Vapun mielenosoitukset

135 posts, 7 pages, 26,331 views

Epailija

Posts: 5,636

#21 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

Jone,
Ko. henkilöt ovat vaan valitettavasti antaneet itsestään täysidiootin kuvan.



Tosiaan aika surullista luettavaa jotkut viestit. Näin se ajettu asia uppoaa kuin Titanic konsanaan, kun on sopivasti idiootteja mukana.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Optik

Posts: 1,691

#22 • • Edited Optik Piikkisika/Outopallo
Tuollaisen toiminnan fiksuus on suoraan verrannollista siihen, että ampuis itseään jalkaan..

Is it just me, vai onko erinäisten marginaalisia arvoja edustavien ryhmien pääasiallinen funktio juurikin huudella ja möykätä kaikista huume yms. jutuista ja kettujen surkeista elinoloista kaikille ja sitten perseillä oikein kunnolla tavoilla, jotka saavat varmasti karkotettua nekin ihmiset, jotka olisivat vielä edes jotenkin vastaanottavaisia fiksuille ja harkituille argumenteille siihen leiriin joka vaan katselee säälien banderollia kantavaa riemunkirjavaa neulatyynyä päätään puistellen ja ajatellen että "Keksisit sinäkin edes vähän parempaa tekemistä.."

Edittiä:

Ja mitäköhän tuo poliisien ja palomiesten kimppuun hyökkääminen sitten oikein auttoi??

Ainakin itse palomiehenä en voi sulattaa sitä toimintaa mitä tuolla esitettiin. Mitä seuraavaksi? Jonkun ihmisen koti palaa, kaikki tavarat siellä sisällä ja joku lemmikki/liikuntakyvytön vanhus on vielä siellä sisällä, ja palokunnan saapuessa paikalle on tontin vieressä on joku resuinen ihmisjoukko heittelemässä mitä tahansa käteen osuvaa näiden työtään tekevien palomiesten päälle, joille vielä maksetaan suhteellisen paskasti tästä humanitaarisesta työstään..

Nyt kypsyttää, vittu.

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Caro²

Posts: 5,301

#23 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Oli tuossa joukkopelleilyssä jotain hyvääkin. Yhden hyvän kuvan on onnistunut joku ottamaan, tässä linkki.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#24 • • Aziz Combat Fighter

hallucinogen, 2.5.2006 12:07:
---
DjBeliar, 2.5.2006 12:00:
Aivan 100%:n varma asia on se, että se tuli kyllä sammuu - se, sammuuko se "tappelun" päätteeksi, vaiko rauhallisissa, ymmärtäväisissä merkeissä molemmin puolin, on ihan meistä itsestämme kiinni.

---

Ja näin se pitää ollakkin, poliisin sana on laki, piste. Sitä on turha kenellekään alkaa uikuttaa, että poliisi on fasistisika jos ei tee niinkuin pyydetään vaan alkaa rähiseen vastaan ja samalla saa pienen mustelman.

Biitsi on muuten paljon parempi paikka kun makasiinien piha kun hiekka ei yleensä pala ja vesikin on lähellä jos jotain pientä vahinkoa sattuu :). seinät ehkä on tiiltä makasiineilla mut katot yms on syttyvää matskua joten ihan helposti ois voinu makasiinit olla tulessa.



Uh, poliisin sana ei ole laki. Poliisi voi antaa lainvoimaisia velvoittavia käskyjä, joita tulee lain puitteissa noudattaa, mutta ei se poliisi voi käskeä mitä vaan. Ennemminkin niin, että laki on se joka on useimmiten poliisin sanojen takana, mutta ei aina näinkään.

Tosta vastaan pistämisestä oon kyllä samaa mieltä, mielummin tekee jos ei mahottomia vaadita ja selvittää sitten oikeusasteessa asiansa jos kokee oikeuksiaan tullen loukatuksi.
John

Posts: 1,384

#25 • • John Lauma
Jotkut ihmiset siis pitävät kansalaisoikeutena tuhota muiden ihmisten omaisuutta ja hyökätä virkavallan kimppuun.*ding* Ja vaikka mielestään ovat oikeassa ja hyvin rohkeita sotureita, niin eivät silti uskalla näyttää naamansa julkisesti. Huh huh!

Entä mitalin kääntöpuoli? Itse en ole kovin suuri SDP:n, SKP:n, Attacin tai Vanun ystävä. Onko minullakin sitten näiden ihmisten mielestä oikeus rikkoa kyseisten järjestöjen ikkunoita ja heittää niiden toimistoihin polttopulloja?

