Vapun mielenosoitukset

135 posts, 7 pages, 26,309 views

Anselmi

Posts: 2,578

#41 • • Anselmi And sell me

Kuukunen, 2.5.2006 17:43:
Jos kaikki vaan arvostaisi kaikkea, niin maailma ei muuttuisi ikinä *igor*


Itse koen että on hiukan eri asia että "kaikki vaan arvostaisi kaikkea" ja se että osaa arvostaa ilmaista koulutusta, terveydenhuoltoa, sitä ettei tarvitse nähdä nälkää ja että on puhdasta vettä, sekä montaa muuta asiaa ja tajuaa että suurimalle osalle ihmisistä nämä eivät ole itsestäänselvyyksiä.

--
sen pituinen se

Individual

Posts: 10,942

#42 • • Individual HYPNO!

Kuukunen,
En ollut odottanut näin rajua meininkiä, enkä näin rajuja reaktioita. Mutta olen ihan tyytyväinen näkyvyyteen, ehkä vihdoin joku tajuaa että tämäkään valtio ei ole mikään lintukoto.


Eiköhän sen jo viime aikojen massairtisanomiset ole osoittaneet. UPM Kymmene yli 3500 ihmistä kerralla pihalle, anyone? (Missä rastapäät Kuusankoskelta tehtaan edestä, kun uutinen tuli julki tai tehtaanherrojen asuntojen ulkopuolelta?) Ja melkeinpä viikkotahtia irtisanotaan satoja ihmisiä teollisuudesta ja vain sen takia, että tuotannot voidaan siirtää maihin, jossa ihmisille ei tarvitse maksaa kuin murto-osa suomalaisen vastaavan palkasta ja työntekijän turva on mitä se on. Se jos mikä raivostuttaa ainakin meikäläistä, mutta milläs tällainen pullasorsa kammettaisiin edes marssimaan näiden asioiden puolesta...No se siitä. Tietenkin jos tuolla "Suomi ei ole enää mikään lintukoto" viittasit yleisen turvattomuuden lisääntymiseen, niin eikö sekin ole aika hyvin tiedostettu?

Kuukunen,
Mua ärsyttää suunnattomasti sellainen meininki että pitäisi olla vitun nöyrä ja kiitollinen kaikesta sellaisesta mitä meillä täällä on, ja pysyä himassa ja katsoa toosasta tositeeveetä.


Mn mielestä monesta asiasta saa olla kiitollisen nöyrä tässä maassa. Koulutusjärjestelmästä alkaen. Olla nöyrä ja nöyristellä ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.Todellakaan ei tarvitse kaikkea paskaa niellä esimerkkinä se, että opiskelija on ainoa, joka perustoimeentulonsa saavuttaakseen on Suomessa otettava pakkolainaa. Mutta toivottavaa olisi, että näkisi myös ne asiat, mitkä täällä ovat hyvin. Yleensä tällaisia purkauksia lukiessa tulee mieleen, että kaikki on niin päin helvettiä, vaikea silloin sieltä on yrittää poimia ne asiat mitkä mättää.

Kuukunen,
Mennä koulutusputkeen tehdä töitä ja maksaa veronsa. Leipää ja sirkushuveja - se ei mulle riitä vaan vaadin jotain enemmän!


Suosittelen tuota koulutusputkea näin kolmekymppisenä, joka on kaiken elämässään tehnyt pitkän kaavan mukaan. (Eka opiskelupaikka 23 vuotiaana, kunnollinen vakkariduunimesta missä viihtyy 25 vuotiaana, monimuoto-opiskelijaksi haku AMK:hon 30 vuotiaana. Sitä ennen työttömyyttä, kursseja, työharjoitteluja) Että IMO helpommalla pääset. Toki ei siinäkään ole mieltä, että jo pentuna pitäisi tietää mitä sitä koko loppuelämänsä haluaa tehdä, mutta mielestäni (ja tästä on omassa elämässä ja ystäväpiirissä monta esimerkkiä) tarpeeksi kauan jos miettii ja alkaa tulla syrjäytyneeksi sieltä takaisin jaloilleen kiipeäminen ei ole mitään herkkua. Ja mitä noihin veroihin tulee, niin niillä tämän maan hyvinvointi kustannetaan, kaikki sosiaalipalvelut, helvetti katulamput. Kyllä se muakin vituttaa, että palkan päältä lähtee x määrä euroja, jolle mä keksisin paljon parempaakin käyttöä.

