Omia tai kuultuja kokemuksia yrityksestä tehdä kaverisuhteesta vakavampaa?

160 posts, 8 pages, 41,984 views

KooKie

#81 • • KooKie aka. Petress Pan

Cloud, 25.5.2006 18:04:
---
Näitä ku lukee ni tulee vaan paska fiilis. Ei kai tässä uskalla enää ottaa naispuoleisia tuttavia ku ne vetää herneen nenään jos niihin sitten ihastuu. Minkäs niille tunteilleen voi?

Toisaalta olishan ton tyypin pitänyt tulla se sulle sanoo suoraselkäisenä.

Niin no, tämä herra nyt sattui tietämään, että oon viimeinen ihminen ketä kohtaan kannattaa tuntea mitään "enemmän". Tieto ei saanut hänen tunteitaan poistumaan, mutta sai hänet pitämään ne itsellään ja sitä oikeastaan arvostan, vaikka se ei onnistunutkaan. (Tosin ei tää herra vieläkään tiedä, että mä kyllä tiedän.)

Siitä mä olen loukkaantunut, että herrat ei usein voi olla puhtaasti vaan mun kavereita, vaan sekoittavat "lämpimämmät tunteet" mukaan suhteeseen, mikä saa mut tuntemaan itseni jotenkin riittämättömäksi platonisena ystävänä.

Tosin kait mä ymmärrän tota "tunteilleen ei voi mitään" -argumentointiakin, vaikka itse pystyn hyvin pitkälle säädellä omaa tunne-elämääni (jos sitä siksi voi edes kutsua).

Meitä on moneen veneeseen, joskus tuntuu vaan, että mä yritän omia yhden itselleni yksin.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Cloud

#82 • • Cloud Game Freak

KooKie, 25.5.2006 18:17:

Tosin kait mä ymmärrän tota "tunteilleen ei voi mitään" -argumentointiakin, vaikka itse pystyn hyvin pitkälle säädellä omaa tunne-elämääni (jos sitä siksi voi edes kutsua).

Meitä on moneen veneeseen, joskus tuntuu vaan, että mä yritän omia yhden itselleni yksin.

Mjuu itsekin olen yleisesti olettanut pystyväni tähän. Ja itse asiassa olen aiheuttanut toiseen suuntaan jonkin asteista pahaa fiilistä. Tosin sitten sitä on omilla teoillaan yrittänyt auttaa toista, jotta asioissa ei kävisi hullusti.

Mutta tosiaan kerta se on ensimmäinenkin ja niin siinä vain kävi, ettei ikinä ole tuntenut ketään kohtaan niin voimaakkaasti kuin tätä kohtaan. Yritä nyt siinä sitten sanoa, itselles et no chanse no chanse.. nouse sen yli ja jatka elämääs.. Helpomminhan se on sanottu kun tehty.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

KooKie

#84 • • KooKie aka. Petress Pan

as, 25.5.2006 18:25:
Miten voi vituttaa viel melkeen 6kk eteenpäin tuollainen asia? :)

On aika perseestä menettää mielikuva hyvästä ystävästä.

--

antonsonin

#85 • • antonsonin laserpoint.

KooKie, 25.5.2006 18:28:
---

---

Okei palataan alkuun mä en käsitä ylipäätään miten tollanen asia voi edes alkaa vituttaa? :D
Porsas04

#86 • • Porsas04 Team Sika

as, 25.5.2006 18:30:
---
---

---

---

Okei palataan alkuun mä en käsitä ylipäätään miten tollanen asia voi edes alkaa vituttaa? :D

vittu siis jätkä vei sanat suustani.. ite tos kans mietin jonkun aikaa et miten joku voi loukkaantuu siitä, että joku alkaa tykätä hänestä liian paljon? siis ymmärtää sen et onhan se ikävää jos menettää hyvän ystävän sen takia kun ei voi olla enään samalla lailla, mutta se että se rupeaa vituttamaan on toinen.. tyyliin: Vittu sä oot kusipää et rakastuit muhun! etkö kelannu yhtään et mitä mä siitä tykkään jos teet niin! WHAT?

--
Team *possu*

antonsonin

#87 • • antonsonin laserpoint.

Porsas04, 25.5.2006 18:37:
---
as, 25.5.2006 18:30:
---
---

---

---

---

vittu siis jätkä vei sanat suustani.. ite tos kans mietin jonkun aikaa et miten joku voi loukkaantuu siitä, että joku alkaa tykätä hänestä liian paljon? siis ymmärtää sen et onhan se ikävää jos menettää hyvän ystävän sen takia kun ei voi olla enään samalla lailla, mutta se että se rupeaa vituttamaan on toinen.. tyyliin: Vittu sä oot kusipää et rakastuit muhun! etkö kelannu yhtään et mitä mä siitä tykkään jos teet niin! WHAT?

EN PUHU SULLE KOSKA TYKKÄÄT MUSTA LIIKAA!!!! :(((((
RINJET

#88 • • Edited RINJET Team Sika
oon sitä mieltä et jos miehet haluaa olla naisten "kavereita", niin aina on jotain taka-ajatuksia, pois lukien lapsuuden ystävät, naiset ei vaan ymmärrä tota. Se on tavallaan hienovarasempi pokauskeino niiltä jotka tietää ettei muuten oo saumaa.