--
Fancy some cheese, Gromit?

phanatic

Posts: 1,123

#26 • • phanatic

John, 2.5.2006 15:06:
Entä mitalin kääntöpuoli? Itse en ole kovin suuri SDP:n, SKP:n, Attacin tai Vanun ystävä. Onko minullakin sitten näiden ihmisten mielestä oikeus rikkoa kyseisten järjestöjen ikkunoita ja heittää niiden toimistoihin polttopulloja?



Nyt taitaa olla vähän puurot ja vellit menneet sekaisin. Mikään noista järjestöistä tai puolueista ei liity noihin makasiinien riehumisiin.
John

Posts: 1,384

#27 • • John Lauma

phanatic, 2.5.2006 15:12:
---
John, 2.5.2006 15:06:
Entä mitalin kääntöpuoli? Itse en ole kovin suuri SDP:n, SKP:n, Attacin tai Vanun ystävä. Onko minullakin sitten näiden ihmisten mielestä oikeus rikkoa kyseisten järjestöjen ikkunoita ja heittää niiden toimistoihin polttopulloja?

---


Nyt taitaa olla vähän puurot ja vellit menneet sekaisin. Mikään noista järjestöistä tai puolueista ei liity noihin makasiinien riehumisiin.


Ei liitykään, ajattelutapaan viittasin: jos en tykkää, saan tuhota.

--
Fancy some cheese, Gromit?

Android

Posts: 3,908

#28 • • Edited Android

John, 2.5.2006 15:06:
Ja vaikka mielestään ovat oikeassa ja hyvin rohkeita sotureita, niin eivät silti uskalla näyttää naamansa julkisesti. Huh huh!



No en minä ainakaan naamaani julkisesti haluaisi näyttää jos olen harrastamassa rikollista toimintaa. Haluaisitko sinä?

Aika hurjaa millaiset mittasuhteet tällainen asia saa Suomessa, länsinaanpurissa hyökkäykset virkavaltaa vastaan niin äärivasemmisto- kuin oikeistolaisten (kaikkea anarkisteista uusnatseihin), erilaisten etnisten ja lähiöjengien, jalkapallohuligaanien jne toimesta eivät ollenkaan ole mitään hirveän eksoottisia uutisia. Elämmekö todella sellaisessa pumpulimaailmassa, että emme voi kuvitella vastaavia tapahtumia täällä Suomessa? (em. ryhmiä ei kaikkia tosin täältä edes löydy..)

Onko täällä Suomessa ikinä edes ole tapahtunut jotain sellaista, mitä voi luokitella mellakaksi? Don't think so. Tuntuu siltä, että suhteellisuudentaju nyt ihmisillä on vähän sumentunut kun muutama poliisi saa vähän kiviä ja pulloja päälleensä ja estetään palokunta tekemästä työtään. Ikävä homma ja idioottmainen teko, kyllä, mutta nyt kyllä annetaan niille rähisijöille juuri sitä julkisuutta jota ne luultavasti itse haluavat (medianäkyvyyttä).
Jago

Posts: 4,039

#29 • • Jago un-trained monkee
mä en ees tiiä mistä toi johtu niin en voi sanoo sen paremmin tosta mitään. ihme juttu, mutta kaipa tohon joku järkevä tai "järkevä" syy on...

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Avatar
#30 • • astaroth Guest

Android, 2.5.2006 15:26
Aika hurjaa millaiset mittasuhteet tällainen asia saa Suomessa, länsinaanpurissa hyökkäykset virkavaltaa vastaan niin äärivasemmisto- kuin oikeistolaisten (kaikkea anarkisteista uusnatseihin), erilaisten etnisten ja lähiöjengien, jalkapallohuligaanien jne toimesta eivät ollenkaan ole mitään hirveän eksoottisia uutisia. Elämmekö todella sellaisessa pumpulimaailmassa, että emme voi kuvitella vastaavia tapahtumia täällä Suomessa? (em. ryhmiä ei kaikkia tosin täältä edes löydy..)


eikö se ole hyvä, että asiaan suhtaudutaan vakavasti? perseily voi saada nopeasti suuremmat mittasuhteet, kun huomataan ettei niihin korvaa kallisteta. ja eikö se ole hyvä, että täällä ei yleisesti ottaen ole tarvetta edellä mainitsemillesi yhteisöjen väkivaltaisille "kannanotoille"?

emme elä pumpulissa, vaan emme suvaitse idioottimaisuutta ja omaisuuden rikkomista vailla ymmärrettävää perustetta.
anton fine

Posts: 1,359

#31 • • anton fine myspace.com/finethedj
tietyt yksilöt kyllästyivät suomalaiseen hyvinvointiin...
Android

Posts: 3,908

#32 • • Edited Android

astaroth, 2.5.2006 15:42:
eikö se ole hyvä, että asiaan suhtaudutaan vakavasti?



