Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 789,374 views

ville

Posts: 3,780

#2002 • • ville olen oikeasti ujo
Pakko nostaa hattua uudelle iphonelle.

Ennen iphone oli kuitenkin suht keskinkertaista rautaa rajoitetuilla käyttömahdollisuuksilla, mutta upealla käyttiksellä. Puhelin oli suht kivan näköinen ja tuntuma ok.

Nyt applella on markkinoiden paras näyttö, ok kamera, laajat appsit joita voi ajaa samaan aikaan, oma optimoitu prossu suhteessa akkukestoon/tehoon ja yhdestä metallipalasta sorvattu tyylikäs kotelo lasilevyillä.

Jos qwertyä ei tarvitse, ei olisi vaikea valita markkinoiden parasta luuria.

Enemmäinen appletuote jonka oikeasti voisi ostaai. Veikkaan, että en myöskään ole ainoa.... odotettavissa hankalia aikoja muille valmistajille high-end älypuhelinmarkkinoilla.
hallucinogen

Posts: 8,190

#2003 • • hallucinogen Edain

Replying to Virallinen Apple topic:

ville, 8.6.2010 12:06:
Nyt applella on markkinoiden paras näyttö


Ei taida kyllä olla Super Amoled näyttö. Kyl siihen näytön hyvyyteen muutakin vaikuttaa kuin pelkät pikselit. Mut kokonaisuudesta voi kyl antaa paperilla hyvän arvosanan. Ainoat narinat tulee niistä samoista asioista mitä vanhoissakin malleissa. Eli vuoden takuu, pakko kikkailla itunesin ja integroitu akku.

Ootan kyl innolla et luuri eksyy omaan käteen.

--
pikku-*possu*

ezzy

Posts: 8,060

#2004 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen Apple topic:

ville, 8.6.2010 12:06:
Pakko nostaa hattua uudelle iphonelle.

Ennen iphone oli kuitenkin suht keskinkertaista rautaa rajoitetuilla käyttömahdollisuuksilla, mutta upealla käyttiksellä. Puhelin oli suht kivan näköinen ja tuntuma ok.

Nyt applella on markkinoiden paras näyttö, ok kamera, laajat appsit joita voi ajaa samaan aikaan, oma optimoitu prossu suhteessa akkukestoon/tehoon ja yhdestä metallipalasta sorvattu tyylikäs kotelo lasilevyillä.

Jos qwertyä ei tarvitse, ei olisi vaikea valita markkinoiden parasta luuria.

Enemmäinen appletuote jonka oikeasti voisi ostaai. Veikkaan, että en myöskään ole ainoa.... odotettavissa hankalia aikoja muille valmistajille high-end älypuhelinmarkkinoilla.



Sama rajoitettu käyttis se silti on ja ominaisuudet jotka on muissa luureissa ollut jo 5+vuotta. "mitä sillä moniajolla tekee?" "lol front facing camera lol nokia" :) jotenki muistan tälläsiä juttuja taannoin kuulleeni.

Hassua, että toi uusin iFöön on ulkonäöltään imho jotenkin vähiten "Apple" mitä oon minkään tuotteen osalta nähnyt. Teho, näyttö ja appsit on hieno asia ja hyvä pakettihan toi nyt on, mutta edelleen kismittää tuo liiallinen sulkeutuneisuus.
Ei ihme, että Android on nyt 1½ vuodessa noussut prosentista liki 10% markkinaosuuteen. Google tekee vaan kokoajan perustavaa laatua olevia virheitä ton kanssa ja Android Market on edelleenkin maksullisten softien osalta harvojen maiden herkkua (virallisesti).

http://www.engadget.com/2010/06/07/iphone-4-vs-the-smartphone-elite-evo-4g-n8-pre-plus-and-hd2/
ville

Posts: 3,780

#2005 • • ville olen oikeasti ujo

Replying to Virallinen Apple topic:

hallucinogen, 8.6.2010 12:44:
Ei taida kyllä olla Super Amoled näyttö. Kyl siihen näytön hyvyyteen muutakin vaikuttaa kuin pelkät pikselit. Mut kokonaisuudesta voi kyl antaa paperilla hyvän arvosanan. Ainoat narinat tulee niistä samoista asioista mitä vanhoissakin malleissa. Eli vuoden takuu, pakko kikkailla itunesin ja integroitu akku.

