Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 827,099 views

tomii

#1161 • • tomii kallion herttua

Sallakat, 12.6.2008 18:07:

näin varmasti täytyy tehdä kun on koneet eri maata. jotenkin oon vältelly jostain syystä skypeä aina, mutta kai se pitää sitten ladata.

kiitsa taas :)

Niin mäkin. Sit asensin sen ja tajusin, että olin ihan syystä vältellyt sitä (siis omiin tarpeisiinin hyvästä syystä). Vie ainakin mulla ihan kohtuuttoman määrän tollaiseksi ohjelmaksi muistia ollessaan ihan vain taustalla päällä (ja meitsin duuneissa kaikki vapaa muisti on suurta bonusta). Mut jos sua ei moinen hämää, niin kyl se viestimenä toimiva on (vaikkei mun lemppari siinäkään :).

--
reivaan kunnes kuolen

dolphin dos

#1162 • • dolphin dos
Parin jenkkiläisen kanssa jutustelin, niin semmosen mielikuvan sai että akku loppuu nopeasti. Ei kuulemma vaadi edes mitään Wi-Fi 24/7-pelleilyä. Saas nähä.
Skenemursu

#1163 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
sanokaas nörtit mikä olis hyvä skype/apple webbikamera... joku mahd. yleinen malli jotta se löytyis täältäkin päin maailmaa. Ostin jo 2 ihan randomilla tais molemmat olla creativen ja kävi niin että ne ei toimi mun applessa eikä myöskään vaimon pcssä. Toimivat ainoastaan Vistalla ja peeceessä on kiinni xp.

Sain ne jollakin viritys-softalla toimiin applessa, mutta vain siinä kyseisessä softassa skype ei edellenkään niitä tunnistanut :(
Skenemursu

#1164 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
yritin etsiä haulla Windows XP topiikkia mutta sellaista ei liene olemassa?

Sanotaan, että olisihan tämä pitänyt tietää, mutta nyt vituttaa suunnattomasti että menin ja ostin vaimolle pc koneen. Se on nyt 4kk vanha... olisko ollut 2ghz intel ja 2gb muistia eikä se jaksa pyörittää samaan aikaan enää Firefoxia ja Thunderbirdiä... toimi ihan ok 3-4 kk mutta nyt ihan solmussa. Hiiren liikuttaminen jo tökkii niin paljon ettei sillä voi käytännössä tehdä enää mitään.

Mikäköhän avuksi? Ostin jo pari virussoftaa jotka maksoivat jotain 50€ yhteensä. Ajoin nämä läpi (kesti 12h) ja ne löysi 25 virusta ja troijalaista jotka poistin koneelta. Nyt kun avaan prosessienhallinnan niin siellä näkyy käynnissä olevia prosesseja 30-40 kun nuo 2 ohjelmaa on käynnissä. Tämä lienee normaalia?? mutta prosessi tehot menee koko ajan 100% kohdalla... välillä laskuu 60% hetkellisesti ja sitten takas 100%.... tämä ei toivottavasti ole normaalia :)

ideoita? tuli vähän väärään topiikkiin, mutta täällä näkyy aika paljon puucee miehiä dissamaassa omppuja joten ehkä joku niistä vois auttaa tai ainkin ohjata oikeaan topiikkiin.

anyweis oli viimenen puucee kun ostan! Hack In Toshia voisin kokeilla mutta ilman Windowsia. Ehkä totakaan konetta ei tarvi romukoppaan heittää sillä sen verran peliliikken tein ton ostaessa että tarkistin komponenttien olevan Hack In Tosh compatible.
Sir Paramount

#1166 • • Sir Paramount Army of Two , [Fusion Drive]

Skenemursu, 17.6.2008 03:19:
sanokaas nörtit mikä olis hyvä skype/apple webbikamera... joku mahd. yleinen malli jotta se löytyis täältäkin päin maailmaa. Ostin jo 2 ihan randomilla tais molemmat olla creativen ja kävi niin että ne ei toimi mun applessa eikä myöskään vaimon pcssä. Toimivat ainoastaan Vistalla ja peeceessä on kiinni xp.

