Windows Vista

613 posts, 31 pages, 255,233 views

sts

Posts: 7,969

#401 • • sts Sama pyynti aitta!

SpeedHawk, 7.3.2008 21:40:
Vista yhdistelee mikkisoftan edeltävien käyttisten parhaita puolia; epävakaa kuin 98, resurssisyöppö kuin 2000.

XPhenkin siirryin parin vuoden viiveellä, tuntuu että vistaan vielä pidemmällä jos en sitten loikkaa linuxin tai omppukoneiden käyttäjäksi ennen sitä.



Epävakaata nähnykkään. Ja aina NT-pohjaiset windowssit ovat olleet "resurssisyöppöjä". Hirvee itku tuli kun ihmiset siirtyivät 2000->xp nyt tulee hirvee itku ku siirtyvät xp->vista, seuraavaksi taas itketään ku siirrytään vista/xp->seven.
miino

Posts: 60

#402 • • miino
vista - hyi ruoto, microsoft - evil babylon*jeesus*
tomii

Posts: 3,594

#403 • • tomii kallion herttua

sts, 15.3.2008 10:15:
---
SpeedHawk, 7.3.2008 21:40:
Vista yhdistelee mikkisoftan edeltävien käyttisten parhaita puolia; epävakaa kuin 98, resurssisyöppö kuin 2000.

XPhenkin siirryin parin vuoden viiveellä, tuntuu että vistaan vielä pidemmällä jos en sitten loikkaa linuxin tai omppukoneiden käyttäjäksi ennen sitä.

---


Epävakaata nähnykkään. Ja aina NT-pohjaiset windowssit ovat olleet "resurssisyöppöjä". Hirvee itku tuli kun ihmiset siirtyivät 2000->xp nyt tulee hirvee itku ku siirtyvät xp->vista, seuraavaksi taas itketään ku siirrytään vista/xp->seven.



Jep, ei oo kyl ainakaan meitsillä ollut epävakaa, päinvastoin oon yllättynyt, että tää ei oo kyykännyt vielä ollenkaan. Mut kyllä pakko myöntää, että itteäkin ketuttaa tässä se, että XP:llä tää kone lentäis kyl korkeemmalla mitä tehoihin tulee. Mut muuten oon kyl aikalailla tyytyväinen ollut.

--
reivaan kunnes kuolen

Neko

Posts: 943

#404 • • Neko No äläpä kerro enempää
Sama narina joka kerta. Googlaamalla löytyy kuinka moni ei aikonut vaihtaa 2000:sta XP:hen kun se oli sellainen karkkiviritys, ja epävakaa jne. Hohhoijjakkaa.
akir0

Posts: 2,554

#405 • • akir0 idleRPG champion 2009
Mikäs Vistan versioista ois järkevin hankinta koti/pelikäyttöön? Ultimate tuntuu jotenkin järkettömältä. Ilmeisesti Home Premium olisi se fiksuin, mutta mites toi politiikka menee, jos joskus haluaisi vaihtaa 32bit -> 64bit?
Avatar
#407 • • Edited Dorka Guest

akir0, 19.3.2008 10:23:
mutta mites toi politiikka menee, jos joskus haluaisi vaihtaa 32bit -> 64bit?



...et pysty vaihtaa jos sulla on OEM versio (sarjanumero ei siis kelpaa). Retailista en tiedä, kun en oo kokeillu - joskin taas MSDN:n lisenssit toimii molemmissa et voisin kuvitella et retailissa vois vaihtaa.
SpeedHawk

Posts: 152

#408 • • SpeedHawk
STS: Mun pointti olikin siinä, että noi käyttikset on ulos tullessaan täysiä susia kun ei malteta tehdä kehitystä loppuun ennen julkaisua. Siksi siirryn uuteen käyttikseen kun se on 'valmis' eli ehkä siinä joskus toisen service packin kohdilla ;). Samoihin aikoihin rauta alkaa olla sillä tasolla että käyttiksen vaihto syöpömpään on millään tasolla järkevää.

Onneksi en ole enää nykyään niin riippuvainen viimeisimpien rajapintojen ja standardien tuesta kun en uutuushittipelien pelaamista harrasta. Katsellaan sitä käyttiksen vaihtoa sitten kun FreeFrameen tulee OpenGL-tuki :).
RiD

Posts: 2,817

#409 • • Edited RiD Nukemi

SpeedHawk, 21.3.2008 08:32:
STS: Mun pointti olikin siinä, että noi käyttikset on ulos tullessaan täysiä susia kun ei malteta tehdä kehitystä loppuun ennen julkaisua. Siksi siirryn uuteen käyttikseen kun se on 'valmis' eli ehkä siinä joskus toisen service packin kohdilla ;). Samoihin aikoihin rauta alkaa olla sillä tasolla että käyttiksen vaihto syöpömpään on millään tasolla järkevää.



Kyllä minä ainaki siirryn testaamaan uusia käyttiksiä sunmuita ihan pelkästä uteliaisuudesta ja kiinnostuksesta kys. aluepiiriin. On mennyt monen monta iltaa vistaa, longhornia sunmuita paskeita säätäessä ja testaillessa mitä eriaisemmilla tavoilla. Kyllä noista ihan hyvä tulee, ja sittenkun tulee niin tietääpähän kys käyttiksestä jo jotain. Ainut käyttis minkä aikasen testauksen oon jättänyt olemattomiin oli millenium edition joka ensiasennuksella 2pv julkasun jälkeen veti bluescreenin kesken asennusta. Käynnistäessä ensimmäistä kertaa kaatui 3 kertaa putkeen jonka jälkeen kerran sain kys käyttiksen pystyyn jotta pääsin samantien sen uninstalloimaan.



