onx polkupyörää? jos ei, ni millaisen haluaisit?

471 posts, 24 pages, 352,783 views

sunbeam

Posts: 205

#261 • • sunbeam santa`s little helper
Vanhan pyörän myin pois ja uutta kuolailen, mutta ei ole oikeanlaista vielä suomesta löytynyt ja rahaakin siihen varmaan tarttis...*justjoo* Mutta vielä mä joskus ajelen tuolla kaupungilla sellasella Electran punaisella Cruserilla, merkkiä en nyt muista... Vaaleanpunainen olisi vielä parempi mutta sen värisenä ei löydy kuin tyttöjen mallia, epäreilua!!!*grr*

--
Oma minä on ainut vankila, joka pystyy kahlitsemaan sielun.
- Henry Van Dyke

Altered

Posts: 30

#262 • • Edited Altered Kummajainen
Oon aina halunnu sellasen kivan punaisen.
Shira

Posts: 474

#263 • • Shira Teknokissat Ry
Ei löydy mankelia mutta sellainen olisi kätevä omistaa.

Pitäis olla sellainen oldschool meets newschool ja pien ja vihane.
sellainen asennepyörä joka pudottaa ketjunsa kehään heti kun vituttaa. oih.

--
-Saippuakuplia & pvc-unelmia- :D

Cremo

Posts: 117

#264 • • Edited Cremo sinkku
Löytyy sinininen Scott Expert Pro ilman jousituksia. Tavallista pienempi aikuisten maastopyörä. Ajannu sillä mm. Haukilahdesta, Espoosta Nummipusulaan ja takaisin. Samalla reissulla tuli ajettua vielä Helsingin ympäri. :) Kilometreja tuli pitkälti yli 100.
Hyvä pyörä, vois ostaa joko etujousituksen pyörään tai melkein kokonaan uuden pyörän.
Duukkis

Posts: 627

#265 • • Edited Duukkis dj PoikkiTieteellinen

Duukkis, 17.12.2006 22:00:
---
$, 16.9.2006 11:54:
San Andreaksen maastoverme:

---

Tjaa. En oo ainakaan, koskaan nähnyt keskiötä noin korkeella! Mulla on maastofillarina Trek Fuel 90 (vuosimallia 2003) ja maantiepyöränä Nishiki Competition (vuosimallia 2006). En olis uskonut, että täällä on näinkin monta maastossa hurjastelevaa!


Nyt ei ole enää Trek käytössä, koska runko hajos, mutta vähän aikaa on tullut jo huristeltua tolla alla olevalla Marin Rift Zonella. Kuva on matkalta mökille eräältä Poronpolkureitiltä.
haesul

Posts: 178

#266 • • haesul :--)
tunturi prego jonka oon pikkusiskolt ominu *iloinen*

--
*kuolaa*

Avatar
#267 • • Rujo Mutantti Guest
Ei. Ehjän mummopyörän.
kotivalo

Posts: 190

#268 • • kotivalo
Mä haluisin sellasen nojapyörän, jolla vois lungisti kruisailla lähes makuuasennossa, jalat ojennettuna pitkälle eteen polkimille ja ohjaus käsikahvoilla, kolme pyörää...
Tuntuvat vaan olemaan pirun kalliita ja vaikeasti saatavilla? Onks kellään semmosta / tietääkö kukaan hyviä webbi-linkkejä?
Duukkis

Posts: 627

#269 • • Duukkis dj PoikkiTieteellinen

kotivalo, 9.10.2007 20:37:
Mä haluisin sellasen nojapyörän, jolla vois lungisti kruisailla lähes makuuasennossa, jalat ojennettuna pitkälle eteen polkimille ja ohjaus käsikahvoilla, kolme pyörää...
Tuntuvat vaan olemaan pirun kalliita ja vaikeasti saatavilla? Onks kellään semmosta / tietääkö kukaan hyviä webbi-linkkejä?


Riippuu vähän, mitä pitää pirun kalliina. Tän vuoden ensimmäisessä Fillari-lehden numerossa on luettelo, jonka erikoispyörät-otsikon alla pitäisi olla lueteltuna kaikki Suomesta saatavilla olevat nojapyörät sun muut.