En tiedä. Tiettyyn pisteeseen saakka kyllä, mutta se synnyttää turhaa hysteriaa jos tämä vakava suhtautuminen sovelletaan liian helposti asioihin joita ei ymmärretä tai suvaita.


ja eikö se ole hyvä, että täällä ei yleisesti ottaen ole tarvetta edellä mainitsemillesi yhteisöjen väkivaltaisille "kannanotoille"?



Eh, niin erilainen maa Suomi ei ole ettei se "tarve" täällä olisi tai ettei sellainen mahdollisesti saattaisi syntyä. Tämä ko. tapaushan todistaa sen, jos sitä nyt edes kannanottona voidaan pitää.
Mikä siis nyt on mennyt vikaan Suomessa kun tällaisia väkivaltaisia kannanottoja ilmenee?


emme elä pumpulissa, vaan emme suvaitse idioottimaisuutta ja omaisuuden rikkomista vailla ymmärrettävää perustetta.



Ei varmasti kukaan niin teekään. Mutta sinä tai kukaan muukaan ei ikinä tule ymmärtämään kaikkien väkivaltaa käyttävien ryhmien motiiveja. Ts. ymmärrettävää perustetta kaikelle väkivallalle ei ikinä tulla näkemäänkään, koska kukaan ei ymmärrä "kaikkea".

Se, mikä vaikuttaa järjettömältä sinulle, voi antaa paljon sisältöä jonkun muun elämään (mikä ei tarkoita sitä että sinun tulisi hyväksyä se sen takia, minäkään en niin tee. En myöskään tässä ko. tapauksessa).
Jone

Posts: 8,258

#33 • • Jone Archibald Haddock

fine, 2.5.2006 15:46:
tietyt yksilöt kyllästyivät suomalaiseen hyvinvointiin...



Että mitä?
Snaggo

Posts: 1,147

#34 • • Snaggo ;__;
Jes. vihdoin suomessa tapahtuu.*senkin**justjoo*

...No saivatpahan mellakoitsijat ainakin äänensä kuuluviin...jotenkuten... Pistää ehkä ihmisiä funtsimaan.

nimim. jättäkää makasiinit kaupunkiin laimentamaan nykyarkkitehtuuriviidakkoa ja järjestäkää laillisen graffitin maalaamismahdollisuus.

--
bojoing.

Kuukunen

Posts: 244

#35 • • Edited Kuukunen Avaruusdiskokissa!
Mä olin paikalla. En heittelemässä esineitä tuleen tai hakkaamassa poliisia, tai rikkomassa mitään, vaan viettämässä hauskaa iltaa tesnoa tanssien ja ystävien kanssa nuotionlämmössä chillaten. Oli paras vappu aikoihin. Se kansalaistottelemattumuus onnistuu siinä samalla. Mua ei pelottanut missään vaiheessa, ei tuolla ollut mitenkään vaarallisen tuntuista.

Minä vastustan ihmisiin kohdistuvaa väkivaltaa enkä hyväksy sitä mitä palomiehille ja poliiseille tehtiin (itse en edes nähnyt palomiehiä, ja kyttiä näin silloin tällöin jossain hiipparoivan, pysyttelin niistä vaan kaukana).

Tietynlaisen anarkismin kuitenkin hyväksyn: sen että osoitetaan kadulla mieltä, purettavat makasiinit vallataan ja pihalla poltetaan kokkoa vaikka se on kielletty. Mukana voin olla ihan oman naamani kera, koska laittomuuksiin en ryhdy. Vastustan globalisaatiota, kannatan perustuloa (oikeastaan mitään muuta en toivo tällä hetkellä niin paljoa politiikalta kuin sitä).

En ollut odottanut näin rajua meininkiä, enkä näin rajuja reaktioita. Mutta olen ihan tyytyväinen näkyvyyteen, ehkä vihdoin joku tajuaa että tämäkään valtio ei ole mikään lintukoto. Mua ärsyttää suunnattomasti sellainen meininki että pitäisi olla vitun nöyrä ja kiitollinen kaikesta sellaisesta mitä meillä täällä on, ja pysyä himassa ja katsoa toosasta tositeeveetä. Mennä koulutusputkeen tehdä töitä ja maksaa veronsa. Leipää ja sirkushuveja - se ei mulle riitä vaan vaadin jotain enemmän! Tuntuu myös että politiikka on jotenkin niin kaukana mun elämästä enkä voi vaikuttaa asioihin joiden kanssa joudun elämään. Samoin nykyajan kulttuuritarjonta (lehdet, tv...) Mä olen turhautunut niin moneen asiaan että välillä tekisi mieli sanoa itseni irti yhteiskunnasta kokonaan. Vielä näen kuitenkin toivoa elää itse niin että jotain tapahtuisi, olla mukana järjestämässä mieleistäni kulttuuri. En siis yhtään ihmettele että jotkut ovat kenties vielä turhautuneempia ja ilmaisevat sitä väkivaltaisin keinoin.