Ootan kyl innolla et luuri eksyy omaan käteen.



Kyllä IPS LCD on suht kova juttu, koska sillä saadaan katselukulmat oikeasti fiksuiksi samalla tavalla kuin super amoledilla. Virrankulutuksessa amoled on toki parempi, mutta ainakin speksien perusteella (ja varmasti myös käytännössä) tuntuu apple olevan sen verran pihi, että siltikin eroa jää applen hyväksi.
bates

Posts: 707

#2006 • • bates Tirehtööri

Replying to Virallinen Apple topic:

ezzy, 8.6.2010 12:51:
---

Sama rajoitettu käyttis se silti on ja ominaisuudet jotka on muissa luureissa ollut jo 5+vuotta. "mitä sillä moniajolla tekee?" "lol front facing camera lol nokia" :) jotenki muistan tälläsiä juttuja taannoin kuulleeni.



Mun mielestä Apple kyllä tekee omalta puoleltaan aika pirun rohkeita linjauksia, vaikka omaa kuitenkin jo ihan merkittävän aseman mobiilibisneksessä. Jos noi haluis pelata varman päälle ja kumartaa joka suuntaan, ni saletisti koneeseen ympättäisiin Flashplayeria, avattaisiin OS:ia, tehtäs joku vaihtoakkuviritys jne mistä nyt kritiikkiä on ilmoille heitettykään. Ei varmaan olis teknisesti sen ihmeempi juttu värkätä, mut onneks on joitain tommosia lafkoja mitkä uskaltaa duunaa juttuja jalat ilmassa. Herättelee aina kivast kaikkia muitakin valmistajia ja muutenkin yleistä keskustelua.

Jotku jutut tossa vehkeessä toki ärsyttää, mut itelle on maistunu iPhone tosta 2gen laitteesta lukien ja niin kai aika monelle muullekin. Vois ehkä miettii jopa nelkkuun päivittämistä :)

--
The best way to predict the future is to invent it.

ville

Posts: 3,780

#2007 • • ville olen oikeasti ujo

Replying to Virallinen Apple topic:

ezzy, 8.6.2010 12:51:
Sama rajoitettu käyttis se silti on ja ominaisuudet jotka on muissa luureissa ollut jo 5+vuotta. "mitä sillä moniajolla tekee?" "lol front facing camera lol nokia" :) jotenki muistan tälläsiä juttuja taannoin kuulleeni.



Missä luurissa on ollut tuollainen prossu, kotelo, näyttö ja ominaisuduet 5v sitten? Missä luurissa ylipäätään tällä hetkellä on noi ominaisuudet?

IMO oleellista tässä kaikessa on, että siitä ekasta 2G iphonesta apple on ihan oikeasti oppinut. Silloin myytiin vanhentunutta rautaa suht tiukalla hinnalla, nyt myydään ihan oikeasti about markkinoiden parasta rautaa, mut toki hyvällä hinnalla.

Tossa luurissa toki on puutteita, kuten esim se itunes. Mutta jos mä ihan rehellinen olen, niin suht tiukkana appledissaajana joudun oikeasti toteamaan et toi on saatanan tiukka luuri ja ihan oikeasti ei taida olla yhtään fiksua "ei qwerty" käyttäjää, joka ei vaihtaisi rautaa tohon laitteeseen. Ja sitten päälle vielä se moniajo ja täysin ylivoimainen appvalikoima..... kallasvuona ihan oikeasti alkaisin miettiä että mitä helvettiä sitä on tullut viimeiset pari vuotta tehtyä.
ezzy

Posts: 8,060

#2008 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen Apple topic:

ville, 8.6.2010 13:31:
---
ezzy, 8.6.2010 12:51:
Sama rajoitettu käyttis se silti on ja ominaisuudet jotka on muissa luureissa ollut jo 5+vuotta. "mitä sillä moniajolla tekee?" "lol front facing camera lol nokia" :) jotenki muistan tälläsiä juttuja taannoin kuulleeni.