Sain ne jollakin viritys-softalla toimiin applessa, mutta vain siinä kyseisessä softassa skype ei edellenkään niitä tunnistanut :(

Tos ois jotain listaa.

http://forum.skype.com/index.php?showtopic=69289

--
Suits you, Sir!

tomii

#1167 • • Edited tomii kallion herttua

Skenemursu, 17.6.2008 04:34:
yritin etsiä haulla Windows XP topiikkia mutta sellaista ei liene olemassa?

Mikäköhän avuksi? Ostin jo pari virussoftaa jotka maksoivat jotain 50€ yhteensä. Ajoin nämä läpi (kesti 12h) ja ne löysi 25 virusta ja troijalaista jotka poistin koneelta. Nyt kun avaan prosessienhallinnan niin siellä näkyy käynnissä olevia prosesseja 30-40 kun nuo 2 ohjelmaa on käynnissä. Tämä lienee normaalia?? mutta prosessi tehot menee koko ajan 100% kohdalla... välillä laskuu 60% hetkellisesti ja sitten takas 100%.... tämä ei toivottavasti ole normaalia :)

Laitoin tonne pc-threadiin vastausta -> http://klubitus.org/forum_ai he.php?id=61062

--
reivaan kunnes kuolen

enrg

#1168 • • Edited enrg

Juhgu, 17.6.2008 10:32:
---
Skenemursu, 17.6.2008 04:34:
Sanotaan, että olisihan tämä pitänyt tietää, mutta nyt vituttaa suunnattomasti että menin ja ostin vaimolle pc koneen. Se on nyt 4kk vanha... olisko ollut 2ghz intel ja 2gb muistia eikä se jaksa pyörittää samaan aikaan enää Firefoxia ja Thunderbirdiä... toimi ihan ok 3-4 kk mutta nyt ihan solmussa. Hiiren liikuttaminen jo tökkii niin paljon ettei sillä voi käytännössä tehdä enää mitään.

---

Formatoi kone kokonaan ja asenna uusiks (jos ostit jostain liikkeestä, niin tuurilla saattaa mukana olla joku levy, joka palauttaa koneen alkuperäiseen tilaansa aika kätevästi). Tällä kertaa asenna myös windows updatet, virussofta ja palomuuri ennen kuin alat muuten käyttää. Koko ajan päällä olevia virusskannereita ei yhtä enempää (resurssien tuhlausta ja saattaa sekoittaakin konetta). Jos tuntuu että se käytössä oleva virustutka ei pelkästään riitä, ni kertaluontoisesti koneen voi käydä läpi esim F-Secure online scannerilla.

Ja onhan se hirveen kiva kun mäkille ei toistaiseksi ole viruksia, mutta samanlaista reikäjuustoa se OSX on kuin Windowsikin, ja eiköhän niiden mäkkimatojenkin koodaaminen (ikävä kyllä) ala pikkuhiljaa jengiä kiinnostaa, kun käyttäjäkunta kasvaa ja toimii asenteella "vaihdoin mäkkiin kun PC:llä tietoturvasta huolehtiminen on niin vaikeeta". :S

Tolla en tietenkään tarkoita että ostopäätöstä pitäisi tehdä jonkun tulevan kauhuskenaarion perusteella, tietenkin matojen puute on mäkille tällä hetkellä kiistaton etu. Tarkoitan vain, ettei kannata tuudittautua sellaiseen luuloon, että mäkin käyttäjät voivat tulevaisuudessakin kokonaan unohtaa tietoturvasta huolehtimisen koska niillä on mäkki.

