Nyt-liite 22.9.2006 ja muuta kirjoitettua alakulttuuristamme

348 posts, 18 pages, 152,164 views

Dementation

Posts: 2,892

#61 • • Dementation wednesday?

henkka, 22.9.2006 13:23:
---klip---



Mietippä jotain mummoa joka tilaa seiskaa ja iltalehteä ja uskoo kaiken mitä siellä lukee. Niin kai se nyt uskoo hesariinkin. Ja sit kerro se mummo parilla tuhannella. Sit tosta tulee niille totuus jota ne valistaa muille mummoille ja papoille. Ja lapsilleen. Ja lapsenlapsilleen.

"Onneksi mummin pikku pekka käy vain vetämässä rehelliset perseet viikonloppuisin kylänraitilla eikä noissa kamalissa huumebileissä" *joo*

Ikävä kyllä, kuten näilläkin foorumeilla on huomattu ja kuten jokainen konemusiikin parissa kauemmin hengaillut tietää, niin sarkasmi ei tunnu olevan järin ymmärretty kirjoituksen muoto ja stereotypiat vahvistuu joka otsikolla kovemmiksi.

ps. mietippä niitä ihmisiä jotka kaduilla moittii vaikkapa salkkareiden näyttelijöitä (näitä on ymmärtääkseni todella paljon) hahmon tekemistä tai jotka vie kynttilöitä kun tommosessa sarjassa kuolee joku, niin mikä niiden todellisuudentaju on kun hesari kirjoittaa tollaista... *ding*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#62 • • Edited Aziz Combat Fighter
aahahaha ihan loistava artikkeli :D

Se on vittu just noin :D

edit: Ja hei BILEKANSA, pikkasen itseironiaa kehiin nyt. Turha tosta on mitään hampaita kiristellä ja lähettää tulikivenkatkusia vastineita. Toi on yhden toimittajan näkemys tapahtumasta, ja pakko sanoa itse selvinpäin paikalla olleena että koin jutun aika samalla tavalla.

Tum tum vaan kaikille <3
nuance

Posts: 1,963

#63 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Ana-5000, 22.9.2006 13:40:
aahahaha ihan loistava artikkeli :D

Se on vittu just noin :D



saat selkääs tukari.
Lauri

Posts: 1,051

#65 • • Lauri Devoted

henkka, 22.9.2006 13:23:
Ei kai kukaan, tai ainakaan kovin moni, pidä NYT-liitettä minään "totuuden torvena"?



Niin. 1 103 000 lukijaa, joista ehkä puolet suhtautuu aiheeseen
välinpitämättömästi, jäljellejääneestä osasta ehkä 1/3 ajattelee
asioita hieman kauaskantoisemmin ja analyyttisemmin, eikä
välttämättä suorilta usko kaikkea mitä kirjoitetaan.

Eli veikkaisin "totuuden torven" leimaa n. 350 000 lukijan kohdalla.
Ei kovin moni siis.
snoxn

Posts: 350

#66 • • snoxn

Dementation, 22.9.2006 13:33:
Mietippä jotain mummoa joka tilaa seiskaa ja iltalehteä ja uskoo kaiken mitä siellä lukee. Niin kai se nyt uskoo hesariinkin. Ja sit kerro se mummo parilla tuhannella. Sit tosta tulee niille totuus jota ne valistaa muille mummoille ja papoille. Ja lapsilleen. Ja lapsenlapsilleen.


No onko sillä oikeasti jotain väliä? Aina on olemassa ne "mummot" jotka kauhistelee, se on mummojen homma. Ja ne lapsenlapsethan tunnetusti omaksuu kasvattajiensa asenteet täysin kritiikittömästi. :)
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#67 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Lauri, 22.9.2006 13:44:
---
henkka, 22.9.2006 13:23:
Ei kai kukaan, tai ainakaan kovin moni, pidä NYT-liitettä minään "totuuden torvena"?

---

Niin. 1 103 000 lukijaa, joista ehkä puolet suhtautuu aiheeseen
välinpitämättömästi, jäljellejääneestä osasta ehkä 1/3 ajattelee
asioita hieman kauaskantoisemmin ja analyyttisemmin, eikä
välttämättä suorilta usko kaikkea mitä kirjoitetaan.

Eli veikkaisin "totuuden torven" leimaa n. 350 000 lukijan kohdalla.
Ei kovin moni siis.



Ton sarkasmin minäkin ymmärsin vaikka olen siinä yleensä kovin huono :D

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Dementation

Posts: 2,892

#68 • • Dementation wednesday?

Ana-5000, 22.9.2006 13:40:
aahahaha ihan loistava artikkeli :D

Se on vittu just noin :D

edit: Ja hei BILEKANSA, pikkasen itseironiaa kehiin nyt. Turha tosta on mitään hampaita kiristellä ja lähettää tulikivenkatkusia vastineita. Toi on yhden toimittajan näkemys tapahtumasta, ja pakko sanoa itse selvinpäin paikalla olleena että koin jutun aika samalla tavalla.

Tum tum vaan kaikille <3



Mä olisin arvostanut tota aika eritavalla jos se olis täällä topikkina tai jonkun blogina esim. mutta noin en oikeen arvosta että se lyödään jakeluun jossa valtaosa ei ymmärrä sitä. Jos on pohjatietoa aiheesta, toi on ihan viihdyttävä, mutta ilman pohjatietoa toi saattaa aika monia hämätä.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

DenisV

Posts: 1,048

#69 • • Edited DenisV I Love Kiksu

nuance, 22.9.2006 13:06:
---
Coma, 22.9.2006 13:03:
muistakaa nyt et se on kuitenkin kirjoitettu jengille joka ns. ei tiedä hommasta paljon paskaakaan. peas out.

---


siks toi onkin niin vaarallinen juttu. ei mua kiinnosta kuunnella asiaan perehtymättömiltä jotain huumeläppiä ja vielä tosi paljon vähemmän siistii on just toi, et ravintoloitsijat näyttää jo nyt aikalailla punasta valoa reiveille. mitä enemmän tota paskaa suolletaan mainstreamille, sitä ahtaammaks käy skenen oltavat.



No itse en uskon siis tohon väiteiseen. Ennen Reivia tehty ihan missä vaan halleissa, otettu vaan pajon riskia ja tappioita ja se oliki se juttu. Nykyän kuin se siirtynyt pikkuhilja mainstreamiksi IBIZAN saaren Ministry Of Sound kokeilmia myötä niin tapahtunut paljon myös positiivistäkin.

Skene ei käy ahtaaksi, meistähän se on kiini käydän bileissä, tehdän bileet, tehdän niistä ainutlaatuisia. Eli PIDETÄN HAUSKAA.... ja veikkasin että muutkin median huomavat että miksiköhän on edellen TUM TUM TUM soundin tahdissa jengi tanssi täysillä.
Jone

Posts: 8,258

#70 • • Jone Archibald Haddock

mku, 22.9.2006 13:00:
"Johtuen NYT-liitteen House Nation artikkelista 22.9.2006, lopetan lehtenne tilauksen toistaiseksi. Soitelkaa sitten kun olette oppineet kunnioittamaan muita ihmisiä. Kiitos menneistä vuosista."



Oon muuten ajatellut tehdä ihan saman.
SikaihQ

Posts: 485

#71 • • SikaihQ faijas
Ketä kiinnostaa, kaikki jo tietää, että bileissä vedetään kaikkea mahdollista ja ihmiset pukeutuvat epätavallisesti. Jos haluatte leikkiä kunnon kansalaisia niin kertokaa ihmisille että käytte teatterissa ja kuuntelette Katri Helenaa. Sitten salaa viikonloppuisin polkkavärit naamaan ja klupille kuuntelemaan teknoo.
villelope

Posts: 2,846

#72 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Sarkasmi on vaativa huumorin sekä kirjoittamisen muoto. Jotta sarkasmi menisi vastajaanottajalle saman sisältöisenä kuin mitä sen lausuja/kirjoittaja on tarkoittanut, tulee asian olla vastaanottajalle entuudestaan tuttu.

Pienenpieni skenemme on sen verran pieni ja stereotypioiden vainoama, ettei tämän tyylinen kirjoitus voi aiheuttaa mitään hyvää.

