo, mut ihan tarpeeks siinäkin.

Nykyään en kyl samaan alkais. Enkä varmaan enään edes pystyis :) Ja onneks liikunta ja treenaaminen on kanssa nykyään niin iso osa elämää *hymy* tolla lomalla ei paljoo treenattu, mitä välillä kontattiin keskustasta himaan :D

--
Life is full of choises.

SyndroDome

Posts: 1,103

#182 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri
Tänään alko sit taas raitistuminen *piis*

--
Life is full of choises.

NoPope

Posts: 27

#183 • • NoPope
Hei, tääl on tämmönenki topikki!

Eli oon Riikka ja oon alkoholisti *joo*. Päihteettä oon ollu n. 1,5 vuotta, paitsi viime syksynä piti muutama ilta käydä ottaan ja kokeileen josko se olis muuttunut taianomaisesti joksikin muuksi kun mitä se on aina ollut... No eipä ollut ja nyt siis on menossa kymmenes kuukaus raittiina/päihteettömänä. Elämä meni pikkuhiljaa siihen pisteeseen ettei oikein mikään muu kun päihteily napannu ja sit loppujen lopuks ei enää sekään *eiei*.

Ei oo aina helppoo olla selvinpäinkään, mut silti sanoisin _omalla_ kohdallani, et elämä on parasta huumetta. En oo tehny mitään päätöstä etten koskaanikinä käytä mitään päihteitä, koska oikeestihan tää päivä on se mitä eletää, enkä ees usko et mulla on voimaa tehä sellasia päätöksiä. Juuri tänään mun ei tarvi käyttää mitää (paitsi kahvii) *sydän*. Valehtelisin jos väittäisin ettei mua nappaa muiden päihteiden käyttö, kyl se välillä pistää silmään ja ottaa aivoon. Mut se on kyllä aikalailla omista fiiliksistä kiinni mihin kiinnittää huomioita. Jos on esim. bileissä pirteänä ja hyvässä seurassa ja musa toimii niin sillon ei paljon mikään nappaa, fiilikset on ihan *jiihaa*! Ja jos ei homma toimi, niin aina voi lähteä kotiin. Väkisin ei tarvi mitään yrittää.

Yksin en ois tähän kuitenkaa pystyny, sen verran iso juttu mulle on ollu/on. Onneks oon löytäny apua ja tukea *iloinen*.

Tulipas nyt avautuminen *blush*.

No mut eipä kai siin mitää, ehkei nää mitään kovin eriskummalisia juttuja kuitenkaa oo... Tsemppiä kaikille jotka haluu olla raittiina ja muilleki!

--
Sinä olet pää, minä olen jalat.
Minä olen pää, sinä olet jalat.
Minä vien sinua.
Sinä viet minua.
Oli miten oli, tänä yönä kaviomme
kopajavat iloisesti,
silmämme näkevät maan.

SyndroDome

Posts: 1,103

#184 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

NoPope, 3.7.2007 13:05:
Hei, tääl on tämmönenki topikki!

Eli oon Riikka ja oon alkoholisti *joo*. Päihteettä oon ollu n. 1,5 vuotta, paitsi viime syksynä piti muutama ilta käydä ottaan ja kokeileen josko se olis muuttunut taianomaisesti joksikin muuksi kun mitä se on aina ollut... No eipä ollut ja nyt siis on menossa kymmenes kuukaus raittiina/päihteettömänä. Elämä meni pikkuhiljaa siihen pisteeseen ettei oikein mikään muu kun päihteily napannu ja sit loppujen lopuks ei enää sekään *eiei*.

Ei oo aina helppoo olla selvinpäinkään, mut silti sanoisin _omalla_ kohdallani, et elämä on parasta huumetta. En oo tehny mitään päätöstä etten koskaanikinä käytä mitään päihteitä, koska oikeestihan tää päivä on se mitä eletää, enkä ees usko et mulla on voimaa tehä sellasia päätöksiä. Juuri tänään mun ei tarvi käyttää mitää (paitsi kahvii) *sydän*. Valehtelisin jos väittäisin ettei mua nappaa muiden päihteiden käyttö, kyl se välillä pistää silmään ja ottaa aivoon. Mut se on kyllä aikalailla omista fiiliksistä kiinni mihin kiinnittää huomioita. Jos on esim. bileissä pirteänä ja hyvässä seurassa ja musa toimii niin sillon ei paljon mikään nappaa, fiilikset on ihan *jiihaa*! Ja jos ei homma toimi, niin aina voi lähteä kotiin. Väkisin ei tarvi mitään yrittää.

Yksin en ois tähän kuitenkaa pystyny, sen verran iso juttu mulle on ollu/on. Onneks oon löytäny apua ja tukea *iloinen*.

