Bileissä sukupolvesta toiseen

97 posts, 5 pages, 29,839 views

Unik

Posts: 4,117

#21 • • Unik
Music is the answer and it will set you free.
1989 musiikin takia eka kerran bileisiin menin ja samoin teen yhä.
Raver71

Posts: 3,605

#22 • • Raver71 Elämäntapa reivaaja, dj raver
Tässä kohtaa aikaisin bilemuistikuva on kesää/syksyä 1994. Ekan bileen soittajat muistaakseni, Eliot Ness, Käpä, Sile, Olisiko Jokke ollut vielä. Mutta innostus itse musaan alkoi jo syksyllä 1991. Eikä loppua näy. Niin kuin paidan selässä lukee... Rave forever. Siitä pidetään kiinni...
Avatar
#23 • • Rujo Mutantti Guest
Hmm, taisin olla 12v kun kävin ekaa kertaa jossain HHC/gabber pläjäyksissä. 1998-99 aloin käymään bileissä ja sillä tiellä ollaan. Nykyään harvemmin rahallisista syistä mutta musiikkia kuulee kotonakin. Discoissa tuli kersana pyörittyä, sieltä se hakkaavan basson "ooooh" elämys on aikoinaan alkanut, muistan tuon hetken.
Avatar
#24 • • Edited x Guest

Zapa, 7.9.2006 19:05:
On niitä jotka käy bileissä trendikkyyden, kaveripiirin, kokeilunhalun jne takia ja sitten on niitä jotka diggaa musiikista. Yleensä nuo ekana mainitut tippuu pois parissa vuodessa ja jäljelle jää ne ketkä tuntee oikeasti jotain musiikkia kohtaan.

"Not everyone understands House music; it's a spiritual thing; a body thing; a soul thing"

Kyllähän tässä huomaa että innokkuus on laimentunut aika lailla 14 vuoden aikana varsinkin Suomen skeneen, sen takia pitää käydä ulkomailla bilettämässä :)



juurikin nain :) en tieda mista johtuu mutta esim hollannissahan ei bileissa alle kaksikymppisia nay ollenkaan ja keski-ika huitelee jossain 25-35 ikavuoden tienoilla mika on tietysti esim meikalaisen ikaiselle yli 10 v bileilleelle ihmiselle paljon kiinnostavampaa seuraa kuin suomen kohtis nuori yleiso.
polly

Posts: 1,259

#25 • • polly Herra

Mark Hamilton, 7.9.2006 19:03:
---



Syy miksi lopetin mm. DJ keikkojen saannin yrittämisen oli se että rahansaanti mahikset kannattavalla tasolla on liian pienet ja keikkojen saaminen vaati tiettyä osaamista. Muutamia keikkoja sain mutta into loppui niiden jälkeen nopeasti. Minua lähinnä kiinnosta vain raha eikä vain maine ja kunnia.




:D varmaan vitsailet, vai luulitko oikeesti että soittamalla levyjä voi rikastua suomessa :D
remotion

Posts: 5,283

#26 • • remotion nostatus guru

U n i k, 7.9.2006 20:26:
Music is the answer and it will set you free.
1989 musiikin takia eka kerran bileisiin menin ja samoin teen yhä.



no hemmetti, näin monta postia sitä panttasit :D
tuossahan se on se perimmäinen vastaus. voisin melkee lainata siguun tuon
*hymy*
Tiku

Posts: 58

#28 • • Tiku The Robot

petraxx, 7.9.2006 22:18:
---
Zapa, 7.9.2006 19:05:
On niitä jotka käy bileissä trendikkyyden, kaveripiirin, kokeilunhalun jne takia ja sitten on niitä jotka diggaa musiikista. Yleensä nuo ekana mainitut tippuu pois parissa vuodessa ja jäljelle jää ne ketkä tuntee oikeasti jotain musiikkia kohtaan.

"Not everyone understands House music; it's a spiritual thing; a body thing; a soul thing"

Kyllähän tässä huomaa että innokkuus on laimentunut aika lailla 14 vuoden aikana varsinkin Suomen skeneen, sen takia pitää käydä ulkomailla bilettämässä :)

---


juurikin nain :) en tieda mista johtuu mutta esim hollannissahan ei bileissa alle kaksikymppisia nay ollenkaan ja keski-ika huitelee jossain 25-35 ikavuoden tienoilla mika on tietysti esim meikalaisen ikaiselle yli 10 v bileilleelle ihmiselle paljon kiinnostavampaa seuraa kuin suomen kohtis nuori yleiso.