Toki jos joku ei halua elää niinkuin "normaali" ihminen tässä yhteiskunnassa, ei se varmaankaan mitään helppoa ole ja sellaista yksilöä katsellaan nenänvartta pitkin, tyyliin: "menisit siitä töihin tai tekisit ees jotain, retku." Mutta miksi sitten muiden pitäisi olla maksumiehinä tämän enempää kuin nyt jo ovat tämän "vapaan elämäntavan" mahdollistamiseksi. Kyllä mä uskon siihen, että ihmistä pitää auttaa, oli hän sitten sillan alla sorbusta nauttiva Reiska tai lähiöyksiössä ensimmäiseen piripiikkiinsä tarttuva "meidän reipas pikku Vesa." Kai mulla on tuossa sitten jokin ristiriita, mutta en osaa tätä paremminkaan selittää.

Kuukunen,
Tuntuu myös että politiikka on jotenkin niin kaukana mun elämästä enkä voi vaikuttaa asioihin joiden kanssa joudun elämään.


Näin varmasti ajattelee moni meistä. Ja yksi räikeä esimerkki tästä on IMO, että oman puolueensa virallista kantaa vastaan äänestänyt kansanedustaja saa jos ei nyt sanktioita, mutta ainakin selitellä tekemisiään puoluetovereilleen, että miksi uskalsi ilmaista oman mielipiteensä. Äänestämässä olen kuitenkin käynyt 18 ikävuoden jälkeen yhtä pressanvaalien toista kierrosta lukuunottamatta joka kerta. Kai mä sitten uskon siihen, että se homma toimii, vaikkakin paras vaikutuskanava olisi varmasti pyrkiä itse politiikkaan, mutta ymmärrän jollain tasolla myös niitä ihmisiä, nuoria, jotka ovat sitä mieltä, että "Nyt se ääni kuuluviin edes jotenkin!" Mutta mistähän huomisten lehtien ilmestyttä puhutaan prekariaatista vai hulinoivasta nuorisjoukosta vappuaattona? Olisko lehdistötilaisuus Euromaydayn puolelta paikallaan, mutta ei taida kuulua toimintatapoihin, vai?

Kuukunen,
Samoin nykyajan kulttuuritarjonta (lehdet, tv...)


Onkohan tässä nyt vallalla sellainen käsitys, että kulttuuri käsittää vain elitistiset ja kalliit valtion tukemat oopperan ja klassisen musiikin tuotannot ja sitten on virkakoneiston vainoamaa vastakulttuuria hylätyissä taloissa, autioissa pihoissa. Eikö siihen väliin nyt kuitenkin mahdu vään muutakin. No mainitsit tuossa kylläkin myös lehdet ja television.
Pumis

Posts: 816

#43 • • Edited Pumis Kike / Fab4

Foxmagon, 2.5.2006 17:48:
"Jossain vaiheessa mellakkapoliisit tulivat palokunnan kanssa sammuttamaan kokkoa, josta ei tietenkään kukaan ilostunut (tiedoksi jengille että toukokuun alun yöt on yleensä kylmiä, joten kokko oli tarpeellinen lämpimänä pysymiseen, ei sen kummempaa). Silloin jengi oikeutetusti puolusti oikeuttaan pysyä lämpimänä, ja yritti estää sammutustoimia."

Tää kruunas kyllä koko hoidon. *nauru*


Ja millä oikeudella se kokko oli sytytetty? Satutko kenties omistamaan ko maa-alueen ja/tai rakennukset?

Sorry Foxmagon, en huomannu noita lainausmerkkejä *anteekspyyntelyä*
-P

Posts: 4,972

#44 • • -P

Pumis, 2.5.2006 18:04:


-clip-

Ja millä oikeudella se kokko oli sytytetty? Satutko kenties omistamaan ko maa-alueen ja/tai rakennukset?



höm höm, otappas ville pakkia. eihän foxi tuota ole kirjoittanut, vaan tuo on lainaus tekstistä.