Mielenkiintoista nähdä miten nuo haittaohjelmat tulevat aikaan esille OSX:stä. Nykyisinhän ei näkyvää "tuhoa" tekeviä viruksia ole tehty enää aikoihin, vaan haittaohjelmat piiloutuvat ja niillä pyritään tuottamaan valuuttaa koodaajalle. Jos viruskannereita ei ole, voisi kuvitella että viivettä tulisi ennenkuin tälläinen tartunta huomattaisiin. Tämä siis tietty ihan spekulointia...
siveys

#1169 • • siveys lovely
Joudun mahdollisesti loppuvuodesta vaihtamaan omenaan. Onko kellään kokemusta siitä, että mitä vaihtoehtoja on pyöritellä virtuaalikoneissa windowseja ja linuxeja, kuinka hyvin nämä toimivat, mitä maksavat, minkälainen performance hitti näistä tulee, kuinka helppo virtuaalikoneita on backupata ja jakaa muille/saada muilta yms?

Niin ja mitä (kannettavaa) rautaa ihan oikeasti kannattaa hankkia? Lähinnä päätös siirtyä omenaan on seuraavat syyt: firman laajuinen "vakiointi" yhteen merkkiin, vakiona digitaalinen näytön ulostulo ja hyvä toimivuus ulkoisten näyttöjen kanssa, hyvät suspend & hibernate -ominaisuudet.

En tee koneella mitään videoeditointia tai muutakaan graafisesti erityisen raskasta. Onko Macbook Pro:n hankkiminen perusteltua ihan vain siksi, että käyttöjärjestelmän vakiona tulevat eye candyt pyörisivät paremmin, vai löytyykö tälle jotain muutakin perustelua? Pääosin käytän kuitenkin ulkoista näyttöä, joten läppärin ruudun koko on suhteellisen irrelevantti (itseasiassa vaan parempi jos kone on kevyempi pienemmän näytön takia).

Onko Air ihan liian mopo mihinkään virtuaalikoneiden pyörittämiseen?
bates

#1170 • • Edited bates Tirehtööri

siveys, 17.6.2008 13:52:

Niin ja mitä (kannettavaa) rautaa ihan oikeasti kannattaa hankkia?

En tee koneella mitään videoeditointia tai muutakaan graafisesti erityisen raskasta. Onko Macbook Pro:n hankkiminen perusteltua ihan vain siksi, että käyttöjärjestelmän vakiona tulevat eye candyt pyörisivät paremmin, vai löytyykö tälle jotain muutakin perustelua? Pääosin käytän kuitenkin ulkoista näyttöä, joten läppärin ruudun koko on suhteellisen irrelevantti (itseasiassa vaan parempi jos kone on kevyempi pienemmän näytön takia).

Kandee käydä käpistelemässä molempia kaupassa tai kaverilla jos vain mahdollista.
MB ja MBP näppiksissä on ainakin aika lailla erilainen tatsi kummassakin. Näppiksen taustavaloja ei myöskään muistaakseni Macbookissa taida olla toisin kuin Prossa. Korjatkaa jos muistan väärin.
Pron saa myös joko matta- tai glossynäytöllä, Macbookin vain glossyna.
MacBook on tietysti snadisti pienempi kooltaan, mutta Pron alumiinikuori ja muutenkin rakenne on taas huomattavasti kestävämmän oloinen MB:n muovikoteloon verrattuna.

Nythän noi perus-Macbookitkin päivittyi keväällä mm prosessoreiden osalta, niin enpä usko etteikö potku niissä riittäisi sun tarpeisiin varsinkin jos et graffaa / videota / jne pyörittele. Ja OS/X:n silmäkarkitkin pyörii sillä varmasti ihan mukiin menevästi.

Edit. Ja hommaatpa minkä tahansa läppärin niin muistit kandee tietty vetästä neljään gigaan samantien.

--
The best way to predict the future is to invent it.

villelope

#1171 • • villelope Lope of Lope & Kantola

bates, 17.6.2008 14:26:
---
Näppiksen taustavaloja ei myöskään muistaakseni Macbookissa taida olla toisin kuin Prossa. Korjatkaa jos muistan väärin.
Pron saa myös joko matta- tai glossynäytöllä, Macbookin vain glossyna.
MacBook on tietysti snadisti pienempi kooltaan, mutta Pron alumiinikuori ja muutenkin rakenne on taas huomattavasti kestävämmän oloinen MB:n muovikoteloon verrattuna.