Niin ja tässä muutama frendini ottama kuva:

katto3uv.jpg

kokko27bi.jpg

kokko0qn.jpg

--
Jos videopelit vaikuttaisivat käyttäytymiseen, kaikki me Pac-Mania aikonamme pelanneet liikkuisimme pimeissä huoneissa kuunnellen itseään toistavaa musiikkia ja popsien pillereitä.

Beliar

Posts: 1,361

#36 • • Beliar
Eikös Suomi ole demokraattinen valtio? Kansan mahdollisuudet täällä on äänestää ihmisiä tekemään sinun puolestasi päätöksiä. Ihan kuka tahansa päätöksiä ei voi tehdä, koska jotkut päätökset vaativat asiantuntemusta ja ammattitaitoa - siksi sinä et varsinaista päätöstä tee. Mikäli koet tarpeelliseksi muuttaa asioita Suomessa, kunnassasi, läänissäsi, sinun tulee voittaa kanssa-ihmisiä puolellesi, jotta he äänestäisivät kanssasi samaa ehdokasta. Et kuitenkaan voi voittaa heitä puolellesi, tuohoamalla heidän omaisuutta tai heittelemällä heitä kivillä.

Tämän tyylinen tapa vaikuttaa asioihin saadakseen tahtonsa läpi kuuluu enempikin pilalle hemmotelluille kakaroille, jotka ovat tottuneet saamaan kaupassa suklaapatukkansa, kunhan ovat tarpeeksi kauan kiukutelleet ja haistatelleet vanhemmilleen.

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Anselmi

Posts: 2,578

#37 • • Anselmi And sell me

Kuukunen, 2.5.2006 16:54:
Mua ärsyttää suunnattomasti sellainen meininki että pitäisi olla vitun nöyrä ja kiitollinen kaikesta sellaisesta mitä meillä täällä on, ja pysyä himassa ja katsoa toosasta tositeeveetä.



No mitäs jos antaisit sitten paikkasi jollekkin joka sitä osaa arvostaa? Niitäkin löytyy tästä maailmasta varmasti hyvin monta. Ja kuka ihme sut on pakottanut katsomaan tositeeveetä?

--
sen pituinen se

Pumis

Posts: 816

#38 • • Pumis Kike / Fab4
Toivottavasti syylliset saadaan edesvastuuseen teoistaan *joo* No onhan pasilan pojilla aika hyvät mahdollisuudet selvitellä tätä asiaa, teletunnistetiedot auttavat kummasti.
Kuukunen

Posts: 244

#39 • • Kuukunen Avaruusdiskokissa!

Anselmi, 2.5.2006 17:17:
---
Kuukunen, 2.5.2006 16:54:
Mua ärsyttää suunnattomasti sellainen meininki että pitäisi olla vitun nöyrä ja kiitollinen kaikesta sellaisesta mitä meillä täällä on, ja pysyä himassa ja katsoa toosasta tositeeveetä.


---


No mitäs jos antaisit sitten paikkasi jollekkin joka sitä osaa arvostaa? Niitäkin löytyy tästä maailmasta varmasti hyvin monta. Ja kuka ihme sut on pakottanut katsomaan tositeeveetä?



Just tätä mä tarkotan. Miksi sitä pitäisi tyytyä johonkin valmiiksi pureskeltuun ratkaisuun edes? Jos kaikki vaan arvostaisi kaikkea, niin maailma ei muuttuisi ikinä *igor*
Ja onneks kukaan ei oo pakottanut katsomaan, mua ärsyttää jo ne lööpit ja se että ihmiset istuu himassa ja on tyytyväisiä siihen paskaan eikä tee mitään. Noh, olkoot jokainen onnellinen niin kuin haluaa, mutta mulla se perus-elämä ei ole tie onneen.

--
Jos videopelit vaikuttaisivat käyttäytymiseen, kaikki me Pac-Mania aikonamme pelanneet liikkuisimme pimeissä huoneissa kuunnellen itseään toistavaa musiikkia ja popsien pillereitä.

Foxmagon

Posts: 1,329

#40 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
"Jossain vaiheessa mellakkapoliisit tulivat palokunnan kanssa sammuttamaan kokkoa, josta ei tietenkään kukaan ilostunut (tiedoksi jengille että toukokuun alun yöt on yleensä kylmiä, joten kokko oli tarpeellinen lämpimänä pysymiseen, ei sen kummempaa). Silloin jengi oikeutetusti puolusti oikeuttaan pysyä lämpimänä, ja yritti estää sammutustoimia."

Tää kruunas kyllä koko hoidon. *nauru*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*