UNDERWORLD (UK) live 21.10.2006 @ Helsinki

367 posts, 19 pages, 81,980 views

Damo

Posts: 72

#181 • • Damo Salo U.G.

jake, 19.10.2006 20:57:
---
Damo, 19.10.2006 18:33:
En zekannu aikasempaa keskusteluu et oliks jollain sama ongelma.
Tosiaan oon jo kauan sit ostanu lipun ja nyt tulee tämmöne käänne sitte. Ja mulla kun ei tota 18 vuotta oo viel ihan lasissa. Meni taas nii fiilikset et huhhuh..
Palautanko lipun ja jään nyhvää himaa ku kemut viedää jalkoje alta. Jipii.

---


mä voin lainaa sulle mun ajokorttia *pepsodent*



No sehä käy mulle. Kyl mä jossain hämärässä voisin vähä sulta ehkä näyttääkki. *vink*
Kävi vaa mieles et meniskö vaa ovelle zekkaa tilanne ja kattoo jos pääsee sisää. Toisaalta ketutus on sitäkin suurempi jos käännytetää pois päin ja rahat on menny hukkaa ku ei oo myyny lippua etukätee.

--
You are gonna kiss the sun, and taste the motherfucking rainbow!

Tarsu

Posts: 2,449

#182 • • Tarsu
VITTUUUUUU STNAAAAAAA!

yks siisteimmist jutuist IKINA!
pojat soitti 190min taalla riikassa!

USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!
USKOMATON MEININKI!

sakuki haukotteli varikkaasti taksista eilen !!!
housut tulee huomenna pesulasta *iloinen*

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

samlainio

Posts: 1,264

#183 • • samlainio
Riika on rajahtany!!! JUMALAUT MIKA KEIKKA!!!!!!! Ei niinku parempaa oo sitte koettu ihan hetkeen!! Ode soitti ihan loistomusaa alkuillasta ja Darrenki oli iha jees. Sitte tuli se kauan odotettu Underworld! Eika todella pettany! Kaikki ne biisit mita itte odotin tuli. Uudet biisit oli vahan vieraita ja valil vahan puuduttavia, mut ei haitannu. Born Slippy pisti kyl melkein kyyneleen silmaa.... ei oikest paljon puuttunu. Sitte encore... Sellaset fiilikset oli, ett moro... en muist millon ollu sellaset saatanan tunteet sillon ku MOANER rupes soimaan!!! Jumalaudeee!!

Toivottavast Hesa pystyy edes lahelle tata.... sen nakee sitte lauantaina... aika paljon kyl epailen

arvosana: 10- (miinus parista sekunnin murtoosan puudutuksest) =D
Minimal

Posts: 32

#184 • • Minimal
ensinnäkin täytyy todeta, että on erittäin harmillista ettei kyseessä oleva artisti joka lukeutuu kaikkien aikojen legendaarisimpiin konemusa artisteihin maailmalla ei myy suomessa enempää kuin 700 lippua. syyt on nähtävissä mutta valitettavasti jollain tapaa se kertoo myöskin siitä ettei konemusa ole enää niin kiinnostavaa kuin se joskus on ollut.

ymmärtääkseni stokikseen ei oteta enempää jengiä kuin tuo reilut 700 mikä takaa sen, että kaikki lipun ostaneet näkevät keikan.

eikä paikan vaihdos tässä tapauksessa stokikseen ole huono vaihtoehto, päinvastoin. tollaisen koko luokan tuotanto johon varmasti panostetaan sekä visuaalisesti, että soundillisesti ei voi jättää ketään kylmäksi.

asiasta voidaan olla montaa mieltä ja on tietysti kivaa spekuloida eri yksityiskohdilla mutta mitäs jos alkais fiilisteleen aivan varmuudella yhtä kaikkien aikojen kovinta klubitapahtumaa koska sehän tästä on tulossa. eastway on alansa ammattilainen ja vaikkakin stokiksen akustiikka on hieman mitä on niin uskallan väittää, että soundi ja muutkin asiat on varmasti niin kuin pitää.