Nythän noi perus-Macbookitkin päivittyi keväällä mm prosessoreiden osalta, niin enpä usko ettei potku niissä riittäisi sun tarpeisiin varsinkin jos et graffaa / videota / jne pyörittele. Ja OS/X:n silmäkarkitkin pyörii sillä varmasti ihan mukiin menevästi.

MacBookeissa ei ole taustavalaistua näppistä.

Mulla on 2.2 GHz MacBook 4gb muistein ja ei oo grafiikoiden hyytymisestä pelkoa. Eyecandyt pyörii just niin hyvin kuin pitääkin. :)
tomii

#1172 • • tomii kallion herttua

siveys, 17.6.2008 13:52:
Niin ja mitä (kannettavaa) rautaa ihan oikeasti kannattaa hankkia? Lähinnä päätös siirtyä omenaan on seuraavat syyt: firman laajuinen "vakiointi" yhteen merkkiin, vakiona digitaalinen näytön ulostulo ja hyvä toimivuus ulkoisten näyttöjen kanssa, hyvät suspend & hibernate -ominaisuudet.

Mun mielipide: osta PRO, jos vaan kukkaro kestää. Miksi? Suorituskyky kaikinpuolin verrattuna normi Mäkbuukkiin (mitä tykimpi kone, sitä hauskempaa on tehdä mitä vain, vaikka selais pelkkää ihoa 24/7), kestävyys verrattuna normi Mäkbuukkiin, laatu verrattuna normi Mäkbuukkiin, ulkonäkö verrattuna normi Mäkbuukkiin, eli no... kaikki verrattuna normiin. Mut jos kukkaro ei veny, niin tuhlaa massis ennemmin normi Mäkbuukkiin kuin Airiin. (tietty ite tiedät loppareissa parhaiten mitä tarvit :)

Ja pakko heittää noihin syihin: firman vakioinnin ymmärrän, mut noi muut syyt repäs kyl aika hersyvät naurut. Vuosi on 2008: noi ominaisuudet löytyy varmaan _kaikista_ 800e+ hintaluokan "normi"läppäreistä ja varmaan halvemmistakin ;)

--
reivaan kunnes kuolen

siveys

#1173 • • siveys lovely

tomii, 17.6.2008 15:00:
Ja pakko heittää noihin syihin: firman vakioinnin ymmärrän, mut noi muut syyt repäs kyl aika hersyvät naurut. Vuosi on 2008: noi ominaisuudet löytyy varmaan _kaikista_ 800e+ hintaluokan "normi"läppäreistä ja varmaan halvemmistakin ;)

Lähinnä kyse on siitä, että haluan pohjaraudan ja käyttöjärjestelmän toimivan ongelmitta yhteen ilman, että tarvitsee asentaa miljoona ajuria. Mä en tiedä mikä windowsin suspendien, hibernatejen ja ulkoisten näyttöjen toimivuuden tila on nykypäivänä, mutta frankly en edes halua tietää ;) Se toinen varteenotettava vaihtoehto olisi ollut ostaa PC rauta ja asentaa Linux siihen suoraan, jonka jälkeen noi muut syyt alkaa vaikuttamaan huomattavasti täysjärkisemmiltä ;)

Digitaalinen kuvan ulostulo yleensä tosiaan löytyy nykypäivän leluista, mutta DVI on liittimenä niin mielettömän kokoinen, että se tekee melkein väkisin koneestakin hirveän möhkäleen :D Olen ymmärtänyt, että maceissa homma toimii vähän fiksummin ulkoisilla liittimillä.
hallucinogen

#1174 • • hallucinogen Edain
Mua vituttaa apple fanboyt jotka soittaa monta kertaa päivässä tai käy paikan päällä kysymässä, että "mitä iphone maksaa?". Sit kun sanot, että ei oo tullut mitään tietoa hinnoista tai miten sitä tullaan myymään niin ei vittu mee kaaliin vaan yritetään uudestaan "eiks nyt ois mitään aavistusta? ees iha snadia?".

