Windows Vista

613 posts, 31 pages, 255,179 views

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#381 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Lyylikki, 6.3.2008 10:51:
Anteeksi, olinko epäselvä.

Siis ennen tuon "näkymät" alta kun vaihtoi isoihin kuvakkeisiin tai isoimpiin kuvakkeisiin, niin kuvat näkyivät esikatseluna. Tällä hetkellä näkyy kaikissa se sama piirretty maisema.

En mä sentään ihan niin blondi ole!



XP:ssähän tota säädetään kansion asetuksista. Eli joku kansio auki ja siitä tools ja folder options... En sit tiiä onko samanlaista settiä Vistassa *ding*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

sts

Posts: 7,969

#382 • • sts Sama pyynti aitta!

Lyylikki, 6.3.2008 10:51:
---
kisumisu, 5.3.2008 23:23:
Kokeiles mitä ton "näkymät" alta löytyy ;)

---


Anteeksi, olinko epäselvä.

Siis ennen tuon "näkymät" alta kun vaihtoi isoihin kuvakkeisiin tai isoimpiin kuvakkeisiin, niin kuvat näkyivät esikatseluna. Tällä hetkellä näkyy kaikissa se sama piirretty maisema.

En mä sentään ihan niin blondi ole!



Kansiossa on sellanen liuku säädin josta voit säätää portaattomasti kuvakkeiden kokoa. isomissa alkavat olemaan esikatselukuvakkeita
Lyylikki

Posts: 2,975

#383 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

sts, 6.3.2008 11:17:
---
Lyylikki, 6.3.2008 10:51:
---
kisumisu, 5.3.2008 23:23:
Kokeiles mitä ton "näkymät" alta löytyy ;)

---


Anteeksi, olinko epäselvä.

Siis ennen tuon "näkymät" alta kun vaihtoi isoihin kuvakkeisiin tai isoimpiin kuvakkeisiin, niin kuvat näkyivät esikatseluna. Tällä hetkellä näkyy kaikissa se sama piirretty maisema.

En mä sentään ihan niin blondi ole!

---


Kansiossa on sellanen liuku säädin josta voit säätää portaattomasti kuvakkeiden kokoa. isomissa alkavat olemaan esikatselukuvakkeita



Ei hemmetti teidän kanssa. Ne kuvakkeiden koot ovat siellä isoimmassa päässä "Isot kuvakkeet" ja "Isoimmat kuvakkeet" ja SE EI TOIMI. EIVÄT MUUTU KUVIKSI, VAIKKA KOKOA KUINKA MUUTTAA JA SÄÄDINTÄ LIU'UTTAA! *nauru*

Mä en näköjään osaa puhua nörttiä yhtään...

Täytyy koitta tuota Stefun kansion asetuksia, kunhan pääsen kotiin.
lohikarme

Posts: 1,730

#384 • • Edited lohikarme RitariVittupää

Lyylikki, 6.3.2008 11:20:
---
sts, 6.3.2008 11:17:
---
Lyylikki, 6.3.2008 10:51:
---
kisumisu, 5.3.2008 23:23:
Kokeiles mitä ton "näkymät" alta löytyy ;)

---


Anteeksi, olinko epäselvä.

Siis ennen tuon "näkymät" alta kun vaihtoi isoihin kuvakkeisiin tai isoimpiin kuvakkeisiin, niin kuvat näkyivät esikatseluna. Tällä hetkellä näkyy kaikissa se sama piirretty maisema.

En mä sentään ihan niin blondi ole!

---


Kansiossa on sellanen liuku säädin josta voit säätää portaattomasti kuvakkeiden kokoa. isomissa alkavat olemaan esikatselukuvakkeita

---


Ei hemmetti teidän kanssa. Ne kuvakkeiden koot ovat siellä isoimmassa päässä "Isot kuvakkeet" ja "Isoimmat kuvakkeet" ja SE EI TOIMI. EIVÄT MUUTU KUVIKSI, VAIKKA KOKOA KUINKA MUUTTAA JA SÄÄDINTÄ LIU'UTTAA! *nauru*

Mä en näköjään osaa puhua nörttiä yhtään...

