World of Warcraft

2,846 posts, 143 pages, 1,012,391 views

ezzy

#2561 • • ezzy Droid-pappa

Funktion, 27.11.2008 23:56:
Tjoo..

Instanssit on vitsejä. Oikeesti. Niissä ei ole mitään järkeä kun puoliks aivokuollut meduusa pystyis hoitaan ne kunnialla loppuun, ja luultavasti vielä alle sen 5 man.

JEEEE! DING 80! kokeillaas nyt vielä jos tästä tulis jotain järkevää.

Heroicit... just..

Naxx... just..

Account management, cancel subscription.. Eli adios vaan! :)

imho, tässä ei ole mitään järkeä.

Siihen se on menny, ei voi mitää...eipä tarvi palata takas.
xybo

#2562 • • xybo meeple!
Kieltämättä jopa mulle (non-hc pelaaja) uus jatko-osa on todella helppoa. Toisaalta se on ihan ymmärrettävää, peliä tehdään massoille. Ei hc-pelaajille. Wowin mukavuus on aina ollu osaks sen helppous ja karkkius (ei tarvita hyvää näytönohjainta edes). Tällätavalla he pystyvät pitämään suuremman määrän pelaajia. Itsekkin vähän jarrutellu levelittämistä niin ei tartte olla joka kivellä tuhannen muun kanssa keräämässä niitä korvia ja jäädyttämässä kasvinjuuria. Lepo-expaa tuntuu kanssa tulevan siihen tahtiin, että sitä ei saa ees koskaan kii :) (helpottaa entisestään leveloimista).
kosmo

#2563 • • Edited kosmo TJH87
juh, onhan tuo nyt lisäksi vielä lorenki päälle kusemista että naxxista tehdään joku 101 ekaa kertaa ikinä raidaaville...

itse ihmettelen ja facerollailen epixiä (casualina) silti ainakin patchiin asti, vain ja ainoastaan siksi että mun lokki ampuu tällähetkellä kovaa :) Parasta vielä se että 90% lokeista, eli se osa joka on tottunut spammaamaan SB:tä kitisee et kuinka downtunessa ko. klassi on, ja p*skat :D

edit: ja mainitaan vielä sen verran että siinähän ei ole mitään pahaa jos casualina pystyy ajamaan contenttia, mutta siinä on että huonot pelaajat pystyy ajamaan contenttia ilman että oppivat pelaamaan ohessa... kuten yllä joku mainitsi meduusat yms.
epicuros

#2564 • • epicuros
Epicit menetti merkityksensä jo kaksi vuotta sitten, kun vikassa pätsissä ennen TBC:tä PVP-epicit raiskattiin honorilla ostettaviksi. Pyörittelin silloin jo päätäni, et "ei näin". Sitten tulikin noi welfare epicit ilman mitään arena ratingei, mitkä vielä selkeästi käänsivät puukkoa core-raidaajien haavoissa (siis näille, jotka halusivat että epicit ovat todellisella työllä ansaittuja) Suunta on ollut sama jo siis kauan, eikä itseäni ainakaan ole kiinnostanut ottaa niin vakavasti moista vaan ihan puhtaasit casualina ja satunnaisesti pvp:tä vetäen oon nauttinut kaikesta muusta mitä peli voi tarjota ilman, et pelin kovimmat lootit ja tapot olisi priona.

Ja ihme, jos vasta level 70-80 välissä kyrsiintyy itseään toistaviin questeihin ja vieläpä sellaisessa lisäosassa, missä todellakin on monipuolistettu questejä lisäämällä eri mountteja, pommituksia, eri jättien ja hahmojen hallitsemista unohtamatta niitä lohikäärmeitä ja muita namuja, mistä voi vain uneksia ennen tbc.