Innostuneisuutta vois jotenkin ymmärtää jos olis tulos jotain käsittämättömän hyvää mut ku ei o.

--
pikku-*possu*

sts

#1175 • • sts Sama pyynti aitta!

siveys, 17.6.2008 16:24:
-clips-

Sä oot niin monella tavalla tässä pihalla että en jaksa edes puuttua, plus eiks just ulkoset liittimet oo vitun rumia. ja sitä paitsi noi applen liittimet on vanhanaikasia, pc:lle ku saa jo displaylinkkiä ja hdmi:tä

Mut onneks näemmä juhgu kommentoikin jos sinua :)
siveys

#1176 • • siveys lovely

Juhgu, 17.6.2008 16:55:
Ovatko ulkoiset näytöt joskus toimineet PC-koneissa jotenkin vaikeasti? (Tällä vuosituhannella?)

No mulla ei ole kokemusta Vistasta, mutta muistan hakanneeni kerran jos toisenkin päätäni seinään sen XP:n display-valikon kanssa läppärien ulkoisten näyttöjen kanssa. Useissa PC-näytönohjaimissa tulee vielä onneksi mukana joku OMA softa sen säätämiseen.

Vuodesta toiseen on saanut katsella erilaisissa kokouksissa sitä pelleilyä kun joku yrittää saada windowsinsa näkymään kunnolla videoprojektorissa, usually failing somehow, kun taas työkavereiden macit joko a) toimii tai b) ei toimi. Se on se mitä sä haluat kokouksessa tietää kun sä laitat koneen kiinni projektoriin - ei se, että "Paina tota, ota nopeasti raakana kakkoseen ja irvistä viidellä eri ilmeellä niin kyllä se sitten ehkä toimii, vaikka se ei heti ekaks toiminutkaan".

Mä luulin että niihin tarvii jotain adaptereita vain Applella jos silläkään.

Kun sä menet sinne asiakkaan luokse ja huomaat, että niiden videotykkiin ei mee muuta ku VGA-kaapeli niin sitten sä vaihdat adapteria. Ainakin vierestä katsottuna tämä on tuntunut työkavereilla toimivan varsin ongelmitta.

Entä tarviiks niihin asentaa ajureita? Tarviiks suspendiin/hibernateen? Eiks se yleensä toimi ihan niin että painaa virtanappia tai laittaa kannen kiinni, ei pitäis olla kamalan vaikeeta?

Ehkä mä olen vielä viime vuosituhannella, mutta olen kerran jos toisenkin joutunut päivittämään näytönohjaimen ajurit ja biosin, että saan tällaiset _perustoiminnot_ pelittämään Windowsissa (jos silloinkaan - windows + hibernate ei oo aina ollut vahvin valinta käyttöjärjestelmän vakauden kannalta). Voihan se teitenkin olla, että jos ostaa kaupasta läppärin, joka on selkeästi testattu toimivaksi Windowsin kanssa (mistä tämän tietää? ja mitä sitten kun seuraava service pack hajottaa jotain?) niin tilanne voi olla tänä päivänä ruusuisampi, mutta macin tapauksessa kyseessä on ainakun suhteellisen varma valinta kun erilaista rautaa on niin vähän ja kontrolloidusti jaossa, että toimivuus on helpompi testata.

En yritä tässäkään sanoa että PC olis parempi vaihtoehto mutta mä en nyt hiffaa yhtään tota logiikkaa. Vai onks Steve Jobs sanonu että noi asiat on Applella uusia mullistavia innovaatioita?

