autokoulun 2 vaihe (rahastusta)

65 posts, 4 pages, 17,692 views

r0n

#41 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Taloudellisen ajon oppitunti oli mun kohdalla sellainen että ajoin Kalliosta Hertsikan rantaan ja takaisin. Ainoa asia mitä ope sanoi oli "Alamäessä ei tarvitse painaa kaasua". Gee fuckin' whiz.
Eli ei siis sen enempää opettanut, kuhan jauhoi paskaa siinä pelkääjän paikalla sen reilut 20 minsaa.
Liukasrata oli mulle ennestään tuttu, joten sieltäkään ei mitään uutta jäänyt käteen. Mut olihan kivaa taas kenkiä takapotkulla menemään pitkin rasvasia pelti"teitä" *jiihaa*

Hintaa en nyt pysty muistamaan, tais se jotain pari hunttia olla joskus 2002.

--
6er reihe

Claquesous

#42 • • Claquesous viidettä kolonnaa

pupuTupuna, 8.6.2006 08:10:
No meiän autokoulussa oli se opettajakin sitä mieltä, että ihan rahastusta ne on. Mutta pakkohan sen oli niitä tietty pitää.

Sitä opettajaa ihan varmasti harmittaa tosi paljon, kun se naureskelee koko matkan pankkiin.

--
32. of December

Marjo

#43 • • Marjo pupuTupuna

mikkihiiri, 9.6.2006 16:58:
---
pupuTupuna, 8.6.2006 08:10:
No meiän autokoulussa oli se opettajakin sitä mieltä, että ihan rahastusta ne on. Mutta pakkohan sen oli niitä tietty pitää.

---

Sitä opettajaa ihan varmasti harmittaa tosi paljon, kun se naureskelee koko matkan pankkiin.

Tätähän mun ei pitäisi kertoa, mutta se oli monessa asiassa autokouluoppilaiden puolella. Jos esim. inssi meni sen mielestä joltain hyvältä kuskilta puihin, sen mielestä älyttömästä syystä, ei se pitänyt niitä määrättyjä lisätunteja, eikä myöskään laskuttanut niistä. Merkkasi ne vaan mukamas suoritetuiksi. Että sillee.

Ja mä en nyt sitten jaksa alkaa väittelemään asiasta ja puolustelemaan sen toimintaa millään tavalla, koska väärinhän toi on, mutta säästypä monelta ainakin rahaa.
crissy

#44 • • crissy
Kakkosvaihe oli ihan syvltä sieltä perseestä!! Kävin viime elokuussa ja maksoin siit paskasta 253e!!

Ekaks mentiin aamulla vittu ennen sianpieremää ajamaan ja sen PITI kestää se 45min mut noh ajelutti sen 20min.. Sit seuraavana päivänä oliki se liukasrata ja hohhohhoijaa...........

No ekaa kertaa ajoin takavetosella autolla et no jotain pientä siin oppi mutta kaikenkaikkiaan ihan sukka koko juttu..

Ai nii siin rytäkäs hajos vielä auto..*igor**igor**hmph* meinas vaihdelaatikko tippuu ku sielt hajos joku tyyny-sydeemi.. no sen korjaus ei maksanu ONNEKS ku 42e mut se lisäks tohon..

ja sit ne teoriat.. joo katottiin video, poltettiin tupakkaa, juotiin kahvii ja puhuttiin paskaa ja lähettiin viel puol tuntii aikasemmin.. TOSTA PASKASTA MÄ MAKSOIN SAATANA 253e!!!!!!!!!!!!!! (+ auton korjaus)

katkera??? mäkö????*joo**joo* TOKI OLEN
mpla

#45 • • mpla
Kakkosvaihde on periaatteessa hyvä idea, tai ainakin että ajelee ekat 0.5v-2v ns. "ipanakortilla" joka lähtee helpommin uusintaan. Sehän on ihan faktaa että kakkosvaihteen lisäämisen jälkeen uusien kuskien rikkeet ja onnettomuudet meni rankasti alaspäin. Se että se maksaa näin paljon niin on sitten ihan pebasta..
Vulpini

#46 • • Vulpini Soviet recordings
ja tällasta luki sitten tänä aamu mtv sivuilla:

"Kuljettajakoulutuksen uudistus nostaa ajokortin hintaa tuntuvasti, kirjoittaa Helsingin Sanomat. Taustalla on pyrkimys vähentää nuorten autoilijoiden onnettomuuksia.

Liikenneministeriön ehdotuksen mukaan autokoulujen ykkösvaiheen pakollisten ajokertojen määrä nostetaan 30:stä 40:een. Myös opetusluvalla harjoittelevien tulisi käydä huomattava osuus ajo-opetuksestaan autokoulussa.

Helsingin Sanomien laskelmien mukaan ajokertojen lisääminen tietäisi autokoulun ykkösvaiheen hintaan noin 240 euron korotusta. Liikenneministeriön arvion mukaan opetusluvalla ajavan olisi maksettava henkilöautokortista 360 euroa nykyistä enemmän.

Opetuslupakäytäntöön puututaan rankalla kädellä. Jatkossa yksityisesti oppivan pitää käydä opettajansa kanssa alkukoulutus autokoulun penkillä. Opetuslupalaisten tulee myös käydä seurantatunneilla autokoulussa, missä varmistetaan opetuksen edistyminen. Opetusluvan voimassaoloaika pitenee yhdeksästä kuukaudesta kahteen vuoteen.

