Kansainväliset kriisit ja konfliktit

753 posts, 38 pages, 166,920 views

Avatar
#461 • • Edited Annakins Guest

mikkihiiri, 10.8.2006 19:25:
---
Annakins, No kyl toi Hasan Nasrallah on aikamonen Top 10 Most Hated People listalla. Ei ehkä samassa mittakaavassa kuin Saddam Husein, mutta siellä se on.

---


Sehän vaikuttaa Syyriassa, eikö vaan? Toki Hasan Nasrallah on Hizbollahin johtaja, mutta on ymmärtääkseni pysyttäytynyt julkisuudessa erillään (luultavasti pyrkimyksenä tehdä järjestöstä kabinettikelpoinen) päivittäisestä politiikasta. Lisäksi Hizbollah ei omaa lähellekään samanlaista valtaa Libanonissa (ainakaan tällä hetkellä) kuin Husseinin Ba'th-puolue Irakissa. Mielestäni näistä syistä Hizbollahista ei olla tehty samanlaista mörköä mediassa kuin Saddam Husseinista ja Ba'th-puolueesta.



Okei. Mä kehottaisin sua tässä vaiheessa googlettamaan vähän enemmän ennen kuin sanot mitään muuta.

Hasan Nasrallah on Hizbollahin johtaja ja se kyllä näkyy ja kuuluu mediassa. Niin Libanonissa & muualla arabimaailmassa kuin myös meillä. Nasrallah on se, jonka kuvia näkyy Hizbollahin tukialueilla jokaisessa valopylväässä ja lähes jokaisen talon seinässä. Ei todellakaan ole mikään hiljaa hissukseen taustalla pysyttelevä äijä, vaan meuhkaa retoriikkaansa al-Manarillä (Hizbollahin TV-kanava) käytännössä koko ajan.

Nasrallah ei siis vaikuta Syyriassa (taisit sekoittaa Hamasin "neuvoston" johtajaan Khaled Meshaliin, joka on maanpaossa Syyriassa). Asui ennen Beirutin shiialähiössä, mutta IAF:n pommitettua talonsa on varmaan piilossa jossain muualla.

Ei, Hizbollahilla ei ole yhtä paljon valtaa kuin Huseinin Ba'ath puolueella, mutta Hizbollahilla on tukenaan Iran ja Syyria.

(Niin joo, ja vaikka Hizbollah ei olekaan EU:n terroristijärjestölistalla, yksittäisiä Hizbollahin jäseniä sieltä kyllä löytyy.)
typ0

Posts: 1,892

#462 • • typ0 syntax error

Annakins, 10.8.2006 09:29:
---
typ0, 10.8.2006 00:17:
noni nyt lähtee =DDD en oo missää kohtaa väittäny hizbollah = libanoniks oon puhunu libanonista en missää kohta hizbollahista!!!1111
LUETAAN NIITÄ TEKSTEJÄÄH!!

---



---
typ0, 9.8.2006 17:17:
ei voi käsittää miks israelia haukutaan ja syytetään ikää ku libanon ei ois ikinä mitää tehny?? LE BULLSHIT!!! LIBANON SUKKAAA SE ON PERSE JA PASKA JA KURA! ei mulla muuta

---


Et taida itse ymmärtää, mitä olet kirjoittanut. Alat mesoamaan siitä, että Israelia syytetään kaikesta ja väität, että Libanonin olisi jotenkin aiheuttanut tämän kriisin ("ikää ku libanon ei ois ikinä mitää tehny") KUN KUITENKIN ON KYSE ISRAELIN JA HIZBOLLAHIN VÄLISESTÄ TAISTELUSTA. Ei, et ole puhunut Hizbollahista, mutta tekstistäsi saa sellaisen kuvan, että syytätä Libanonia tästä kriisistä, jolloin minä ymmärrän sinun tulkintasi olevan Hizbollah = Libanon.



LOL mikä tossa ny on nii vaikeeta? missä kohtaa oon väittäny ettei israeil OIS TEHNY MITÄÄ???? israel mouhaa iha siinä missä muutki MUT se et toisesta vaa jauhetaan!! ja mä saan oikeestaan mesoo mistä mua huvittaa =D

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Claquesous

Posts: 3,206

#463 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

Annakins, 11.8.2006 09:02:
Okei. Mä kehottaisin sua tässä vaiheessa googlettamaan vähän enemmän ennen kuin sanot mitään muuta.



