HOUSENATION electribe @ KAAPELITEHDAS Helsinki 16.9.2006

728 posts, 37 pages, 148,732 views

soturi

#501 • • soturi hypnotoad
No itsekin siis tilapäiseen lukihäiriöön sorruin. Jono oli jokatapauksessa pitkä ja olisi varmaan toiminut paremmin jos lipullisille ja liputtomille olisi ollut eri jonot. Who knows?
Itse osasin varautua pakolliseen palvelumaksuun, mutta olisihan se kiva että sekin ilmoitettaisiin etukäteen. (vaikka jossain taisi lukea että ota tasaraha mutta varsinaisesti ei sanottu että se koskee niitäkin ketkä eivät narikkaan mitään jätä)

Vaikka miinuspuolia ja negatiivista palautetta on paljon tullutkin niin itse kyllä pidin Hardfloorista ja varsinkin deleriumin trance areena oli mielestäni nätti ja toimiva. Musiikki oli hyvää jne jne.

--
ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!

RoboMikko

#502 • • RoboMikko

Saapasmono, 17.9.2006 15:51:
En tajua tota armotonta rutinaa bileiden järjestämisestä. Omasta mielestän homma toimi hienosti ja toi 33e, mikä meni Tre-hki-tre bussiin, pääsylippuun, narikkaan, sipsipussiin ja 15 frezzamokkaan, ei ollut todellakaan paha. Omat fiilikset olis loistavat ja jalat huutaa niveaa. Todellakin lähden ensikerralla ja Tampereen Housenationiin pitää käydä hakemassa lippu. Kiitän vielä kerran järjestäjiä. Musiikki oli kaikinpuolin hyvin järjestetty, kokoajan riitti kuunneltavaa/tanssittavaa.

Niin olishan toi ollut minustakin kiva, kun olisi kotia läheltä tullut haku ja saanut juomaa ja sipsiä, mutta kun jäi juomat saamatta ja sipsit syömättä ja kun lipun osti niin siitä maksoi 28e+bf eikä silloin ollut mitään infoa esim. narikkamaksuista. Eli onko tämä mielestäsi tasavertaista ja hyvin järjestettyä? Kuluihan minulla bensoihin vielä se 7e lippujen hinnan ja narikan päälle (about 40e siis).

--
ND, Pure Spirit!

remotion

#503 • • remotion nostatus guru

RoboMikko, 17.9.2006 16:15:
Niin olishan toi ollut minustakin kiva, kun olisi kotia läheltä tullut haku ja saanut juomaa ja sipsiä, mutta kun jäi juomat saamatta ja sipsit syömättä ja kun lipun osti niin siitä maksoi 28e+bf eikä silloin ollut mitään infoa esim. narikkamaksuista. Eli onko tämä mielestäsi tasavertaista ja hyvin järjestettyä? Kuluihan minulla bensoihin vielä se 7e lippujen hinnan ja narikan päälle (about 40e siis).

tuskin bilejärjestäjän tarvii bensarahoja maksella sentää xDD
älkää ny oikeesti jostain SIPSEISTÄ jaksako valittaa. nyt on jo eripäivä ja katse eteenpäin...
Aziz Combat Fighter

#504 • • Aziz Combat Fighter

Elias, 17.9.2006 05:42:

Ainiin ja ne kofeiinipillerit ei ole mitään ekstaasia, terveiset niille tarkastajille.

*piis*

Must on kuitenkin ihan ymmärrettävää et purkillinen valkosia pillereitä pitää jättää teknobileissä narikkaan..
Fyrisch

#505 • • Fyrisch
oliks täs nyt kaikki? :D

jatkakaa ihmees!
laite

#506 • • laite MastahWankah

rmtn, 17.9.2006 16:23:
---
RoboMikko, 17.9.2006 16:15:

---
tuskin bilejärjestäjän tarvii bensarahoja maksella sentää xDD
älkää ny oikeesti jostain SIPSEISTÄ jaksako valittaa. nyt on jo eripäivä ja katse eteenpäin...