Pitäisin kyllä vielä mielenkiintoisempana sellaista peliä, jolla voi polkea nojapyörän tavoin, mutta samalla myös pyörän kulkemiseen käyttää käsiä samalla tavalla kuin soutaessa. En ole kokeillut sellasta (nojapyörääkin vain kerran), mutta kannattaa kokeilla, jos mielii erikoista fillaria. *hymy* Oon eräältä kuullut hyvää palautetta sellaisesta. Niitä oli muistaakseni myös lueteltuna samaisessa Fillari-lehdessä.
kotivalo

Posts: 190

#270 • • kotivalo
Oh snap, unohdin toki koko Fillari-lehden...
Tintti

Posts: 59

#272 • • Tintti Pysähdy, hiljenny, tunne ja koe. Elämä on nyt.
Sellanen oikein vanhan kansan Jopo ois just mulle tyylikäs ja sininen sen olla pitää!
mehukatti

Posts: 335

#273 • • mehukatti dude
Ehkä jo ens viikolla pitäs tulla uus pyörä, elikkä 08 Specialized Demo 7 II.

demo7.jpg

Btw, tänään (torstai) pyöräilyä JIM:ltä -> http://mtbnews.net/?id=219
Hitchhiker

Posts: 1,754

#274 • • Hitchhiker
Ei sitten tullutkaan kesällä hankittua uutta fillari "pienoisen" budjettivajeen vuoksi, potuttaa edelleen kun ei pääse maastoon pärsimään polkuja pitkin. Nyt olisi justiinsa parhaat syysraidikelitkin *nyyh*.
Duukkis

Posts: 627

#275 • • Duukkis dj PoikkiTieteellinen

mehukatti, 11.10.2007 20:14:
Ehkä jo ens viikolla pitäs tulla uus pyörä, elikkä 08 Specialized Demo 7 II.

demo7.jpg

Btw, tänään (torstai) pyöräilyä JIM:ltä -> http://mtbnews.net/?id=219


Hieno fillari. Ei voi kattoo tota ohjelmaa, ku vanhemmilla on omat ohjelmansa kesken. *nyyh*
pirpeli

Posts: 5,533

#276 • • pirpeli
Tää ois ihana<3
072205a1.jpg

Luulen kyl vaan, että joudun tyytyy Bilteman siniseen cruiseriin :D

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

sadesola

Posts: 409

#277 • • sadesola Kettu mikä kettu
Sellainen polkupyörä olisi aika jees,
joka osaisi suunnistaa,
laulaisi Agit Proppia nasaalilla,
tiskaisi vapaaehtoisesti,
olisi kiinnostunut byrokratiasta
ja paskantaisi kultakolikoita.

Ai niin. Lisäksi sen pitäisi olla hemmetin
nuorekas.

Ajattelin käydä kysymässä Top-Sportista.

(Vanha Elina-pyöräni on jo toista vuotta
lainassa ystävällä.)

--
KABOOM!

Josssu

Posts: 506

#278 • • Josssu
Ei ole *uuh*
Mut pinkki jopo olis aika kiva!
Lyylikki

Posts: 2,975

#279 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Nyt kun aurinko on päivänä muutamana pilkahdellut, niin mieleen on tullut pyöräily ja lähinnä pyörän huollattaminen. Muutaman vuoden vanha fillari löytyy kellarista (toivottavasti löytyykin) ja haluaisin teetättää siihen vuosihuollon ennen virallisen fillarikauden alkua.

Paljonkohan mahtaa maksaa pyörän huolto Helsingin metropolialueella (heh...mikä nimihirviö)? Yleensä jokaiseen asiaan toimiva internet ei oikein osaa nyt antaa neuvoja. Huoltoja kyllä löytyy, mutta hintoja ei niinkään. Paljonko siis kannattaa polkupyörän huollosta yleensäkkään maksaa? Ja onko jotakin, mitä kannattaa sopia etukäteen esim. vaihdettavista osista?

Kiitos ja kumarrus.

P.S. Jos joku näppärä ja kätevä käsistään haluaa suorittaa mun pyörän huollon, niin sekin toki käy *vink*
mehukatti

Posts: 335

#280 • • Edited mehukatti dude

Lyylikki, 19.2.2008 15:05:
Paljonkohan mahtaa maksaa pyörän huolto Helsingin metropolialueella (heh...mikä nimihirviö)? Yleensä jokaiseen asiaan toimiva internet ei oikein osaa nyt antaa neuvoja. Huoltoja kyllä löytyy, mutta hintoja ei niinkään. Paljonko siis kannattaa polkupyörän huollosta yleensäkkään maksaa? Ja onko jotakin, mitä kannattaa sopia etukäteen esim. vaihdettavista osista?



Tässä yks paikka mitä monet ovat suositelleet ainakin Fillari-lehden foorumilla:
http://www.pyorahuolto.com/p_huollot.shtml

"Kuntohuolto" olis tuolla pyörästä riippuen 50-75e, joka mielestäni on varsin kohtuullinen hinta kun katsoo mitä siihen sisältyy. Kannattaa varmaan viedessä mainita, että jos näkevät tarpeelliseksi vaihtaa jotain osia niin soittelevat ensin, että ei tule yllätyksiä. Itse välttäisin tiettyjä isompia paikkoja kuten Kauppaveljiä, BikePlanettia, Polkupyörätukkua jne., kun niin moneen otteeseen on saanut lukea näistä huonoa palautetta erityisesti huoltojen suhteen.