Joo, olen huomannut saman. Hollannissa ja Saksassa bileet ovat kaikenikäisten juttu. Kyllähän 18-vuotiailla riittää enemmän energiaa ja aikaa käydä bileissä, kuin kolme-nelikymppisillä, mutta Suomessa "vanhat" eivät halua/kehtaa mennä sinne "teinibileisiin". Pätee erityisesti naisiin. Mutta ehkä tää teknokulttuuri on täällä vielä vähän nuorempaa. Tai sit suomalaiset on vaan niin rajoittuneita*ding*

--
I walked my dog today.It was fun.
--Oscar Wilde

Fyrisch

Posts: 4,525

#29 • • Fyrisch

polly, 7.9.2006 22:32:
joo ja sit tohon otsikkoon :D

meillä mennään jo toisessa sukupolvessa :D

katsotaan kauanko kakaroilla riittää kiinnostusta ;)



PWND! :D
Avernian

Posts: 7,451

#30 • • Avernian Kerettiläinen
Bileissä sukupuolesta toiseen... *ding* *lukihärö*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

evvk

Posts: 1,918

#31 • • evvk

k1mm0, 7.9.2006 19:59:
---
Mark Hamilton, 7.9.2006 19:03:

Syy miksi lopetin mm. DJ keikkojen saannin yrittämisen oli se että rahansaanti mahikset kannattavalla tasolla on liian pienet ja keikkojen saaminen vaati tiettyä osaamista.

---


olit siis kallis ja huono dj? *ding*



Alkuun olisin tehnyt ilmatteeski ja soittaminen oli hyvin hallussa. En vain osaanut markkinoida itteeni tarpeeks ja siinä mielessä olin huno DJ...
evvk

Posts: 1,918

#32 • • evvk

polly, 7.9.2006 22:30:
---
Mark Hamilton, 7.9.2006 19:03:
---



Syy miksi lopetin mm. DJ keikkojen saannin yrittämisen oli se että rahansaanti mahikset kannattavalla tasolla on liian pienet ja keikkojen saaminen vaati tiettyä osaamista. Muutamia keikkoja sain mutta into loppui niiden jälkeen nopeasti. Minua lähinnä kiinnosta vain raha eikä vain maine ja kunnia.

---



:D varmaan vitsailet, vai luulitko oikeesti että soittamalla levyjä voi rikastua suomessa :D



En luulut... siitä aisasta oli luuloni pois ottanut kokeneemmat kaveri.
evvk

Posts: 1,918

#33 • • Edited evvk

Mark Hamilton, 8.9.2006 09:02:
---
polly, 7.9.2006 22:30:
---
Mark Hamilton, 7.9.2006 19:03:
---



Syy miksi lopetin mm. DJ keikkojen saannin yrittämisen oli se että rahansaanti mahikset kannattavalla tasolla on liian pienet ja keikkojen saaminen vaati tiettyä osaamista. Muutamia keikkoja sain mutta into loppui niiden jälkeen nopeasti. Minua lähinnä kiinnosta vain raha eikä vain maine ja kunnia.

---



:D varmaan vitsailet, vai luulitko oikeesti että soittamalla levyjä voi rikastua suomessa :D

---





En luulut... siitä aisasta oli luuloni pois ottanut kokeneemmat kaveri. Mönnän kuitenkin nuorempapani luuleeni että DJ hommilla riakstuisi...
hrdkvr

Posts: 3,929

#34 • • hrdkvr KURGO
ekat bileet oli 97.. olin 16vee

siitä jäi sellainen 3 vuoden putki opiskeluaikoina..
joka viikko piti ettii joku häppeninki..

sit tuli toiset prioriteetit tai ns NORMAALI ELÄMÄN RYTMI & VASTUU
naimisiin ja kokopäivätöihin...
eli ei enään periaatteessa ollut mahiksia millekkään keskiviikkobileille.. viikonloppuina oli muutakin tekemistä kun mennä bileisiin.. silloin alkoi jo välit olee jotain kk luokkaa..

sit menin ostaa levarit.. samaa musaa ja tietenkin jopa parempaa sai nyt kuulla kotona.. tuli kutsuttua paljon porukkaa meille bilettää viikonloppuisin.. välit kasvoi 3kk

työt muuttuivat normaaleihin eli 8-16 loukku, menot myös kasvoi tulojen kasvun myötä jopa suuremmassa suhteessa eli nyt ei olisi ollutkaan varaa mennä mihinkän.. samaan aikaan lempimusiikki tyyleissäni tapahtui muutoksia tai EI tapahtunut muutoksia.. seurauksena mielenkiinnon puute edes mennä bileisiin..

tulot nousi ja elämä järjestyi.. nimi paperiin ja oma kämppä..
jostain se into taas sit löyty.. ja nyt käydää ehkä 4-6 kertaa vuodessa bileissä + kaikki kotibileet päälle..

nyt tosin on tullut suurimmaksiosaksi käytyä vähän erilaisissa bileissä..mut silti

--
-keep it hard-

crissy

Posts: 1,958

#35 • • crissy
Toi kyllästyminen on suurin syy et miks kaverit o lopettanu bileis käymisen.. toki on poikkeuksiakin;)