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Worin

Posts: 526

#45 • • Worin
En ees tienny et oli kyse jostain mielenosotuksesta :D Aattelin, että kyse ois ollu jostain nuorison öveririehumisesta. Eikös tollasilla oo tarve osottaa mieltä ihan mielenosottamisen vuoks. Ne harrastaa pari vuotta sitä, sit kasvaa ulos ja muistelee vanhana omaa radikaalia nuoruuttaan.

Ohan se tapa sekin osottaa mieltään et vähän riehutaan, mut luulisin et suomessa toimii rauhallisemmat mallit.
mastream

Posts: 549

#46 • • mastream

Kuukunen

tesnoa tanssien



Tuolta Basson foorumilta poimittua:

Hyvää technoa, oldschool varastoreivi meininki, mutta olisipa se jäänyt siihen.



Siis tuollako oli ihan kunnon reivit pystyssä? Tätä ei Yle tainnut kertoa.*täh*
Claquesous

Posts: 3,206

#47 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

Anselmi, 2.5.2006 17:51:
Itse koen että on hiukan eri asia että "kaikki vaan arvostaisi kaikkea" ja se että osaa arvostaa ilmaista koulutusta, terveydenhuoltoa, sitä ettei tarvitse nähdä nälkää ja että on puhdasta vettä, sekä montaa muuta asiaa ja tajuaa että suurimalle osalle ihmisistä nämä eivät ole itsestäänselvyyksiä.



Tarkoitatko nyt, ettei virkavaltaa, establishmenttia ja vaikka nykyistä yhteiskuntaa saa kuunaan arvostella, koska meillä nyt vaan on kaikki niin maan mainiosti. Byrokraatit ja Elinkeinoelämän Keskusliitto on hyvää hyvyyttään kuitenkin kaiken meille luonut ja vielä pyytämättä mitään vaivanpalkaksi. Koska Suomessa asiat on suhteellisen ookrait, mitään ei tarvitse muuttaa ja kaikki uusi on anarkistihippien horinoita vailla todellisuudentajua.

En voi tietenkään hyväksyä riehumista, mutta näin ulkomailta seuratessani näyttää siltä, että nyt on aktivisti jo sanana tuomittava, koska se on itsessään moraaliton sekä yhteiskuntarauhaa rikkova. Ihan varmasti mopo karkasi käsistä ja Kuningas Alkoholilla on sormensa pelissä. Näkisin kuitenkin myös jälkipelin muuttuneen täydeksi populismiksi ja keskustelu on siirtynyt päivittelyn ja jeesustelun saralle. Syynä on varmaan, että hulinointi on Suomenniemellä vielä tabu, koska defaulttina virkavalta on hyvä ja erehtymätön.

--
32. of December

Oliwer

Posts: 799

#48 • • Oliwer
Ikävää, ei näin. Kyllä kaikenlaiset mahdollisesti alunperin aatteellisetkin näkemykset jäävät imo nyt tälläisen terrorismin ja vandalismin varjoon. Ikävää että kourallinen idiootteja ei osaa lopettaa ajoissa.
Rikollinen ja väkivaltainen liikehdintä ei voi saada aikaan mitään hyvää. Täytyy toivoa että kiinnisaatujen seuraamukset tulee olemaan tuntuvia, jotta ne toimisivat esimerkkinä kusipäisyykiä vastaisuudessa suunitteleville. *dissaa*
Kuukunen

Posts: 244

#49 • • Kuukunen Avaruusdiskokissa!
Joo, tuon valtauksen alkuperäinen tarkoitus oli pitää technobileet. Viimeiset kemut makasiineillä...ja kyllä siellä hyvää musaa olikin ja tanssittiin. Mm. Cybred oli soittamassa.