Onhan tuo mennyt ihan törkeän helpoksi tehdä questei, mut itse casualina ei voisi vähempää haittaa koska se todellakin on hienoa ja jopa tavallaan edistyksellistä terveellisissä mielessä, ettei tarvitse olla mikään core-raidaaja, et pääsee nussii instojen vikoja bosseja servujen ekoina. Ja mitä vielä kaiken lisäksi tullaan nerffaa jonkun ajan päästä.

Ja mitä tulee loren kusemiseen niin ei sekään mikään maailman loppu ole, jos vähän kykenee antaa anteeksi. Jotkut jopa whineevät, et miten esim. Kael'thas voi olla TK:ssa ja Sunwellissä samaan aikaan - no miks ei? Eihän ne itsekään ole kahdessa paikassa samaan aikaan ja lore on yksinkertaisesti pidemmällä sunwellissä, kuin se oli TK:ssa, daaaaaaaaaaaaaa.....

"why so serious...."

Mut pääasia, et ihmiset pääsevät tekee sitä missä he ovat parhaita - whineemisessä :D

--
Valid criticism does you a favor.

kosmo

#2565 • • Edited kosmo TJH87

Epicuros, 28.11.2008 12:12:
Epicit menetti merkityksensä jo kaksi vuotta sitten, kun vikassa pätsissä ennen TBC:tä PVP-epicit raiskattiin honorilla ostettaviksi. Pyörittelin silloin jo päätäni, et "ei näin". Sitten tulikin noi welfare epicit ilman mitään arena ratingei, mitkä vielä selkeästi käänsivät puukkoa core-raidaajien haavoissa (siis näille, jotka halusivat että epicit ovat todellisella työllä ansaittuja)

Ei pvp-epiccien ostomahdollisuus tuossa vaiheessa kyllä haitannut yhtäkään core-raidaajaa, itse pidin täyden T3:n niskassa ja visusti ;)

edit: niin viittasitkin vissiin että nuo ilmaset epixit haittasi tbc:ssä... noh, ketä haittasi ja ketä ei. jokatapauksessa toi oli varmaan ihan tervetullut veto useimmille, eikä mitenkään vaikuttanut pve-contenttiin sinällään.

Suunta on ollut sama jo siis kauan, eikä itseäni ainakaan ole kiinnostanut ottaa niin vakavasti moista vaan ihan puhtaasit casualina ja satunnaisesti pvp:tä vetäen oon nauttinut kaikesta muusta mitä peli voi tarjota ilman, et pelin kovimmat lootit ja tapot olisi priona.

Itse olen tehnyt molempia, kisannut world firsteistä ja casualisoinut sekä seurannut pelin kehitystä korean betasta asti. Suunta on toki ollut jatkuvasti sama, "kakkua kaikille"... mutta kysehän onkin siitä että mennäänkö nyt jo vähän liian pitkälle.

Ja ihme, jos vasta level 70-80 välissä kyrsiintyy itseään toistaviin questeihin ja vieläpä sellaisessa lisäosassa, missä todellakin on monipuolistettu questejä lisäämällä eri mountteja, pommituksia, eri jättien ja hahmojen hallitsemista unohtamatta niitä lohikäärmeitä ja muita namuja, mistä voi vain uneksia ennen tbc.

Samaa mieltä, questit wotlkissa on aivan huippuja verrattuna esim 0-60 contenttiin, ja valinnanvaraakin löytyy...

Onhan tuo mennyt ihan törkeän helpoksi tehdä questei, mut itse casualina ei voisi vähempää haittaa koska se todellakin on hienoa ja jopa tavallaan edistyksellistä terveellisissä mielessä, ettei tarvitse olla mikään core-raidaaja, et pääsee nussii instojen vikoja bosseja servujen ekoina. Ja mitä vielä kaiken lisäksi tullaan nerffaa jonkun ajan päästä.