Mun syy siihen miksi en enää käy niin usein ku aikasemmin on tuo perhe.. Lapsen saaminen himmas aikalailla.. Arvostan nykyään ennemmän hyvin nukuttuja öitä *joo*

Bileissä käyn nykyisin n.2-4x vuodessa.. Lahden ulkopuolella hyvin harvoin.. viimeks oon ollu maaliskuussa hesassa.. Innostus musiikkiin ei oo laantunu yhtään ja jokaiset bileet mis o käyny on ollu mahtavia.. ehkäpä siksikin kun käy nii harvoin nii se nautinto on aina kuin ekaa kertaa olis*plur*

nyt odotan innolla noita joulukuun finrg:n bileitä! oon kuin lapsi jouluaattona*pepsodent*
Individual

Posts: 10,942

#36 • • Edited Individual HYPNO!
Syitä miksi mennä bileisiin: musiikki ja tanssiminen ja siitä saatavat fiilarit, nollaus, eli sen lonkeron kumoaminen jos toisenkin, kaverit, siis yhteisöllisyys. Vuodesta 2000 on tullut heiluttua, eikä loppua näy. Niin paljon bileitä ja klubeja katsastamatta, niin paljon eri tyylejä kuulematta, niin paljon ihmisiä tapaamatta. *joo*
Cloud

Posts: 2,162

#37 • • Edited Cloud Game Freak
onhan näissä tullut käytyä hetki jos toinenkin. Nuorempana se oli prioriteetti käydä tosiaan itselläkin vähintään 3iltana viikossa örveltämäs tai clubbaamas tai useamminkin. Kai sitä ihmiset aikuistuu ja mukavuuden haluistuu.
Ei mua vältis kiinnosta mennä random hippaloihin joissa fiilarit on mitä on jos voi istuu himas kuunnella samaa/parempaa omaan makuun sopivaa musakkia.. syödä ja juoda hyvin (halvemmalla) Ja pelata esim jotain hyviä Lautapelejä tai kattoo leffaa/animee.
Se varmasti onkin iso syy kun nykyään sitä konemusaa on niin paljon itsellään ja kuuntelee muutenkin sitä 24/7. Ennen sitä oikein "minä" ainakin menin kuuntelee pileisiin kun ei sitä itsellään silleen ollut.

Osittain tuo johtuu myös tietty et pentuna oli aikaa, nykyään kun ei ihan viikonloppu duunin takiakaan kerkeäis kun mitä 1-2kertaa kuussa "järkevästi" lähteä oikein bileisiin.
Ja toisaalta silloin niistä haluaa paljon irti joten yleensä valkkaa nuo suuremmat happeningit joihin sitten osallistuu. esmes kyllähän pasifiquelle löytyy aikaa aina :)

näinhän se on, että ulkomailla olessa sitä haluaa mennä ja käydä paljo enemmän kun suomenmaalla tiedä sit miksi.


Silleen voisi sanoa, sukupolvesta toiseen, että broidi mut alunperin bileis sai käymään ja kun se ei jaksanut viitsinyt enää käydä ni itse jatkoin käymistä.. että vähän niikuin veljeltä veljelle siirtyi nämä jutut.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

xybo

Posts: 1,100

#39 • • xybo meeple!

U n i k, 7.9.2006 20:26:
Music is the answer and it will set you free.
1989 musiikin takia eka kerran bileisiin menin ja samoin teen yhä.



Tässähän se syy. Bileissä on käyty musiikin takia. Suurinosa biiseistä mitä nykyään soitetaan bileissä ei vaan napostele. Tulee käytyä harvemmin bileissä, ellei ole luvassa semmoista soundia mistä itse pitää. Menee mielummin paikalliseen olutravintolaan muutamalle kaverien kanssa jauhamaan paskaa, kun klubeihin jossa edes baaritiskit ei vedä kunnolla.

Erikoistapauksia toki on. Joihinkin tapahtumiin tulee vaan paljon kavereita ja sinne mennäänkin suurella possella pousamaan.

-- xybo
pirpeli

Posts: 5,533

#40 • • pirpeli
Kun olin oottakaas....26, jaksoin alottelijana käydä noissa polkkabileissä riehumassa :D:D Kavereita, kauhee kooma ja tanssimista 6 tuntia putkeen. Nyttemmin oon tullu järkiini. Hyvä, monipuolinen musiikki("vältä huonoa musiikkia"), ystävät, chillailu ja toki se tanssiminenkin on ne jutut, jotka vetää mut bileisiin. 32 on hyvä ikä, ja bileissä aion käydä niin pitkään kuin jalka vähääkään nousee(aina kävellessä en muista kyl nostaa jalkoja ja sit meinaan kompastua..). Sitte ku se ei enää nouse, istun/seison pousaamassa ja heiluttamassa päätäni tahtiin.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-