Pyykinpesusta...

82 posts, 5 pages, 43,869 views

Jusna666

Posts: 1,447

#41 • • Jusna666 Diablo

Garo, 16.5.2006 20:39:
Typpeä (ja kuivajäätä jos ~ -70'C lämpötila riittää) saa AGA:lta. Pienissä pisteissä se joudutaan tilaamaan sinne etukäteen, mutta on myös AGA:n pisteitä missä molempia on aina varastossa. Hintoja en muista, mutta molemmat tuotteet ovat suht kohtuullisen hintaisia.

- Garo



Joo niin mä meinasin että tota saa jostain aga:lta mut aattelin kysy, josko sitä ois jossain ihan "käsikauppatavarana" esim. biltema etc. Mut matka käy agaan siis *hymy*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

siveys

Posts: 2,492

#42 • • siveys lovely
pyykin peseminen on kyllä ärsyttävin kotityö ikinä - varsinkin kun kone on täynnä mustia just hitusen verran erilaisia sukkia.
Avatar
#43 • • + Guest

siveys, 16.5.2006 23:52:
pyykin peseminen on kyllä ärsyttävin kotityö ikinä - varsinkin kun kone on täynnä mustia just hitusen verran erilaisia sukkia.


No ei siinä mitään et ne kaikki on mustia, mut sitku niistä on puolet miesten sukkia! Miten mulla on niin paljon liian isoja mustia (eriparillisia) sukkia? En kuitenkaan ihan tahallani yritä pölliä miespuolisten kavereideni sukkavarastoja :D
Sepistö

Posts: 621

#44 • • Sepistö eläin saalistaja

siveys, 16.5.2006 23:52:
pyykin peseminen on kyllä ärsyttävin kotityö ikinä - varsinkin kun kone on täynnä mustia just hitusen verran erilaisia sukkia.



Ratkaisu on etsiä sopiva sukkamalli ja käydä ostamassa sitä niin monta paria ettei tartte enää muita sukkia.
siveys

Posts: 2,492

#45 • • siveys lovely

Sepistö, 17.5.2006 03:15:
Ratkaisu on etsiä sopiva sukkamalli ja käydä ostamassa sitä niin monta paria ettei tartte enää muita sukkia.


Tämä voisi tietenkin auttaa, mutta silti pitäisi erotella ne vähemmän kulunet niistä enemmän kuluneista - mutta ehkä se olisi jo vähän siedettävämpää puuhaa. Pitää pistää mieleen.. Onko hyviä ehdotuksia sukkamallista? =)
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#46 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
pyykkäily on paras ja leppoisin kotityö, joka palkitsee aina
yhtä paljon. on vaan niin ihana saada kasa puhtaita vaatteita,
eikä tarvi hetkeen yrittää metsästää jotain semi-likaisia kuteita
lattialta :P

myös vaatteiden silittäminen on palkitseva kotityö... tosin sitä
tulee harrastettua vain mutsin luona ku en omia slitiystarvikkeita
vielä ole hommannut. silittäminen on vaan jotenkin niin zen <3

ja ainoa oikea pesuaineformaati nestemäinen bio luvil... kyllä
muutkin merkit tarvittaessa käyvät, mutta jauhetta käytän vain
ja ainoastaan kauheassa hätätilanteessa. huuhteluainetta en käytä,
koska se kuulemma tekee vaatteista löysempiä.

nyt pyykkitupaan! *plur*

edit: myös silloin tällöin pyykinpesun yhteydessä tapahtuva bissen
litkiminen pyykkituvassa on oikein mainio aloittelumetodi... tänään
tosin pyykkipäivä ilman sitä bisseä.

--
dasinoaisnvs

Sepistö

Posts: 621

#47 • • Sepistö eläin saalistaja

siveys, 17.5.2006 10:29:
---
Sepistö, 17.5.2006 03:15:
Ratkaisu on etsiä sopiva sukkamalli ja käydä ostamassa sitä niin monta paria ettei tartte enää muita sukkia.
---
Tämä voisi tietenkin auttaa, mutta silti pitäisi erotella ne vähemmän kulunet niistä enemmän kuluneista - mutta ehkä se olisi jo vähän siedettävämpää puuhaa. Pitää pistää mieleen.. Onko hyviä ehdotuksia sukkamallista? =)



No ehkä makuasia, mutta ite tykkään ohuista sukista joissa on lyhyt varsi. Hyviä sukkia on oikeesti hemmetin vaikee löytää, eikä sitä voi tietää kutistuuko ne ekassa pesussa liikaa tai venähtääkö ne hetken päästä polvisukiks. Sen takia kannattaa ensin ostaa yks pari ja kokeilla, ja jos osoittautuu hyväks niin ostaa kerralla kunnolla. Stadiumista löyty ainakin ennen semmosia Segerin juoksusukkia, mallia Ultra Thin tms. Oli kyllä vähän kalliita, mutta en kyl mistään oo löytäny hyviä sukkia ihan halvalla.
Jago

