21.4. GATECRASHER & LASERPOINT >> KAAPELITEHDAS, HELSINKI

874 posts, 44 pages, 275,797 views

Fsne

#701 • • Fsne

eee, 22.4.2007 16:03:

ps. terveiset sille mr. vitun fiksulle joka kirjautuu tänne erikseen uudel tunnarilla, kommentoidakseen mun sanomisia ;)

Truth hurts - eikö? *aplodit*

#702 • • ville olen oikeasti ujo

L'Hypnose, 22.4.2007 23:02:
Eli onko suosio laskemassa vai oliko jotain muuta radikaaleja ratkaisuja ihmismassojen syntymisen ehkäisemiseksi päässyt tapahtumaan? :)

Tässä tapauksessa jonojen puuttuminen ja ylipäätään bileiden toimivuus johtui kyllä puhtaasti siitä, että bileiden takana toimiva organisaatio oikeasti osaa asiansa ja pyrkii tekemään kaiken viimeisen päällä :)

Ainakin 3-4:nä viime vuotena on nähty laserpointeissa suurinpiirtein samanlainen lasershow, joka ei enää oikein iske. Voisko laittaa esim. jotain laserverkkoja tms tehostamaan niitä? Käsittääkseni esim. Labyrinthin bileissä laaserit ovat olleet aikoinaan paljon näyttävempiä.

Ollaan varmaan oltu eri laserpointissa kun IMO tämän vuoden wattimäärät + laserpäiden määrä oli taas viimevuosi x 2. Jotenkin myös muistelisin, että L200 tai L2001 laser olisit näiden rinna lähinnä olleet suht avuttoman näköisiä, sillä tekninen panostus näkyi muissa asioissa kuten siinä "maailman suurimmassa LED näytössä".

Mitä noin itse bileeseen tulee, niin oli äärimmäisen mukava olla bileissä, joista löytyi samaa täydellisyyden tavoittelua kuin L2001:ssä. Jokaisella valolla, värivalinnalla, bannerilla, standilla, sponssilla jne oli mietitty tarkoitus ja kaikkia valintoja saattoi perustella fiksuilla argumenteilla. Viimeiksi tällaista on ollut kaapelilla vuonna 2001 :)

Vaikka valinnat olivatkin mietittyjä, niin silti löytyy muutama valituksen aihe, joista ehkäpä suurin lineup ja sen rakentaminen kokonaisuuden kannalta. Jussi jo huomauttikin, että salit voi tehdä erillään siitä mitä muualla duunataan, mutta IMO lauantai osoitti, että tämä lähestymistapa ei yksinkertaisesti toimi.

Moni "rauhallisemman" musiikin ystävä oli alkuillasta tilanteessa, jossa olisi ollut mukava fiilistellä montaa salia yhtä aikaa, kun taas loppuillasta joskus kahden jälkeen jokaisessa salissa taidettiin painaa 100 lasissa. Tässä tilanteessa moni jäi ihmettelemään, että onko ainoa vaihtoehto poistua kotiin, koska pauke ei nappaa? Jos salit olisi jakanut genreittiäin ja keskittynyt hima & salissa loungefiilikseen, mä luulen, että moni (myös allekirjoittanut) olisi saanut täysin samalla lineupilla snadisti paremman kuvan tästä bileestä.

Toinen kummastuksen aihe itselläni oli lavan korkeus. Ymmärän hyvin, että suunnittelupyödällä päätös tuoda dj lähemmäksi yleisöä on toiminut erittäin hyvin, mutta viimeistään rakennusvaiheessa jonkun olisi pitänyt nousta seisomaan matalalle lavalle ja todeta, että 50cm? jalat eivät riitä alustaksi jos salin pituus on 100m.

Näistä pienistä epäkohdista huolimatta, mun täytyy sanoa, että nämä menivät suurissa bileissä viihtyvyydessä top-3:een. Sponssien tuoma visuaalinen ja aktiivinen hyöty ja sekä yhtenäinen visuaalinen ilme toivat tunnelmaa johon viimeiksi olen törmännyt koneistossa. Vaeltavat ihmismassat ja neljä täysin erillistä salia loivat suuren bileen tunnelmaa, johon on kyllä erittäin vaikea kyllästyä :)

Tuntuu siltä, että Laserpoint rakentaa tällä hetkellä brändiä, jolle ei ihan vastaavaa suomesta löydy. Mä todella toivon, että suunta jatkuu tästä eteenpäin samana kuin mitä tähän asti on nähty :)
Mark