Onko questien tekeminen ollut joskus vaikeaa? En ole ite nähnyt juurikaan questien helppoudesta kitinää...ja miten ne nyt liittyy raidaamiseen? Vai meinaatko että saa sitten rewardien kautta gearin niihin instoihin ? Kyllä ne instojen vikat bossit edelleen nussitaan servun ekana "hc-"raidaajien toimesta ja kuten sanoin on ihan hyvä juttu että casualina pääsee contenttiin kiinni... se on onnistunut jo aiemminkin, mutta nyt contentin pääsee läpi vaikka pyörittelisi naamaa näppäimistöllä. Kyllä mä tykkään että ois vähän vaikeustasoa!

Ja mitä tulee loren kusemiseen niin ei sekään mikään maailman loppu ole, jos vähän kykenee antaa anteeksi. Jotkut jopa whineevät, et miten esim. Kael'thas voi olla TK:ssa ja Sunwellissä samaan aikaan - no miks ei? Eihän ne itsekään ole kahdessa paikassa samaan aikaan ja lore on yksinkertaisesti pidemmällä sunwellissä, kuin se oli TK:ssa, daaaaaaaaaaaaaa.....

No ei maailmanloppu varmaankaan, mutta pelissä on juoni... joka on minusta tosi hyvä suurimmalti osalta. Jos grindaat questit lukematta descejä on varmaan aika sama mitä "se joku lich king" tekee, mutta kyllä tykkäisin että pääpahis on pääpahis jne ;) ps. niin toi sunwell ja tk juttu meni ihan niinku sanoit... en onneks oo törmänny yhteenkään ihmiseen joka tosta olis kitissyt.

"why so serious...."

Mut pääasia, et ihmiset pääsevät tekee sitä missä he ovat parhaita - whineemisessä :D

Kyllä se whine voi olla joskus ihan hyvästä ja minusta nämä asiat on kerranki sellasia joista on syytä vähän whinettää... jos haluat sitä turhaa whinee nähdä niin valitse joku classi forumi ja lue ku jengi kitisee siitä miten kaikki on unbalanced.
epicuros

#2566 • • epicuros

kosmo, 28.11.2008 13:14:
---
Epicit menetti merkityksensä jo kaksi vuotta sitten, kun vikassa pätsissä ennen TBC:tä PVP-epicit raiskattiin honorilla ostettaviksi. Pyörittelin silloin jo päätäni, et "ei näin". Sitten tulikin noi welfare epicit ilman mitään arena ratingei, mitkä vielä selkeästi käänsivät puukkoa core-raidaajien haavoissa (siis näille, jotka halusivat että epicit ovat todellisella työllä ansaittuja)
---

Ei pvp-epiccien ostomahdollisuus tuossa vaiheessa kyllä haitannut yhtäkään core-raidaajaa, itse pidin täyden T3:n niskassa ja visusti ;)

[/Q]

Joo siis kirjoitin kiireessä, mut tarkoitin tuossa siis core-pvp jannuja. Niitä, jotka olivat tehneet todellista työtä niiden epicien eteen. Jäihän heille tietysti yhtii pelin hienoimpia titteleitä, mutta silloin aloin aavistelee pahaa siitä, miten ton gearin ja saavutusten suhteen kannattaa varautua aika varauksella. Ei se olekaan niin "kova" juttu enää vähän ajan päästä, et on saanut kovan gearin. Ja sehän tosiaan todistettiin myöhemmin..

edit: niin viittasitkin vissiin että nuo ilmaset epixit haittasi tbc:ssä... noh, ketä haittasi ja ketä ei. jokatapauksessa toi oli varmaan ihan tervetullut veto useimmille, eikä mitenkään vaikuttanut pve-contenttiin sinällään.

Joo. Mä olin sitä mieltä, et sen sijaan et valittais epicien saannin helppoudesta keskittyis hankkii niitä pvp-aseita esim. saadakseen upgradeja ihan vain raidei varten. Jonkun killan sivuilla näin lukevan, et olisi iso plussa jos kiltaan pyrkivä myös osaisi myös käyttää hyväkseen pvp:n tarjoamaa arsenaalia.

