Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 801,142 views

Timce

Posts: 5,381

#562 • • Edited Timce

Skenemursu, 8.7.2007 16:27:
onks kellään kokemuksia tosta iphonesta?? onko täällä puhelimen omistajia? tota ei varmaan saa vielä suomesta ??

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=A781465&node=home/iphone/iphone



http://www.pltnm.org/phpbb/viewtopic.php?t=25862

Käys kattoo tuolta, jos jotain vaikka löytyis. :)

edit: Meinas unohtua, ja tietysti http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=20453

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

thomas

Posts: 5,618

#563 • • thomas

[Nuclear], 3.7.2007 21:05:
Onks noihin MacBook värkkeihin docking stationii ollenkaan? Enpä ainakaan Applen omista tarvikkeista löytäny..



ei niitä mun tietääkseni ainakaan ole mikän firma väsännyt, toisaalta mihin moista ees tarttee :)
[Nuclear]

Posts: 5,855

#564 • • [Nuclear] el aprendiz

thomas,
ei niitä mun tietääkseni ainakaan ole mikän firma väsännyt, toisaalta mihin moista ees tarttee :)


Ois se mukavata ku tulee reissulta himaan, niin tunkee se telakkaan kiinni niin HTPC on siinä valmiina, ei tarvis joka kertaa kytkee piuhoja uudestaan..

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

thomas

Posts: 5,618

#565 • • thomas

[Nuclear], 8.7.2007 17:19:
---
thomas,
ei niitä mun tietääkseni ainakaan ole mikän firma väsännyt, toisaalta mihin moista ees tarttee :)
---

Ois se mukavata ku tulee reissulta himaan, niin tunkee se telakkaan kiinni niin HTPC on siinä valmiina, ei tarvis joka kertaa kytkee piuhoja uudestaan..



no se kyllä. pitääpä alkaa ettiä
Skenemursu

Posts: 1,568

#566 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Timce, 8.7.2007 16:41:
---
Skenemursu, 8.7.2007 16:27:
onks kellään kokemuksia tosta iphonesta?? onko täällä puhelimen omistajia? tota ei varmaan saa vielä suomesta ??

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=A781465&node=home/iphone/iphone

---


http://www.pltnm.org/phpbb/viewtopic.php?t=25862

Käys kattoo tuolta, jos jotain vaikka löytyis. :)

edit: Meinas unohtua, ja tietysti http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=20453

eli tod. näk. täällä foorumilla ei ole vielä kovin montaa puhelimen omistajaa ellei sitten jenkki päässä :) mä mietin että tossa puhuttiin just siitä että puhelin julkaistaan euroopassa & aasiassa vasta loppuvuodesta mutta ainakin täällä thaikuissa noita on jo esillä ja pääsee hypistelemään, mutta ei ilmeisesti vielä käyttämään...
$

Posts: 1,802

#567 • • $ Destination weekend!
Emiraateissa on kovasti mainostettu iPhonea n.400 eurolla.

Sellainen on tilauksessa sikäli jos löytyy viikon sisään.

Epäilyttävää.
Skenemursu

Posts: 1,568

#568 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha
aikas paha valinta tuli pitäis varmaa jompi kumpi näistä koneista kantaa himaan 2 koneeksi ja vaimokkeelle esikoiseksi :

iMac 17" 2.0Ghz Intel Core2Duo / RAM 1GB / HDD 160GB / 3kk vanha / 431
iMac 20" 2.0Ghz Intel Core2Duo / RAM 2GB / HDD 250GB / 9kk vanha / 755

onhan toi jälkimmäinen tietty päheempi mutta en ole ihan varma viitsiikö tosta erosta maksaa noin paljon... ja saattaa olla niin että siitä tuleekin mun työkone jos ton hankin :)

jotenkin tuntuu että joudun kallistuun tohon 17" ihan hinnan ja sitten sen takia että se on 3kk vanha ainoastaan. Sen omistaja oli ostanut sen ja ajatteli sitä työkoneeksi, mutta aiemmin ainoastaan pctä käyttäneenä luovutti kk jälkeen sen opettelemisen :)
thomas

Posts: 5,618

#569 • • thomas
onko noi intel vai g5 pohjaisia masiinoita ? coreduo vai core2duo ?
gerry

Posts: 979

#573 • • Edited gerry

Skenemursu, [url=http://
jotenkin tuntuu että joudun kallistuun tohon 17" ihan hinnan ja sitten sen takia että se on 3kk vanha ainoastaan. Sen omistaja oli ostanut sen ja ajatteli sitä työkoneeksi, mutta aiemmin ainoastaan pctä käyttäneenä luovutti kk jälkeen sen opettelemisen :)



En ymmärrä mitä opettelemistä OSX:äs on... Itselläni vaihto windoosast OSX:sujui todella kivuttomasti (eikä ees hirveesti apua tarvinnut vinkua keltään) ja myönnän et oon aika käsi koneitten kanssa:P

Koneella tulee tehtyä siis tosiaanki muutaki ku surffattua netis mut mitään hankalaa ei tässä kyl tosiaankaa ole. OSX:ää ei vaan pidä käyttää kuten on tottunut käyttämään windossia. Täytyy omaksua hiukan eri ajattelutapa mutta pian huomaaki et niinhän asioitten tulisiki sujua kuten OSX:äs eikä kuten windowsissa on tottunut tekemään. On mahdotonta saata konetta esim. kaatumaan. Ei ole asioita mitä et voi tehdä, voit kesken ohjelmien latauksen käynnistä tai sulkea ohjelmia, tai reipä USB laitteita kiinni tai irti milloin vaan, ei vaikutusta.