--
www.team*possu*.tk

Aamu

#89 • • Aamu you had me at hello

KooKie,
Siitä mä olen loukkaantunut, että herrat ei usein voi olla puhtaasti vaan mun kavereita, vaan sekoittavat "lämpimämmät tunteet" mukaan suhteeseen

Mä kans aina ihmettelen,
etku ihastun kavereihini ja sitten ne ei ihastu takaisin ja voi luoja sentään
SE ON NIIN VÄÄRIN.

emmäkään kyl mielelläni kertois ihmiselle jonka TIEDÄN vetävän herneen nenään siitä että ystäväntunteeni ovat muuttuneet syvällisemmiksi.
onneks mun ei tarvitsekkaan yleensä avata suutani,
kun oon niin hemmetin läpinäkyvä ihastuessani :(

--
Do you think the expansion will make me fat?

KooKie

#90 • • KooKie aka. Petress Pan

as, 25.5.2006 18:44:

---

---

Te ilmeisesti ette ole ikinä olleet tilanteessa, missä teille tärkeä kaveri ns. pilaa sen ystävyyssuhteen noin. Ei se pojan syytä (olettaen, ettei tunteilleen voi mitään) ollut, mutta kyllä mua harmittaa se, millaiseksi meidän suhde on muuttunut. Ja ei, en mielestäni myötävaikuttanut tähän muutokseen tietoisesti.

--

antonsonin

#91 • • antonsonin laserpoint.

KooKie, 25.5.2006 18:52:
---
as, 25.5.2006 18:44:

---

---

---

Te ilmeisesti ette ole ikinä olleet tilanteessa, missä teille tärkeä kaveri ns. pilaa sen ystävyyssuhteen noin. Ei se pojan syytä (olettaen, ettei tunteilleen voi mitään) ollut, mutta kyllä mua harmittaa se, millaiseksi meidän suhde on muuttunut. Ja ei, en mielestäni myötävaikuttanut tähän muutokseen tietoisesti.

Okei päästiin tähän kohtaan B).. Miks sä et voi olla ihmisen kanssa kaveri jos se pitää susta?
Cloudberry

#92 • • Cloudberry
*plur*

Meillä on mun kurssikaverin kans juhannuksena eka vuosipäivä *sydän* ja tää kämppäkin alkaa olla yhteenmuuton jäljiltä asuttavassa kunnossa. *iloinen*

Eikä ikinä oo menny välit kaveriin tai ystävään vain sen takia, että toinen on ihastunut, toinen ei. Ei edes silloin kun ihastuja olin minä ja kaveri samaa sukupuolta... Siitä vaan pitää päästä yli ja eteenpäin, ja rakentaa sitä ystävyyttä edelleen, eikä luovuttaa ko "tämä nyt meni näin vaikeaksi ja sotkuiseksi ja emmää jaksa". *ding*

Oon sitä mieltä, että ystävyys on hyvä pohja rakentaa jotain vakavampaa. *joo*

Hitto mie muuten inhoan tuota sanaa.. Mitäs 'vakavaa' tässä nyt. Mulla on ihan yhtä hauskaa ja mukavaa kuin ennen sitoutumista, ja tuon minun mussukan olemassaolo ilahduttaa minua ihan yhtä suuresti, jos ei enemmänkin nykyään verrattuna siihen kun viime lukuvuosi oltiin "vaan kavereita". *pepsodent*

Kertokaa vaan ihmiset rohkeasti tunteistanne, vaikka sitten vähän riskilläkin.. Tähänkin pätee vanha totuus: "Jos haluaa saada, on pakko antaa!" *nauru*
Jone

#93 • • Jone Archibald Haddock

KooKie, 25.5.2006 17:51:
Edelleen vituttaa. *dissaa*

Anteeks et sanon näin, mut oot kyl ihan sekopäinen teinivosu. Suhtautumisesi on naurettavaa, lapsellista ja aivan hirveää kaiken kaikkiaan.
domi

#94 • • domi Työn sankari.

Jone, 25.5.2006 18:56:
---
KooKie, 25.5.2006 17:51:
Edelleen vituttaa. *dissaa*

---

Anteeks et sanon näin, mut oot kyl ihan sekopäinen teinivosu. Suhtautumisesi on naurettavaa, lapsellista ja aivan hirveää kaiken kaikkiaan.

Word.

Toivottavasti tulevat ikävuodet pistää ajattelutapaa vähän ns. aikuisempaan suuntaan.
mekaanikko

#95 • • mekaanikko don selecta

RINJET, 25.5.2006 18:46:
oon sitä mieltä et jos miehet haluaa olla naisten "kavereita", niin aina on jotain taka-ajatuksia, pois lukien lapsuuden ystävät, naiset ei vaan ymmärrä tota. Se on tavallaan hienovarasempi pokauskeino niiltä jotka tietää ettei muuten oo saumaa.