Täytyy koitta tuota Stefun kansion asetuksia, kunhan pääsen kotiin.



maalaa kuvakkeet, shift (vai oliko ctrl) pohjaan ja hiiren rullalla määrität koon. That simple :)

--
Qualis artifex pereo

Lost-Soul

Posts: 3,107

#385 • • Lost-Soul los pallos

lohikarme, 6.3.2008 11:49:
---
maalaa kuvakkeet, shift (vai oliko ctrl) pohjaan ja hiiren rullalla määrität koon. That simple :)


Ei edes tarvitse maalata kuvakkeita ja toi temppu toimii. Kasvattaa/pienentää kyseisen kansion kaikkia kuvakkeita.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Samu81

Posts: 1,224

#387 • • Edited Samu81 kokolihaa
Tulipa tuosta kansion kuvakkeen koosta mieleen:

XP:ssä oli mahdollisuus säätää yksi kansio / näkymä kuvakkeiden ja tietojen osalta haluamakseen ja jollain tavoin sen näkymän sai pätemään koko koneen kaikkiin hakemistoihin.

Luulisi että Vistassa on sama ominaisuus, mutta mulla ei ole hajuakaan miten?

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Android

Posts: 3,908

#388 • • Android

Samu*, 6.3.2008 12:09:
Tulipa tuosta kansion kuvakkeen koosta mieleen:

XP:ssä oli mahdollisuus säätää yksi kansio / näkymä kuvakkeiden ja tietojen osalta haluamakseen ja jollain tavoin sen näkymän sai pätemään koko koneen kaikkiin hakemistoihin.

Luulisi että Vistassa on sama ominaisuus, mutta mulla ei ole hajuakaan miten?



Työkalut -> Kansion asetukset -> Näytä -> Käytä kansioille
Samu81

Posts: 1,224

#389 • • Samu81 kokolihaa

Android, 6.3.2008 12:13:
---


Työkalut -> Kansion asetukset -> Näytä -> Käytä kansioille




Kiitos ! :)

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Lyylikki

Posts: 2,975

#390 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Putte, 6.3.2008 12:05:
Eiks täs ole ongelmana se, että vaikka ne kuvakkeet ovat isoimpia mahdollisia, niin niissä ei silti näy esikatselukuvaa?



Ihanaa, joku sentään ymmärsi.

Mut joo, nyt töissä ihan perus XP, niin kokeilen noita muutamaa kikkaa, jotka saattaisivat jopa auttaa.
Funktion

Posts: 1,720

#391 • • Edited Funktion over 9000
Joo mäkin haluaisin tietää tän että miten saan thumbnailit näkyviin kuville.. vituttaa rullata gaziljoona kuvaa läpi kun ettii yhtä tiettyä johonkin tarkotukseen.

EDIT: suoritin pienen tutkailun järjestelmän suorituskyvyn asetuksiin.
Sieltähän se löyty. Siellä on rasti jossa sanotaan että "näytä pikkukuvat kuvakkeiden sijaan" tms kun oma kone hablaa englantia.

Mutta siis jos koneeseen on laitettu custom-asetukset suorituskykyä varten jne, niin ne kannattaa kattoo uudestaan läpi..

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Neko

Posts: 943

#392 • • Neko No äläpä kerro enempää

Peppi, 26.1.2008 16:24:
Tietääkö kukaan, mistä löytyy Suorita (Run) -toiminto? XP:ssä se oli Käynnistä-nappulan alla olevassa valikossa, mut Vistasta en löydä.