Axel^, 19.3.2008 10:32:
Vista service pack 1 saatavilla.. http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/bb738089.aspx




Onko kukaan vielä kokeillut?

osaako kukaan vielä sanoa että toimiiko. kannattaako jne.

edit: Ja oonko puusilmä vai eikö tossa oo mitää listaa että mitä bugfixei tehty :F

--
*super* *possu*

Neko

Posts: 943

#410 • • Neko No äläpä kerro enempää
Ehkä monella täällä on suomenkielinen Vista, johon SP1 ei ole vielä ilmestynyt.
tomii

Posts: 3,594

#411 • • tomii kallion herttua

akir0, 19.3.2008 10:23:
Mikäs Vistan versioista ois järkevin hankinta koti/pelikäyttöön? Ultimate tuntuu jotenkin järkettömältä. Ilmeisesti Home Premium olisi se fiksuin, mutta mites toi politiikka menee, jos joskus haluaisi vaihtaa 32bit -> 64bit?



Ite asentaisin suoraan 64bit, koska käsittääkseni päivitys 32 -> 64bit ei onnistu, vaan sit on vedettävä kokonaan puhtaalta pöydältä uusiks (korjatkaa toki, jos olen ymmärtänyt väärin). Itteä vähän vituttaa, kun läppärin messissä tuli 32bit Vista. Tulee kuitenkin tehtyä just niitä hommia, joissa toi 64bittisyys olis ollut hyödyksi. No minkäs teet :) Olisi pitänyt lukee aikoinaan speksit paremmin.

--
reivaan kunnes kuolen

tomii

Posts: 3,594

#412 • • tomii kallion herttua

RiD, 21.3.2008 08:34:
---


Onko kukaan vielä kokeillut?

osaako kukaan vielä sanoa että toimiiko. kannattaako jne.

edit: Ja oonko puusilmä vai eikö tossa oo mitää listaa että mitä bugfixei tehty :F



Ajattelin tänään asentaa ton ja uskoisin, että kannattaa asentaa (mun mielestä vähän hölmö kysymys, koska yleensä kaikki päivitykset kannattaa asentaa, kun Windowsista on kyse ;). Ja noi SP1-fixit ja -edut on tietty Mikkisoft-logiikan mukaan ilmoitettu eri paikassa. :)

--
reivaan kunnes kuolen

Avatar
#413 • • Dorka Guest

RiD, 21.3.2008 08:34:
Onko kukaan vielä kokeillut?

osaako kukaan vielä sanoa että toimiiko. kannattaako jne.

edit: Ja oonko puusilmä vai eikö tossa oo mitää listaa että mitä bugfixei tehty :F



On asennettu ja kivasti toimii, nopeutti yhden koneen verkko nopeutta 3-4 kertaseks (siirs gigan verkossa vain 10-15mb sec. ja SP:n jälkeen nopeus nous noin 50mb sec.).

...sekä et sä mitään tee tolla bugifixi "listalla", se on pidempi kuin raamattu eikä niistä oikein mitään fiksua saa maallikko irti. Mikkisoftalta ei pahemmin ole tullut ulos SP:tä joita ei kannattais asentaa (paria poikkeusta lukuunottamatta vuosiavuosia sitten).
RiD

Posts: 2,817

#414 • • Edited RiD Nukemi

tomii, 21.3.2008 09:54:
---
RiD, 21.3.2008 08:34:
---


Onko kukaan vielä kokeillut?

osaako kukaan vielä sanoa että toimiiko. kannattaako jne.

edit: Ja oonko puusilmä vai eikö tossa oo mitää listaa että mitä bugfixei tehty :F

---


Ajattelin tänään asentaa ton ja uskoisin, että kannattaa asentaa (mun mielestä vähän hölmö kysymys, koska yleensä kaikki päivitykset kannattaa asentaa, kun Windowsista on kyse ;). Ja noi SP1-fixit ja -edut on tietty Mikkisoft-logiikan mukaan ilmoitettu eri paikassa. :)




aikanaan esm windows xp sp1 vaan suurensi ongelmien määrää ennenku oli hotfixattu. Puhumattakaan xphen juuri julkaistuista tietoturvapatcheista jotka vaan avasivat uusia tietoturva aukkoja jotka hotfixattiin n ~1viikon varotusajalta.

Onko tietoa tosta paikasta missä noi ois?

--
*super* *possu*

Aidrian

Posts: 1,799

#415 • • Aidrian Furian Master
mä asentelin vistan servupaketin heti kun se julkaistiin ja siitä on useita viikkoja aikaa, suosittelen suuresti! Kone oli jokseenkin epävakaa ennen ko. päivitystä, mutta nyt pyörii takkuamatta. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että koodaisivat edes nämä käyttikset kunnolla loppuun ennen julkaisua..
tomii

Posts: 3,594

#417 • • tomii kallion herttua

Dorka, 21.3.2008 10:36:
---
RiD, 21.3.2008 10:26:
Onko tietoa tosta paikasta missä noi ois?

---


http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d69c4e1b-c81a-41be-b1f5-66e615ba5912&displaylang=en

...55 sivua SP1 tietoa *lmao*



Kantsii ettii hakukoneella (en suostu mainostamaan sitä yhtä! ;), koska parille saitille oli kivasti listattu ne oleellisimmat fiksit. Ite en nyt muista mistä kattelin ne silloin.

Käsittääkseni sp1:hän sit muuten vetää vituiks kait piraattiversioiden kräkit, että jos joku omaa moisen käyttiksen, niin kandee miettii kaks kertaa laittaako sp1:sen :)

--
reivaan kunnes kuolen