Liikenneministeriön hallitusneuvos Eija Maunu arvioi, että osa kuljettajakoulutuksen uudistuksista saadaan voimaan jo ensi vuonna."

...eettä näin.. tämäkin sitten vielä..
Foxmagon

#47 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

JereBBA, 15.6.2006 07:23:
-clip-

...eettä näin.. tämäkin sitten vielä..

Onneks käyn juuri autokoulua. *igor*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Vulpini

#48 • • Vulpini Soviet recordings
noh nii.. nippa nappa viel ehtisit, jos ens vuon jo toi astuu voimaan.. kyl on sairasta.. varmaan polkupyörien myynti lisääntyy ;D
Samu81

#49 • • Samu81 kokolihaa
Hahahahaa, autokoulun omistajat varmaan hykertelee mielissään. Voisi kuvitella että suht hyvin tekevät tiliä jatkossa, varsinkin kun "opetuslupakäytäntöön puututaan rankalla kädellä".

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

kml

#50 • • kml Keyhole Markup Language
Joo-o, ei vittu. Onneks on käyty nyt molemmat, ykkösvaihe opetusluvalla. Niin sairasta kiskontaa..

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

tomppi

#51 • • tomppi thzombie ™
"Taustalla on pyrkimys vähentää nuorten autoilijoiden onnettomuuksia."

Voi olla että vähentää kun nuorilla ei oo varaa käydä autokoulussa, om int pappa betalar.

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

Syce

#52 • • Syce
itse kävin kakkosvaiheen kuus vuotta myöhässä...=D hieman tuntui rahastukselta. Tuli aina "fiksuna" poikana siirrettyä eteenpäin väliaikasta korttia. Enää ei siirto onnistunut kun sain mojovat sakot. mut hyvä näin
Woox

#53 • • Woox
Tääl toi kakkos vaihe on 280e .. Täysin rahasusta imo, mut ei auta ku suorittaa *nyyh*
Skenemursu

#54 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Fyraett, 8.6.2006 10:04:
hmm, mul tais mennä toi eka kortti umpee yli vuos sitte..mut ei sitä kortilla ajeta *pepsodent*

eniweis, kellään tietoo joudunko käymää koko autokoulun uudestaan, vai mites täs mun tilantees edetään?

joudut ajaan uusiksi :(

mä jouduin ajaan uusiksi kun meni väliaikaiskortti hyllylle 3 kertaa :( nyt muuten on ollu kortti hyllyllä 6 kertaa, enkä edes muista koska olisin viimeksi ajanut autoo ??
Fyrisch

#56 • • Fyrisch

Skenemursu, 7.8.2006 11:28:

mä jouduin ajaan uusiksi kun meni väliaikaiskortti hyllylle 3 kertaa :( nyt muuten on ollu kortti hyllyllä 6 kertaa, enkä edes muista koska olisin viimeksi ajanut autoo ??

Nice :)

Kävin ottamas selville tos viimeviikol, ja tosiaan inssi, ja kirjallinen pitää ottaa uusiks, sit taas lelukortti 6kk.

Kaveril oli viikon vanha kortti, mut se ei joutunu säätää mitää tällast, mun mielest se on suhtkoht epäreiluu, vanha kortti on vanha kortti.. kaikille samat säännöt prkl!
Skenemursu

#57 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Fyraett, 7.8.2006 13:46:
---
Skenemursu, 7.8.2006 11:28:

---

Kävin ottamas selville tos viimeviikol, ja tosiaan inssi, ja kirjallinen pitää ottaa uusiks, sit taas lelukortti 6kk.

Kaveril oli viikon vanha kortti, mut se ei joutunu säätää mitää tällast, mun mielest se on suhtkoht epäreiluu, vanha kortti on vanha kortti.. kaikille samat säännöt prkl!

mitäs hemmettiä mun frendi taas joutu ihan uusiksi käymään autokoulu alusta?!
Fyrisch

#58 • • Fyrisch

Skenemursu, 7.8.2006 15:27:
mitäs hemmettiä mun frendi taas joutu ihan uusiksi käymään autokoulu alusta?!

jaa-a, laitoin mutsin mesoo niille mun puolest, en tiedä sit jos se vaikutti asiaan.. :E
dncr

#59 • • dncr aika notkee

Fyraett, 7.8.2006 13:46:

Johtunee varmaan siitä et kakkosvaiheen suorittaaksesi sulla pitää olla ajo-oikeus voimassa, koska ne ei enää ota autokoulussa vastuuta sun toilailuista. Ja kaverillasi kortti oli vanhentunut, mutta ajo-oikeus voimassa. Kyttiksellä sanottiin et ajo-oikeus on voimassa 3kk ton vanhentumispäivän jälkeenkin vaikka henkkarina ajokortti ei pakolla toimi. Itelläni just näin et kortti ehti tässä jo vanhentua ennen lopullisen kortin saamista, kun suoritin kakkosvaiheen niin viime hetkellä.

--
The love we give away is the only love we keep.

iam

#60 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Mä onnistuin ajamaan kakkosvaiheen kaksi kertaa..