Kukaan ei näköjään huomannut kertoa, että Vistassa tuo 'Suorita' on melko turha, sillä komennot voi kirjoittaa suoraan hakukenttään.
komennot_suoraan_hakukenttaan.png

Infoa siitä mitä muutakin voi hakukentällä tehdä: Älä sählää, käytä hakua
Lyylikki

Posts: 2,975

#393 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Funktion, 6.3.2008 14:15:
Joo mäkin haluaisin tietää tän että miten saan thumbnailit näkyviin kuville.. vituttaa rullata gaziljoona kuvaa läpi kun ettii yhtä tiettyä johonkin tarkotukseen.

EDIT: suoritin pienen tutkailun järjestelmän suorituskyvyn asetuksiin.
Sieltähän se löyty. Siellä on rasti jossa sanotaan että "näytä pikkukuvat kuvakkeiden sijaan" tms kun oma kone hablaa englantia.

Mutta siis jos koneeseen on laitettu custom-asetukset suorituskykyä varten jne, niin ne kannattaa kattoo uudestaan läpi..



Jep.

Minäkin siis löysin kyseiset asetukset, kun olin ensin hieman googlaillut ja sitten vielä hieman yrittänyt kääntää nörtti englanti-nörtti suomi-suomi. Nyt kuitenkin toimii taas.

Ihanaa.
plink

Posts: 1,405

#394 • • plink team paska
ostin viikko takaperin uuden koneen, jonka mukana tuli vista home premium. yhtään parannusta xp:hen verrattuna en ole huomannut, mut enpä ole kovin pitkälle yksityiskohtiin jaksanut mennäkään. kaikki xp:n ohjelmat ja ajurit ovat toimineet suoraan vistassa, mikä oli ihan positiivinen yllätys (joihinkin vehkeisiin ei näet vista-ajureita ole olemassakaan.)

pari ongelmaa mulla on tullut vastaan, joihin en ole ratkaisua keksinyt, joten tietäisköhän joku täältä...?

1) tarviiko vistan takia kovo olla jaettuna kahdeksi? tossa läppärissä on 2 x 250 gt, jotka säädin pelaamaan raid 1 -moodiin (eli toinen levy peilaa toista). defaulttina kuitenkin ykköslevy oli jaettuna kahteen mielivaltaiseen osaan, mutta mieluummin käyttäisin sitä yhtenä. eli meneekö kone tilttiin, jos yhdistän sen vaikka pm:llä?

2) miten vitussa saa vaihdettua verkon asetuksen "julkinen verkko" -> "yksityinen verkko" pysyvästi? vista on jostain helvetin syystä päättänyt, että mulla on täällä julkinen verkko, jolloin kone toimii stealthina, enkä pääse muilta koneilta siihen käsiksi. asetuksen voi vaihtaa sieltä jostain verkonhallinta-sivuilta, mutta kun seuraavan kerran boottaan, on se muuttanut sen taas takaisin julkiseksi verkoksi. vittu että vituttaa ohjelmat, jotka päättävät asetukset käyttäjän puolesta.


tosi kiitollinen olisin, jos joku noihin vastailisi! etenkin jos tohon jälkimmäiseen ei ole järkevää ratkaisua, vaihtuu vista kyllä xp:hen.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Aidrian

Posts: 1,799

#395 • • Aidrian Furian Master
Mä oon ainakin tyytyväinen tähän vistan ultimate versiooni. Enpä kyllä saanut omaa äxpeetänikään kaatumaan kertaakaan, vista vähän kiukkuili aluksi mutta servupaketin jälkeen jäi ylimääräiset sekoilut pois. Löytyy kaikki tarvittava, ja vähän enemmänkin + sitä kaipaamaani vakautta. Tehosyöppöhän tämä tosin on, mutta sen verran pitää olla rautaa alla ettei tarvi aina valita mitä tekee ja pelaa.
SpeedHawk

Posts: 152

#396 • • SpeedHawk
Vista yhdistelee mikkisoftan edeltävien käyttisten parhaita puolia; epävakaa kuin 98, resurssisyöppö kuin 2000.