---


Missä luurissa on ollut tuollainen prossu, kotelo, näyttö ja ominaisuduet 5v sitten? Missä luurissa ylipäätään tällä hetkellä on noi ominaisuudet?

IMO oleellista tässä kaikessa on, että siitä ekasta 2G iphonesta apple on ihan oikeasti oppinut. Silloin myytiin vanhentunutta rautaa suht tiukalla hinnalla, nyt myydään ihan oikeasti about markkinoiden parasta rautaa, mut toki hyvällä hinnalla.

Tossa luurissa toki on puutteita, kuten esim se itunes. Mutta jos mä ihan rehellinen olen, niin suht tiukkana appledissaajana joudun oikeasti toteamaan et toi on saatanan tiukka luuri ja ihan oikeasti ei taida olla yhtään fiksua "ei qwerty" käyttäjää, joka ei vaihtaisi rautaa tohon laitteeseen. Ja sitten päälle vielä se moniajo ja täysin ylivoimainen appvalikoima..... kallasvuona ihan oikeasti alkaisin miettiä että mitä helvettiä sitä on tullut viimeiset pari vuotta tehtyä.



Voiko oppimiseksi kutsua sitä, että noi ominaisuudet olis lähes voinu olla jo 2G:ssä ja sen jälkeisissä luureissa mut ne on tahallisesti vaan jätetty pois, jotta voitais joka välissä rahastaa?

Ja mainitsin tossa mistä ominaisuuksista puhuin, mutta A4 ei o mikään jeesus-CPU, HTC:n tuoreissa on muutaman kuukauden päästä jo 1.2-1.5Ghz tuplaydin-CPU:ta. Näyttö tossa on ihan huippu, sitä en kiellä. Täysalumiinisia koteloita on jo monissa, mitä ihmeellistä tossa on muu kuin toi antenniviritelmä ja pari lasipalaa? Mitä ominaisuuksia tarkalleen tarkoitat mitkä olis jotenkin ihmeellisiä?

Kallasvuo on tippunut jo kyllä täysin junasta symbianinsa kanssa. Edelleen odotan, että Nokia palkkaa edes graafikon :D
ville

Posts: 3,780

#2009 • • ville olen oikeasti ujo

Replying to Virallinen Apple topic:

ezzy, 8.6.2010 13:43:
Voiko oppimiseksi kutsua sitä, että noi ominaisuudet olis lähes voinu olla jo 2G:ssä ja sen jälkeisissä luureissa mut ne on tahallisesti vaan jätetty pois, jotta voitais joka välissä rahastaa?



Jos ne olisi voineet olla jo 4v sitten, miksi kukaan muu ei ole tehnyt niin tähän päivään mennessä?

Vai yritätkö sä tässä sanoa, että apple on 4v muita edellä, mutta ne ei vaan jaksaneet tehdä noita ominaisuusksia aiemmin. Vai yritätkö peräti sanoa, että tuollainen näyttö, prossu ja akku olisi ollut mahdollista 4v sitten?


Ja mainitsin tossa mistä ominaisuuksista puhuin, mutta A4 ei o mikään jeesus-CPU, HTC:n tuoreissa on muutaman kuukauden päästä jo 1.2-1.5Ghz tuplaydin-CPU:ta.



Ei se jeesus ole, mutta se on markkinoiden parhammistoa ja se on saatavilla parin viikon päästä. Se siis ole mikään prossu, joka on saatavilla sitten joskus kun Q3 puhelin julkaistaan eli Q2 ensi vuonna.

Jos tolla sun linjalle lähdetään, iphone 4.0 on ihan paska, koska 1v päästä markkinoilla on jo parempi. Tajuat varmaan itsekin, että vertaus on suht ontuva.


Täysalumiinisia koteloita on jo monissa, mitä ihmeellistä tossa on muu kuin toi antenniviritelmä ja pari lasipalaa? Mitä ominaisuuksia tarkalleen tarkoitat mitkä olis jotenkin ihmeellisiä?