Olen kyllä kiitollinen monista asioista tässä maassa, mm. ilmaisesta yliopistokoulutukseta (ja muusta) mutta silti olen samalla myös pettynyt siihen, erityisesti peruskouluun ja lukioon (jotka teki musta alisuorittajan ja tasapäisti). Sananvapaus ja ihmisoikeudetkin ja se että meillä on täällä lääkäreitä, vettä ja ruokaa, ovat tietenkin hyviä asioita. Mutta ei se tarkoita sitä etteikö muutosta tarvittaisi. Demokratia - noh en ole vielä muodostanut kantaa siitä että toimiiko se täälläkään. Voiko se ikinä edes toimia täydellisesti? Ainakaan niin kauan kun politiikkaa olen seurannut en ole vielä kuullut yhdestäkään mua miellyttäneestä päätöksestä, tai siis mun omaa elämää helpottavasta, pelkkiä pettymyksiä on tullut (opintolaina, tekijänoikeuslaki, tms.) tai no, viinan hinnan alennus on ollut ehkä ainoa hyvä teko joka on mun rahoja säästänyt *nauru*

Mun turhautuneisuus ja samalla sisäisen aktivistin heräämisen on osittain aiheuttanut se, että mulla on ollut ehkä elämäni rankin vuosi henkilökohtaisella tasolla. On ollut pakko vaan ruveta tekemään JOTAIN. Että joskus pääsisi parempaan (olenkin jo päässyt ja siitä olen onnellinen, mutta yhteiskuntaa siitä on turha kiittää, vaan omaa aktiivisuutta ja ystävien tukea). Kannattaa lukea täältä mun viime blogi, siinä on vähän taustaa mitä mä olen viime aikoina funtsinut.

--
Jos videopelit vaikuttaisivat käyttäytymiseen, kaikki me Pac-Mania aikonamme pelanneet liikkuisimme pimeissä huoneissa kuunnellen itseään toistavaa musiikkia ja popsien pillereitä.

Anselmi

Posts: 2,578

#50 • • Edited Anselmi And sell me

mikkihiiri, 2.5.2006 19:15:
Tarkoitatko nyt, ettei virkavaltaa, establishmenttia ja vaikka nykyistä yhteiskuntaa saa kuunaan arvostella, koska meillä nyt vaan on kaikki niin maan mainiosti.


En todellakaan, en vastusta arvostelua, mutta mielestäni pitää ottaa kokonaisuus huomioon.
Eli hain sitä takaa että on kaksi eri asiaa arvostelee asioita ja se että väittää että
tämä olisi paska maa elää. Koska loppupeleissä on, jos nyt ei ihan lottovoitto, niin ässäarvan päävoitto syntyä suomeen.

En voi tietenkään hyväksyä riehumista, mutta näin ulkomailta seuratessani näyttää siltä, että nyt on aktivisti jo sanana tuomittava, koska se on itsessään moraaliton sekä yhteiskuntarauhaa rikkova.



Ikävä kyllä nimenomaan tällaiset tempaukset tuovat aktivismille pahan nimen ja tuohoavat yhdessä yössä monien ihmisten vuosien työn.

Ihan varmasti mopo karkasi käsistä ja Kuningas Alkoholilla on sormensa pelissä. Näkisin kuitenkin myös jälkipelin muuttuneen täydeksi populismiksi ja keskustelu on siirtynyt päivittelyn ja jeesustelun saralle.



Tai ehkä ihmiset ovat vain vihaisia ja turhautuneita siitä että joukko dillejä vei pohjan hyvältä asialta ja vaikeuttaa toimintaa tulevaisuudessa.

Syynä on varmaan, että hulinointi on Suomenniemellä vielä tabu, koska defaulttina virkavalta on hyvä ja erehtymätön.


Mites virkavalta tähän liittyy? Itse olin positiivisesti yllättynyt siitä kuinka poliisi asian hoiti. Monenssa maassa olisi tullut kyynelkaasua ja kumiluoteja. Kaikkien onneksi paikalla oli viranomaiset, kun jengistä löytyy niinkin vajaria jengiä että heittää kaasupulloja liekkeihin joiden ympärillä on ihmisiä.