Ilmeisesti sellaisia ihmisiä on paljon, joille vastakkaisen sukupuolen edustaja on ainoastaan seksuaalisen toiminnan kohde (tai sellaiseen kelvoton). Väittäisin kyllä, että tämä ei päde läheskään kaikkiin ihmisiin. Toki kahden vastakkaista sukupuolta olevan heteron välisessä suhteessa on aina pieni ylimääräinen jännite, mutta missään nimessä homma ei mene niin että se, että haluaa olla toisen kaveri tarkoittaisi automaattisesti myös että oikeasti haluaa seksiä/seurustella. Omat parhaat kaverini ovat melkein kaikki naisia, osan kanssa on "jotain muutakin" joskus ollut, osan ei, ja niiden osalta joiden kohdalla ei ole ollut, tilanne on alusta alkaenkin ollut se, että kiinnostusta muuhun ei pahemmin ole ollut. Ja kyse ei siis ole lapsuudenystävistä vaan ihmisistä joihin olen tutustunut 16-26 -vuotiaana.

Tietysti usein on niinkin, että hyvän ystävän näkee potentiaalisesti hyvänä seurustelukumppaninakin ja kyllä sellaisella suhteella mielestäni paremmat onnistumisen mahdollisuudet onkin kuin jostain one-offista liikkeelle lähtevällä säädöllä. Itse olen seurustellut oikeastaan pelkästään ihmisten kanssa, jotka ovat aiemmin olleet "vain" ystäviä. Toisaalta vastaavasti jotkut nykyisistä ystävistäni ovat sellaisia, joiden kanssa on joskus päätynyt tyyliin ensimmäisenä iltana sänkyyn mutta homma ei sitten ole toiminut kovin pitkään vaan on päädytty pelkkään frendimeininkiin.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

RINJET

#96 • • RINJET Team Sika

mekaanikko, 25.5.2006 19:03:
---

---

Ilmeisesti sellaisia ihmisiä on paljon, joille vastakkaisen sukupuolen edustaja on ainoastaan seksuaalisen toiminnan kohde (tai sellaiseen kelvoton). Väittäisin kyllä, että tämä ei päde läheskään kaikkiin ihmisiin. Toki kahden vastakkaista sukupuolta olevan heteron välisessä suhteessa on aina pieni ylimääräinen jännite, mutta missään nimessä homma ei mene niin että se, että haluaa olla toisen kaveri tarkoittaisi automaattisesti myös että oikeasti haluaa seksiä/seurustella. Omat parhaat kaverini ovat melkein kaikki naisia, osan kanssa on "jotain muutakin" joskus ollut, osan ei, ja niiden osalta joiden kohdalla ei ole ollut, tilanne on alusta alkaenkin ollut se, että kiinnostusta muuhun ei pahemmin ole ollut. Ja kyse ei siis ole lapsuudenystävistä vaan ihmisistä joihin olen tutustunut 16-26 -vuotiaana.

Tietysti usein on niinkin, että hyvän ystävän näkee potentiaalisesti hyvänä seurustelukumppaninakin ja kyllä sellaisella suhteella mielestäni paremmat onnistumisen mahdollisuudet onkin kuin jostain one-offista liikkeelle lähtevällä säädöllä. Itse olen seurustellut oikeastaan pelkästään ihmisten kanssa, jotka ovat aiemmin olleet "vain" ystäviä. Toisaalta vastaavasti jotkut nykyisistä ystävistäni ovat sellaisia, joiden kanssa on joskus päätynyt tyyliin ensimmäisenä iltana sänkyyn mutta homma ei sitten ole toiminut kovin pitkään vaan on päädytty pelkkään frendimeininkiin.

no jos mies ja nainen on kavereita niin sillon molempien tai toisen on oltava totaalisesti seksuaalisesti kiinnostamaton yksilö.

--
www.team*possu*.tk

Esa

#97 • • Esa

RINJET, 25.5.2006 20:14:
no jos mies ja nainen on kavereita niin sillon molempien tai toisen on oltava totaalisesti seksuaalisesti kiinnostamaton yksilö.

Olen eri mieltä.

Mun kavereista on nykyään suurempi osuus naisia kuin miehiä. Johtunee osittain naisten paremmasta 'tunneälystä'. Eli voi keskustella mielenkiintoisemmista asioista kuin keskiverto- miehen kanssa.
Jusna666

#98 • • Jusna666 Diablo
Todellakin miehet ja naiset voi olla ihan ongelmitta kavereita keskenään.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

toma

#99 • • toma Tototoototo
Mä tunnen seksuaalista vetoa moniin mun naispuolisiin ystäviin, eikä se ole mikään huono asia jos sen tiedostaa ja sen kanssa pystyy elämään, ja saattaapi se joskus johtaa kaikkeen kivaankin. :)

Romanttiset tunteet ja seksuaalinen kiinnostus ovat kaksi eri asiaa.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Cloud

#100 • • Cloud Game Freak

toma,
Romanttiset tunteet ja seksuaalinen kiinnostus ovat kaksi eri asiaa.

Todellakin. Imo musta niiden pikkukaverin halujen kanssa on helpompi elää kuin romanttisten tunteiden. Tämä tosin mun näkökanta.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.