autokoulun 2 vaihe (rahastusta)

65 posts, 4 pages, 17,713 views

Vulpini

#1 • • Vulpini Soviet recordings
noh nii, eli rupee olee noin pari vuotta siitä kun inssin ajelin ja nyt sitten oli kakkosvaihe tuossa viime viikolla. oli pakko mennä kun kortti menee umpeen ensi viikolla. ensin liukkaankelin rata-ajelu 60euroa ja sitten pelkästään autokoululle 190e pelkästä paskanpuhumisesta ja pullakahveista. 2. vaiheen teoria oli 17minuutin pitunen keskustelu mitä positiivista ja mitä negatiivista olette kortin saatuanne huomanneet liikenteessä. Täysin uskomatonta pa**aa, ja sitten vielä liukkaankelin rata tosiaan 60e siitä, että pääsee muutamen kerran telomaan oman autonsa jossain liukkaalla pelti/öljy radalla. Silloinkin radalla oli niin monta suorittajaa, ettei saanut kuin muutaman kerran radalla kurvailla. Hieman on rahastuksen makua, ja mielestäni täysin turha asia koko 2. vaihe..
hallucinogen

#2 • • Edited hallucinogen Edain
Joo ei mullakaan jäänyt kakkosvaiheesta mitään muuta käteen kuin lasku. Onhan se liukkaalla radalla ihan hauska pelleillä mut en mä siitä niin paljoa maksais ja sitten tosiaan se "teoria" on suuri vitsi ja sitten ajetaan pari kertaa korttelin ympäri ja ukko laittaa paperille mitä teit päin persettä mut vaikka se toteis ettei kaveri osaa ajaa ollenkaan niin ei se korttiakaan voi pois ottaa :D

Itse kävin autokoulun sellaiseen aikaan, että pimeällä ei ollut mahdollista harjoitella joten piti käydä se sitten kakkosvaiheessa. Sekin oli täysin turhaa toimintaa 2v autokoulun jälkeen kun oli kaksi pimeää Suomen talvea ajellu niin kyllä niitä valoja osasi jo siinä vaiheessa käyttää.

--
pikku-*possu*

dncr

#3 • • dncr aika notkee
Mun pitäis kans mennä *justjoo* ei kyl yhtään huvittais, taidan käydä hakee väliaikaisen kortin poliisilaitokselta... *pepsodent*

--
The love we give away is the only love we keep.

Marjo

#4 • • Marjo pupuTupuna
No meiän autokoulussa oli se opettajakin sitä mieltä, että ihan rahastusta ne on. Mutta pakkohan sen oli niitä tietty pitää.
Hyzenthlay

#5 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
no huh... todellakin on rahastusta. Muutenkin ihan liian iso maksu ihan väärään aikaan *hmph* Eli kun on muuttanut pois vanhempien luota ja rahat on muutenkin tiukassa *igor*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

kml

#6 • • kml Keyhole Markup Language
Ite ajoin tos kanssa just viime viikolla, ni 280e lasku siitä napsahti. Pari hyvää vinkkiä siitä jäi käteen, mut ei helvetti kun toi oikeesti on rahastusta.

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

Vexe

#7 • • Vexe
Meillä autokoulunomistaja haukkui kanssa koko kakkosvaiheen. Hän heitti vitsinä, että pakko ottaa kunnon rahat hommasta ettei v* niin paljoa.

