Windows Vista

613 posts, 31 pages, 254,799 views

OCS

Posts: 1,828

#341 • • Edited OCS
Windows Vista Service Pack 1 Release Candidate Now Available

"Looks like Vista Service Pack 1 is on its way to meet its target release date: the Release Candidate—which should be really close to final— is now available with tons of bug fixes and improvements for all of you brave people willing to risk your systems installing it."

- Gizmodo

Microsoftin lataussivu.
Neko

Posts: 943

#342 • • Edited Neko No äläpä kerro enempää
Miten muuten on, jos RC:n asentaa, niin pitääkö se poistaa kun ennen lopullisen SP:n asentamista? Onko iso homma?

Edit: no onhan se poistettava, selvisi tuolta lataussivulta, Mahtaako olla iso homma, jää kysymykseksi?
tomii

Posts: 3,594

#343 • • Edited tomii kallion herttua
Taidanpa kyllä odottaa ihan lopullista SP:tä. Ei nimittäin ole tällä hetkellä (nyt koputellaan taas sitä puuta ;) oikeastaan mitään ongelmia tuon käyttiksen kanssa. Eli maltan odottaa. Voisi nimittäin kuvitella, että ton sp rc:n poisto niin, että siitä ei jatkossa koidu mitään haittaa, voi hyvinkin olla tosi työläs prosessi, ellei mahdoton. Mutta jos jollakin on tosiaan tuosta prosessista fakta-tason tietoa, niin olisin myös kiinnostunut lukemaan. :)

--
reivaan kunnes kuolen

Neko

Posts: 943

#344 • • Neko No äläpä kerro enempää
Mulla kanssa taitaa mennä sinne odottelun puolelle. Vähän kiinnostaisi, että jos levyoperaatiot nopeutuisi, muuta uutta SP 1 ei tuokaan, enempi kumulatiivinen päivityspaketti.
tomii

Posts: 3,594

#345 • • tomii kallion herttua

Neko, 13.12.2007 09:26:
Mulla kanssa taitaa mennä sinne odottelun puolelle. Vähän kiinnostaisi, että jos levyoperaatiot nopeutuisi, muuta uutta SP 1 ei tuokaan, enempi kumulatiivinen päivityspaketti.



Onks noi listattu jossakin,e ttä mitä päivityksiä tuo sp1 tulee sisältämään?

--
reivaan kunnes kuolen

Ozma

Posts: 867

#348 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi
Peruskäyttötestissä ollu Ultimate noin kuukauden ja olen ihastunut. Ei oikeastaan mitään moitittavaa. Pyörii ihan mainiosta Celeron M 1.4GHz/1Gb. Enpä vielä ole ainoaaseen ongelmaan törmännyt.... Kaippa niitä joskus sitten tulee :D
sts

Posts: 7,969

#350 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Neko, 13.12.2007 09:26:
Mulla kanssa taitaa mennä sinne odottelun puolelle. Vähän kiinnostaisi, että jos levyoperaatiot nopeutuisi, muuta uutta SP 1 ei tuokaan, enempi kumulatiivinen päivityspaketti.



ei pidä paikkansa, nostaa kernelin samalle tasolle 2008 serverin kanssa. ja korjaa mm. yrityskäytössä ilmenneitä ongelmia AD:n kanssa.


Terveisin, Windows Vista Business BUILD 6001 (sp1 rc1)
lohikarme

Posts: 1,730

#352 • • lohikarme RitariVittupää
Itsellä kaikki koneet himassa vistalla ja ei oo ollu mitään ongelmia... te, jotka sen sekasin saatte, evotatte vaan.

--
Qualis artifex pereo

ezzy

Posts: 8,060

#353 • • ezzy Droid-pappa

Ozma, 19.12.2007 14:02:
Peruskäyttötestissä ollu Ultimate noin kuukauden ja olen ihastunut. Ei oikeastaan mitään moitittavaa. Pyörii ihan mainiosta Celeron M 1.4GHz/1Gb. Enpä vielä ole ainoaaseen ongelmaan törmännyt.... Kaippa niitä joskus sitten tulee :D



Aika upeeta, että käyttöjärjestelmä pyörii tolla koneella. Joko oot uskaltautunut avaamaan ohjelmiakin?
Ozma

Posts: 867

#354 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Aika upeeta, että käyttöjärjestelmä pyörii tolla koneella. Joko oot uskaltautunut avaamaan ohjelmiakin?