Jos et tajua käytännössä yhden valetun muotin ja tuollaisen taipuvan lasin etuja laitteen fiilikseen ja käyttöön ja vielä niin, että se metalli on itseasiassa antenni, olet suht pahasti hukassa.... Vai onko tämäkin taas: "muut ei vaan oo jaksaneet tehdä tällaista" ja nyt kun apple tekee, kyseessä on "ihan turha juttu"


Suoraan sanottuna jossain määrin häiritsee se, että jengi joka on edes jotenkin tekniikasta perillä, ei osaa antaa krediittejä tälle uudelle laitteelle. Ei ole mikään pakko vetää niitä punaisia applelaseja joka kerta omalle naamalle.... vaikka firma keskimäärin onkin perseestä ja poikittain, voisi edes välillä tunnustaa, että tällä kertaa julkaistu tuote on muutakin kuin kasa paskaa kultapaperiin pyöritettynä. (vaikka itse ihan puhtaasti nokian kannalta toivoisin, että kyseessä olisi ollut kasa paskaa)
ezzy

Posts: 8,060

#2010 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen Apple topic:

ville, 8.6.2010 14:39:
---

Jos ne olisi voineet olla jo 4v sitten, miksi kukaan muu ei ole tehnyt niin tähän päivään mennessä?

Vai yritätkö sä tässä sanoa, että apple on 4v muita edellä, mutta ne ei vaan jaksaneet tehdä noita ominaisuusksia aiemmin. Vai yritätkö peräti sanoa, että tuollainen näyttö, prossu ja akku olisi ollut mahdollista 4v sitten?


Ja mainitsin tossa mistä ominaisuuksista puhuin, mutta A4 ei o mikään jeesus-CPU, HTC:n tuoreissa on muutaman kuukauden päästä jo 1.2-1.5Ghz tuplaydin-CPU:ta.



Ei se jeesus ole, mutta se on markkinoiden parhammistoa ja se on saatavilla parin viikon päästä. Se siis ole mikään prossu, joka on saatavilla sitten joskus kun Q3 puhelin julkaistaan eli Q2 ensi vuonna.

Jos tolla sun linjalle lähdetään, iphone 4.0 on ihan paska, koska 1v päästä markkinoilla on jo parempi. Tajuat varmaan itsekin, että vertaus on suht ontuva.


Täysalumiinisia koteloita on jo monissa, mitä ihmeellistä tossa on muu kuin toi antenniviritelmä ja pari lasipalaa? Mitä ominaisuuksia tarkalleen tarkoitat mitkä olis jotenkin ihmeellisiä?



Jos et tajua käytännössä yhden valetun muotin ja tuollaisen taipuvan lasin etuja laitteen fiilikseen ja käyttöön ja vielä niin, että se metalli on itseasiassa antenni, olet suht pahasti hukassa.... Vai onko tämäkin taas: "muut ei vaan oo jaksaneet tehdä tällaista" ja nyt kun apple tekee, kyseessä on "ihan turha juttu"


Suoraan sanottuna jossain määrin häiritsee se, että jengi joka on edes jotenkin tekniikasta perillä, ei osaa antaa krediittejä tälle uudelle laitteelle. Ei ole mikään pakko vetää niitä punaisia applelaseja joka kerta omalle naamalle.... vaikka firma keskimäärin onkin perseestä ja poikittain, voisi edes välillä tunnustaa, että tällä kertaa julkaistu tuote on muutakin kuin kasa paskaa kultapaperiin pyöritettynä. (vaikka itse ihan puhtaasti nokian kannalta toivoisin, että kyseessä olisi ollut kasa paskaa)



Ihmettelen vaan et miks ne on WOW-juttuja vasta kun Apple tekee ne. Kaikesta tulee AMAZING, kun Jobs esittelee ne. Jos et o huomannut, niin 1Ghz mobiiliprosuja on ollu jo liki puoltoista vuotta markkinoilla, kuten myös unibody-alumiinikuorisia puhelimia jo jonkin aikaa. Ja toki huomasin, että se toimii antennina, se on ihan hieno juttu.

Näyttöä, akkua ja prosua en väitä, että olis voitu tehdä jo 4v sitten, vaan itse softapuolen juttuja ja muutamia rautakikkoja. Onhan Nokialaisissa luureissa ollut jo vuosikausia moniajo ja front-facing kamera? Niille on lähinnä naurettu, mutta eipä Nokia niille softaa ole tehnyt, ainakaan mitään järkevää. Yllätys? Ei.