Itsellä meni ihan reisille koko liukkaanradalla pyöriminen. Oli syksy ja alkuviikosta oli satanut vähän lunta, joka kuitenkin oli sulanut nopeasti pois. Kaikilla muilla oli autossa talvikumit alla, mutta mulla oli kesäkumit. Se rata oli sit liukastettu sen mukaan että olis talvipyörät jo autoissa, joten mun autoa oli lähes mahdoton pitää harjoituksissa hallinnassa.
anthocyan

#8 • • anthocyan Kohti valoa...
Joo todellakin on rahastusta!!! Itse kävin tokan vaiheen 4 vuotta sit ja maksoi ihan hitosti! *poks* *eiei*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

Trixie

#9 • • Trixie
Voi F*** sentään, tuli just niin mieleen et pitäis täs itekkin käydä se 2 vaihe ettei taas mee kortti umpeen*poks*
Silkkaa rahastustahan tuo on, siitä ei pääse ympäri millään. Itse oisin mielellläni ajanu vaik sen 80-lätkän kans ni säästää sen reilu 200, mut ei.
VITUN YHTEUSKUNTA*dissaa* (kiitos että sain taas purkaa agressioita*hih*)

--
face your fears and live your dreams

hallucinogen

#10 • • hallucinogen Edain

mayah, 8.6.2006 09:23:
Pelkkää paskaa koko kakkosvaihe. En ole ikinä törmännyt yhteenkään ihmiseen joka olisi kakkosvaiheen jälkeen sanonut että "Kylläpä opin valtavasti kaikkea uutta ja hienoa, nyt olen parempi kuski kuin eilen."

Mä oon törmänny työmaalla firman pakulla kaivonkoneen kauhan vakaajaan :D tuli sivuoveen "pieni" klommo :D Tosin viimeks eilen joku sitä huihaita kolhi ja 1200e lasku kun kirjastoauton puskuri meni uusiks. Firman jokainen alle 25v mies on jättänyt siihen oman puumerkkinsä :D

--
pikku-*possu*

Lyylikki

#11 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

mayah,
Pelkkää paskaa koko kakkosvaihe. En ole ikinä törmännyt yhteenkään ihmiseen joka olisi kakkosvaiheen jälkeen sanonut että "Kylläpä opin valtavasti kaikkea uutta ja hienoa, nyt olen parempi kuski kuin eilen."

o/

Mä voin ihan rehellisesti sanoa, että kakkosvaiheesta oli mulle paljonkin hyötyä. Meillä oli ihan kunnon tunnit ja se opettaja oli ihan mahtava. Näytti kaikkia esimerkkejä siitä, että mitä jos menee siitä kohtaa, missä aita on matalin. Niinkus kolmion takaa tullessa ja sen semmoista. Ja liukkaallakin oli kiva pyörittää. Meitä ei ollu mitenkään liikaa. Sain paljon uusia ideoita myös taloudelliseen ajoon.

Mä olen ihan varmasti sitä mieltä, että kakkos vaihe on hyödyllinen kaikille, kunhan se toteutetaan kunnolla. Ei enää "opeteta" mitään uutta, mutta vähän syvennetään niitä taitoja ja herätellään niitä uinuvia muistoja liikennesäännöistä ja -käyttäytymisestä. Tietenkin tää on ihan vaan ideaali malli ja jos kerta opettajat suhtautuu siihen nuivasti, niin minkäs sille sitten tekee. Parikymppisille rämäpäille, jotka kuvittelee olevansa jotain Häkkisiä ja Ruuspereita, niin kakkosvaihe on ihan paikallaan.

Osaltaan mun mielipiteeseen saattaa vaikuttaa se, että olen ajanut korttini opetusluvilla. Autokoulumaailma olikin mulle jotain uutta ja vierasta, joten en ollut samoja asioita kuullut useampaan kertaan.
René Patrick

#12 • • René Patrick
Joo o..tänä kesänä, jos kävis itsekin päräyttämässä sen...kerran kävin tosin jo hakemassa "jatkoaikaa" *hymy*
Kyllä mä tolle rahalle parempaakin käyttöä keksisin.. *grr*
Sallakat