Tähänkin on kyllä ratkaisu: Turkuun tai Tampereelle muuttaminen.
hallucinogen

#507 • • hallucinogen Edain
Mua huvittaa kyllä toi ruikutus kun ei saanu noin kolmenkympin hintaan niitä sipsei ja juomia :D Kuiteskin sen partypackin sai niin halvalla ettei kukaan ois saanu ees sitä sipsipussia ees kahdella eurolla paikallisesta k-marketista. Okei ehkä kyse on nyt periaatteesta eikä siitä hurjasta kahdesta eurosta mutta se, että jos city on ryssiny ilmonsa (btw ei olis muuten ensimmäinen kerta kun painelisivat ihan omia tekstejään) niin ei se oo järkkärin vika ja kuiteskin suhteellisen selvästi oli ainakin mun mielestä et sipsit yms kuului dösäkuljetuksiin. Kyllähän bileissä oli puutteita mutta mun mielestä toi partypack oli loistojuttu, ainakin näin krapulassa ;D

--
pikku-*possu*

ezzy

#508 • • ezzy Droid-pappa

Juhgu, 17.9.2006 14:58:
---
RoboMikko, 17.9.2006 14:48:
Juu näistä kyllä jäi niin paha maku suuhun koko bileistä. Markkinointi näistä meni jo laittoman tuntuiseksi. Pitääpä käydä kuluttaja-asiamieheltä huomenna kyselemässä.
---

Ai mitenniin bileiden järjestäminen suomessa epäkiitollista hommaa? :D

noooh, jos parikymmentä vuotta järjestäjät mokailee aina samalla tavalla, niin itseään saavat syyttää :)
#509 • • niomic Guest

hallucinogen, 17.9.2006 16:30:
Mua huvittaa kyllä toi ruikutus kun ei saanu noin kolmenkympin hintaan niitä sipsei ja juomia :D Kuiteskin sen partypackin sai niin halvalla ettei kukaan ois saanu ees sitä sipsipussia ees kahdella eurolla paikallisesta k-marketista. Okei ehkä kyse on nyt periaatteesta eikä siitä hurjasta kahdesta eurosta mutta se, että jos city on ryssiny ilmonsa (btw ei olis muuten ensimmäinen kerta kun painelisivat ihan omia tekstejään) niin ei se oo järkkärin vika ja kuiteskin suhteellisen selvästi oli ainakin mun mielestä et sipsit yms kuului dösäkuljetuksiin. Kyllähän bileissä oli puutteita mutta mun mielestä toi partypack oli loistojuttu, ainakin näin krapulassa ;D

Ehkä on hyvä laittaa asioita perspektiiviin ja ymmärtää, että tämä sipsi+juoma -juttu lienee kuitenkin pienimpiä nillityksen aiheita tässä threadissä ja RoboMikon ja itseni vastanillitys tuohon hypetykseen tuli juuri sen takia, että samalla 33e hinnalla sai kaksi aivan eritasoista pakettia. Eli se on ihan fine, että saadaan porukkaa kauempaakin mukaan vähän huokeammalla hinnoittelulla, mutta on mun mielestä aika paskaa tulla sit jauhaa et "sain bussimatkan eestaas, naposteltavat, juotavaa jne samaan hintaan ku te pelkän sisäänpääsyn, et MITÄ te valitatte" :)
Dancer

#510 • • Dancer RyhmäRatsastajat
Olipas kyseiset bileet aika suuri pettymys!!!
Musiikillinen puoli aiheutti ensimmäisenäkin negatiivisen fiiliksen. Ei ollu musiikki ihan sitä, minkä kuvan sai flaikun ja tapahtumatietojen perusteella. Siinä fiilis sitten menikin ja alkoi kiinnittää huomiota enemmän tapahtuman järjestelyihin liittyviin seikkoihin.

Ensinnäkin: Ihan turhaa pitää kymmentä lavaa ihan samaa musiikkia varten*ding* Kolmelle lavalle ois soitetut tyylit mahtunut minusta ihan hyvin. Eikä ois ollu sit varmaan ongelmia eri lavojen äänten sekoittumisten kanssakaan.

Toisekseen paikan ilmanvaihto oli ihan kankullaan. Alhaalla sitä ei ehkä niinkään huomannut, mutta yläkerrassa olikin sitten jo vaikea hengittää. Itselläni ilman huonolaatu alkoi jo loppuillasta koskemaan kurkkuun/keuhkoihin. Sitä ei ole koskaan aijemmin tapahtunut vaikka on tullut eräissäkin saunamaisissa bileissä oltua. Olisi luullut, että joku muukin olisi huomannu ja että asialle oltaisiin tehty jotain*ding*

Kolmanneksi köyhänä opiskelijana ei ollut kiva huomata, että lipun hintaan oli lisätty vielä pakollinen narikkamaksu. Kyseisellä rahalla olisin saanut yhden päivän lämpimän ruuan. Sen lisäksi jätin just takin autoon ja palelin sitten jonotusajan, kun kyseisestä asiasta en tiennyt. Viime hetken tiedot taidettiin lisätä todellakin viime hetkellä, siinä vaiheessa kun kaikki on jo matkalla bilepaikalle tai on jo siellä!