Jo pelkästään tyttöystäväni (ollaan asuttu yhdessäkin kohta 5 vuotta), pitää tätä skeneä hieman outona ja pitää kiinni stereotypioista joissain määrin. Musiikkikin on pelkästään tuota tum tum tumia. Jos yli viiden vuoden koulutuksella tulos on tämä, miten on niiden ihmisten laita jotka täyttävät tiedossaan olevat tyhjiöt oletuksensa sekä stereotypioilla.

Ei, en pystynyt lukemaan tuota ensimmäisellä kerralla asian vaatimalla tavalla - huumorilla.

Tämän hetkinen fiilikseni ko. kirjoituksesta on aika pelonsekainen. Mitä jos tästä skenestä mitään tietämätön ravintolapäällikkö vetää omat johtopäätöksensä tuosta eikä vastaanota yhtään konemusiikkitapahtumaa ravintolaansa.

Jos näin käy minulle nyt lähipäivinä, täytynee ottaa yhteyttä Helsingin Sanomien toimitukseen. Voin jo tässä vaiheessa luvata, että siinä vaiheessa antamani kontribuutio ei tule päätymään samansisältöisenä lehden sivuille.
Dementation

Posts: 2,892

#73 • • Dementation wednesday?

snoxn, 22.9.2006 13:48:
No onko sillä oikeasti jotain väliä? Aina on olemassa ne "mummot" jotka kauhistelee, se on mummojen homma. Ja ne lapsenlapsethan tunnetusti omaksuu kasvattajiensa asenteet täysin kritiikittömästi. :)



Eli susta on täysin sama millainen kuva skenestä ja konemusiikista niillä on jotka ei bileissä käy?

Työhaastattelussa: "mitä sä harrastat?" "luen, katson leffoja, pyöräilen, sit käyn tanssimassa" "Ai jaa, mitä sä tanssit?" "No lähinnä konemusabileissä käyn" "jaah, no me soitellaan sulle JOS tarvitaan sua täällä"

Uuteen ihmiseen tutustuessa: "No millaisesta musasta sä tykkäät?" "No house on aika jees" "V*tun narkkari mee pois!!!"

Mummolassa: "Et kai sä vaan käy niissä huumebileissä vieläkin? Kai sä nyt oot ymmärtänyt että se ei oo jees?"

Kotkassa: "Hei, bileissä käytetään huumeita, eiks meidänkin pitäis mennä sinne kun ollaan tässä jo piikitetty monta vuotta" *lmao*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

nuance

Posts: 1,963

#74 • • nuance cov ops, combat, sunrise

DenisV, 22.9.2006 13:54:
No itse uskon tohon väiteiseen. Ennen Reivia tehty ihan missä vaan halleissa, otettu vaan pajon riskia ja tappioita ja se oliki se juttu. Nykyän kuin se siirtynyt pikkuhilja mainstreamiksi IBIZAN saaren Ministry Of Sound kokeilmia myötä niin tapahtunut paljon myös positiivistäkin.

Skene ei käy ahtaaksi, meistähän se on kiini käydän bileissä, tehdän bileet, tehdän niistä ainutlaatuisia. Eli PIDETÄN HAUSKAA.... ja veikkasin että muutkin median huomavat että miksiköhän on edellen TUM TUM TUM soundin tahdissa jengi tanssi täysillä.



hukkasit pointin. mä tarkotin sitä, et ravintoloitsijat ei välttämättä halua antaa mahdollisuutta (=tilaa) bileiden järkkäämiseen ku bileskenen mainetta tarpeeks rusikoidaan. thus, skenen oltavat käy ahtaaks, ei ite skene.
Lauri

Posts: 1,051

#75 • • Lauri Devoted

SikaihQ, 22.9.2006 13:54:
Ketä kiinnostaa, kaikki jo tietää, että bileissä vedetään kaikkea mahdollista ja ihmiset pukeutuvat epätavallisesti. Jos haluatte leikkiä kunnon kansalaisia niin kertokaa ihmisille että käytte teatterissa ja kuuntelette Katri Helenaa. Sitten salaa viikonloppuisin polkkavärit naamaan ja klupille kuuntelemaan teknoo.