Jaa. Olet varmasti paremmin selvillä Lähi-idän tilanteesta kuin minä enkä väitä, etteikö minulla olisi asiavirheitä teksteissäni (joista saa ja pitääkin sakottaa). En vain ymmärrä miksi sinun pitää ottaa tuollainen ylimielinen asenne muita kohtaan? Laitat alentavaa kommenttia tyyliin "Hei googleta pälli, kun et mitään tiedä!!1!". Vaikken ehkä tiedä ihan kaikkea, aihe kuitenkin kiinnostaa ja aluksi otin osaa keskusteluun, koska halusin selventää miksi Libanonia pidetään usein uhrina ja Israelia syyllistetään. Halusin myös saada lisää tietoa konfliktista ilman sitä propagandaa mitä Hizbollah, Israel ja maailman mediat syytävät


Hasan Nasrallah on Hizbollahin johtaja ja se kyllä näkyy ja kuuluu mediassa. Niin Libanonissa & muualla arabimaailmassa kuin myös meillä. Nasrallah on se, jonka kuvia näkyy Hizbollahin tukialueilla jokaisessa valopylväässä ja lähes jokaisen talon seinässä. Ei todellakaan ole mikään hiljaa hissukseen taustalla pysyttelevä äijä, vaan meuhkaa retoriikkaansa al-Manarillä (Hizbollahin TV-kanava) käytännössä koko ajan.

Nasrallah ei siis vaikuta Syyriassa (taisit sekoittaa Hamasin "neuvoston" johtajaan Khaled Meshaliin, joka on maanpaossa Syyriassa). Asui ennen Beirutin shiialähiössä, mutta IAF:n pommitettua talonsa on varmaan piilossa jossain muualla.

Ei, Hizbollahilla ei ole yhtä paljon valtaa kuin Huseinin Ba'ath puolueella, mutta Hizbollahilla on tukenaan Iran ja Syyria.



Hyvä, tämä selvä. Lähdin kuitenkin vertaamaan asiaa, koska joku tuolla aikaisemmin ihmetteli, että miksi ihmeessä maailman mediat puolustelevat Libanonia, mutta Irakia taas oli suht. ok Yhdysvaltain johtaman koalition pommittaa. Väitin syynä tähän olevan se, ettei Hizbollah (vaikka sen johtajana on setä, jolla on aika rankkoja puheita) ole samanlainen mörkö maailman medioissa kuin Saddam Hussein ja Ba'th-puolue. Ymmärtääkseni olin oikeassa tässä mielessä.

Ja ei, en googlettanut tätä vastausta varten. Voin olla myös väärässä asenteestasi, mutta silti alkoi ärsyttää.

--
32. of December

Android

Posts: 3,908

#464 • • Android

typ0, 11.8.2006 10:12:
LOL mikä tossa ny on nii vaikeeta? missä kohtaa oon väittäny ettei israeil OIS TEHNY MITÄÄ???? israel mouhaa iha siinä missä muutki MUT se et toisesta vaa jauhetaan!! ja mä saan oikeestaan mesoo mistä mua huvittaa =D



Saat toki, teet vain itsestäsi täydellisen idiootin laukomalla tuollaisia kommentteja etenkin kun asiasisältö ja tietämys lähi-idästä vaikuttaa olevan "vähän" heikolla pohjalla. Mutta mikäpäs siinä, jatka toki mesoamista, mutta ei kannata yllättyä jos sitä on vähän vaikeaa ottaa tosissaan.
Avatar
#465 • • Annakins Guest

mikkihiiri, 11.8.2006 12:27:
Hyvä, tämä selvä. Lähdin kuitenkin vertaamaan asiaa, koska joku tuolla aikaisemmin ihmetteli, että miksi ihmeessä maailman mediat puolustelevat Libanonia, mutta Irakia taas oli suht. ok Yhdysvaltain johtaman koalition pommittaa. Väitin syynä tähän olevan se, ettei Hizbollah (vaikka sen johtajana on setä, jolla on aika rankkoja puheita) ole samanlainen mörkö maailman medioissa kuin Saddam Hussein ja Ba'th-puolue. Ymmärtääkseni olin oikeassa tässä mielessä.



Mä luulen, että median suhtautumisella tähän konfliktiin on lähtökohtaisesti aika paljon tekemistä sen kanssa, että Israelin toimet usein tuntuvat täysin suhteettomilta verrattuna kiviä heitteleviin palestiinalaisiin. Kyllähän niitä Irakin pommituksiakin jonkin verran kritisoitiin, mutta joo, olet oikeassa siinä, että Sadam oli monelle (lue: USA:lle) isompi mörkö kuin Nasrallah.

Tosin, nyt kun puhutaan tästä mediasta, niin silmiini sattui BBC:n teettämä puolueeton tutkimus, jossa todettiin, että BBC:n uutisoinnissa ei ole kohdeltu Israelia epätasapuolisesti, ja on todennäköisempää, että israelilaiset uhrit uutisoidaan kuin palestiinalaiset. Tämä tosin vain BBC:n liittyen.