#703 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Jeah, täällä nyt onkin kaikki jo sanottu, mut my 5 cents ois et KIITOS Laserpoint vuoden bileistä *pihkassa* Itsekin olisin kaivannut hieman erilaista valaistusta, mutta kyllä tollaisenaankin toimi helveeeetin hyvin *kuolaa* Mut mihin on hävinny kaikki monivärilaserit, muun väriset ku vihreet ja piirtävät laserit? *ding* Jos noi piirteli jotain kuvioita ni oli kyl todella simppeleitä, ois kaivannu sellasta illumaista joka piirtää esim crasherlogon *slurps*

+Järjestelyt, ei mitn valittamista
+musiikki ja etenkin Skynet UK ja Matt Hardwickin koko setti *pihkassa* Ei sitä nyyhky/melodiakiksuu vaan jaksa aina, IMO Matt vei eikä muutkaan ollu päälaval huonoja (pl Proteus)
+tilaa tanssia, paljon!
+pääsalin ilmastointi - vaik loppuillast olikin tuskasta, alkuillasta oli peräti viilee
+värikästä jengiä
+tunnelma *sydän*
+kunnon tanssiseura

-kyl ne vesipullot ois voinu sallia sinne pääareenan etuosaanki
-Proteus, ja sen kyllä huomas ku yleisökato kävi samantien ku äijä oli soittanu 15min :D
-Oisko mahdotonta saada joku väliaikanen taksitolppa tms sinne kaapelille näin isojen tapahtumien ajaks? Vituttaa hieman venaa cabii 40min tuol Siperias *poks*

Ayes, parasta kaapelibileiden antia pariin vuoteen <3

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

hrdkvr

#704 • • hrdkvr KURGO

Karski, 23.4.2007 09:46:
---
hrdkvr, 23.4.2007 09:43:
jos noi laaserit pystyi as linkin mukaiseen hienouteen niin miksi ne ei ollut käytössä koskaan silloin kun mä olin päälavalla??

aina vaan pari pikku ohutta viivaa vaan haro katonrajassa

oliks säästöliekillä :D

---

samasta syystä kuin kiksubiiseissä on muitakin
kohtia kuin nostatukset. Pitää olla dynamiikkaa.

no kyl olisin mielummin katellut sen pari tuntia nonstop lasertykitystä kun olla näkemättä ollenkaan ;)

no kerran näin kun laaerit oli auki vähä aikaa hardwikin setin aikana..

--
-keep it hard-

Sallakat

#705 • • Sallakat jungle, baby !

Mark,
-Oisko mahdotonta saada joku väliaikanen taksitolppa tms sinne kaapelille näin isojen tapahtumien ajaks? Vituttaa hieman venaa cabii 40min tuol Siperias *poks*

taksitolppa tai taksitarkastaja on mahdollista tilata yhdellä puhelinsoitolla. näistäkin bileistä on tiedetty piiiitkän aikaa, joten hyvissä ajoin tilatessa tolpan saanti on todella varma. eikä edes maksa maltaita.
Claquesous

#706 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Kaverit ja Tres.

--
32. of December

villelope

#707 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Nyt voisi vihdoin koittaa pukea tuntemuksia kirjalliseen muotoon.

Kaikesta tekemisestä huokui kyllä osaaminen ja laatu. Tämä oli varmasti laadukkaiten tuotettu (konemusa)tapahtuma missä olen olen koskaan ollut.

Yhteistyökumppaneiden pisteet oli järjestetty fiksusti ja jos pelailu tai mikälie aktiviteetti ei kiinnostanut, pystyi niiden ohi kulkemaan vaivatta. En todellakaan saanut fiilistä, että olisin ollut messuilla - päinvastoin.

10 lävähtää Hima & Salille sekä wokkisetille. Olisin antanut plussan vielä kylkeen, mutta kun en aikaisemmin ole ko. ravintolan palveluja käyttänyt, oli wokkikäytäntö minulle uutta. Ruoka oli parasta mitä ikinä olen bileissä saanut. Vastaavaa ruokameininkiä olisi kiva saada myös pienempiin tapahtumiin.

Hima&Salin areena oli nimetty loungeksi, mutta Indigon ja Peled Brosin lisäksi ei soundi ollut erityisen loungea. Jussi Soro yllätti vetäisemällä housempaa matskua.

Nihkeilyä aiheutti myös soittoaikatauluissa, myös kaapelin seinillä olleissa, merkitty Flightin setti alkavaksi klo 23. Mies soitti kuitenkin jo klo 22. Omaan makuun ko. setti oli illan päräyttävin, ja olisi pistänyt varmaan myös pääareenan puolella poppoon pähkinöiksi. Muilta osin areenan tarjonta lipsahti ohisektorin puolelle. Osin tuosta soittoaikatauluhässäkästä, osaksi omasta ajattelemattomuudesta johtuen missasin tyystin Solarstonen setin, joka olisi todennäköisesti toiminut minulle parhaiten päälavan artisteista.