Itse olen tehnyt molempia, kisannut world firsteistä ja casualisoinut sekä seurannut pelin kehitystä korean betasta asti. Suunta on toki ollut jatkuvasti sama, "kakkua kaikille"... mutta kysehän onkin siitä että mennäänkö nyt jo vähän liian pitkälle.

Mjoo, totta. Ymmärrän kantasi ja sun kohdalla muistan Naxxin putsauksenkin aika jämäkässä ajassa 2006 -kesällä tjsp niin ei mikään ihme, et jos menee noin helpoksi niin voikin jo älähtää :D
Ehkä PVP:n arenat ovatt ainoa mesta, missä enää saa todellista haastetta?

---

Kyllä mä tykkään että ois vähän vaikeustasoa!

Ja mä toivon, että moista tarjottaisiin vaativille. Ehkä Icecrown Citadel tuo sitä... Enkä vielä ole nähnyt jokaista instaa edes, etten voisi sanoa et kuinka helposti pääsee läpi raidi-instat yms.

---

No ei maailmanloppu varmaankaan, mutta pelissä on juoni... joka on minusta tosi hyvä suurimmalti osalta. Jos grindaat questit lukematta descejä on varmaan aika sama mitä "se joku lich king" tekee, mutta kyllä tykkäisin että pääpahis on pääpahis jne ;) ps. niin toi sunwell ja tk juttu meni ihan niinku sanoit... en onneks oo törmänny yhteenkään ihmiseen joka tosta olis kitissyt.

Kyllä se mielestäni on ihan hyvin pitänyt juonesta kiinni, mut toisaalta on tossa loresyöppönä ollut jo vähän pää pyörälläkin, et on joitain ristiriitaisuuksia, epäkohtia yms jäänyt huomaamatta, mut mä en niin pilk.nus.-tapaus nyt muutenkaan ole, mut pitäis varmaan itse pistää /leave general vähäksi aikaan :D

Kyllä se whine voi olla joskus ihan hyvästä ja minusta nämä asiat on kerranki sellasia joista on syytä vähän whinettää... jos haluat sitä turhaa whinee nähdä niin valitse joku classi forumi ja lue ku jengi kitisee siitä miten kaikki on unbalanced.

Onhan se tietty rakentavana palautteena hemmetin hyvä ja mielestäni jonnekin blizzardin omille sivuille. Itsepähän pyörin eri servujen un-official forumeilla ja pidän generaalia ja tradea auki..

--

ezzy

#2567 • • ezzy Droid-pappa
Toi vaikeustaso vois olla EDES JOILLEKIN SAAVUTETTAVA ASIA, mut ku ei. pitää kaikille antaa kaikki.
epicuros

#2568 • • epicuros
Olisivat tehneet muutamia servuja haasteita haluaville. Mobeille tuplasti enempi lämää ja hp:ta instoihin esim. :D

--

ezzy

#2569 • • Edited ezzy Droid-pappa

Epicuros, 28.11.2008 15:33:
Olisivat tehneet muutamia servuja haasteita haluaville. Mobeille tuplasti enempi lämää ja hp:ta instoihin esim. :D

No ei siinä nyt vittu mitään järkeä ole, että vaadittais ihmisiä migraamaan vittuun kaveriensa keskeltä, jos haluis haasteita...

no siis just joku normi -> heroic -> epic vaikeustasot vaikka ja jokaiselle oma tier-settinsä. Eikä jotain vitun archievement farmausta...voi jeesus oikeesti. Ei o kyllä yhtään ikävä, lähinnä sääli, että peli on mennyt tollaseks.
epicuros

#2570 • • epicuros

ezzy, 28.11.2008 15:37:
no siis just joku normi -> heroic -> epic vaikeustasot vaikka ja jokaiselle oma tier-settinsä. Eikä jotain vitun archievement farmausta...voi jeesus oikeesti. Ei o kyllä yhtään ikävä, lähinnä sääli, että peli on mennyt tollaseks.

no äläs nyt.. tuu kokeilee ni ehkä viel tykästyt uusiin leluihin :))

--

epicuros

#2571 • • epicuros
omgomg!