Mun henk. koht. mielipide on, että vaikka Israelilla kuinka on oikeus puolustaa itseään, niin (lähes) kaikki sen toimet viimesen 60 vuoden ajalta ovat vain vieneet rauhaa kauemmaksi ja kauemmaksi. Ei niin, että palestiinalaiset, heidän johtajansa tai varsinkaan arabimaat olisivat toimineet oikein, mutta jos kiviä heitteleviä ihmisiä pommitetaan, niin onhan se vähän suhteetonta.
Avatar
#466 • • Edited Annakins Guest

(AFP) Only 48 percent of those polled said they were satisfied with Prime Minister Ehud Olmert's performance since the start of the offensive a month ago.
In a front-page article titled "Olmert Must Go," the independent Haaretz daily piled blame on the premier for a series of mistakes.
"There is no mistake Ehud Olmert did not make this past month," senior editorialist Ari Shavit said.
"He went to war hastily, without properly gauging the outcome. He blindly followed the military without asking the necessary questions.
"The day Nasrallah comes out of his bunker and declares victory to the whole world, Olmert must not be in the prime minister's office. Post-war battered and bleeding Israel needs a new start and a new leader. It needs a real prime minister."

typ0

Posts: 1,892

#467 • • typ0 syntax error

Android, 11.8.2006 12:32:
---
typ0, 11.8.2006 10:12:
LOL mikä tossa ny on nii vaikeeta? missä kohtaa oon väittäny ettei israeil OIS TEHNY MITÄÄ???? israel mouhaa iha siinä missä muutki MUT se et toisesta vaa jauhetaan!! ja mä saan oikeestaan mesoo mistä mua huvittaa =D

---


Saat toki, teet vain itsestäsi täydellisen idiootin laukomalla tuollaisia kommentteja etenkin kun asiasisältö ja tietämys lähi-idästä vaikuttaa olevan "vähän" heikolla pohjalla. Mutta mikäpäs siinä, jatka toki mesoamista, mutta ei kannata yllättyä jos sitä on vähän vaikeaa ottaa tosissaan.



oivoi... sovitaan sitten näin *joo* must on vaa käsittämättömän hauskaa & koomista kuinka tosissaan ihmiset aina joka ikisen sanan suhteen on mut ei siin mitää =D jatkakaa vaa =D mulla on ainaki hauskaa ollessani

idiotti

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Android

Posts: 3,908

#468 • • Android


A spokesman for Israeli Prime Minister Ehud Olmert says the expanded Israeli ground offensive in Lebanon has started, The Associated Press reports.



Lähde: CNN ja kaikki muutkin uutismediat.
jUSSi

Posts: 1,377

#470 • • jUSSi äkäinen vanhus

misc, 13.8.2006 22:16:



saattaa kiinnostaa



Ihan hyvin puhuttu ja asiaa, mutta tuo muslimien järjetön mustamaalaaminen oli vähän yliampuvaa. Maailmassa on kumminkin satoja miljoonia rauhantahtoisia muslimeja. Aivan kuten suurin osa juutalaisista haluaa vain elää rauhassa. Muutenkin hänen puheensa oli hieman ristiriitainen, sillä hän nimitteli muslimeja barbaareiksi ja takapajuisiksi ja samalla arvosteli muslimeja, jotka nimittävät ei-muslimeja eri tavoin.

Ja tuollaiset heitot, kuten "Yksikään juutalainen ei ole räjäyttänyt itseään". kannattaisi varmistaa, sillä esimerkiksi USA:ssa on tapahtunut paljon sellaista, joka määritellään terrrorismiksi ja joiden tekijöinä on ollut äärijuutalaisia (siinä hän varmaan oli oikeassa, että kukaan ei ole räjäyttänyt itseään, lähteenä Noam Chomskyn yksi kirja, kaivan tarkat tiedot kotoa jos joku sitä haluaa). Eli kyllä niitä vinksahtaneita löytyy ihan joka uskonnosta, itseasiassa, ei tuo vaadi edes uskoa tai etnistä alkuperää mukaan sotkettavaksi, hulluja löytyy aina.

