Rajamäen ja poliisin toimien vastainen demo la 16.9.@Kiasma

162 posts, 9 pages, 42,342 views

Ozie

#101 • • Ozie

Dementation, 15.9.2006 13:57:

Tekstiä ja quoteja ja tekstiä

Tietenkin tuon tarkoitus oli olla mielenosoitus, mutta poliisi taisi enemmän kohdella tuota mellakkana, joka ei taida olla yhtä hyväksyttävää. Se, että kuinka mellakka tuosta olis tullu on vaikeeta sanoa koska se lopetettiin heti alkuunsa...
henkka

#102 • • Edited henkka

Kaynessi,
En vaivautunut enempää tutkimaan asiaa kun asenne on jo alussa tuollainen.... Enkä vaivaudu edelleenkään..

Nyt sä syyllistyt ite tohon samaan paskaan mistä (turhaan) syytät Jonea.

Right Joe.

Kuka on siis se asennevammainen?
Jone

#103 • • Jone Archibald Haddock

Kaynessi, 15.9.2006 14:04:
En vaivautunut enempää tutkimaan asiaa kun asenne on jo alussa tuollainen.... Enkä vaivaudu edelleenkään..

Omapahan on tyhmyytesi.

Tiedoksesi nyt kuitenkin, että typerällä avautumisellasi A) laitoit mun väärälle puolelle poroerotteluaitaa tässä asiassa, B) annoit ymmärtää epätosia asioita, C) hattuilit mulle huonosta asenteesta ja kuitenkin katsoit oikeutetuksi tulla vittuilemaan mulle nyrkit pystyssä täysin metsästä ja D) sait mut tällä todella raivostumaan.

Siinä threadin yläosassa on kenttä, johon mun nimeni kirjoittamalla saat esille kaiken tässä threadissä kirjoittamani. Sano vaan kun haluat pyytää anteeksi sitä, ettet tiennyt mistä kirjoitit ja hyökkäsit syyttä suotta mun kimppuuni.
Dementation

#104 • • Dementation wednesday?

Kaynessi, 15.9.2006 14:04:

Huomaa hyvin että toinen teistä on lukenut koko topikin ja toinen ei... *RIP-muhaha-hymilö*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

#105 • • ALIEN Guest

pinkki, 15.9.2006 12:49:
mitääh :D

"siis mitääh" :D

Mähän pysyin itse aiheessa ja kirjoitin sitä mitä sä varmaan mietit ainakin sun aiempien viestien tulkinnan jälkeen. Vai tulkitsenko yhtä huonosti sun pointtejas kuin sä mun? :(

Mut sen sä ainakin taas todistit ettei sulla ole mitään tapoja käydä keskusteluja nettiforumeilla kun heti alkuun alennut tolle samalle tasolle minne noi muut ketkä haukkuvat toisia tietämättä puoliakaan totuudesta. Mut joo tiedoksi sulle: olen anteeksiantavainen enkä katkera ja sentään yritän ymmärtää ennen kuin alan haukkumaan. Piis Pinks ;)
kaynessi

#106 • • kaynessi

henkka, 15.9.2006 14:11:
---
Kaynessi,

---

Nyt sä syyllistyt ite tohon samaan paskaan mistä (turhaan) syytät Jonea.

Right Joe.

Kuka on siis se asennevammainen?

Niin, meille ainakin opetettiin, että ihmisille kannattaa puhua samalla kielellä mitä ne itse käyttää. Viesti välittyy näin paremmin perille ja asia tulee ymmärrettyä.. Jonen kieli oli erittäin asenteellista ja mielestäni myös sananvapauden perusteita loukkaavaa.. Siksipä valitsin asenteellisen ja loukkaavan tavan vastata hänelle.. Viesti tuntui menevän perille :)
Dementation

#107 • • Dementation wednesday?

Kaynessi, 15.9.2006 14:20:
Niin, meille ainakin opetettiin, että ihmisille kannattaa puhua samalla kielellä mitä ne itse käyttää. Viesti välittyy näin paremmin perille ja asia tulee ymmärrettyä.. Jonen kieli oli erittäin asenteellista ja mielestäni myös sananvapauden perusteita loukkaavaa.. Siksipä valitsin asenteellisen ja loukkaavan tavan vastata hänelle.. Viesti tuntui menevän perille :)

Keille teille? Ja missä opetettiin?

ja mun mielestä sun viesti menee aika kauas.

--

kaynessi

#108 • • kaynessi

Dementation, 15.9.2006 14:21:
---
Kaynessi, 15.9.2006 14:20:

---

Keille teille? Ja missä opetettiin?

ja mun mielestä sun viesti menee aika kauas.

Kuule markkinointiviestinnän tunneilla. Kyseessä on minun mielipiteeni ja olen siihen oikeutettu.
phanatic

#109 • • Edited phanatic

POSER, 15.9.2006 13:24:
---
No kun nyt tunnut tietävän niin hyvin kuinka helppoa tää olis ollut, niin kerroppa ihmeessä että miten susta tässä ois pitänyt toimia? Napsia yksikerrallaan jokainen pullon heittäjäkö ja päästää sitten loput sadat ihmiset kävelemään rauhassa kotia? Viime viestissäni laitoin jo tähänkin vastauksen, miksei näin ollut järkevää toimia.