--
sen pituinen se

Optik

Posts: 1,691

#51 • • Optik Piikkisika/Outopallo

Foxmagon, 2.5.2006 17:48:
"Jossain vaiheessa mellakkapoliisit tulivat palokunnan kanssa sammuttamaan kokkoa, josta ei tietenkään kukaan ilostunut (tiedoksi jengille että toukokuun alun yöt on yleensä kylmiä, joten kokko oli tarpeellinen lämpimänä pysymiseen, ei sen kummempaa). Silloin jengi oikeutetusti puolusti oikeuttaan pysyä lämpimänä, ja yritti estää sammutustoimia."

Tää kruunas kyllä koko hoidon. *nauru*



Mulle tuli tosta jostain kumman syystä mielleyhtymä ja vertauskohta rooman historiaan....

Minkäköhänlaisen lööpin siitä sais vedettyä.. *ding*

"KEISARI NERO POLTTI ROOMAN"

ja Ingressiin teksti "Kun tuli vähän vilu, aprikoi Nero senaatin portailla"

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Claquesous

Posts: 3,206

#52 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

Anselmi, 2.5.2006 19:45:
Koska loppupeleissä on, jos nyt ei ihan lottovoitto, niin ässäarvan päävoitto syntyä suomeen.



Heh, myönnettäköön.


Tai ehkä ihmiset ovat vain vihaisia ja turhautuneita siitä että joukko dillejä vei pohjan hyvältä asialta ja vaikeuttaa toimintaa tulevaisuudessa.



En ole ainakaan lukenut kovinkaan monen EuroMayDay-järkkärin kovaan ääneen moittimassa osanottajia vaan kyseessä on yleensä ollut Herra Sisäministeri itse suuressa viisaudessaan nimittämässä hulinointia ääriliikkeiden masinoinniksi. Naapurin mummotkin ovat jo tuikanneet lusikkansa soppaan ilmoittaen, että "Siä on kulma helesinkissä nuariso pitäny älämölöö" (vapaasti lainattu toisesta foorumista). En usko, että lainaamillani henkilöillä on mitään intressiä ainakaan helpottaa vasemmistoradikaalia toimintaa tulevaisuudessa.


Mites virkavalta tähän liittyy? Itse olin positiivisesti yllättynyt siitä kuinka poliisi asian hoiti. Monenssa maassa olisi tullut kyynelkaasua ja kumiluoteja.



Virkavaltahan oli toisena osapuolena hulinoinnissa, siis mielestäni aika kiinteästi. Yhdyn kuitenkin näin netistä pelkästään seuranneen silmin ja nykyisillä tiedoillani mielipiteeseesi, etteivät sinivuokot vetäneet ainakaan ylitse toimintaansa keississä.

--
32. of December

Anselmi

Posts: 2,578

#53 • • Anselmi And sell me

mikkihiiri, 2.5.2006 20:17:
---
Anselmi, 2.5.2006 19:45:
En ole ainakaan lukenut kovinkaan monen EuroMayDay-järkkärin kovaan ääneen moittimassa osanottajia vaan kyseessä on yleensä ollut Herra Sisäministeri itse suuressa viisaudessaan nimittämässä hulinointia ääriliikkeiden masinoinniksi.



Itse näin yhden EuroMayDay-järkkärin haastattelun ja se ei moittinut osanottajia vaan
sanoi että joillekkin kivien heittely on ainut tapa tuoda äänensä kuuluviin.
Jotenkin vaikea uskoa tällaisessa tietoyhteiskunnassa jossa jokaisella on mahdollisuus käyttää esim. internettiä. Täällä jopa kirjoittamalla kansanedustajalle, voi saada helposti kirjeen takaisin edustajalta itseltään jos kyseessä on joku vähemmän tunnettu kansanedustaja.

Naapurin mummotkin ovat jo tuikanneet lusikkansa soppaan ilmoittaen, että "Siä on kulma helesinkissä nuariso pitäny älämölöö" (vapaasti lainattu toisesta foorumista). En usko, että lainaamillani henkilöillä on mitään intressiä ainakaan helpottaa vasemmistoradikaalia toimintaa tulevaisuudessa.