Näin musaihmisenä on ihastuttava esim. tällainenki pieni yksityiskohta et voit usbi midikiipparin repiä kesken kaiken irti ohjelman ollessa auki ja laittaa takas kiinni ja kaikki toimii taas niin kuten aikaisemmin.

Enimikseen ehkä hämmennystä aiheuttaa windowsista siirtymisen jälkee se et kaikki toimii kuten pitääki ja mm. ohjelmien asentaminen ja poistaminen on oikeasti niin helppoa kuin mitä kuvittelis. Mitään paskaa ei rekisteriin jää ku ei rekisteriä ole:) Mitää palomuureja, virustoruntaa ei tarvita.

Myös kaikki softat mitä on tullu käytettynä löytyvät osx:älle, torrenteista, videosoftiin jolla saa tekstitykset näkymään, messengerit ymym......

Ainakaa itse en tuu paskawindoosa enää ikinä kaipaamaan! Mun logikka ei välttämättä taivu siiihen käyttiksen, ja välil tuntuu et joutuu käymää jonku ATK kurssin ennen ku voin tuotta musiikkia tietokoneella joka on kytketty samanaikaisesti verkkoon, jossa on palomuurit, virustorjunnat, spaywaresoftat ja ties mitä.

Nimimerkillä lähes kaikki mahdolliset virheilmoitukset windoosas nähnyt. Osx:äs ei ainuttakaan.

--
by B.C.S

kovas

Posts: 1,522

#574 • • kovas Kristo

Jone, 28.6.2007 21:55:
---
thomas, 28.6.2007 17:24:
ettei vaan ois macbook ;)
---
Eiks noi mitoilla lähinnä mini?


macbook joo, mitat surffattu applesaitilta. on tää edelleen aika outo käyttää.. :D oon esim mokaillu jotain ohjelmien asenteluja :D mut kyl se tästä kunhan tottuu ja oppii..
gerry

Posts: 979

#575 • • gerry

hards, 8.7.2007 20:46:
---
Jone, 28.6.2007 21:55:
---
thomas, 28.6.2007 17:24:
ettei vaan ois macbook ;)
---
Eiks noi mitoilla lähinnä mini?

---

macbook joo, mitat surffattu applesaitilta. on tää edelleen aika outo käyttää.. :D oon esim mokaillu jotain ohjelmien asenteluja :D mut kyl se tästä kunhan tottuu ja oppii..



Softien asennuksissakaa ei oikein voi mokata niin et mitää peruuttamatonta tapahtuisi:) Näin yksinkertaistettuna raaha kaikki softat mitä haluut asentaa ohjelmat kansioon ja pidä ne siellä jotta ne ei suotta oo pitkinpoikin kovalevyä (toki ensiks pura ne). Sit pikakuvakkeita voit tehdä työpöydälle tai Dockkiin.

Jos softan haluat poistaa raaha se yksinkertaisesti roskiin ja se on siinä:) Voit käydä spotlightil tsekkaamas viel jäikö joitaki ohjelman kansioita/tiedostoja kirjastoon. Btw, spotlight on kyl aivan loistokeksintö, ja helvetin nopea! Ihan eri galaxia ku windoosan etsi toiminto, jolla kesti aina älyttömän pitkään ennen ku se mitään löysi.

--
by B.C.S

juska

Posts: 89

#577 • • juska
Pystyykö iPhotolla tallentamaan kuvia pienempään muotoon, jos niin miten? Heh, tää varmaan kuuluis tonne kysy tyhmiä -threadiin...
hallucinogen

Posts: 8,190

#578 • • hallucinogen Edain
Joku jenkki koitti eilen ostaa iPhonea multa.

--
pikku-*possu*

Sir Paramount

Posts: 383

#579 • • Sir Paramount Army of Two , [Fusion Drive]

juska, 9.7.2007 17:00:
Pystyykö iPhotolla tallentamaan kuvia pienempään muotoon, jos niin miten? Heh, tää varmaan kuuluis tonne kysy tyhmiä -threadiin...



iPhotossa valitsen kuvan, sitten File --> Export. Sieltä File export välilehdestä voit skaalata kuvasi haluamaasi kokoon. Sitten vain Export.

Tämä tosin vain skaalaa kuvia, ei sisänsä tarjoa mahdollisuutta kuvan kompressointiin.

--
Suits you, Sir!