Poliisin tehtävä on ottaa rikolliset kiinni. Poliisin tehtävä ei ole ennaltaehkäisevästi pidättää kolminumeroista ihmismäärää jos seassa on parikymmentä häirikköä. Poliisi ei toiminut kuten sen pitäisi, eli suojellut kansalaisia, vaan esti viattomia ihmisiä pakenemasta pullonheittelijöitä eikä yrittänyt suojella heitä. Riehuminen on perseestä, mutta ei se oikeuta poliisia toimimaan persemäisesti viattomia ihmisiä kohtaan, eikös poliisien pitäisi olla niitä "hyviksiä"? Nyt hommasta jäi sellainen jälkivaikutelma, että poliisi halusi suojella näyteikkunoita ym. materiaa viattomien ihmisten terveyden ja vapauden kustannuksella.

Myös Mannerheimintien liikenteen katkaiseminen ja ihmisten pidättäminen Kaivopihan ravintoloiden jonoista on mielestäni vähintäänkin outoa, jos Kiasman nurmikolla on parikymmentä vihaista anarkistia.
Dementation

#110 • • Dementation wednesday?

Kaynessi, 15.9.2006 14:23:
Kuule markkinointiviestinnän tunneilla. Kyseessä on minun mielipiteeni ja olen siihen oikeutettu.

Juu tiedostan sen mielipiteeksesi, siksi en tunnustakkaan sitä faktana ja uskallan olla eri mieltä.
Ja molemmilla meillä on oikeus näihin mielipiteisiin ja niiden ilmaisuihin. *piis*

--

Dementation

#111 • • Dementation wednesday?

Ozie, 15.9.2006 14:10:
Tietenkin tuon tarkoitus oli olla mielenosoitus, mutta poliisi taisi enemmän kohdella tuota mellakkana, joka ei taida olla yhtä hyväksyttävää. Se, että kuinka mellakka tuosta olis tullu on vaikeeta sanoa koska se lopetettiin heti alkuunsa...

mielestäni tilannetta ei voida kohdella mellakkana ilman että se on sitä. Ja jos tosta kärjistyi mellakka loppuillasta, niin imho poliisi myötävaikutti siihen aika paljon... Olisko siellä ollut neljäsosaakaan siitä ihmismäärästä mitä nyt oli loppuillasta jos sieltä olis sivulliset päässeet pois ja katselijoita olis kehoitettu jatkamaan matkaa ennen kuin isompia ryhmiä kertyi?

--

henkka

#112 • • Edited henkka

Kaynessi,

*tirsk* Hih, no niin tuntui menevän. *pier*

Mitä tekemistä sillä että valitsit asenteellisen ja loukkaavan tavan vastata Jonelle on tämän kanssa?

Kaynessi

Jonehan jo sua pyys lukemaan tätä ketjua taaksepäin jotta voisit nähdä että käsityksesi Jonen (väitetystä) asenteellisuudesta on puppua. Jos et edelleenkään suostu sitä tekemään, kertoo se vaan sun asenteellisuudestasi, ei siitä että mukamas olit valinnut asenteellisen ja loukkaavan linjan.
POSER

#113 • • Edited POSER Wimp and Poser

phanatic, 15.9.2006 14:23:
Poliisin tehtävä on ottaa rikolliset kiinni. Poliisin tehtävä ei ole ennaltaehkäisevästi pidättää kolminumeroista ihmismäärää jos seassa on parikymmentä häirikköä. Poliisi ei toiminut kuten sen pitäisi, eli suojellut kansalaisia, vaan esti viattomia ihmisiä pakenemasta pullonheittelijöitä eikä yrittänyt suojella heitä. Riehuminen on perseestä, mutta ei se oikeuta poliisia toimimaan persemäisesti viattomia ihmisiä kohtaan, eikös poliisien pitäisi olla niitä "hyviksiä"? Nyt hommasta jäi sellainen jälkivaikutelma, että poliisi halusi suojella näyteikkunoita ym. materiaa viattomien ihmisten terveyden ja vapauden kustannuksella.

Selvä, annetaan rikoksen tapahtua ensin eikä ehkäistä.

A- ne ihmiset tunki itse sinne niiden anarkistien sekaan, eikä poliisi pakottanut ketään niistä menemään sinne. Kyseessä oli aikuiset ihmiset, jotka toivon mukaan tajuaa syy-seuraus suhteen.
B- Poliisi ei voinut tietää ettei mukana livahda mahdollisesti aseistettuja henkilöitä pois alueelta. He eivät ole edelleenkään telepaatikkoja, joten eivät voineet tietää että ko. ihmiset olivat "viattomia"
C- Itses olisin mennyt ko. tapauksessa kyhjöttämään nurkkaan, jotta en varmasti jäisi mahdollisen yhteenoton väliin ja saisi pulloa päähän.
D- Poliisi toimi edelleen tasa-arvoisesti pitämällä kaikki sinne vapaaehtoisesti menneet ihmiset siellä minne olivat halunneet mennä. Tässä ei annettu erivapauksia kenellekkään ulkonäön perusteella. Heitä kaikkia epäiltiin mahdollisesta rikoksesta, kuten nähtiin nämä syyttömät vapautettiin nopeasti ja tutkinta heidän osaltaan lopetettiin, kunhan oltiin saatu ensin tilaisuus TUTKIA tätä asiaa.

