T0mbstone, 10.9.2006 12:08:
---
CM, 10.9.2006 11:49:
---
T0mbstone, 10.9.2006 11:32:
Ei oo Suomi niin korruptoitunu valtio, etteikö todistajat pystyis todistaa poliisia vastaan.
---
Ei ole korruptoitunut, mutta poliisin toimintaa valvoo vaan poliisin oma sisäinen tutkinta, ei mikään ulkopuolinen taho. Joten ei se lain tulkinta ole ihan tasapuolista ,)
Kuuluuko siis Sisäasiainministeriö poliisin alaisuuteen? Jännää.
Ja joo totta silleen että poliisi tutkii poliisien rikokset, mutta juurihan tuossa taannoin jäi yksikin poliisipäällystön henkilö kiinni ylinopeudesta ja kävi ilmi, ettei oltu sakotettu paikan päällä. Sakko tuli ja tupenrapinat esimiehensä pälkähästä päästäneelle konstaapelille, ja kaikki oli mediassa.
Itse asiasta..
Eipä tohon voi muuta todeta kun että poliisi hoiti homman juuri niinkuin tollanen homma pitääkin hoitaa, eli rajataan vaikutusalue, tukahdutetaan väkivallanteot, pyritään löytämään neuvotteluväylä "mielenosoituksen" johtajan kanssa ja tarvittaessa otetaan kiinni ja sivuun ns. riskiyksilöt, ennen kuin mitään suurempaa väkivaltaa ehtii tapahtua.
Mielenosotusta tossa ei tukahdutettu, se pidettiin ihan muualla. Sen sijaan noi anarkistipoitsut ja tytsyt saivat juuri sen mitä varmaan halusivatkin, eli voimannäytön virkavallalta, josta voidaan marista tästä hamaan tulevaisuuteen. Lisäksi saatiin varmaan runsaasti hyviä valokuvia, kun nuoret asettuvat makaamaan pitkin pituuttaan mellakkapoliisin jalkojen juureen. Siinä voi sitten ajan kuluessa unohtaa, että kaveri kävi siihen itse ja nousi hetken kuluttua ylös.
Kiinan asioiden kanssa tällähän ei ollut vittuakaan tekemistä, tekosyy rähinöidä ja mellakoida kaduilla jotta omalle elämälle saadaan vähän ylevää sisältöä.
Eipä koko juttua voi kun hymistellä, ei tohon oikein ole muuta sanottavaa. Onneksi ketään ei sattunut. Ja jos leffaan pääsemättömyys harmittaa, niin siitä on tuskin aiheellista syyttää poliisia vaan niitä, joiden takia poliisi oli paikalla.
Itse "mellakkaa" en nähnyt, joten mun käsitykseni siitä tehtiinkö ylilyöntejä vai ei perustuu ihan noihin videoihin ja kuviin.