488 posts, 25 pages, 201,034 views
vaavu, 5.1.2007 14:13:
Jos luet tekstini tarkemmin, huomaat varmaan, että en julistanut tämän olevan vielä ilmastonmuutoksesta johtuvaa. Voi olla, että tämä joulukuu menee luonnollisen vaihtelun piikkiin. Voi myös olla, että osa joulukuun lämpimyydestä selittyy jo käynnissä olevalla ilmastonmuutoksella. Tällä hetkellä ei voida täysin varmuudella tilastoihin nojaten sanoa, kumpi väite on oikea.
Missäköhän vihjailen, että tässä olisi kyseessä joku _trendi_? Puhuin vain ja ainostaan yhdestä kuukaudesta, ja miten se suhtautuu muihin aiemmin kerättyihin datapisteisiin.
Trendistä voi sen sijaan puhua, kuten jani sanoi: "YK:n tilastojen mukaan kaikki kymmenen kuuminta vuotta on koettu vuoden 1994 jälkeen." Onhan tämä 12 vuottakin vielä ilmaston kannalta hyvin lyhyt aika, mutta antanee jo enemmän tilastollista indikaatiota siitä, että keskilämpötilat ovat nousussa.
Joka tapauksessa, mielenkiintoista on, että ekologisuudesta aletaan puhua yhä enemmän myös sellaisilla foorumeilla, joilla vielä jokunen vuosi sitten ei asiasta mitään sanottu.
Ozma, 6.1.2007 21:40:
Ilmaston muutoksen estämiseksi on miljoona keinoa, tässä muutama
2)Yksityiset autot/prätkät joko biopolttoaineella tai kokonaan pois
ainut ongelma on vaan ettei noista YHTÄKÄÄN haluta tehdä, koska ihmiset on niin perkeleen raha-ahneita kusipäitä. valtion pitäisi säätää raa'asti lait, mutta sekään ei onnistu koska eduskunnassa on pelkkiä rahaihmisiä.
embie, 7.1.2007 03:28:
5) Biojätteen kompostointi: Metaani on ilmeisesti jopa pahempi ilmakehälle kuin hiilidioksidi..
1)Lentokoneet pois(taitavat olla saastuttavin muoto tällähetkellä(?)
3)Julkiset/Yritys bussi/rekka/yms biopolttoaineella kulkevaksi
4)kaikki hehkulamput LEDlampuiksi
tossa nyt neljä ensimmäistä mitä tuli mieleen. ainut ongelma on vaan ettei noista YHTÄKÄÄN haluta tehdä, koska ihmiset on niin perkeleen raha-ahneita kusipäitä. valtion pitäisi säätää raa'asti lait, mutta sekään ei onnistu koska eduskunnassa on pelkkiä rahaihmisiä.
embie, 7.1.2007 03:28:
edelliseen listaan lisäisin:
5) Biojätteen kompostointi: Metaani on ilmeisesti jopa pahempi ilmakehälle kuin hiilidioksidi..
Claquesous, 7.1.2007 13:42:
---
---
Oletko itse jättänyt lentomatkustamisen, kuljetko pelkästään julkisilla ja oletko vaihtanut kaikki hehkulamput ledlampuiksi?
---
tossa nyt neljä ensimmäistä mitä tuli mieleen. ainut ongelma on vaan ettei noista YHTÄKÄÄN haluta tehdä, koska ihmiset on niin perkeleen raha-ahneita kusipäitä. valtion pitäisi säätää raa'asti lait, mutta sekään ei onnistu koska eduskunnassa on pelkkiä rahaihmisiä.
---
Se on aina hyvä tuomita toisia ihmisiä. "Minä itse olen valveutunut ja teen kaikkeni ilmastomuutoksen hidastamisen puolesta", joo.
Anselmi, 7.1.2007 14:49:
Suomalaisen ekologisen jalanjäljen tallaaminen tais olla maailman kovin ja muutenkin Suomessa ja muissa hyvinvointivaltioissa kulutus on ihan eri säfääreissä kuin köyhissä maissa.
plink, 7.1.2007 14:58:
---
Anselmi, 7.1.2007 14:49:
Suomalaisen ekologisen jalanjäljen tallaaminen tais olla maailman kovin ja muutenkin Suomessa ja muissa hyvinvointivaltioissa kulutus on ihan eri säfääreissä kuin köyhissä maissa.
---
ei nyt sentään liioitella.:P Suomen ekologinen jalanjälki on Euroopan kovin (ja Kanadan kanssa tasoissa), mutta ei me kuitenkaan vielä jenkeille ja arabeille pärjätä.:)
piti oikein tarkistaa, että olen ajan tasalla, joten tässä lähde :)
http://www.wwf.fi/wwf/www/uploads/pdf/living_planet_report_2006.pdf
Anselmi, 7.1.2007 15:01:
Katsos vain! Mun moka, kuulin radiouutisista tuon jutskan ja ymmärsin ilmeisestikkin väärin. No Euroopan kovinkin on aika saavutus*poks*
Maailmassa on ihan helvetisti lentokoneita, autoja ja prätkiä ja ne eivät millään eduskunnan mahtikäskyllä katoa yhtään minnekään. Ja joka hetki tehtaiden ovista pursuaa lisää. Toivottavasti et muuten itse käytä autoa ja ole tällainen kritisoimasi "rahaihminen"
Oletko itse jättänyt lentomatkustamisen, kuljetko pelkästään julkisilla ja oletko vaihtanut kaikki hehkulamput ledlampuiksi?
Toivon että Ozma tarkoitti tuolla "ihmisillä" meitä kaikkia, meinaan että kuten jo Claquesous saanoikin niin me kaikki olla osa tätä ongelmaa ja nimen omaan ETENKIN me.
Ozma, 7.1.2007 16:55:
Noh, miksi ei unohdeta vähän tätä koko helvetin maapalloa vaan aloitetaan me tämä toiminta. Tulisi vähän perkuleerasti lisää työpaikkoja jo pelkästään led valaisimien/lamppujen valmistuksella, muusta puhumattakaan.