Tulipas nyt avautuminen *blush*.

No mut eipä kai siin mitää, ehkei nää mitään kovin eriskummalisia juttuja kuitenkaa oo... Tsemppiä kaikille jotka haluu olla raittiina ja muilleki!



Heibba vaan Riikka! Juu tää topikki on tosiaan vedetty lähinnä ihan pilkettä silmäkulmassa meininkillä, kerrottu vaan omista kohelluksista ja kännäilyistä, mut ihan kiva et joku joskus kirjottaa oikeetakin asiaa *joo**piis* Ja hienoa jos oot tosiaan päättänyt pysyä kuivilla, syvä respect! *hymy*

--
Life is full of choises.

NoPope

Posts: 27

#185 • • NoPope

SyndroDome, 3.7.2007 19:56:
---
NoPope, 3.7.2007 13:05:
Hei, tääl on tämmönenki topikki!

Eli oon Riikka ja oon alkoholisti *joo*. Päihteettä oon ollu n. 1,5 vuotta, paitsi viime syksynä piti muutama ilta käydä ottaan ja kokeileen josko se olis muuttunut taianomaisesti joksikin muuksi kun mitä se on aina ollut... No eipä ollut ja nyt siis on menossa kymmenes kuukaus raittiina/päihteettömänä. Elämä meni pikkuhiljaa siihen pisteeseen ettei oikein mikään muu kun päihteily napannu ja sit loppujen lopuks ei enää sekään *eiei*.

Ei oo aina helppoo olla selvinpäinkään, mut silti sanoisin _omalla_ kohdallani, et elämä on parasta huumetta. En oo tehny mitään päätöstä etten koskaanikinä käytä mitään päihteitä, koska oikeestihan tää päivä on se mitä eletää, enkä ees usko et mulla on voimaa tehä sellasia päätöksiä. Juuri tänään mun ei tarvi käyttää mitää (paitsi kahvii) *sydän*. Valehtelisin jos väittäisin ettei mua nappaa muiden päihteiden käyttö, kyl se välillä pistää silmään ja ottaa aivoon. Mut se on kyllä aikalailla omista fiiliksistä kiinni mihin kiinnittää huomioita. Jos on esim. bileissä pirteänä ja hyvässä seurassa ja musa toimii niin sillon ei paljon mikään nappaa, fiilikset on ihan *jiihaa*! Ja jos ei homma toimi, niin aina voi lähteä kotiin. Väkisin ei tarvi mitään yrittää.

Yksin en ois tähän kuitenkaa pystyny, sen verran iso juttu mulle on ollu/on. Onneks oon löytäny apua ja tukea *iloinen*.

Tulipas nyt avautuminen *blush*.

No mut eipä kai siin mitää, ehkei nää mitään kovin eriskummalisia juttuja kuitenkaa oo... Tsemppiä kaikille jotka haluu olla raittiina ja muilleki!

---


Heibba vaan Riikka! Juu tää topikki on tosiaan vedetty lähinnä ihan pilkettä silmäkulmassa meininkillä, kerrottu vaan omista kohelluksista ja kännäilyistä, mut ihan kiva et joku joskus kirjottaa oikeetakin asiaa *joo**piis* Ja hienoa jos oot tosiaan päättänyt pysyä kuivilla, syvä respect! *hymy*



Jee, niin mä vähän älysinki kun selailin tätä topikkia. Päätin kuitenki tulla häiriköimään *vink*. Ehin tosin jo miettii tos illanmittaa, että kaikesta sitä pitääkin mennä ja kaikkialle avautumaan! *aplodit*

--
Sinä olet pää, minä olen jalat.
Minä olen pää, sinä olet jalat.
Minä vien sinua.
Sinä viet minua.
Oli miten oli, tänä yönä kaviomme
kopajavat iloisesti,
silmämme näkevät maan.

Kit^

Posts: 798

#186 • • Kit^ ihme höpöttäjä
joo-o.. oli kyllä eilen niin paha olo ku tuli rymyttyä oikee olan takaa. ihan älytöntä meininkiä, sen ties et ilta oli tuhoontuomittu ku tilas kannun long island ice teata ja joi sen yksin tunnin sisää.. sen jälkee onnelan euron tuopeille ja kaverit viel tarjoili kaikkea sen lisäks.. ei näin *eiei*

iltahan päätty siihen et sammuin vessaan ja kaverit sai kantaa mut ulos.. ei sit vissii tarvii lähteä poikien kaa juomaa enää ku on ite nii paljo pienempi ku ne. oikeesti vois rajottaa.. sunnuntaiki oli nii turha keikka.. ei eilen saanu yhtää mitää aikaseks..