No esimerkiksi täällä jengi on ollu kovasti pettynyttä, pahiten tämä tempaus varmaan vituttaakin ns. "tiedostavia nuoria" jotka nyt saatetaan yhdistää johonkin henkisesti keskenkasvuisiin nuoriin joiden mielestä on ok heitellä toisia ihmisiä kivillä.

Keltainen lehdistöhän nyt tietysti kirjoitti asiasta kunnon skandaali meiningillä, mutta toisaalta mistäpä ne asiallisesti kirjoittaisivat*nauru* muuten media on mielestäni kohtuu tasapuolisesti asiaa käsitellyt, ainakin mitä itse on uutisia nähnyt, kummatkin osapuolet ovat päässeet mielipiteensä sanomaan.

--
sen pituinen se

anniharha

Posts: 1,937

#54 • • Edited anniharha
Mitähän hittoa, ylen uutisissa puhuttiin juurikin jotakuinkin että "mielenosoittajien eläinoikeusasiat jäivät vähän vähemmälle.." Siis *whaat* kuulinko minä nyt väärin, oliko siellä myös eläinoikeusmielenosoitus vai menikö uutisissa esiintyneellä setällä kettutytöt ja mielenosoittajat termeinä sekaisin? *tirsk*


edit: minä itse olla sana sekaisin minä itse ei osata kirjoittaa *lmao*

--
and though my words could save the world they never come out right

remotion

Posts: 5,283

#55 • • remotion nostatus guru
haha, sääliksi käy niitä joiden aatteet on tossa puhtaimmillaan esitettyinä.
Jonkun hälyytysajossa olleen ambulanssin päällekin oli kiivetty ja estetty sitä toimittamasta tehtäviä. siitä pitäis heiluttaa vähän asian osaisille häkkiä, ihan vaan sen takia et oppii vähän kunnioittaa järjestystä.

joku kirjoitti et nuotio sytytettii et voi lämmitellä. just joo, jos ei oo ite ollu tuolla heittelee klapeja (anteeks kaasupulloja) nuotioon ni tajuaa varmaan että tollanen roihu + useammat pienet jopa rakennuksen sisällä ei oo mitään lämmittelyy.

skeneilyä sen verran et paskamaista tuo on myös niille dj:lle jotka oli tonne buukattu ja joutuu tollasen kohkauksen keskelle soittaa.
Foxmagon

Posts: 1,329

#56 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Ps. kakkoselta alko just ajankohtainen kakkonen jossa tulee tosta mellakasta.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

hallucinogen

Posts: 8,190

#57 • • Edited hallucinogen Edain
No voi lol sentään tota muijaa tuolla telkkarissa :D Uskottavuus nousi heti *lmao* "en nähnyt kivien heitteliöitä" "en tiedä mitään polttopulloista" mut paras oli "joo on se tyhmää heittää kaasupullo tuleen jos se aiheuttaa vaaran" Tuskin se kaasupullo on koskaan vaaraton siel tulessa :D Muutenkin puolustellaan tota perseilyä oikein kunnolla *eiei*

--
pikku-*possu*

hallucinogen

Posts: 8,190

#58 • • hallucinogen Edain
Ai niin ja toi perustulo, kukaan näistä sen vaatijoista ei oo kertonu, että mistä rahat saataisiin. Ainoa mitä on sanottu, että mulle, paljon ja ilman vastavelvoitteita. Vasemmistoliitto taisi ehdottaa (ton prekariaatti.orgin mukaan) 550e/kk suuruista perustuloa ja tämä tyttönen halusin sitä kaikille vai oliko se kaikille työikäisille. No jos sitä perustuloa annettaisiin vaikka kaikille 15-64v ihmisille olisi olis ton perustulon määrä jotakuinkin 23 miljardia euroa joten mistäs moinen summa revitään? toki koko summaa ei tarvitse repiä koska toihan kattais osain nykyisistä tuista mutta silti jäis suuri summa maksettavaksi.

Muutenkaan mä en pidä ajatuksesta, että jollekulle maksetaan ns kansalaispalkkaa vaikka ei tekisi päivääkään duunia elämässään ja mitään terveydellistä syytä ei olisi, ainoa syy ois hengenvelttous.