Pääareenan lava oli kyl kieltämättä todella matala. Uskon, että DJ on saanut ihan erilaisen tatsin yleisöön, mutta kalja-aidalta katsottuna ei paljoa esiintyjän pää vilkkunut. Tietysti tuollakin tavalla saadaan dj worship kulttuuria käännettyä laskuun, mutta onhan se makeeta tanssahdella nokka valaistusta päin etenkin kuin noi laserit oli aika perhanan makeen näköisiä.

En tiedä haikaileeko joku vielä lasereilla yleisöön sohimisen perään, mutta kyllä pitkät säteet hallin päästä toiseen tekee vaikutuksen.

Äänentoistosta sen verran, että pääareenan soundi oli sen verran makoisa, että siihen verrattuna muiden areenoiden soundi oli verrattain tunkkaisen kuuloinen. Tosin käytössäni oli kuusimalliset tulpat, eikä hifistelyluokkaan laskettavat Elacinit.

Pääareenan kiksuttelut eiveät kiinnostaneetkaan niin paljon kuin olin kuvitellut, junkka-areena meni neuroilun vuoksi ohi, eikä platinum-stagen polkkailutkaan innostaneet. Hima & Salin fiilis oli erinomainen, siitä kiitos wokkisetille sekä Peledin veljeksille.

Loppuilta tuli hortoiltua siellä täällä, jaksaa pauhaessa ja erinäisiä alkomahoolituotteita nauttiessa.

Vaikka koko postaus saattaakin vaikuttaa nihkeilyltä tai dissaamiselta, ei se ole tarkoitus. Tapahtumatuotannon laatu oli sen verran korkeaa, että napinat keskittyvät minimaalisiin seikkoihin.

Vuoden parhaat bileet tähän mennessä ja kaapelibileiden uusi laatustandardi on nyt vedetty korkealle.

Kiitos.
sts

#708 • • sts Sama pyynti aitta!

Mea, 22.4.2007 14:20:
-clips-

Sääli että neljä kappaletta tietokoneita ja playstation promoständi, joita on ollut bileissä useasti vuosien varrella Helsinki Clubia myöten pilasivat sinun tanssi-ilosi. :(((
MiMoSa

#709 • • MiMoSa
Mitään valituksen aihetta ei ole kyllä edelleenkään tullu mieleen. Ellei sit lasketa sitä yhtä narikkamiestä joka ei tainnu olla ihan selvinpäin tai sit se oli vaan muuten vähän pihalla koko hommasta. :D Mutta eipä tuo haitannu, lähinnä se oli vaan aika huvittava.

Että oikeastaan pelkkiä kehuja saa multa nää bileet.*joo* Sisälle pääsin suoraan, myöskään sisällä ei tarvinnu jonottaa mihinkään. Tiskille pääs monesti suoraan, joskus saatto pari ihmistä olla siinä ennen mua mutta ei sen enempää. Mut yks mikä oli todella ihme oli se, et vessaan en joutunu jonottaa kertaakaan!*whaat* Sitä ei oo kyllä tapahtunu koskaan aiemmin tai jos on niin todella todella harvoin.

Ennen bileitä mietin et kuinkakohan kauan sitä joutuu takkiaan narikasta jonottaa bileiden jälkeen mutta sekin meni tosi nopsaan, vaikka ihan loppuun asti siellä olinkin.

Illan onnistumisen kruunas vielä se mukava poika joka ystävälisesti heitti mut "kotiin". Eikä edes suostunu multa maksua siitä ottamaan.

Että kiitoksia vaan järjestäjille!*aplodit* Oli todella mukava ilta.*hihu* Tää oli mun eka kerta lasereissa mutta ei todellakaan viimeinen. *sydän* Ens vuotta odotellessa...*hihu*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Techa

#710 • • Techa
Jopas jotain..

Ihan perkeleen hyvät kemut oli järkätty!!

Ei valittamista..ehk muutamat tiskijukat heittivät aika latteat setit,
ja tää oli uskomaton juttu[jammailin kohti main-stagea) ;

"HEI KAVERI!!"
-no..mitä?
"MIHIN SÄ SEN PULLOS KAA MEET!?!"
-öö..kuin ni?
"ET SÄ SEN VESIPULLON KAA MEE YHTÄÄN MINNEKÄÄN!!!"
(pieni hiljasuus ja typerän näköinen tuijotus kyseistä henkilöä *eikä*)
-siis mitä vittua?
"KUULIT KYLLÄ, TÄSTÄ LAVALLE ETEENPÄIN EI VIEDÄ JUOMIA!!"
-kuse basuunas!
"MITÄ!?!"