jä näin lopuksi täytyy sanoe etten ole koskaan kuullut mistään - tai keneltäkään ettäkö underworld ois heittänyt paskan keikan.
kriba

Posts: 173

#185 • • kriba Enimmäkseen Harmiton

Andrei, 19.10.2006 19:42:
---
kriba
Tosi optimistista jengii tääl. Meitsi on ainaki ihan fiiliksissä, osittain sen takii ettei alan bileis oo tullu oltuu pitkii aikoihi, mut tietty myös line-upin. Se mun mielestä on koomista et aina voidaa narista ja valittaa jostai. Koskaa ei olla tyytyväisii vaikkei koko bileitä ole vielä edes ollu. Meitsi ainaki menee paikalle ja pitää helvetin hauskaa koko raha edestä ja ehkä vähän vielä enemmänki. Sit jos on paskat bileet ja dekot ym sit tuun avautuu ja aukoo päätä tänne. Vähä skarppausta toho touhuu .

---


Pystytkö ymmärtämään sellaista asiaa, että oli vähän toisenlaiset odotukset. Kaikki voi mennä hyvin, ainakin minun kohdallani, koska esimerkiksi pääsen 29-vuotiaana sisään jne., mutta alle 18-vuotiata faneja käy vähän sääliksi.
Etkä voi väittää että tämä homma olisi hyvin hoidettu...



Olen yhä sitä mieltä että klubi on parempi paikka pitää bileitä kuin jäähalli. Toki riippuu yleisön määrästä. Itse odotan bileitä kuten varmasti me kaikki, mutta itse paikan suhteen minulla ei ole ollu odotuksia, joten en pysty ymmärtämään. Ja olen ollut siinä ymmärryksessä että paikasta riippumatta bileet olisi k-18. Tietty ilmoitus paikan vaihdosta tuli aika hätäseen, mutta sentään tiedottivat, kun on ollu niitäkin tapauksia joista ei ole kerrottu kuin webbisivuilla pari iltaa aikaisemmin.
kriba

Posts: 173

#186 • • kriba Enimmäkseen Harmiton

Minimal, 20.10.2006 09:21:
ensinnäkin täytyy todeta, että on erittäin harmillista ettei kyseessä oleva artisti joka lukeutuu kaikkien aikojen legendaarisimpiin konemusa artisteihin maailmalla ei myy suomessa enempää kuin 700 lippua. syyt on nähtävissä mutta valitettavasti jollain tapaa se kertoo myöskin siitä ettei konemusa ole enää niin kiinnostavaa kuin se joskus on ollut.

ymmärtääkseni stokikseen ei oteta enempää jengiä kuin tuo reilut 700 mikä takaa sen, että kaikki lipun ostaneet näkevät keikan.

eikä paikan vaihdos tässä tapauksessa stokikseen ole huono vaihtoehto, päinvastoin. tollaisen koko luokan tuotanto johon varmasti panostetaan sekä visuaalisesti, että soundillisesti ei voi jättää ketään kylmäksi.

asiasta voidaan olla montaa mieltä ja on tietysti kivaa spekuloida eri yksityiskohdilla mutta mitäs jos alkais fiilisteleen aivan varmuudella yhtä kaikkien aikojen kovinta klubitapahtumaa koska sehän tästä on tulossa. eastway on alansa ammattilainen ja vaikkakin stokiksen akustiikka on hieman mitä on niin uskallan väittää, että soundi ja muutkin asiat on varmasti niin kuin pitää.

jä näin lopuksi täytyy sanoe etten ole koskaan kuullut mistään - tai keneltäkään ettäkö underworld ois heittänyt paskan keikan.



Siinä tuli tästä asiasta kaikki mitä mun on pitäny sanoo, mutten oo saanu sanottuu. Kiitos.
Roope Ankka

Posts: 343

#187 • • Roope Ankka
Hei,

itse oletin, että kyseinen tapahtuma olisi myynyt maksimissaan 1500 lippua ja paikan valinta jäähalliin oli mielestäni kuolleena syntynyt idea taloudellisen itsemurhan vuoksi.
Vaikka monelle Underworld voi edustaa paljon, ei se esim. minulle kertonut kuin Born Slippyn ja omasta mielestäni tukun biisejä, joiden nimet eivät ole jääneet mieleen... enkä usko olevani suuressa yleisössä ainoa.