Neljänneksi tapahtumassa eripaikoista tulleet ihmiset olivat eriasemassa. Kyllä mullekin olisi kelvannut, et olisin saanut vaikka 3 vettä lipun hinnalla. Minä eikä moni muukaan helsinkiläinen tai muualta suomesta tullut saanut yhtään mitään. Ei matkoja, ei juomia eikä sipsejäkään. Kaikki ois pitänyt ostaa itse lisärahalla. 32e meni ihan puhtaasti bileitten PELKKÄÄN sisäänpääsyyn.

Bileet oli kyllä varmaan ihan huiput niille, jotka sai just sitä musiikkia, mitä odotti. Muille suuri pettymys.

--
Lebe nicht am Morgen!!!

RoboMikko

#511 • • RoboMikko
No valitettavasti olen outo mies ja vaadin, että mainonta pitää piakkansa, sekä joudun toteamaan että rahastusta ja vedätystä nämä bileet. Vaikka City olisi mainoksensa ryssinyt niin edelleen on järjestäjällä vastuu tarkistaa ne mainokset, jolloin ovella olisi heillä voinut olla korjaus tälläisiin väärinkäsityksiin.

Nyt lähden saunomaan.

--
ND, Pure Spirit!

hallucinogen

#512 • • hallucinogen Edain

niomic, 17.9.2006 16:36:
Ehkä on hyvä laittaa asioita perspektiiviin ja ymmärtää, että tämä sipsi+juoma -juttu lienee kuitenkin pienimpiä nillityksen aiheita tässä threadissä ja RoboMikon ja itseni vastanillitys tuohon hypetykseen tuli juuri sen takia, että samalla 33e hinnalla sai kaksi aivan eritasoista pakettia. Eli se on ihan fine, että saadaan porukkaa kauempaakin mukaan vähän huokeammalla hinnoittelulla, mutta on mun mielestä aika paskaa tulla sit jauhaa et "sain bussimatkan eestaas, naposteltavat, juotavaa jne samaan hintaan ku te pelkän sisäänpääsyn, et MITÄ te valitatte" :)

Onhan se totta, että bussilaiset saivat enemmän samalla rahalla mutta tuskin se sulta on pois? Ehkä tommoinen kikkailu toi muutaman rovon jopa enemmän järkkärin taskuun ja näin olleen stadilaisenkin lipun hinta pysyi 28e eikä esim. 29 ;) Tiedä sitten mutta ei mua ainakaan nypi se et toiset sai reissaa dösällä samalla rahalla ja sai vähän frezzaa =D

--
pikku-*possu*

Hanz

#513 • • Hanz Team Lasse
Itse olen tyytyväinen näihin bileisiin. Kiitoksia järjestäjille.
#514 • • niomic Guest

hallucinogen, 17.9.2006 16:44:
---
niomic, 17.9.2006 16:36:

---

Onhan se totta, että bussilaiset saivat enemmän samalla rahalla mutta tuskin se sulta on pois? Ehkä tommoinen kikkailu toi muutaman rovon jopa enemmän järkkärin taskuun ja näin olleen stadilaisenkin lipun hinta pysyi 28e eikä esim. 29 ;) Tiedä sitten mutta ei mua ainakaan nypi se et toiset sai reissaa dösällä samalla rahalla ja sai vähän frezzaa =D

Eli sulta meni nyt koko pointti ohi. Pointti oli just se, että on mun mielestä vähän heikolla pohjalla tulla syyllistämään mua palautteestani, kun on itse saanut huomattavasti paremman paketin samalla hinnalla. Ja vielä kuten sanoin aiemminkin: "Eli se on ihan fine, että saadaan porukkaa kauempaakin mukaan vähän huokeammalla hinnoittelulla." Tämä ei ollutkaan valitukseni aihe...
laite

#515 • • laite MastahWankah
Nää turkubussissa jaetut sipsit ja juomat on muuten hyvää naposteltavaa samalla kun lukee tätä threadia <3
hallucinogen

#516 • • Edited hallucinogen Edain

niomic, 17.9.2006 16:47:
Eli sulta meni nyt koko pointti ohi. Pointti oli just se, että on mun mielestä vähän heikolla pohjalla tulla syyllistämään mua palautteestani, kun on itse saanut huomattavasti paremman paketin samalla hinnalla. Ja vielä kuten sanoin aiemminkin: "Eli se on ihan fine, että saadaan porukkaa kauempaakin mukaan vähän huokeammalla hinnoittelulla." Tämä ei ollutkaan valitukseni aihe...