Jatkossa sai "salakuljettaa" vettä, jos tahtoi lavan eteen päästä..
Oli kyllä sen verran trooppisen hikisen kuiva ilma kyseisen lavan edustalla!

Joo ymmärrän et sielä ois voinut olla lievä pullomeri, mut ketä se
ois haitannu jos siinnä sivussa olis tampannu muovia samalla! NoBoDy. .

Bileitten järjestäjille iso kiitos hyvästä vkonlopusta..

--
´klik klak bada bada klik klak boom!!

sts

#711 • • sts Sama pyynti aitta!

LooPy, 22.4.2007 17:22:

kuitenkin maikkari tekee kohta bileet jossa on 15min välein mainoskatko :)

---

THIS IS SENSEISSONNNnnnnnnn!!!!!!!

Eiks tää oo radioklf bileissä jo käytös jos on live striimi, RADIO KLF SOITTAA...
villelope

#712 • • villelope Lope of Lope & Kantola

sts, 23.4.2007 11:36:
---
Eiks tää oo radioklf bileissä jo käytös jos on live striimi, RADIO KLF SOITTAA...

En oo kertaakaan ollu vastaavissa pippaloissa, mut uskoisin kuitenkin että se sample soitetaan vain streamin päälle, ei itse bileissä.

KLF:n poppoota pyörii tälläkin foorumilla, että eiköhän tuohonkin jonkinsortin vastaus saada. :)
sts

#713 • • sts Sama pyynti aitta!

vaavu, 22.4.2007 20:20:

pääsalin liian alhainen dj-koroke, saataisiin korjattua,

Sain jonkin sortin käsityksen että että tämä oli korjaus edellisvuoden asiakas ja dj-palautteen pohjalta.
Jil

#714 • • Jil
PLUSSAT:

+ Orkidea ja Matt Hardwick
+ Juomien hinnat ja nopea palvelu
+ Miinkään ei tarvinnut jonottaa (ainakaan pääsalin puolella)
+ Seven Cities
+ Henkilökunta oli osaavaa ja asiallista. (Propsit sille baarimikolle joka osas ainakin ottaa fiiliksen irti biisistä kun biisistä) *aplodit*

MIINUKSET:

- Pääsalin äänentoisto. Ei voi tajuta, miten esim. Seven Citiesin aikana pystyi keskustelemaan lähes normi äänellä 5 metrin päässä lavasta. Vei 50% fiiliksistä samantien. Itse odotin etukäteen vähän saman tyylistä ratkaisua kun Screenin 6-v bileissä missä kajarit oli laitettu roikkumaan ilmasta pitkin merikaapelihallia.
- Ainakin pääsalin puolelle olis kaivannut paljon enempi porukkaa tanssimaan.
- Juomapanttisysteemi. Hyvä idea, mutta itteäni ainakin rupes risomaan kun sai vähän välii juoksennella hakemaan sitä euroa pois että pääs tanssimaan ja sit taas maksamaan se sama euro kun tuli tanssimasta.

Ihan OK-partyt mutta mulle ainakin aika rankka pettymys kun ajattelee sitä kaikkea hypetystä ja niiden kautta syntyneitä ennakko-odotuksia. Eipähän jäänyt oikeestaan muuta noista käteen kun helvetin paha olo ainakin fyysisesti.
Wolverine

#715 • • Wolverine
imo volat oli just täydelliset, hienoo kerranki herää ilman et korvat on ihan rikki. ja earit unohtuu aina jurrissa niin tää oli kyl iso + *sydän*
Viltsu

#716 • • Viltsu noname

Jil, 23.4.2007 11:59:
<3
Itse odotin etukäteen vähän saman tyylistä ratkaisua kun Screenin 6-v bileissä missä kajarit oli laitettu roikkumaan ilmasta pitkin merikaapelihallia.
<3

...et sit odottanu vähempää kuin parasta bile-pa:ta mitä Suomessa ikinä tullut vastaan ;))

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Jil

#717 • • Jil

Viltsu, 23.4.2007 12:17:
---
Jil, 23.4.2007 11:59:
<3
Itse odotin etukäteen vähän saman tyylistä ratkaisua kun Screenin 6-v bileissä missä kajarit oli laitettu roikkumaan ilmasta pitkin merikaapelihallia.
<3
---

...et sit odottanu vähempää kuin parasta bile-pa:ta mitä Suomessa ikinä tullut vastaan ;))

Musta tohon hypetykseen verrattuna oli jo lupakin odottaa... ;)
0-scar

#719 • • 0-scar Team Teknolipat :)
Mie tykkäsin kemuista ihan törkeesti :) Loistavaa musaa,loistavat valot, loistava tunnelma ja etenkin kaverit *plur* Kiitoksia *tanssittel*

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!