--

Aamu

#2572 • • Aamu you had me at hello
OK! kuvitelkaa tilanne jossa...
heroic HoL:issa sanotte ihmisille vikan bossin takuja.

HUG THE BOSS! and than run out.

..... x)

wipeette siinä sen 2000000kertaa ja ootte ihan kyrpä otassa
kun hiileri kuolee joka saatanan kerta,
ja sitten alatte kyseleen et tunteekse olonsa jotenki omituiseks
vai miks se ei onnistu..

NOH, 'siis tää mun macro /hug, ei nyt varmaan oikeen toimi vai???'

:::::::::D

KYLLÄ SE ON HCTA JOITTENKI PELAAJIEN KANSSA!
tulkaa meiän servulle. siellä on haastetta saada jotkut ihmiset ymmärtämään :D

--
Do you think the expansion will make me fat?

ezzy

#2573 • • ezzy Droid-pappa

Cera, 8.12.2008 11:42:
OK! kuvitelkaa tilanne jossa...
heroic HoL:issa sanotte ihmisille vikan bossin takuja.

HUG THE BOSS! and than run out.

..... x)

wipeette siinä sen 2000000kertaa ja ootte ihan kyrpä otassa
kun hiileri kuolee joka saatanan kerta,
ja sitten alatte kyseleen et tunteekse olonsa jotenki omituiseks
vai miks se ei onnistu..

NOH, 'siis tää mun macro /hug, ei nyt varmaan oikeen toimi vai???'

:::::::::D

KYLLÄ SE ON HCTA JOITTENKI PELAAJIEN KANSSA!
tulkaa meiän servulle. siellä on haastetta saada jotkut ihmiset ymmärtämään :D

Heroic macros ftw!!!
RiD

#2574 • • RiD Nukemi
f0z3g0.jpg

lapset lapset

--
*super* *possu*

Funktion

#2575 • • Funktion over 9000

RiD
lapset lapset

Ei niitä retripaloja turhaan retardineiks kutsuta.. :D

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Funktion

#2577 • • Funktion over 9000

ezzy, 10.12.2008 10:11:
---
Funktion, 10.12.2008 10:07:
---
RiD
lapset lapset

---

Ei niitä retripaloja turhaan retardineiks kutsuta.. :D

---

eikä suinkaan o feikki :)

Toki on, mutta näin silti oivan sauman päästä sanomaan tuon.. :)

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Jutu

#2579 • • Jutu Blondi
Nyt kun on ollut aikaa enemmän tuon wotlk:n jälkeen, niin sainpahan sen dk:n sinne tappiin *nauru* Nyt sitten ilmeisesti olis tarkotus vaihtaa kiltaa ja taas kokeilla tuota raidi puolta "muutaman" kuukauden jälkeen.

Mutta joo, naurettavan helpoksi tehty jotkin jutut. Esim, vaikka mäkin oon tällanen tumpelo ja tajuu mistään mitään, niin mäkin sooloan helposti sellasia elitejä mitkä pitäis olla 3-men tehtäviä. Tosin, jotkut tehtävät on ihan hauskojakin ja erilaisia mitä ennen on ollut. Sitten täytyy taas miettiä mitä tekee kun on tehtävät tehnyt ja kyllästyy raideihin (todennäköisesti parin raidin jälkeen). Onneksi on noita hahmoja mistä valita. Jos vaikka sillä restodruidilla levuttais...

Itteä harmittaa ehkä eniten, että suurin osa niistä tutuista pelikavereista on vaihtanut kokonaan servua. Onneksi löysin itseni Suomi-kanavalle missä on uusia ja "uusia" tuttuja :)

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Jka

#2580 • • Jka Harder.fi
Holy priest. Nyt epic gearattu, xäntätty, gemitetty, twiikattu. Game Over! =)

Oishan tossa vielä toi PvP-puoli, mut juu. Altteiluks taitaa mennä. Ulduaria odotellessa...