Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 801,476 views

sts

Posts: 7,969

#1201 • • sts Sama pyynti aitta!

tomii, 27.6.2008 19:46:
-clips-



Väärin, Sonyn vaiot on iha samaa paskaa. HP on ainoa joka tarjoaa nykyää lisämaksusta "striped" asennusta tai xp:tä (lisämaksusta)
hallucinogen

Posts: 8,190

#1202 • • hallucinogen Edain

tumpsi, 27.6.2008 20:15:
<xxx> mun iphone pitää ladata joka yö


eiköhän se akku zippaa aika helvetin äkkiä jos sitä täytyy joka päivä ladata.


Ois mukava tietää miten applen huolto toimii. Onkos se rapakon takana? Lisälaitteiden kohdalla henkilön pitää ite Applen sivujen ohjeiden mukaan lähettää pajalle mutta kun ei ollu imeitä niin ei päässy kattelee minne Suomesta ostettu puhelin pitää lähettää.

Vois olla aika ikävää jos kerran kaks vuodessa pitäs lähettää luuri pajalle akun vaihtoon :D.

--
pikku-*possu*

thomas

Posts: 5,618

#1203 • • thomas

hallucinogen, 27.6.2008 20:24:
---
tumpsi, 27.6.2008 20:15:
<xxx> mun iphone pitää ladata joka yö


eiköhän se akku zippaa aika helvetin äkkiä jos sitä täytyy joka päivä ladata.

---

Ois mukava tietää miten applen huolto toimii. Onkos se rapakon takana? Lisälaitteiden kohdalla henkilön pitää ite Applen sivujen ohjeiden mukaan lähettää pajalle mutta kun ei ollu imeitä niin ei päässy kattelee minne Suomesta ostettu puhelin pitää lähettää.



ainakin macbookeissa toimii ihan helvetin hyvin, ihan täällä suomessa.
villelope

Posts: 2,846

#1204 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Laskin kauniiseen kouraan (Leopardin Widgettinä) ja kuukausihinta + käteismaksu malli puhelinpakettikohtaisesti helposti vertaltavaan muotoon, olkaa hyvät:

Small 8GB = 919,56€
Small 16GB = 1005,56€

Medium 8GB = 1314,76€
Medium 16GB = 1400,76€

Large 8GB = 2160,76€
Large 16GB = 2244,76€



Tällä hetkellä puhelinlaskuni ovat kuukausittain 12 euron luokkaa (288 euroa / 2 vuotta), Puhelin on Nokia E65, työsuhdepuhelin - 0 euroa.

Kyllähän toi iPhone kutkuttaa, mutta puhelinkulujen kolminkertaistaminen ei kuulu säästämisohjelmaani. Voisin maksaa 10e plussaa kuukaudessa (datapaketti), sekä kertakorvauksen puhelimesta, noin 200e - mutta noilla hinnoilla ei tule kauppoja.
hallucinogen

Posts: 8,190

#1205 • • hallucinogen Edain

Loopy, 27.6.2008 22:27:
Laskin kauniiseen kouraan (Leopardin Widgettinä) ja kuukausihinta + käteismaksu malli puhelinpakettikohtaisesti helposti vertaltavaan muotoon, olkaa hyvät:

Small 8GB = 919,56€
Small 16GB = 1005,56€

Medium 8GB = 1314,76€
Medium 16GB = 1400,76€

Large 8GB = 2160,76€
Large 16GB = 2244,76€



Tällä hetkellä puhelinlaskuni ovat kuukausittain 12 euron luokkaa (288 euroa / 2 vuotta), Puhelin on Nokia E65, työsuhdepuhelin - 0 euroa.

Kyllähän toi iPhone kutkuttaa, mutta puhelinkulujen kolminkertaistaminen ei kuulu säästämisohjelmaani. Voisin maksaa 10e plussaa kuukaudessa (datapaketti), sekä kertakorvauksen puhelimesta, noin 200e - mutta noilla hinnoilla ei tule kauppoja.


Sä voit ostaa myös puhelimen ilman mitään paketteja mutta sidottu kuitenkin Soneran liittymään. 8gb on 429e ja 16gb 519e.

