Karski, 13.9.2006 21:31:
---klip---
No toi wikipedia suositteli neutraalimmaksi sanaksi väkivaltakoneiston sijaan voimankäyttöä
321 posts, 17 pages, 132,989 views
Karski, 13.9.2006 21:31:
---klip---
Mongolia, 14.9.2006 17:22:
---
Anselmi, 14.9.2006 16:30:
Kaveri kertoi että tekstiviestin välitystiedot oli tullut toissa yönä joten puhelin on ainakin avattu.
---
Ehkä tyhmä kysymys mutta mistä ne tiesi pin-koodin?
Anselmi, 14.9.2006 18:14:
Kysyivät kuulustelussa (puhelimesta oli akku loppu, joten ovat hommanneet laturin)
Dementation, 14.9.2006 18:17:
---
Anselmi, 14.9.2006 18:14:
Kysyivät kuulustelussa (puhelimesta oli akku loppu, joten ovat hommanneet laturin)
---
Mä oisin sanonut, että enpä muuten muista... En koskaan sulje puhelinta sen takia... Kotona jossain muuttolaatikoiden seassa vois olla joku muistilappu aiheesta, mutta ei se alle viikossa löydy jos koskaan...
Anselmi, 14.9.2006 18:22:---
Mulla ei ollut mitään syytä olla kertomatta sitä, koska mulla ei oo mitään salattavaa, enkä ole syyllistynyt mihinkään. Ja koska poliisi ei kysynyt että saako käyttää/avata/whatever puhelintani, niin
kai niillä siihen myös lain mukaan oikeus on ja olisivat avannut sen jollain keinoin.
Anselmi, 14.9.2006 18:22:
koska poliisi ei kysynyt että saako käyttää/avata/whatever puhelintani, niin
kai niillä siihen myös lain mukaan oikeus on ja olisivat avannut sen jollain keinoin.
Anselmi, 14.9.2006 16:30:
Kaveri kertoi että tekstiviestin välitystiedot oli tullut toissa yönä joten puhelin on ainakin avattu.
Rupee vähitellen huumorintaju loppumaan.
Epailija, 14.9.2006 21:48:
Eikö toisen tekstiviestien lukeminen muuten ole vähän sama kuin toisen postin lukeminen ja eikös tähänkin vaadita vähän kovemman luokan epäilyt kuin "oli mahdollisesti aikeissa tehdä ilkivaltaa tai käyttää rumaa kieltä"?
Anselmi, 15.9.2006 12:47:
Eli semmoista. Luovuttaessani puhelinta kysyin poliisilta miten saan sen takaisin.
vastaus oli "me soitetaan sulle" .
Anselmi, 17.9.2006 01:21:
Toinen kuva siitä kuinka hauskaa on asioida poliisin kanssa: http://users.evtek.fi/~anssil/2006-09-09%20054249PM.jpg
Kävin tänään hakemassa puhelimeni pasilasta ja dialogi oli aika lailla tätä näin sen jälkeen kun sain luurini:
Anselmi: Jutustani haluaisin tiedustella että onko mitään uutta tietoa?
Poliisi: Kukas sä olit näistä, ei voi kaikkia muistaa?
Anselmi:Pyöräilijä.
Poliisi: Aa, sä olit ilmeisestikkin se sivullinen?
Anselmi: Joo
Poliisi: No koska sä et ilmeisestikkään ole käyttänyt väkivaltaa, joten tuskin sulle hirveesti tulee mitään.
Anselmi: Aa, koska mä olin sivullisena tilanteessa ja ilman järkisyitä pidätetty, niin mun mielestä mulle ei pitäis tulla muuta kuin anteeksipyyntö teidän laitokselta.
Poliisi: epämääräistä mussutusta.
Anselmi: epämääräistä mussutusta.
niomic, 17.9.2006 04:56:
Koen ymmärtäväni tilanteesi kohtuu hyvin, mutta itselleni ainakin herää suoraan huolia siitä ettet näe vuorokauden vangitsemisesta, puhelimen takavarikoinnista johtuvan haitan takia enempää vaivaa korvausten ja anteeksipyynnön eteen?
Mitä tulee tuohon Jonen yllättävään myöntävyyteen PIN-koodin paljastuksen suhteen, niin olen ainakin itse täysin erilinjoilla. Käsittääkseni virkavallalla ei tosiaankaan ole mitään oikeutta katsoa tietoja kännykästäni ilman jotain vahvaa epäilyä tai todistusta tekemisistäni, jota voitaisiin ennestään vahvistaa katsomalla _kriittisiä tietoja_ kännykästäni. As in mahdollisia tekstiviestejä muille mellakoitsijoille tjmsp. Itse odottelen vieläkin saisivatko kytät / oikeusjärjestelmämme hiljalleen selvyyttä tilanteeseen jossa joku kaakkois-eurooppalainen jannu potkas kaverin leuan halki - tais tapahtua tammi-helmikuun taitteessa. Hiljalleen.
Anselmi,
Anselmi: Aa, koska mä olin sivullisena tilanteessa ja ilman järkisyitä pidätetty, niin mun mielestä mulle ei pitäis tulla muuta kuin anteeksipyyntö teidän laitokselta.
henkka, 18.9.2006 16:05:
---
Anselmi,
---
Hetkinen... olitko sä siis pidätetty vai kiinniotettu? Käsittääkseni pidätys tapahtuu vasta laitoksella, poliisi ei voi kadulla edes pidättää, ainoastaan ottaa kiinni.
Anselmi,
Hyvä kysymys, kun en oikein itsekkään tiedä. Varmaan kiinniotettu. Mellakasta syyttävät ja vajaat 24 tuntia olin kiinniotettuna.