Posts: 4,039

#48 • • Jago un-trained monkee

Ronie, 26.4.2006 10:48:
---
pupuTupuna, 17.4.2006 17:05:

Itselläni olisi sellainen ongelma, joka koskee valkoisia vaatteita. Eli miten saatte tekokuituiset vaatteet pysymään valkoisina? Niihin kun tuntuu käytön myötä pinttyvän sellaista harmaata, eikä väri ole enää hohtavan valkoinen. Kloorivalkaisukin on todella monissa vaatteiden pesuohjeissa kielletty. Onko kellään siis mitään hyvää konstia?

---


Mulla oli pitkään sama ongelma mut sit tajusin ostaa muutakin pesuainetta ku omo coloria *nauru*. Eli ihan valkopyykille tarkoitettua pesuainetta ni on pysyny suht hyvin ns hohtavan valkoisina.
Sit kans hiffasin lopettaa kuivausrummun käytön, ei rätit enää kutistu eikä niistä tule "nukkaisia".


mitenkäs sitten esim alkkareissa olevat mustat randut(siis ne mustat siinä kumilenksusssa ei ne ruskeet ja keltaset siellä keskellä),, siis että mitenkäs niiden värille käy valkasevien pesuaineiden kanssa??

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Jago

Posts: 4,039

#49 • • Jago un-trained monkee

m|n, 31.5.2006 09:30:
Minäkipä olen pessyt kiksukarvat koneessa, ihan 40 asteessa, normaalipesulla. Ja laitoin vielä huuhteluainettakin jopa.
Tuli aika pörröiset *tirsk*

Pyykinpeseminenhän on oikein antoisaa, pyykkien viikkaaminen taas rasittavaa :<


miten ne kiksukarvat sais pysymään hyväsäs kondiksessa. voiko niitä pestä ollenkaan?
(käsin mä niitä korkeintaan olisin pesemässä, mutta eikös ne mee silleenkin vähän pilalle*täh*)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Mellu-

Posts: 4,006

#50 • • Mellu-

Jago, 10.8.2006 16:05:
---
m|n, 31.5.2006 09:30:
Minäkipä olen pessyt kiksukarvat koneessa, ihan 40 asteessa, normaalipesulla. Ja laitoin vielä huuhteluainettakin jopa.
Tuli aika pörröiset *tirsk*

Pyykinpeseminenhän on oikein antoisaa, pyykkien viikkaaminen taas rasittavaa :<

---

miten ne kiksukarvat sais pysymään hyväsäs kondiksessa. voiko niitä pestä ollenkaan?
(käsin mä niitä korkeintaan olisin pesemässä, mutta eikös ne mee silleenkin vähän pilalle*täh*)



kiksukarvojen hoito ala mellu

1. pesukoneeseen alhasella lämpötilalla
2. kuivumaan väärin päin
3. ota koiraharja (sellai käsine, ei maksa paljoa ja ei revi karvoja) ja harjaa kiksuttimet siistiksi :)

voila.. toiminu ainaki mulla

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Jago

Posts: 4,039

#51 • • Jago un-trained monkee

Mellu-, 10.8.2006 16:16:
--snip--


hmmm..no kyllä mä käsin meinaan pestä jokatapauksessa sitten kun kiksukarvaa saan hankittuu

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Sphyxia

Posts: 3,308

#52 • • Sphyxia Maracujá!
Tiskaaminen käy yllättävän vaivattomasti, mutta esim. käsin peseminen on aika ... *eiei*
blade

Posts: 484

#53 • • Edited blade Otus.
Tälläisiä nuorenmiehen pesu ohjeita...

Monesti tulee pestyä peitto sekä tyyny pussilakanoineen tyynyliinoineen.. siinä säästää sitten sen monen sekunin vaivan pujotella ne uudestaan. *pepsodent* toki kuivuminen ottaa aikansa.

Muutamat valkoiset vaatteet mennyt pilalle niin nykyään se lajittelukin sujuu jotenkin. Yleensä kiire yllättää eikä puhtaita kuteita ole niin pikapesu ja föönillä kuivaus *iloinen* Jostain syystä mulla jää aina toi pesu ajankohta myöhäiseksi eli jostain klo. 20-21> laitan koneen päälle ja toivon ettei naapurit hermostu.