Se, että useimmin käytetyt jutut näyttäisi toimivan ilman hirveätä säätöä on kyllä mun mielestäni sellainen innovaatio, joka olisi PC-puolellakin saanut tulla jo aikaa sitten.. Sehän alkaa jo melkein pitämään paikkaansa noiden uusien Linux-distrojen kanssa, mutta tosiaan PC-puolen hibernointi on käytännössä todella vaikeita testata luotettavasti toimivaksi kun käyttöjärjestelmän ja raudan (plus lisälaitteet) toimittaa eri tahot eri sykleissä, että en ihmettele, vaikka jos jonkinlaista ongelmaa ilmenisi edelleen.

Koska linuxilla ajureiden kanssa kikkailu on helpompaa?

En muista koska olisin viimeksi asentanut Linuxiin ajuria ja käytän kuitenkin Linuxia päivittäin duunissa. Ja jos jonkun proprietary näytönohjainajurin joutuu asentamaan niin sillekin on oleensä joku paketinhallinnan kautta toimiva skripti, että ei paljon tarvitse päätä raapia. Sit jos jotain joutuu oikeasti itse asentamaan niin useimmilla menee kyllä sormi suuhun, mutta suosittelen, että kokeilet omaan vaikka Ubuntun uusinta live-CD:tä ja raportoit, että mikä EI toimi out of the box (paitsi hibernointi ja jotkut ulkoiset näytöt - jos nekään enää :D).

Digitaalinen kuvan ulostulo yleensä tosiaan löytyy nykypäivän leluista, mutta DVI on liittimenä niin mielettömän kokoinen, että se tekee melkein väkisin koneestakin hirveän möhkäleen :D
---
...what

Voit kokeilla laittaa laittaa sisäänrakennettua DVI-liitintä, vaikkapa Macbook Airiin ja miettiä, että mikä menee vikaan ;) Tämänhetkinen läppärinikin on sitä kokoluokkaa, että DVI-liitin ei tuohon menisi ja tuo VGA-liitinkin on niin rajoilla kun olla ja voi.

Mutta voi olla, että joutuu jokatapauksessa ottamaan jonkun isomman mötikän jos firman kaikki koneet vaihdetaan macceihin ja Airissa ei ole riittävästi tehoa perusleikkeihin.
siveys

#1177 • • siveys lovely

sts, 17.6.2008 16:59:
.. eiks just ulkoset liittimet oo vitun rumia.

Kun sä vedät sen näyttöpiuhan kiinni siihen koneeseen niin siitä on sen jälkeen kauneus kaukana oli siinä välissä adapteri tai ei ;)

ja sitä paitsi noi applen liittimet on vanhanaikasia, pc:lle ku saa jo displaylinkkiä ja hdmi:tä

Mulle ei oo niin väliä kuinka uusi se on, kunhan se toimii. Ja uusimmat jutut yleensä toimii vielä vähemmän kuin ne vanhat ja testatut..

Mutta niin.. Oishan se kiva tietää miksi mä olen niin pihalla ;)
whispering

#1178 • • Edited whispering Super Juusto
Omat kokemukset Macilla on se että se kaatuu siinä missä windows. Ohjelmien löytäminen on tuskaa, kun löydät niiden toimiminen on aina niin ja näin. Windowsilla sentään löytää ne setupit helposti. Kokoruutu näyttötilan osasi ainoastaan Opera (Safari oli ihan surkea). Yhden napin hiiri on joku innovatiivinen keksintö ilmeisesti? @ merkkiä sai etsiä kanssa kauan, design olisi vissiin kärsinyt jos sen kuvan olisi lisännyt siihen näppikseen. Jouduin opastamaan pikkusiskoa käyttämään ohjelmia useaan otteeseen, välillä oli itelläkin vaikeuksia niiden kanssa. Kun taas windows menee ongelmitta. Ubuntussa se ei ollut edes huomannut käyttis vaihdosta ennenkuin sanoin (luuli että olin vaan muuttanu jotain asetuksia) -> ei vaatinut yhteen perehdytystä vaan kaikki "oli siellä mistä niitä etsii". (Mainitut käyttikset oli Os X (10.3 jos oikein muistan), XP Home ja Ubuntu 6.10)