Mua kiinnostaa. Mä juon bisseä ja poltan tupakkaa, käytän farkkuja
ja t-paitaa. Käyn teatterissa satunnaisesti, joskus jopa kuuntelen
Katri Helenaa. Mielestäni leikin kunnon kansalaista, mutta satun
diggaamaan teknokekkereistä ja elektronisesta musiikista.

Ja ei, en halua itseäni leimattavan esim. työelämässä huumeiden
käyttäjäksi. Onko siinä jotain niin vitun vaikeaa ymmärtää?
Dementation

Posts: 2,892

#77 • • Dementation wednesday?

Individual, 22.9.2006 13:58:
Älä muistuta. *igor*



Tässä tapauksessa siis ne joilla ei ole pohjatietoa piti tätä läppänä ja kärjistyksenä ja paikallinen harmistui tositilan mainitsemisesta... Sarkasmi siis huvittaa jos on pohjatietoa ja faktat jos ei ole. *ding*

En mä pahalla, mutta oli pakko.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

snoxn

Posts: 350

#78 • • snoxn

Dementation, 22.9.2006 13:55:
Eli susta on täysin sama millainen kuva skenestä ja konemusiikista niillä on jotka ei bileissä käy?


Kyllä

Työhaastattelussa: "mitä sä harrastat?" "luen, katson leffoja, pyöräilen, sit käyn tanssimassa" "Ai jaa, mitä sä tanssit?" "No lähinnä konemusabileissä käyn" "jaah, no me soitellaan sulle JOS tarvitaan sua täällä"

Uuteen ihmiseen tutustuessa: "No millaisesta musasta sä tykkäät?" "No house on aika jees" "V*tun narkkari mee pois!!!"

Mummolassa: "Et kai sä vaan käy niissä huumebileissä vieläkin? Kai sä nyt oot ymmärtänyt että se ei oo jees?"

Kotkassa: "Hei, bileissä käytetään huumeita, eiks meidänkin pitäis mennä sinne kun ollaan tässä jo piikitetty monta vuotta" *lmao*


Olisiko se sitten ihanteellinen tilanne, että kaikki maailman asiat olisivat yhtä sovinnaisia ja yleisesti hyväksyttyjä kuin pikkugee ja bumtsibum?
Avatar
#79 • • Annakins Guest

Jone, 22.9.2006 13:54:
---
mku, 22.9.2006 13:00:
"Johtuen NYT-liitteen House Nation artikkelista 22.9.2006, lopetan lehtenne tilauksen toistaiseksi. Soitelkaa sitten kun olette oppineet kunnioittamaan muita ihmisiä. Kiitos menneistä vuosista."

---


Oon muuten ajatellut tehdä ihan saman.



OIKEESTI?? Kai sä ny Jone vaan vitsailet ja mä en vaan tajuu?

Vaikka musta toi artikkeli oli huonosti kirjoitettu eikä yhtään hauska (ja väitän kyllä osaavani nauraa esim. itselleni), niin en mä nyt Hesarin tilausta lähtis sen takia lopettamaan.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#80 • • Aziz Combat Fighter

Dementation, 22.9.2006 13:51:
---
Ana-5000, 22.9.2006 13:40:
aahahaha ihan loistava artikkeli :D

Se on vittu just noin :D

edit: Ja hei BILEKANSA, pikkasen itseironiaa kehiin nyt. Turha tosta on mitään hampaita kiristellä ja lähettää tulikivenkatkusia vastineita. Toi on yhden toimittajan näkemys tapahtumasta, ja pakko sanoa itse selvinpäin paikalla olleena että koin jutun aika samalla tavalla.

Tum tum vaan kaikille <3

---


Mä olisin arvostanut tota aika eritavalla jos se olis täällä topikkina tai jonkun blogina esim. mutta noin en oikeen arvosta että se lyödään jakeluun jossa valtaosa ei ymmärrä sitä. Jos on pohjatietoa aiheesta, toi on ihan viihdyttävä, mutta ilman pohjatietoa toi saattaa aika monia hämätä.



Entä sitten? Noin suurin osa ihmisistä suhtautuu teknobileisiin.