--
pikku-*possu*

Worin

Posts: 526

#59 • • Worin

hallucinogen, 2.5.2006 21:48:
Ai niin ja toi perustulo, kukaan näistä sen vaatijoista ei oo kertonu, että mistä rahat saataisiin. Ainoa mitä on sanottu, että mulle, paljon ja ilman vastavelvoitteita. Vasemmistoliitto taisi ehdottaa (ton prekariaatti.orgin mukaan) 550e/kk suuruista perustuloa ja tämä tyttönen halusin sitä kaikille vai oliko se kaikille työikäisille. No jos sitä perustuloa annettaisiin vaikka kaikille 15-64v ihmisille olisi olis ton perustulon määrä jotakuinkin 23 miljardia euroa joten mistäs moinen summa revitään? toki koko summaa ei tarvitse repiä koska toihan kattais osain nykyisistä tuista mutta silti jäis suuri summa maksettavaksi.

Muutenkaan mä en pidä ajatuksesta, että jollekulle maksetaan ns kansalaispalkkaa vaikka ei tekisi päivääkään duunia elämässään ja mitään terveydellistä syytä ei olisi, ainoa syy ois hengenvelttous.



Perustulossa on hyviäkin pointteja tai siinä ideassa. Varsinkin sen kannustavuus töihin kun se ei katoo vaikka tienaiskin paskasti ja tekis huonosti palkattua työtä. Nyt kun ei kannata mitä tahansa työtä lähtee harjottaa. Jos kannattaa tollasta perustuloo niin paljon että rikkoo jo ikkunoita sen edestä, niin tekis sit kans laskelmat että se on edes teoriassa mahdollista. Uskon että tietyillä arvoilla se on mahdollista tai ainakin lähellä sitä, koska lisääntyny kulutus toivottavasti nostaa verotuloja ainakin melkein samassa suhteessa.

Kaunis idea on yhtä tyhjän kanssa tai riehuminen ja kokkojen polttelu, jos ei pysty osottaa käytännön toimivuutta. Mut ei enempää aiheesta, ettei mee ihan offtopic.
Worin

Posts: 526

#60 • • Worin

hallucinogen, 2.5.2006 21:48:
Ai niin ja toi perustulo, kukaan näistä sen vaatijoista ei oo kertonu, että mistä rahat saataisiin. Ainoa mitä on sanottu, että mulle, paljon ja ilman vastavelvoitteita. Vasemmistoliitto taisi ehdottaa (ton prekariaatti.orgin mukaan) 550e/kk suuruista perustuloa ja tämä tyttönen halusin sitä kaikille vai oliko se kaikille työikäisille. No jos sitä perustuloa annettaisiin vaikka kaikille 15-64v ihmisille olisi olis ton perustulon määrä jotakuinkin 23 miljardia euroa joten mistäs moinen summa revitään? toki koko summaa ei tarvitse repiä koska toihan kattais osain nykyisistä tuista mutta silti jäis suuri summa maksettavaksi.

Muutenkaan mä en pidä ajatuksesta, että jollekulle maksetaan ns kansalaispalkkaa vaikka ei tekisi päivääkään duunia elämässään ja mitään terveydellistä syytä ei olisi, ainoa syy ois hengenvelttous.



Perustulossa on hyviäkin pointteja tai siinä ideassa. Varsinkin sen kannustavuus töihin kun se ei katoo vaikka tienaiskin paskasti ja tekis huonosti palkattua työtä. Nyt kun ei kannata mitä tahansa työtä lähtee harjottaa. Jos kannattaa tollasta perustuloo niin paljon että rikkoo jo ikkunoita sen edestä, niin tekis sit kans laskelmat että se on edes teoriassa mahdollista. Uskon että tietyillä arvoilla se on mahdollista tai ainakin lähellä sitä, koska lisääntyny kulutus toivottavasti nostaa verotuloja ainakin melkein samassa suhteessa.

Kaunis idea on yhtä tyhjän kanssa tai riehuminen ja kokkojen polttelu, jos ei pysty osottaa käytännön toimivuutta. Mut ei enempää aiheesta, ettei mee ihan offtopic.