Omat kokemukset Windowsilla, kaatuu joskus. Välillä joutuu setuppeja kahlaamaan. Hibernatet, tupla näytöt yms on aina toiminu ongelmitta (windows läppäreissä on sellanen kiva fn nappi jota painaa yhtäaikaa niiden ylhäällä olevien näytön kuvien kanssa niin joko näyttötila vaihtuu tai saat valikon siihen eteen. Ei mitään rakettitiedettä) , ei siinä että niitä hirveästi käyttäisin. Ylimääräset laitteet toimii yleensä niin et tökkää sisään, XP miettii sen hetken ja sit se toimii aina. Tietty rauta koneen sisällä, tulostimet yms vaatii niitä ajureitten asentamista.

Anyway, omat Mac haaveet on aika pitkälti hävinnyt sitä mukaa kun olen käyttistä käyttänyt.
dolphin dos

#1179 • • Edited dolphin dos

Anyway, omat Mac haaveet on aika pitkälti hävinnyt sitä mukaa kun olen käyttistä käyttänyt.

Yhdyn tuohon. Kaiken huipuksi siitä omenasta kannessa saa maksaa kivasti extraa. En väitä, etteikö se mäkki olis tiukka rauta, puusee vaan vaatii enemmän alkusäätöä, konffausta ja joskus vittuilee huolella (mäkki menee myös yllättävän helposti jumiin). Joka tapauksessa PC:n kanssa yhteensopivuuus ongelmia harvoin ilmenee. Linuxilla pelittäessä pitää olla hyvin perehtynyt, jotta saa asiat toimimaan. Kun ne lopulta saa, on käyttö todella helppoa.

PC-puolelta nykyisin ihmeempää fanboy-meininkiä löytyy, Apple-mies on aina Apple-mies, eli ei löydä heikkouksia :) Rakentava keskustelu molemmin puolin on aina jees. Mut tää on mäkeille siunattu topikki.

Mun mielestä parasta Macintosheille on asiakaspalvelu. Jos jotain on vialla niin parhaimmillaan sitä tullaan kotiovelta asti hyvittämään tai katsomaan mikä on vialla. Tämäkin tosin rajoittuu usein takuuseen. Kokemusta Macin takuun raukeamisesta ei ole, mutta Ipodeista on. Ei takuu voimassa = "osta uus". Niinhän se tuppaa kaikessa muussakin olevan. Applen kohdalla tuntuu vaan olevan standardisoitunutta hommaa, kun pitää ostaa kokonaan uus tuote.

Ja onhan ne mäkit kauniita ;) PC silti lähempänä sydäntä <3
Mistä kukakin tykkää...
ezzy

#1180 • • ezzy Droid-pappa

Juhgu, 17.6.2008 15:07:
Vaikka tämän topicin ideana nyt tuskin on vääntää PC:n puolesta, niin vähän kans ihmettelin että mikä PC toimii huonosti ulkoisten näyttöjen kanssa ja missä läppärissä ei ole suspendia/hibernatea. (Ei toi digitaalinen ulostulokaan taida mikään harvinaisuus olla.) Mainospuheet taas kolahtanu aika lujaa :D

On niissä ainakin ihan saatanan karmee kuvanlaatu ku heittää ulkoiseen näyttöön. Ok mulla on aika antiikkinen P4 läppäri mitä himassa jouduin käyttämään ku deskarista lähti emo takuuvaihtoon, mutta voi jeesus sitä haamujen määrää ja kunnon rapakuvaa. Eikä ole ainoa läppäri missä näin on ollut. Ja tosiaan toi neukkarissa säätäminenkin on tullut vuosien varrelta tutuksi.
Itse en nyt ainakaan painellut kuin pari kertaa ulkoisen näytön nappia läppäristä ja homma toimi. Paskalla kuvalla, mut toimi.

Oi, kun olis varaa ostaa kunnon läppäri joskus, mut ei kyl kiinnosta ostaa autoa kalliimpaa läppäriä :D