--
Keppiä Jehoville!

kaynessi

#114 • • kaynessi

henkka, 15.9.2006 14:31:
---
Kaynessi,

---

*tirsk* Hih, no niin tuntui menevän. *pier*

Mitä tekemistä sillä että valitsit asenteellisen ja loukkaavan tavan vastata Jonelle on tämän kanssa?

---
Kaynessi
---

Jonehan jo sua pyys lukemaan tätä ketjua taaksepäin jotta voisit nähdä että käsityksesi Jonen (väitetystä) asenteellisuudesta on puppua. Jos et edelleenkään suostu sitä tekemään, kertoo se vaan sun asenteellisuudestasi, ei siitä että mukamas olit valinnut asenteellisen ja loukkaavan linjan.

No jonen olisi myös kannattanut miettiä miten asian ilmaisee. Reagoin täysin tunneperäisesti hänen kirjoitukseensa. Edelleen hänen kirjoituksensa on asenteellinen ja loukkaava. Ja jos tahdot arvostella minun harkintakykyäni, niin voimme varmaan avata uuden topicin sille aiheelle? Mitä me tästä opimme? mietitään ensin et mitä kirjoitetaan ja miten se asia ilmaistaan.. Eikö?

Muodostin mielipiteeni jonen asenteesta kyseisestä tapahtumasta hänen ensimmäisen reaktionsa perusteella. Ja todellakin päätin käyttää samanlaista kieltä mitä hän käytti. Rauhaa ja rakkauta *oom*
phanatic

#115 • • Edited phanatic

POSER, 15.9.2006 14:36:
---

Nimenomaan. Vai jotain Minority Report-meininkiäkö haluat? "Joo ton profiili on sellainen että eiköhän se tee rikoksen ennemmin tai myöhemmin, vangitaan varmuuden vuoksi jo nyt." Sairasta.
POSER

#116 • • Edited POSER Wimp and Poser

phanatic, 15.9.2006 14:44:
---
---

---

Nimenomaan. Vai jotain Minority Report-meininkiäkö haluat? "Joo ton profiili on sellainen että eiköhän se tee rikoksen ennemmin tai myöhemmin, vangitaan varmuuden vuoksi jo nyt." Sairasta.

Öööh... keskity nyt sitten tähän yhteen lauseeseen ja älä vastaa noihin muihin mun kohtiin ollenkaan, jookos? Käytä nyt niitä aivojas, sä varmaan tajuat oikeesti mitä tolla tarkotin, etkö? Jos et kuitenkaan, sano se ja POSER setä vääntää sulle rautalangasta söpön esimerkin.

--
Keppiä Jehoville!

WiljamiDzay

#117 • • WiljamiDzay Nyypiö

phanatic, 15.9.2006 14:44:
---
---

---

Kärjistystä kenties?

Ei mene mun mielestä Minority Report meiningiks vielä, jos kokoontumassa olevaa mellakkaa (huomaa sanankäyttö, selitys myöemmin ;) ) aletaan estää laajenemasta ennen sen varsinaista puhkeamista...

Ja joo... Tosta lauantaista ei vaan voi puhua oikein rauhanomaisena mielenilmauksena, jos osa possea menee sinne pesismailojen etc kanssa (vaikka sit pienikin osa). Ei se mellakkakaan ollut.. Siis ainakaan siinä mielessä mitä Pariisin lähiöissä on, huolimatta siitä että se idiotiaan taipuvainen porukka niitten pesismailojen etc kanssa sitä olis tahtonutkin...

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Tripla-T

#118 • • Tripla-T Räntämäen Lataamo
Mistä se poliisi siinä tilanteessa tietää ketä on syyllinen ja ketä ei ? Valitettavasti monessa länsimaisessa sivistysvaltiossa poliisi pidättää väärän henkilön joka tutkinnan jälkeen pääseekin kotiin. Ymmärrän myös sen, että varmasti ketutti jäädä sinne saartorenkaaseen, mutta mielestäni poliisilla ei paljon muita vaihtoehtoja ollut.

Mielestäni mielenosoitus menettää arvonsa kun ko. henkilöt pukeutuvat commandopipoon ja riehuvat mailat kädessä.

Kannattaisi tosiaan varmaan ensin odottaa mitä tämän tapauksen tutkimisessa paljastuu ennen kuin ruvetaan riehumaan uudestaan.

(Tuntuu että tämä asia menee taas siihen että "Kyttä on natsipaska" vertaukseen)

--
Crom ! - Conan Barbaari