--
Energy.

ezzy

Posts: 8,060

#54 • • ezzy Droid-pappa

blade, 10.8.2006 17:11:
Tälläisiä nuorenmiehen pesu ohjeita...

Monesti tulee pestyä peitto sekä tyyny pussilakanoineen tyynyliinoineen.. siinä säästää sitten sen monen sekunin vaivan pujotella ne uudestaan. *pepsodent* toki kuivuminen ottaa aikansa.



ehh, yritäppä kuivattaa moisia jossakin yksiössä, jossa ei partsia :D
UnityF

Posts: 15,721

#55 • • Edited UnityF joo just se

Jago, 10.8.2006 16:05:

miten ne kiksukarvat sais pysymään hyväsäs kondiksessa. voiko niitä pestä ollenkaan?
(käsin mä niitä korkeintaan olisin pesemässä, mutta eikös ne mee silleenkin vähän pilalle*täh*)




aikasemminkin jo vastasin mut laitetaan uusiksi *joo*



KIKSUKARVOJEN PESEMINEN:

Valikoi pesukoneesta joko 40 astetta tai villaisille tekstiileille tarkoittettu ohjelma. (mä suosin tota villaista ohjelmaa). Laitan viel vain koneen ½- nappulan päälle koska harvemmin pesen muita samaa aikaa. Ellei ole isompikin kasa kiksukarva juttuja oottamassa pesuu. *hymy*

Sen jälkee kun kone on pessy niin esille vain kampa ja fööni ja fööni vain viileelle ja alkaa föönää ja kampaa kiksuja suoraksi. Nopee toiminta ja tulee puhasta & suoraa karvaa.

Sain jopa mun valkoiset kiksukarvat täysin puhtaaksi vaikka ennen pesuu ne muistutti jotain ruskeaa ihme mönjä kasaa. *hih*

Joten ei muuta kuin pesemään.

Vinkki:
Jos kiksukarvat ei oo kauheen likaiset niin kannattaa ekana vain kampaa/harjaa ne niin voi olla että lika lähteekin että ei tarvikkaan pestä.
*piis**hymy**piis*
koo

Posts: 379

#57 • • koo
Muistakaa sitten, ettette käytä pyykinpesuainetta jossa on zeoliittia. Se kerääntyy heikkoliukoisena pesukoneen joka kolkkaan saaden koneen haisemaan maakellarille ja rikkoontumaan nopeammin. Zeoliitin sijaan kannattaa käyttää fosfaattipitoisia pesuaineita, nykyään fosfaatti saadaan suurimmaksi osaksi poistettua jo jätevesistä.

Nimimerkillä haisevaa pesukonetta parannellessa

--
Backstagella on paratiisi.

luode

Posts: 287

#58 • • luode
aaaaaaaaaaa.. pyykinpesu on niin kivaa. *hihu* mie tykkään lajitella kaikki värit erikseen ja sitten vaan ootan, että kone on ohjelmansa tehny. kuivausrumpua en käytä, kuin lakanoihin. se ain kutistaa miun paijat napapaidoiksi. ikävää. *uuh* sunnuntai on miun pyykinpesupäivä ja aina murahdan jos vaikkapa äipän on onnistunut napata miun pyykit pestäväksi jo aiemmin. enää se ei kyllä sitä useinkaan tee, sillä tietää, että mie tykkään pestä pyykkiä. *hymy*

enpä oo ikinä kuullu tuosta, että huuhteluaine ois pahaksi. *täh* oon vaan kuullut, että se ei tee keinokuiduista niin sähköisiä ja tekee yleensäkin vaatteista pehmoisempia. joka koneeseen oon sitä tunkenut.

ärsyttävä ongelmani on, että miun erääseen lempparipaitaan on jäänny dödöstä sellaiset valkoiset jäljet kainaloiden kohdalle. jollain neuvoa tähän? olen yrittänyt sellaisia tahranpoisto juttuja, mutta ei oikein ole onnistunut. *eiei*
Avatar
#59 • • Norb Guest
Pesen mieluummin pyykkiä, kun astioita :)

Hyvä tahran poistaja on wanish! Tekee siitä semmosta tahnaa ja laittaa tahran päälle ja antaa vaikuttaa 30min. On toiminut punaviiniin, hennaväriin ja moniin muihin tahroihin! Sitä voi myös laittaa vähän valkopyykin joukkoon niin pyykki pysyy paremmin valkoisena.

Mä pesen siis oikeen vitivalkoiset keskenään. mukaan ei saa eksyä esim. luonnonvalkoista, koska se kulauttaa mun vitivalkoisen pyykin :)
Jago

Posts: 4,039

#60 • • Jago un-trained monkee
mie oon se joka täällä pyykkää
se on suht kivaa*hihu*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe