niomic, 7.9.2006 04:55:
Oletko itse käynyt katsomassa maailmanlaajuisesti säädöksiä koskien alaikäisyyttä näissä asioissa? Saattanet ehkä järkyttyä siitä kuinka monella eurooppalaisellakin itsenäisellä valtiolla on voimassa ikäraja 14v. Tätä todellisuutta en ole pahemmin nähnyt vastustettavan missään ja näköjään sen tiedostavat vain yhden tasavertaisuustutkimuksen tehneet tutkijat.
En todellakaan ole. Mitä yrität tällä oikein todistaa? Että olen oppimaton ihminen tjsp? Jos oppineisuus edellyttää kaikkien valtioiden lastensuojeluun liittyvän lakipykälien tuntemista niin myönnän olevani. Järkytyin kyllä, muttei se siltä vähennä tämän Hollannin tapauksen järkyttävyyttä. Asia sattuu myös olemaan niin että yksi ihminen ei voi hallita kuin rajallisen tietomäärän, eikä kaikkia maailman epäkohtia voi korjata. On valittava missä vaikuttaa ja miten. Loin kyseisen addressin aiheen läheiseksi ja sellaista ei tapahdu usein.
Ehkä harhauttavinta on se, että jostain uskon siimeksestä olet kaivanut sen uskon, että allekirjoittamalla kyseisen läppäadressin, olet jotenkin oikeasti ottamassa kantaa asioihin? Lienee yleisesti hyväksyttyä että lasten hyväksikäyttö on huono asia ja että pedofilia alkuperäisessä merkityksessään on nykypäivänä vähintään ajatuksia herättävää. Jos hyväksyt tämän yleistyksen, lienee aiheellista kysyä mitä ihmettä luulet saavuttavasi kyseisen adressiin allekirjoituksella? Adressin aihe on a) huonosti muotoiltu ja b) tosiasioita sivuava ja loppupeleissä täysin arvoton kyseisessä tilanteessa.
Uskon siimes, wtf? Mihin tolla viittaat, selitätkö? Samoin toi kannanotto, mitä ihmettä addressin allekirjoitus on jollei sitä? Eri asia on, saako sillä oikeita konkreettisia muutoksia aikaan, toivon että saa. Tässä tapauksessa muutos olisi puolueen kieltäminen.
Nimen laittaminen listaan ei ole radikaali keino, sillä se ei saavuta mitään. Viitannet ennemminkin siihen, että asetat lasten oikeudet monien länsimaisten kansojen perustusoikeudellisten oikeuksien eteen. Tämä onkin radikaalia ja varsinkin naisilta sekä biologisesti että tätä kautta psykologisesti hyvin ymmärrettävää. Jos Alankomaissa tosiaan toteutuu täydellinen puhdistus mistään ikärajoihin tai vastaaviin viittaavista asioista niin silloinhan se on ihmisten tahto. Kannattaa ottaa huomioon, että joissain vaiheissa hyvinkin nykyhistoriaa tämä on tosiaan ollut ihmisten tahto tai vähintään ihmisten, kansan, hyväksymä todellisuus.
Hyväksyn sen, että usko ja tunteet pienemmissä määrin ovat ihmisyyden voima ja rakennuspohja. Itse uskon myös siihen ettei meidän pitäisi antaa edellämainittujen asioiden suoraan ohittaa tiedostavaa ja prosessointikykyistä itseämme aina kun eteen tulee jokin mielikuvallisesti epämiellyttävä tai jopa oksettava asia.
No kyllä jo tätä topicia katsomalla mun mielipide (lapsen oikeudet ennen sananvapautta tässä tapauksessa) näyttää aika radikaalilta ja nimi listassa sen toteuttamiseksi tuntuu varsin radikaalilta myös. Addressin vaikuttavuudesta taas on turha etukäteen arvuutella ja toi kommentointi naisista ja biologiasta jne. on musta täysin asiatonta. Mua ei myöskään kiinnosta tässä tapauksessa mahdollisten pedofiliaa puolustavien tahto, aivan kuten heitäkään ei kiinnosta minun tahtoni. Kyseessä on kaksi vastakkaista mielipidettä ja kummatkin osapuolet kokevat tärkeäksi omansa puolustamisen. Vähän niinkuin tässä topicissa aika pitkälti on käynyt ;) Väärinymmärrys kukkii myös, joten toivottavasti "monien länsimaisten kansojen perustusoikeudellisten oikeuksien eteen" tarkoittaa nimenomaan "länsimaisten kansojen monia perustusoikeudellisia oikeuksia" eikä "monia länsimaisia kansoja ja niiden perustusoikeudellisia oikeuksia". Viimeksi mainittuhan ei siis käy yksiin oman mielipiteeni kanssa.
Mikä on mielestäsi lapsi? Osaatko antaa termille ajassa mitattavaa aikaväliä, mieluusti vuosissa?
Lapsella tarkoitin tässä alle 18 vuotiaita, joilla ei ole siis äänioikeutta.
Ja kaikella kunnioituksella: ei jatketa enää tässä threadissä keskustelua pedofilian (käsität sen miten vain) hyväksyttävyydestä vaan siitä mistä on oikeasti kyse = laillinen parin henkilön puolue, jonka shokahtava puolueagenda antaa ajatteleville ihmisille jotain keskusteltavaa ja päättömille kanoille taas jotain kauhisteltavaa ilman liiempaa ajatusta siitä mistä oikeasti on kyse.
Tarkistin mitä pedofilia virallisen määritelmän mukaan tarkoittaa ja huomasinpa että mulla on termin suhteen mennyt puurot ja vellit sekaisin. Itse siis tarkoitan pedofilialla lapsiin kohdistuvaa seksuaalista häirintää. Kuka muuten päätti, miten tämän keskustelun sisältöalue rajataan? Ketjun aloittaja ei tehnyt muuta kuin postasi linkin ja addressiin ja saatetekstin.