--
pikku-*possu*

villelope

Posts: 2,846

#1206 • • villelope Lope of Lope & Kantola

hallucinogen, 27.6.2008 22:46:
---
Sä voit ostaa myös puhelimen ilman mitään paketteja mutta sidottu kuitenkin Soneran liittymään. 8gb on 429e ja 16gb 519e.


Jaahas, toi ei kyllä millään selvinnyt tuosta kaaviosta.
asdf

Posts: 3,155

#1207 • • asdf

thomas, 27.6.2008 21:25:
---
hallucinogen, 27.6.2008 20:24:
---
tumpsi, 27.6.2008 20:15:
<xxx> mun iphone pitää ladata joka yö


eiköhän se akku zippaa aika helvetin äkkiä jos sitä täytyy joka päivä ladata.

---

Ois mukava tietää miten applen huolto toimii. Onkos se rapakon takana? Lisälaitteiden kohdalla henkilön pitää ite Applen sivujen ohjeiden mukaan lähettää pajalle mutta kun ei ollu imeitä niin ei päässy kattelee minne Suomesta ostettu puhelin pitää lähettää.

---


ainakin macbookeissa toimii ihan helvetin hyvin, ihan täällä suomessa.



Jea, Ruoholahdessa taitaa olla Apple Store ja sinne imo voi viedä Applen kamaa huoltoon.
ezzy

Posts: 8,060

#1208 • • Edited ezzy Droid-pappa

gerry, 27.6.2008 18:28:
Mäkki ei myöskään uhkaa sua ikinä kuten peecee kaikenlaisilla ilmoituksilla että "tietoturvasi saatta olla uhattuna, tietokoneestasi saatta löytyä virus, plaaplaaplaa". Ja kaikki kysymykset sekä ilmoitukset ovat selkeä suomea:)

Ainiin, ja joku mainitsi että mäkit ovat kalliita.... Musta ne saisivat tosin olla vielä kalliimmat jotteivät 14vee teinit ala koodailee kaikkea paskaa mäkeille kuten tekevät peeceille.


Tässä oli siis taas täysin turha postaus... mut välil pakko kerrata tosiasioita;)



Toi osuus on kyl ihan täyttä bullshittiä ja vastasit toisessa kappaleessa tavallaan itsellesi. KUN mäkit yleistyvät, niille alkaa tulemaan haittaohjelmia. Niin se vaan menee. Ihan turhaa tuudittautua siihen ettei sitä tulisi IKINÄ tapahtumaan.

Kysymysten ja ilmoitusten selvä suomi. Eikö siellä mäkkipuolella käytetä lainasanoja ollenkaan vai mikä sulle on Windows-suomessa niin mahdotonta?

Itse otan kyllä laitteeni mielummin englanninkielisenä, ettei tarvi lähteä miettimään mikä on heittovaihtotiedosto, aidonnusavain, komennussarjasovelma tms ihana käännöskukkanen.
ezzy

Posts: 8,060

#1209 • • ezzy Droid-pappa

Loopy, 28.6.2008 11:01:
---
hallucinogen, 27.6.2008 22:46:
---
Sä voit ostaa myös puhelimen ilman mitään paketteja mutta sidottu kuitenkin Soneran liittymään. 8gb on 429e ja 16gb 519e.

---

Jaahas, toi ei kyllä millään selvinnyt tuosta kaaviosta.



Minun sonera-kohdassa

"Palveluista riippuva kk-maksu + 429 €/8 GB tai 519 €/16 GB"
sts

Posts: 7,969

#1211 • • sts Sama pyynti aitta!

hallucinogen, 27.6.2008 22:46:
Sä voit ostaa myös puhelimen ilman mitään paketteja mutta sidottu kuitenkin Soneran liittymään. 8gb on 429e ja 16gb 519e.



Jep.

se aktivoidaan soneran liittymään ostohetkellä. No bonus.
hallucinogen

Posts: 8,190

#1212 • • hallucinogen Edain

sts, 28.6.2008 12:54:
Jep.

se aktivoidaan soneran liittymään ostohetkellä. No bonus.


Tiedän kun itse joudun mokomia iphoneja myymään ;D.

--
pikku-*possu*

domi

Posts: 7,069

#1215 • • domi Työn sankari.

ezzy, 28.6.2008 12:20:
Itse otan kyllä laitteeni mielummin englanninkielisenä, ettei tarvi lähteä miettimään mikä on heittovaihtotiedosto, aidonnusavain, komennussarjasovelma tms ihana käännöskukkanen.