Kyllä mä sun pointin tajusin :) Tottahan toki se nostaa fiilareita kun saa dösäkuljetuksen samaan pakettiin samalla hinnalla. Vaikka muuten bileet ois turkulaisella ja stadilaisella samaa höttöä.

--
pikku-*possu*

akiapina

#517 • • akiapina apinaki

laite, 17.9.2006 16:48:
Nää turkubussissa jaetut sipsit ja juomat on muuten hyvää naposteltavaa samalla kun lukee tätä threadia <3

:D

..sitä paitsi joku tamperelainen kirjoitti just et se sai 15 frezzaa,mä ainakin sain vaan 4! ja estrelllan hot sweet chili chipsit loppu just mun kohdalla ja jouduin tyytymään manhattaneihin. kuin reilua tä sit on! hassua sinänsä että noista eväistä on kirjoitettu tuplasti enemmän kuin itse musiikista..
Minnie10

#518 • • Minnie10
On tullut kommenttia aika moneen suuntaan. Lähinnä silmään pistää se negatiivinen, kun sitä on aina helpompi löytää.

Olisi kiva kuulla järjestäjien kommenttia asioihin ja mahdollisesti sitä, että miksi asiat ei sujuneet ihan ennakkolupausten mukaisesti. Tuo lehdessä ollut juttu, joka on pastettuna tuolla aiemmin, on varsin harhaanjohtava, jos tätä ei tarkoitettu. Varmasti parantavat seuraavalla kerralla ja virheistä opitaan.

Lahtibussilla tulleena sisäänpääsy sujui suht. hyvin. Turvatarkastus oli tiukka ja olisin odottanut huumekoirien olevan paikalla, jos näin isolla mittakaavalla mennään. Mutta eipä nekää kaikkee haista :)

Musat toimi. Orkidean kuuntelin lähes kokonaan ja olin tosi tyytyväinen. Airwaven ekan puolentunnin jälkee tuli tanssilattialla niin kuuma, että oli pakko mennä vähä viilentyy sinne naisten vessan avoimen ikkunan luo.

Ne valot siellä missä marushka soitti, oli tosi hienot. Lähinnä ne isot valopalkit deejiin takana ylhäällä, mitkä vaihtoi vielä väriäkin.

Ihan loppuillasta hengailin tanssahdellen siellä elektro-puolella ja hyvin toimi. Siellä myös oli kivat valot, jengiä ei vaan enää kovin paljoa siinä vaiheessa. Siellä myös pystyi olemaan, kun ei ollut ilmankosteus 95% ja lämpötila 35 :o)

Lopussa hirvee väsy ja tuskanen bussimatka Lahteen, mutta iha kiva pläjäys näin 3,5 kk:n konemusabiletauon jälkeen.

Jengillä oli aika makeita kuteita.
Dzad

#519 • • Edited Dzad Yks-kaks-RAX!
Kun olin puoli-sairas, oli vähän vaikeaa nauttia... Solarstone oli kuitenkin mun mielestä illan paras... Tim Duster oli niin kuin aina, kiva kuulla. *tanssittel*

Täytyy myös kysyä, vaikka iso asia ei ole, että missä ruoka???
Housenation.fi sivuilta lukee:
"There will be also several food stands available for hungry little ravers."

Ja soittiko Angel myös täällä? Mä ja mun kaverit eivät nähneet... tietenkin en itse käynyt "Merikaapelihalli Y"-aareenassa paljon.

--
Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal - Camus

#520 • • Edited ville olen oikeasti ujo

Juhgu, 17.9.2006 14:58:
Ai mitenniin bileiden järjestäminen suomessa epäkiitollista hommaa? :D

Ei bileiden järjestäminen ylipäätään ole epäkiitollista hommaa.... sen sijaan jos pitää bileet, joissa asiat tuntuvat menevän ehkä vähän eri tavalla kun mainonta on antanut ymmärtää, voi olla, että järjestäjälle jää lähinnä paha fiilis....

Hyvä esimerkki löytyy historiasta: L2000 ja monilla liki 1.5h jonotus ensin sisälle ja sitten turvatarkaustukseen. Lisäksi muutaman käytännön ongelma liikkumisessa ja vessoissa. Lopulta palaute oli paikoitellen murskaavaa. L2001:ssä järjestäjät hoitivat homman kotiin ja palaute oli äärimmäisen positiivistä.