En tietenkään! Kattelen työpöytää ja fiilistelen *plur*
tomii

Posts: 3,594

#356 • • tomii kallion herttua
Noniin tulihan se sieltä: ekaa kertaa jäätyi Vista ihan kokonaan. Ilmeisesti Flash-plugari Firefoxissa veti koko koneen killiin, kun ei ollut muuta päällä kuin FF ja yksi pelkkää fläsäytystä sisältävä saitti. Yhtä ikkunaa sai liikutettua ja käytettyä (Putty) ja koneen sai nukkumaan (joo oli tosi hyvä idea koittaa tota tossa vaiheessa :), mutta muuta ei sitten pystynytkään tekemään ja oli pakko vetää virrat pois pitämällä virtanappia pohjassa (joka ei tietty ikinä ole hyvä juttu). Muuten on kyllä ollut tämän pari kk:n aikana erittäin vakaa (jos nyt ihan ekaa päivitysrumbaa ei lasketa ;). SP1:stä odottelen mielenkiinnolla.

--
reivaan kunnes kuolen

RiD

Posts: 2,817

#359 • • Edited RiD Nukemi

tomii, 15.11.2007 10:04:
Hei osaako kukaan kertoa ratkaisua, että mikä voisi olla vialla: pistin nyt (Nekon Vista-saitin suosituksen mukaan) itselleni toisen käyttäjätilin (siis ei admin), jota normisti käytän. No nyt jostakin ihmeen syystä siinä toisessa tilissä ei futaa putty/nutty/mikään ssh-client. :/ Admin-tilillä kyllä futaa, niinkuin pitääkin. Ja siis mähän en voi pärjätä ilman iiärcee-scriiniä! *nauru* Eli apua kaivataan kuumeisesti! *vink*




Sen saa myös pysyvästi jostain sieltä right click -> propertiessin alta tietylle kuvakkeelle/.exelle. Jotta ei joka kerta tarvii erikseen ajella.

Mun kysymys kuuluu (en ole kahlannut kokonaan läpi ketjua):

Voiko vistassa laittaa mitenkään optiota että kaikki tiedostot ajettaisiin administrator modessa automaattisesti ilman kysymättä. Mun mielestä varsin muuten mainiossa OS "prototyyppi" vistassa hommat toimii ihan mainiosti mutta toi adminstrator modin asettelu/kaipuu tietyille softille ärsyttää aivan helvetisti. Luulisi että esm jos oma käyttäjätili millä kirjaudut sisään olis admin tili niin samantien kaikki filet ajettaisiin admin modessa, mutta näin ei ole. Pystyykö asiaa muuttamaan?


Onko kukaan kokeillut vistan omia etätyöpöytä härveleitä? Koitin vistassa olevaa active desktoppia ja yhteys pätki muutaman minuutin välein ja oli hyvin epävakaa.

Onko kukaan koittanut esm kotikäytössä jonkunnäköstä longhorn viritelmää. Huomasin itse tossa longhornia asentaessa ainakin vittumaisen featuren että basic/home whatever editionilla ei ole mitään toivoa käyttää tehtyä serveriä domainina. Tälläistä vaihtoehtoa ei vaan ole annettu.


Sitten vielä pari kymysystä.

Toimiiko tuo vistan automatic file indexing idle modessa ollenkaan. Muistan lukeneeni jostain että idle tilassa vista kävisi läpi koneen tiedostoja ja indexoisi/järestelisi niitä jotta esm jos konetta käyttäessä tarvisi käynnistää searchi tj. niin se tapahtuisi silmän räpäyksessä. Näin ei ainakaan minulla tapahdu. (voi olla että oon missannu jonkun spädän mistä se pitää enabloida).

Kuinka paljon muistia aero vie teiltä? Käytättekö aeroa huikean win+tab sunmuiden featureiden takia vai disabloitteko sen samantien. Itse jotenkin tykkään niistä transparency kikkuloista sunmuista ja en tahtois ottaa sitä pois. Muistia tuntuu vievän noin 40-50m tilanteesta riippuen joka ei sittenkään loppujen lopuksi oo hirveän paha. Onko aerossa jotain oikeesti tosi hyödyllisiä featureita silmäkarkin lisäks?

Kiitti!

--
*super* *possu*

Neko

Posts: 943

#360 • • Neko No äläpä kerro enempää

RiD, 17.1.2008 07:30:
Luulisi että esm jos oma käyttäjätili millä kirjaudut sisään olis admin tili niin samantien kaikki filet ajettaisiin admin modessa, mutta näin ei ole. Pystyykö asiaa muuttamaan?


Mielestäni ei voi, ja hyvä niin, sillä samalla estetään ettei esim. haittaohjelmat saa täysiä oikeuksia järjestelmään.