KAHVA! :D
villelope

Posts: 2,846

#1216 • • villelope Lope of Lope & Kantola

ezzy, 28.6.2008 12:24:
---
"Palveluista riippuva kk-maksu + 429 €/8 GB tai 519 €/16 GB"


JEp jep, mutta ei selvinnyt että mitä ne palvelut maksaa ja mitä on mahdollista ottaa.

Minun Soneraa kun kävin tsekkaamassa, niin ensimmäinen vastaan osunut asia oli joku hemmetin maksullinen mobiilimesepalvelu. Ei oo mun juttu.
hallucinogen

Posts: 8,190

#1217 • • hallucinogen Edain

Loopy, 28.6.2008 19:44:
Minun Soneraa kun kävin tsekkaamassa, niin ensimmäinen vastaan osunut asia oli joku hemmetin maksullinen mobiilimesepalvelu. Ei oo mun juttu.


Siis sähän voit ottaa ihan mitä vaan normaalista Soneran hinnastosta. Mese ei muutes toimi iphonella :). Ainakaan se mitä Sonera tarjoaa. Mut esim. rajaton data puolen megan nopeudella 14,90 kuussa. Ei se oikeasti oo kovinkaan haastavaa lukea Soneran hinnastoa :D.

--
pikku-*possu*

gerry

Posts: 979

#1219 • • gerry

ezzy,

Kysymysten ja ilmoitusten selvä suomi. Eikö siellä mäkkipuolella käytetä lainasanoja ollenkaan vai mikä sulle on Windows-suomessa niin mahdotonta?

Itse otan kyllä laitteeni mielummin englanninkielisenä, ettei tarvi lähteä miettimään mikä on heittovaihtotiedosto, aidonnusavain, komennussarjasovelma tms ihana käännöskukkanen.



Heh, tuli tuos istuttua mutsin koneella 15 min jonka jälkeen se herjas jotaki "errorcode 459 (?)" Mediapläyeriä käyttäessä. Ei kyl siis ihan suomelta vaikuttanut kuiteskaa. Samaisessa ilmoituksessa oli vielä liuta muita numeroita joita nyt en valitettvasti OSANNUT tulkata, heh..... (Lähinnä noita tarkoitin ylemmässä viestissäni ettei mäkki ikinä oo moisia ilmoituksia heittänyt).

Eli suomeksisanottuna noista ei aina tajua kyl mitään, onneks nois on yleensä se "OK" tai "PERUUTA" jota rämppäämällä joko pääsee eteenpäin tai menee kokonaan jumiin;D

--
by B.C.S

ezzy

Posts: 8,060

#1220 • • ezzy Droid-pappa

gerry, 2.7.2008 00:15:
---
ezzy,

Kysymysten ja ilmoitusten selvä suomi. Eikö siellä mäkkipuolella käytetä lainasanoja ollenkaan vai mikä sulle on Windows-suomessa niin mahdotonta?

Itse otan kyllä laitteeni mielummin englanninkielisenä, ettei tarvi lähteä miettimään mikä on heittovaihtotiedosto, aidonnusavain, komennussarjasovelma tms ihana käännöskukkanen.

---


Heh, tuli tuos istuttua mutsin koneella 15 min jonka jälkeen se herjas jotaki "errorcode 459 (?)" Mediapläyeriä käyttäessä. Ei kyl siis ihan suomelta vaikuttanut kuiteskaa. Samaisessa ilmoituksessa oli vielä liuta muita numeroita joita nyt en valitettvasti OSANNUT tulkata, heh..... (Lähinnä noita tarkoitin ylemmässä viestissäni ettei mäkki ikinä oo moisia ilmoituksia heittänyt).

Eli suomeksisanottuna noista ei aina tajua kyl mitään, onneks nois on yleensä se "OK" tai "PERUUTA" jota rämppäämällä joko pääsee eteenpäin tai menee kokonaan jumiin;D



Samalla tavalla mäkilläkin on vikakoodeja, se että onko niille käännetty/annettu joku selväkielinen nimitys lienee ihan koodaajan erikoisuuksia. Ei noiden välttis kuuluis edes tulla käyttäjälle asti, joka ei tietty olis suotavaakaan :)

http://support.apple.com/kb/HT1618