#13 • • Sallakat jungle, baby !
mun kakkosvaihe aikoinaan ei ollut ainakaan sen rahan arvoista. Autokoulun 1 vaihe maksoi 8000 ja risat markkaa. Toka vaihe yli 2000 markkaa. Kuitenkin vaan vitutti ajaa se autokoulun maikka kyydissä, kun yhtäkkiä huomasin ajavani tosi paskasti kun se oikein tarkkailemalla tarkkaili miten mä ajan. pari rundia ajettiin, mietittiin bensaa (ympäristöä) säästävää ajotyyliä ja ehkä joku tuntikin pidettiin. olikohan pimeän ajokin vielä ja jotain tollasta. 2000 markkaa on aika paljon, siitä ett oli oma auto ja bensat! pyh.
#14 • • Annakins Guest

mayah, 8.6.2006 09:23:

Kyllä mä ainakin koin kakkosvaiheen ihan hyödyllisenä ja opin paljon taloudellisesta ajamisesta. Lisäksi se liukas on kyllä oikeasti ihan hyödyllinen harjotus, varsinkin nykyään kun ei enää voi mennä jääradoille tms. harjoittelemaan. Mä olen henk. koht. sitä mieltä, että aina uuden auton hankinnan jälkeen pitäisi päästä jonnekin kokeilemaan miten auto käyttäytyy liukkaalla, koska siinä on suuria eroja.

Mun ymmärtääkseni 2-vaiheella on ollut selkeä vaikutus nuorten ajamiin kolareihin, mutta voi olla, että se on vaan autokoulun propagandaa 90-luvulta..
Don Japa

#15 • • Don Japa The Setämies
En ole ajanut kakkosvaihetta, mutta kakkoseen ajo on kivaa *ding*
Fyrisch

#16 • • Fyrisch
hmm, mul tais mennä toi eka kortti umpee yli vuos sitte..mut ei sitä kortilla ajeta *pepsodent*

eniweis, kellään tietoo joudunko käymää koko autokoulun uudestaan, vai mites täs mun tilantees edetään?
Bio

#17 • • Bio The Bullies / Pinky
Ihan kyl rahastusta on, ei mitään hyötyä. No ainoa ehkä oli se, kun teoriatunnilla käytiin läpi uusia liikennesääntöjä ja -lakeja.
#18 • • Annakins Guest

mayah, 8.6.2006 09:57:
---
Annakins, 8.6.2006 09:50:
Kyllä mä ainakin koin kakkosvaiheen ihan hyödyllisenä ja opin paljon taloudellisesta ajamisesta. Lisäksi se liukas on kyllä oikeasti ihan hyödyllinen harjotus, varsinkin nykyään kun ei enää voi mennä jääradoille tms. harjoittelemaan.

---

Niin, no varmaan tähän kaikkeen vielä vaikuttaa sekin muuttuva tekijä, että paljonko kilometrejä on takana siinä vaiheessa kun kakkosvaiheeseen menee. Itse ajelin niihin aikoihin keskimäärin 300-400km viikossa, että kai sekin jotain vaikuttaa.

Joo varmasti vaikuttaa. Olettaisin sen olevan hyödyllinen erityisesti niille, jotka ajavat harvoin. Ja kuten sanoin, musta siinä oli hyödyllistä nimenomaan se taloudellinen ajo ja liukas.
LactoPhilus

#19 • • LactoPhilus - Central Kallio Investigation -
rahastustahan se on... mut on se kiva ajaa siel liukkaalla ja päristellä menee sladissa *iloinen*
Verano

#20 • • Verano Merituuli
Enhän mä enää edes muista *nauru*

Kai me hetki jossain teoriatunnilla istuttiin, ajettiin pimeässä (ajoin korttini kesän valoisimpaan aikaan) ja kerran sitten ihan päiväsaikaan. Muistaakseni kytkimen käytöstä oli jotain puhetta, ja sitä sitten hivenen taisin muuttaa.

Tuo opetusluvilla ajaminen tais tulla mahdolliseks about vuotta/ paria ennen kuin kortin ajoin, mutta sovittiin faijan kanssa heti kättelyssä, että sitä vaihtoehtoa ei käytetä, koska siitä ei olisi seurannut yhtään mitään hyvää.