Tämän vuoksi en ostanut lippua ja jäin odottamaan, koska joku kuitenkin myy lippunsa pois viime hetkellä, jolloin sen saa halvemmalla. Jos jäähalliin olisi halunnut, lippuja olisi joka tapauksessa saanut ovelta...

Nythän tilanne on vähän eri, koska paikan koko muuttui enemmän kysyntää vastaavaksi.

Minusta kannattaisi vähän katsoa ko. esiintyjän myyntilukuja Suomessa ennen kuin varaa järjettömän kokoista biletysareenaa. Valitettavasti usein taitaa vaihtoehtona olla vain se älyttömän kokoinen tai liian pieni tila.
Tosin hinnoista sen enempää tietämättä, olettaisin Kaapelitehtaan olevan maksimikoko millekään konemusiikkitapahtumalle (pois lukien esim. Kraftwerk ja Jarre, joilla on vähän mittavampi ura ja kannattajia pidemmällä aikavälillä), kuluttajia ei yksinkertaisesti riitä...

Jään odottelemaan tungoskommentteja Stockholm Discothequesta...

Toivottavasti järjestäjälle heilahda liian pahasti tästä takkiin, jotta tapahtumia järjestetään myös tulevaisuudessa.
Sallakat

Posts: 2,220

#188 • • Sallakat jungle, baby !

Roope Ankka, 20.10.2006 10:41:

Minusta kannattaisi vähän katsoa ko. esiintyjän myyntilukuja Suomessa ennen kuin varaa järjettömän kokoista biletysareenaa. Valitettavasti usein taitaa vaihtoehtona olla vain se älyttömän kokoinen tai liian pieni tila.



tai ehkä ei kuitenkaan voi jättää bilepaikan varaamista viime viikoille, koska niin isot kuin pienetkin paikat Helsingissä tuppaavat olevan monen muunkin järjestäjän listalla ja tapahtumiahan on päivittäin joka puolella. Näistä samoista paikoista ei toki kilpaile pelkät konemusiikkitahot.

OT:Mitä tuohon paikkojen kokoon tulee, Helsingistä puuttuu niin sanottuja keskikokoisia paikkoja jossa voidaan järjestää mitä tahansa. On pieniä paikkoja 0-1000 hengelle ja sitten on stadikka ja jäähalli yms yms. Mitään siihen väliin ei tunnu tällä hetkellä jäävän. Se on valitettavaa.
nuance

Posts: 1,963

#189 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Roope Ankka, 20.10.2006 10:41:
--napsnaps-



Kyllä mä uskon, että jäähallille olisi bileet syntynyt, jos markkinointi olisi pelannut. Jotenkin tuntuu, että Hytkyn 10v. ug-tsembalotkin nauttii parempaa näkyvyyttä ku tää.

Enivei, edelleen mun mielestä järkevin veto olisi ollut merikaapelihalli, uskottava ja kattava markkinointi ja laadukas tuotanto. Merikaapelihalli maksaa ihan taskurahaa jäähalliin verrattuna, vetää karkeasti parisen tuhatta asiakasta ja ennen kaikkea joka ikinen maksanut asiakas olisi takuuvarmasti päässyt näkö- JA kuuloetäisyydelle artististista, joka on sellainen skenaario jonka en usko stokiksessa toteutuvan. Siinähän sitten istuu aulabaarissa sylkemässä tuoppiin, King Of Snaken bassolinjan humistessa katon läpi.

Koneistolle kiitokset vuosikymmenen kulttuuriteosta, mutta harmittavaa että k.o. brändi on tässä viimeisen vuoden aikana tuhottu mitä typerimmillä kommelluksilla. RIP.