XPhenkin siirryin parin vuoden viiveellä, tuntuu että vistaan vielä pidemmällä jos en sitten loikkaa linuxin tai omppukoneiden käyttäjäksi ennen sitä.
Michikawa

Posts: 12

#397 • • Michikawa
DirectX on oikeastaan ainoa syy, miksi Windowsin kanssa on suhteellisen naimisissa edelleen. Jos Linux tukisi tuota rajapintaa hyvin, ei olisi mitään epäselvyyttä siitä, mitä käyttistä tulisi käytettyä.
Damien

Posts: 2,882

#398 • • Damien [tr3ox]

SpeedHawk, 7.3.2008 21:40:
Vista yhdistelee mikkisoftan edeltävien käyttisten parhaita puolia; epävakaa kuin 98, resurssisyöppö kuin 2000.

XPhenkin siirryin parin vuoden viiveellä, tuntuu että vistaan vielä pidemmällä jos en sitten loikkaa linuxin tai omppukoneiden käyttäjäksi ennen sitä.



DX10 tuki on oikeastaan ainoa seikka miksi modernin pc:n ostajan kannattaisi valita Vista käyttiksekseen. Se että koska mulla on varaa ostaa sellainen SLi räkki joka pyörittäisi Crysistä täysillä nykimättä, onkin täysin eri juttu...
SpeedHawk

Posts: 152

#399 • • SpeedHawk

Damien, 11.3.2008 02:38:
---
SpeedHawk, 7.3.2008 21:40:
Vista yhdistelee mikkisoftan edeltävien käyttisten parhaita puolia; epävakaa kuin 98, resurssisyöppö kuin 2000.

XPhenkin siirryin parin vuoden viiveellä, tuntuu että vistaan vielä pidemmällä jos en sitten loikkaa linuxin tai omppukoneiden käyttäjäksi ennen sitä.

---


DX10 tuki on oikeastaan ainoa seikka miksi modernin pc:n ostajan kannattaisi valita Vista käyttiksekseen. Se että koska mulla on varaa ostaa sellainen SLi räkki joka pyörittäisi Crysistä täysillä nykimättä, onkin täysin eri juttu...



Eikös tossa joku aika sitten Razor kräkännyt jonkun Vista only -pelin toimimaan XPssä? Kyseessä on keinotekoisesti asetettu rajoitus jolla pakotetaan jengiä ostamaan uusi käyttis vaikka mitään uutta toiminnallisuutta ei ole lisätty.
sts

Posts: 7,969

#400 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

SpeedHawk, 15.3.2008 09:52:
Eikös tossa joku aika sitten Razor kräkännyt jonkun Vista only -pelin toimimaan XPssä? Kyseessä on keinotekoisesti asetettu rajoitus jolla pakotetaan jengiä ostamaan uusi käyttis vaikka mitään uutta toiminnallisuutta ei ole lisätty.




Suurin osa peleistä jotka on dx10 toimivat vielä dx9 vaikka niihin ohjelmallinen rajoitus onkin laitettu, koska nämä ekan sarjan dx10 pelit ovat sellaisia joihin on vaihdettu kesken kehityskauden dx10 tuki ja dx10-rajapinta on vielä muutenkin aika tuore jonka takia sitä ei osata vielä ohjelmoida kovin hyvin, tämän lisäksi vielä dx10 korttikanta on myös vähäistä, joten pelistä on hankala tehdä DX10 only vielä, eli tällä hetkellä tarjotaan vähä pientä graafista kilkettä dx10:llä. Se vista only on taasen ihan vain markkinointistrateginen temppu, mutta tämä pätee vain niihin peleihin jotka ovat tota dx9/dx10 sekasikiö soppaa.

Ensimmäinen täysin dx10:stä täydet potkut repivä softa tuleekin suomesta eli 3dmark vantage.