Propaganda on propagandaa ja puhe on halpaa. Toiminta kertoo paljon enemmän.
Avatar
#471 • • Annakins Guest

SAUDI ARABIA - Text of commentary by Ali Sa'd al-Musa headlined "Four women ministers: The ugliness of faces and politics", carried by Saudi newspaper Al-Watan website on 5 August
Against Arab rights and in support of Zionist bullying, four women are today running the four biggest diplomatic fronts. The foreign ministries in the United States, Britain, Israel, and the European Union are groaning under the management of women. Sheer coincidence brought together these four women ministers in a rare picture that I saw on the cover of The Nation magazine. I felt a strain on my colon for their appearance together constituted a shock to me.
I have nothing against women or their work either positively or negatively regarding any decision pertaining to women on this earth. I am also not against pure beauty as opposed to its antithesis but I am in favour of human instinct that accepts a mixture. I hope women would allow me to say that the common denominator among these four women is not the fact that they have reached the office of foreign minister in their respective countries. The common de nominator among them is ugliness. Had they participated in an "ugliness" contest one would have been baffled in selecting the queen and the first maid of honour.
Fortunately, I do not dream of ever becoming even a courier in the Foreign Minister's office or a simple employee in the diplomatic corps because perhaps I may then have to see these faces. In these miserable times, I pity any foreign minister that may have to make shuttle tours and meet with these women. Yesterday, I really pitied [Lebanese Prime Minister] Fu'ad al-Sanyurah when his office reported that the prime minister held three telephone contacts with the US Department of State, the British Foreign Office, and the European foreign ministry. Try to imagine an emergency international meeting between a handsome and elegant minister and these four women.
The question that I avoided asking at the beginning of this article is the following. Does [facial] ugliness generate ugly politics? Is there a connection between beauty and diplomatic tenderness and humaneness? As far as I am concerned, the answer is yes and a thousand yeses. Facial beauty leads to a life of love, lovers, and romance. Beauty requires a history of peace, partnership, and a tongue that whispers the language of birds.
It was not strange to discover that Condoleezza Rice is still a virgin, contrary to US values, and the second is a divorcee. The third is a widow whose husband passed away young from a chronic disease when in fact he died of dejection for his bad luck. I am still trying to find out about the fourth woman minister. I am still holding the photograph of the four women ministers and wonder there is a mysterious adventurer who would want to marry four women at a time. (BBC Monitoring International Reports August 6, 2006 Source: Al-Watan website, Abha, in Arabic 5 Aug 06)

Avatar
#473 • • Edited Annakins Guest
Lukuja:

Libanon: 1100 kuollut, 3700 loukkaantunut.
Israel ilmoittanut surmanneensa 530 Hizbollahin taistelijaa, Hizbollah myöntää 80 taistelijan kuolleen.
900 000 ihmistä paennut kodeistaan.
10-15 000 tonnia polttoöljyä Libanonin rannikolla.

Israel: 157 kuollut, joista n. 40 siviilejä, loput sotilaita. Satoja loukkaantuneita.
300 000 paennut kodeistaan Pohjois-Israelissa.
Android

Posts: 3,908

#474 • • Android

Annakins, 14.8.2006 15:40:
Ahmadinejadillakin on nyt sitten oma blogi: http://www.ahmadinejad.ir/



Kiitos linkistä, ihan mielenkiintoista luettavaa tuo Ahmadinejadin oma biografia. Huvittavaa muuten kun ko. herra käyttää termiä "Great Satan" kun viittaa USA:han =)
Avatar
#475 • • Annakins Guest

Android, 16.8.2006 12:21:
---
Annakins, 14.8.2006 15:40:
Ahmadinejadillakin on nyt sitten oma blogi: http://www.ahmadinejad.ir/

---


Kiitos linkistä, ihan mielenkiintoista luettavaa tuo Ahmadinejadin oma biografia. Huvittavaa muuten kun ko. herra käyttää termiä "Great Satan" kun viittaa USA:han =)



Tais olla Ayatollah Khomeinen lanseeraama "käsite". USA on Great Satan ja Israel Small Satan tms..
Android

Posts: 3,908

#476 • • Android

Annakins, 16.8.2006 12:22:
Tais olla Ayatollah Khomeinen lanseeraama "käsite". USA on Great Satan ja Israel Small Satan tms..



Juu, tiedän, tuo termi vaan huvittaa kun tuo teksti muuten on ihan hyvin kirjoitettu.
Avatar
#477 • • Edited Annakins Guest

Android, 16.8.2006 12:30:
---
Annakins, 16.8.2006 12:22:
Tais olla Ayatollah Khomeinen lanseeraama "käsite". USA on Great Satan ja Israel Small Satan tms..

---


Juu, tiedän, tuo termi vaan huvittaa kun tuo teksti muuten on ihan hyvin kirjoitettu.



Mun lempikohta siitä on tämä:

In order to stop the university students from joining the revolution, the traitorous shah and his clan tried to abolish Islamic belief and revolutionary motives among students, by propagating immorality, promiscuity, and perversion in universities in Iran.



*nauru*