P.s. jos Stokiksessa on se sama PA kun tämän kesän Koneisto-kekkereissä, kusen jonku tuoppiin.
nuance

Posts: 1,963

#190 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Sallakat, 20.10.2006 10:59:
OT:Mitä tuohon paikkojen kokoon tulee, Helsingistä puuttuu niin sanottuja keskikokoisia paikkoja jossa voidaan järjestää mitä tahansa. On pieniä paikkoja 0-1000 hengelle ja sitten on stadikka ja jäähalli yms yms. Mitään siihen väliin ei tunnu tällä hetkellä jäävän. Se on valitettavaa.



No, se Merikaapelihalli, mut siinähän ne sit tulikin.
Sallakat

Posts: 2,220

#191 • • Sallakat jungle, baby !

nuance, 20.10.2006 11:03:
---
Roope Ankka, 20.10.2006 10:41:
--napsnaps-

---




Enivei, edelleen mun mielestä järkevin veto olisi ollut merikaapelihalli, uskottava ja kattava markkinointi ja laadukas tuotanto.



niin, jos george bushia ei olisi valittu uudestaan, sekin olisi ollut uskottava ja laadukas teko amerikkalaisilta.... varmasti tässä tuotannossa on ajateltu merikaapelihallia ensimmäisten joukossa, eikö? sielläkin tapahtuu jatkuvalla syötöllä kaikkea, se ei varmasti vain ole ollut vapaa.


P.s. jos Stokiksessa on se sama PA kun tämän kesän Koneisto-kekkereissä, kusen jonku tuoppiin.


*nauru* *nauru* se junkka kemujen PA oli kyllä paskin ikinä, eiköhän eastwaylta tule vähän parempi kuin Basson silloin hommaama.
kilobitti

Posts: 2,419

#192 • • kilobitti 1-2-3 techno

Sallakat, 20.10.2006 11:09:
*nauru* *nauru* se junkka kemujen PA oli kyllä paskin ikinä, eiköhän eastwaylta tule vähän parempi kuin Basson silloin hommaama.



Toisivat saman soundin kun jäähalliin*hih*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Anselmi

Posts: 2,578

#193 • • Anselmi And sell me
Muistakaa käyttää korvatulppia, siellä voi olla kovasti iso ääni.

--
sen pituinen se

ville

Posts: 3,780

#194 • • ville olen oikeasti ujo

nuance, 20.10.2006 11:03:
Kyllä mä uskon, että jäähallille olisi bileet syntynyt, jos markkinointi olisi pelannut. Jotenkin tuntuu, että Hytkyn 10v. ug-tsembalotkin nauttii parempaa näkyvyyttä ku tää.



Oon kyllä samaa mieltä siitä, että mainonta on ollut hieman heikonlaista mutta mä en usko, että hirveällä mainosbudjetilla olisi saatu jäähallia täyteen...

Underworld on kuitenkin lopulta suuren yleisön keskuudessa aika tuntematon nimi. Ja vaikka joku saattuisi tietämään, että kyseinen yhtye on tehnyt yhteen kulttileffaan musiiikkia, tämä tuskin saa henkilöä ostamaan 40e hintaista lippua.

Mä myös veikkaisin, että näkyvyys "skenessä" on ollut riittävän suuri siihen, että ihan jokainen "skeneläinen" tietää, että underworld on suomeen tulossa. Jos ja kun edes tästä porukasta ei saada kuin 700* henkeä ostamaan liput (=jengimäärä jonka löytyy vähänkin suuremmalta perusklubilta), niin voisi kai todeta, että kyseinen artisti on yksinkertaisesti aika vähän arvostettu tässä maassa.... :(


* tiedä sitten pitääkö tämä 700 henkeä paikkaansa. Jos ja kun pitää niin ryysis tuskin on täysin mahdoton ja odotettavissa kenties ehkä paras klubikeikka suomessa since prodigy live 93? Henk koht ainakin diggaa tällaisesta menosta paljon enemmän kuin jäähallimenosta jossa ehkä voi oikein hyvällä tuurilla erottaa esiintyjät toisistaan suurten etäisyyksien takia....
nuance

Posts: 1,963

#195 • • Edited nuance cov ops, combat, sunrise

ville, 20.10.2006 11:43:
Oon kyllä samaa mieltä siitä, että mainonta on ollut hieman heikonlaista mutta mä en usko, että hirveällä mainosbudjetilla olisi saatu jäähallia täyteen...

Underworld on kuitenkin lopulta suuren yleisön keskuudessa aika tuntematon nimi. Ja vaikka joku saattuisi tietämään, että kyseinen yhtye on tehnyt yhteen kulttileffaan musiiikkia, tämä tuskin saa henkilöä ostamaan 40e hintaista lippua.

Mä myös veikkaisin, että näkyvyys "skenessä" on ollut riittävän suuri siihen, että ihan jokainen "skeneläinen" tietää, että underworld on suomeen tulossa. Jos ja kun edes tästä porukasta ei saada kuin 700* henkeä ostamaan liput (=jengimäärä jonka löytyy vähänkin suuremmalta perusklubilta), niin voisi kai todeta, että kyseinen artisti on yksinkertaisesti aika vähän arvostettu tässä maassa.... :(


* tiedä sitten pitääkö tämä 700 henkeä paikkaansa. Jos ja kun pitää niin ryysis tuskin on täysin mahdoton ja odotettavissa kenties ehkä paras klubikeikka suomessa since prodigy live 93? Henk koht ainakin diggaa tällaisesta menosta paljon enemmän kuin jäähallimenosta jossa ehkä voi oikein hyvällä tuurilla erottaa esiintyjät toisistaan suurten etäisyyksien takia....



Nojoo nojoo. Oon tosin pohtinut, että paljonkohan olisi ollut sellaista jengiä, jotka on pyörinyt reiveissä 90-luvulla ja sit ns. kasvanut aikuiseksi ja jäänyt klubbareiden ym ulkopuolelle. Jos sellaista jengiä on yhtään olemassa, on niiden tavoittaminen aika mahdotonta tällä markkinointimeiningillä.

Sit yks juttu on toi hinta. Luulenpa, että vaikka reilun parinkympin liput ja bileet Kaapelilla olisi ollut yhtälö, jolla paikalle olisi se toistatuhatta päätä saatu.

No mut joo. Jossittelua. Kakka on jo housussa.

Huomista innolla odotellen,

nillittäjä-timppa

edit: typo
Tapi

Posts: 1,437

#196 • • Edited Tapi Dreamstate

nuance, 20.10.2006 11:03:
Jotenkin tuntuu, että Hytkyn 10v. ug-tsembalotkin nauttii parempaa näkyvyyttä ku tää.


Joo, todellakin. Oon täs pitkän aikaa jo hämmästellyt tapahtuman lähes täydellisesti laiminlyötyä markkinointia; olen saanut käsiini ainoastaan kaksi tapahtumasta kertovaa flyeriä, vaikka ravaan mielestäni bileissä kohtuullisen ahkeraan. Tapahtumasta ollaan mainostettu kahdessa lukemani lehdessä; tämän päivän Nyt-liitteessä ja uusimmassa Cityssä - Citystä löytyy myös ainoa tapahtumasta kertova, peräti kymmenen riviä pitkä, artikkeli.

Jotain on pielessä kun tuotetaan kokoluokkaa jäähalli oleva tapahtuma suurelle yleisölle tuntemattoman UG-bändin ympärille ja odotetaan tuhansia ihmisiä paikalle parin pienen mainoksen ja muutamien nettifoorumien voimalla.

Anyways lippu ostettu ja olo on kuin pikkulapsella jouluaattona. *piis*
Zapa

Posts: 1,393

#197 • • Zapa Mr Wrangler
Uskon että lippuja olisi mennyt vielä paljonkin kaupaksi ennen lauantaita. Tiedän monia ketkä eivät hankkineet vielä lippua, vaan odottelivat loppuviikkoon koska "sehän on jäähallissa, ei Underworldia ikinä myydä loppuun". Jos itse olisin kerennyt ostaa jo lipun ja keikka siirrettäisiin SD:hen niin 40 tuntuisi isolta summalta verrattuna jäähallin keikkaan.
kriba

Posts: 173

#198 • • kriba Enimmäkseen Harmiton

Maailman paras Tapi, 20.10.2006 12:11:
---
nuance, 20.10.2006 11:03:
Jotenkin tuntuu, että Hytkyn 10v. ug-tsembalotkin nauttii parempaa näkyvyyttä ku tää.

---

Joo, todellakin. Oon täs pitkän aikaa jo hämmästellyt tapahtuman lähes täydellisesti laiminlyötyä markkinointia; olen saanut käsiini ainoastaan kaksi tapahtumasta kertovaa flyeriä, vaikka ravaan mielestäni bileissä kohtuullisen ahkeraan. Tapahtumasta ollaan mainostettu kahdessa lukemani lehdessä; tämän päivän Nyt-liitteessä ja uusimmassa Cityssä - Citystä löytyy myös ainoa tapahtumasta kertova, peräti kymmenen riviä pitkä, artikkeli.

Jotain on pielessä kun tuotetaan kokoluokkaa jäähalli oleva tapahtuma suurelle yleisölle tuntemattoman UG-bändin ympärille ja odotetaan tuhansia ihmisiä paikalle parin pienen mainoksen ja muutamien nettifoorumien voimalla.

Anyways lippu ostettu ja olo on kuin pikkulapsella jouluaattona. *piis*



En ole bongannu ainuttakaa flaikkuu tai ilmoitusta (Klubitus.org lukuunottamatta) missään. Sattumalta selailin Lippupalvelun vai Menolipun tarjontaa ja bongasin tämä keikan ja heti lippu tilaukseen. Että joo mainonta aika heikkoo, mutta toisaalta kuka tai ketkä bileis haluaa käydä ovat varmaankin aktiivisia ja etsivät bileitä. Se on aika heikko peruste, mutta ehkä näin on ajateltu.
Seb

Posts: 377

#199 • • Seb

Maailman paras Tapi, 20.10.2006 12:11:
---
nuance, 20.10.2006 11:03:
Jotenkin tuntuu, että Hytkyn 10v. ug-tsembalotkin nauttii parempaa näkyvyyttä ku tää.

---

Joo, todellakin. Oon täs pitkän aikaa jo hämmästellyt tapahtuman lähes täydellisesti laiminlyötyä markkinointia;



Helsingin Sanomissa ollut ties kuinka monta mainosta tapahtumasta. Markkinoinnista ns. mainstream-yleisölle tai 90-luvun skeneilijän tavoittamisyrityksistä ei voi järjestäjää syyttää.
Lauri

Posts: 1,051

#200 • • Lauri Devoted

Seb, 20.10.2006 15:56:
---
Joo, todellakin. Oon täs pitkän aikaa jo hämmästellyt tapahtuman lähes täydellisesti laiminlyötyä markkinointia;
---


Helsingin Sanomissa ollut ties kuinka monta mainosta tapahtumasta. Markkinoinnista ns. mainstream-yleisölle tai 90-luvun skeneilijän tavoittamisyrityksistä ei voi järjestäjää syyttää.



Öö, tä? Ketä siitä voi syyttää jos ei järjestäjää? Markkinointi floppasi
erittäin pahoin. Tästä ei oikeasti voi syyttää ketään muuta kuin
tapahtuman järjestäjää.

Oletan tosin, että mielikuva Underworldista aivan käsittämättömän
kovana hittinä oli liian vahva ja panostus markkinoinnin osalta jäi
tekemättä. Hesarimainokset ovat hukkaan heitettyä fyrkkaa tuolla
saralla... Mutta uskon silti että veto @ stokis rokkaa tykisti.

Lisäksi,
- Kaapelitehtaalla tuotantokulut eivät olisi olleet kauheasti
pienemmät kuin jäähallissa, toki jonkin verran, mutta eivät
mitenkään "selkeästi".
- Lippujen myynnin osalta pystytään viikkoa ennen sanomaan
suhteellisen tarkasti kuinka paljon lippuja myydään loppujenlopuksi,
tästä varsinkin Eastwayllä ja Koneistolla on paljon tietoa.
- Parinkympin lipuilla @ Kaapelitehdas, tapahtuma olisi ollut
tod. näk. tappiollinen jo lähtökohtaisesti.