opiskelujen alkamisen myötä juominen lähteny ihan käsistä. lähtee yhelle ni pääsee kotii seuraavana päivänä.. ei pysty rajottaa.. huolestuttaa.. *justjoo*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

nammo

Posts: 163

#187 • • Edited nammo the bestest

opiskelujen alkamisen myötä juominen lähteny ihan käsistä. lähtee yhelle ni pääsee kotii seuraavana päivänä.. ei pysty rajottaa.. huolestuttaa.. *justjoo*


"Tuntuuko siltä, että saattaisit olla voimaton alkohoolin nähden ja ettet ehkä selviydy elämästä omin voimin? "

moi oon nammo ja alkoholisti
happy little twelve-stepper

onko kukaan tähän topikkiin kirjoittanut ikäänkuin oikeasti käynyt "oikeassa" AA-kokouksessa?

--
schnii schnaa schnappi

SyndroDome

Posts: 1,103

#188 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri
Joo nyt loppu taas raitistuminen.... *känni*

--
Life is full of choises.

Blues

Posts: 5,414

#190 • • Blues Koning van Afrika

$, 7.7.2007 20:31:
Urheilu on pilannut monen lupaavan alkoholistin tulevaisuuden.



Tämä on totta. Monet ovat sortuneet liikunnan tielle ja raitistuneet, tehneet sen virheen. Antaneet urheilun viedä voiton ja huomanneet ettei sitä voikaan enää jättää taustalle.
Itse olen onnistunut pitämään molemmat hyvässä tasapainossa. Urheilu ei ole päässyt liian kovasti voitolle, mutta nyt olen täysin sortunut. 9 viikkoa mennyt juomatta tippaakaan viinaa ja liikunta on korvannut entiseen, ryyppäämiseen kulutetun ajan.

Tosiaan 9 viikkoa selvänä. Katsotaan jos putki katkeaa tässä kesäloman loppuessa erään mökkireissun yhteydessä. Sitten saa jatkua taas jonkin aikaa. On ollu toimiva dieetti kun jättää ne 2-4krt/kk viinan ja darrasafkat pois.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Gilgamint.com

Posts: 2,258

#191 • • Gilgamint.com Making questions
Alkoholin lopettamisen myötä säästynyt monelta ongelmalta... alkoholin takia olen ollut putkassa parikertaa, oikeudessa ja ties mitä kaikkea muuta kuraa erillaisten typeryyksien sun muiden takia, lentänyt myös omist bileist ulos. Jep paskaa kamaa *pepsodent* käykää lenkil lapset! =D=D=D=D
Avatar
#192 • • pipa Guest
oon juonu aina paljon... nytki koko kesä menny isosti juoden.. nyt tuli stoppi... ny vähän aikaa ilman *joo* ja röökin veto loppu kanssa.. :)
Ozie

Posts: 1,389

#193 • • Edited Ozie

Kit^, 4.7.2007 00:21:
joo-o.. oli kyllä eilen niin paha olo ku tuli rymyttyä oikee olan takaa. ihan älytöntä meininkiä, sen ties et ilta oli tuhoontuomittu ku tilas kannun long island ice teata ja joi sen yksin tunnin sisää.. sen jälkee onnelan euron tuopeille ja kaverit viel tarjoili kaikkea sen lisäks.. ei näin *eiei*

iltahan päätty siihen et sammuin vessaan ja kaverit sai kantaa mut ulos.. ei sit vissii tarvii lähteä poikien kaa juomaa enää ku on ite nii paljo pienempi ku ne. oikeesti vois rajottaa.. sunnuntaiki oli nii turha keikka.. ei eilen saanu yhtää mitää aikaseks..

opiskelujen alkamisen myötä juominen lähteny ihan käsistä. lähtee yhelle ni pääsee kotii seuraavana päivänä.. ei pysty rajottaa.. huolestuttaa.. *justjoo*



Toihan kuulostaa ihan normaalilta opiskelulta :D


Joo ja asiaan. Piti eilen lähtee Waveen loiventavalle viideltä illalla....pääsin nukkumaan 05:00. Heräsin sitte 12:00 ja onneks mulla mitään kesälomaakaan töistä oo.

Tilannettahan helpottaa se että käytiin juhannusta ennen tallinnasta ostamassa 90 keissiä lonkkua ja ties mitä muuta kavereiden kanssa. ~400 tölkkiä lonkkua jäljellä *piis*
Mikx

Posts: 134

#194 • • Mikx Miikka
Tultiin aika selvinpäin tuolta sexhibition 2007 messuilta helsingistä hämeenlinnan suuntaan. Oltiin otettu mukaan kaveri joka oli ollu viron laivalla ja sillä sattu oleen tuliaisia. Jöögeri pullo tyhjeni siinä matkan aikana ja heräilin siinä aamulla sitten ja viimeiset muistikuvat olivat tosiaan bussimatkalla takasin helsingistä hämeenlinnaan *nauru*

Noh... nousin sängystä ja kattelin et pöydällä oli kasa kuitteja hmmm (baareista,pankkiautomaatilta) sit siinä oli mun pyörän lukko (olin tullu keskustaan pyörällä) kodin avaimia ei näkyny missään.

Noh käväsin ulkona kattelemassa et jos se pyörä olis sielä (ei ollu) No lähdin sit keskustan suuntaan katteleen jos se pyörä löytyis matkalta (ehkä jopa avaimetkin) Pyörä löyty keskustan bussi-asemalta auki, kukaan ei ollu kääntäny sitä (ihme) Pyörän polkimien ympärille olin sitonu noi mun kuulokeet (en tiiä et miks)*whaat* Eturengas oli vääntyny (lukko oli ollu siinä kiinni) olin sitä vähän koittanu kiskoo irti.

Tästä pystyin sitten päättelemään yön tapahtumia aika tarkasti (kysymällä myös kavereilta) Oltiin siinä käyty baareissa jonka jälkeen olin avannu pyörän lukosta heittäny avaimet mäelle(löytyivät myöhemmin sieltä bussi-aseman tiskin takaa) ottanu lukon, jättäny pyörän siihen ja kävelly about 3 kilsaa kotiin Visamäkeen. *ding**ding*

Sitten olin soitellu kaverille, kun en tietänkään ollu päässy sisälle taloon (opiskelja asunto) ei ollu kaveri saanu mitään selvää mun puheesta (ei mikään ihme) olinsiin sit nojaillu siihen talon oveen kunnes yks kaveri sisältä oli tullu tupakalle ja päästäny sisälle Eli ei näin...ei tosiaankaan näin..
*känni*
sune

Posts: 2,096

#195 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

pipa, 9.7.2007 23:17:
oon juonu aina paljon... nytki koko kesä menny isosti juoden.. nyt tuli stoppi... ny vähän aikaa ilman *joo* ja röökin veto loppu kanssa.. :)



e n u s k o !

--
ei kovin ihku eikä plur

Kit^

Posts: 798

#196 • • Kit^ ihme höpöttäjä
en lähteny la tai su ulos vaik halusinki..! (no okei, kaverit ei päästäny..) *pepsodent* mut alku seki.. jos nyt vaik rajottais korkeintaa kertaan viikossa..

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

$

Posts: 1,802

#197 • • $ Destination weekend!

Kit^, 11.7.2007 15:59:
en lähteny la tai su ulos vaik halusinki..! (no okei, kaverit ei päästäny..) *pepsodent* mut alku seki.. jos nyt vaik rajottais korkeintaa kertaan viikossa..



Ei kannata viel tos iässä.

Ihan vähän vanhempana pitää sit muistaa ettei nuku sunnuntaina liian pitkään. Muuten tulee liskot yöllä kylään ja on maanantaina väsynyt.
Marianne

Posts: 146

#198 • • Marianne
Meillä on kerrostalon alakerrassa AA-kotikerho, vielä ei oo otettu selvää mistä tuolla on kyse mutta seuraava "miitinki" olis sunnuntaina klo 19.00, ajateltu ihan kellonaikakin sopivaksi että lauantain jälkeen tuohon aikaan voi jo hyvällä tsäänssillä jaksaa paikalle*nauru*

--
Se joka saa hyvän kasvatuksen, siitä tulee kiltti.
Sellaisella, joka saa huonon kasvatuksen on kivaa.
Timo 6v.

Avatar
#199 • • Equalizer Guest
Pitäskö taas lauantaina lähtee baarii
MiMoSa

Posts: 1,664

#200 • • MiMoSa

Marianne, 11.7.2007 17:35:
Meillä on kerrostalon alakerrassa AA-kotikerho, vielä ei oo otettu selvää mistä tuolla on kyse mutta seuraava "miitinki" olis sunnuntaina klo 19.00, ajateltu ihan kellonaikakin sopivaksi että lauantain jälkeen tuohon aikaan voi jo hyvällä tsäänssillä jaksaa paikalle*nauru*


Täs mun kerrostalon vieressä on kans joku AA-kerhon rakennus, missä näyttää noita kokouksia olevan melko tiuhaankin tahtiin. Et ei oo mullakaan sit pitkä matka jos tulee joskus tarvetta.*nauru* Sellasta tarvetta ei oo kyl ainakaan ihan lähiaikoina tiedossa.*pepsodent*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*