Enkä mä sitä paskakasaksi ole haukkunut, nyt se on vasta saanut hieman hohtoa oikeana älypuhelimena, kun se on kirinyt ominaisuuksissa, joille apple ja applistit ovat vuosia nauraneet. Nyt ne ovatkin yhtäkkiä relevantteja. Hassua.
En mä silti sitä hankkis, koska: Apple. Seuraavan iPhonen tullessa markkinoille veikkaan Androidin olevan jo edellä käyttäjämäärissä. Tämä toki ei ole Applistien mielestä merkittävää, vaikka se, että Apple "voitti" älypuhelinsodan hiljattain vain sillä perusteella että sen Q1:n kasvuprosentti oli korkein :D Myyntimäärät oli edelleen alle 10M luuria, mut muutos oli 150% tms.

Toistan itseäni yllä paljon, mut en mä vihaa Applen tuotteita, en vaan välitä niistä ton hirveen hypen takia ja siks koska ne on vaan liian rajoittuneita omiin tarpeisiini. Ihmiset sokeutuu niin helposti näemmä ton hypen alla.
whispering

Posts: 871

#2011 • • whispering Super Juusto

Replying to Virallinen Apple topic:

ezzy, 8.6.2010 13:43:
Kallasvuo on tippunut jo kyllä täysin junasta symbianinsa kanssa. Edelleen odotan, että Nokia palkkaa edes graafikon :D



Mä en oo oikeen koskaan ymmärtäny tota. Mun mielestä mun puhelimessa (E75) tuli mukana lähes kaikki ohjelmistot mitä tarvin, ja ne kaikki toimii tosi hyvin. Lukuunottamatta selainta, jonka vaihdoin heti Operan mobileen. En oo oikeestaan nähny mitään ohjelmistoa tai juttua muissa puhelimissa joka mulla olis huono tai jota ylensäkkään tarvisin.

Selasin jonkun "best of" listan iPhonen sovelluksista, (sen app storenhan pitäis olla jotain niin mahtavaa) ja ei sieltä kyl ollu mitään mitä mulla ei olis tai olis mitään tarvetta:
http://techcrunch.com/2009/08/15/the-35-best-iphone-apps-of-the-year-so-far/
speukka

Posts: 335

#2014 • • Edited speukka

Replying to Virallinen Apple topic:

Wert, 8.6.2010 23:52:
---
ezzy, 8.6.2010 16:33:
---
ne on vaan liian rajoittuneita omiin tarpeisiini.

---


Mitä nää sun tarpeet on mitä ei pysty tekee iphonella mutta voi androidvehkeellä?



Sitäpä mietin itsekin.. Flash? Mitä sillä tekee puhelimessa, jossa on rajoitettu akku-/prossukapasiteetti ja mille on tehty eniten paskasti koodattua softaa ikinä? Ainut missä itse olen sen poissaolon huomannut iPhone 3GS:ssä on se, että 50% mainoksista on surffatessa kateissa => hyvä asia. Flash on kyllä oikeasti paskinta mitä internet-aikakaudella on ikinä keksitty. Miksi jengillä on Flash blockereita käytössä? :) Flash onkin yhtäkkiä kova juttu, kun siitä on haluttu eroon jo pitkän aikaa.

Kannattaa oikeasti muistaa, että puhelin ei ole mikään vitun 2010-luvun pöytätietokone. Niille ei koodata pöytäkoneiden softia. Niissä on edelleen akku, joka on oikeasti aika paska virtalähde, ja vitusti vähemmän muistia, sekä tehoa.

Ihmiset on sokeita silloin, kun eivät ole käyttäneet jotain vehjettä paria näppäilyä enempää, joista suurin osa tuntuu sitten vetävän kaikki johtopäätökset :)

edit: niinjoo, ostin itse 3GS:än 2 vuoden miettimisen jälkeen, kun kyllästyin odottamaan muiden turhia lupauksia "paremmasta!". Siinä ajassa tuo puhelin kerkesi aikuistumaan lapsuksistaan muutaman mallin ja softaversion verran.
Paperino

Posts: 458

#2015 • • Edited Paperino Sam-El

Replying to Virallinen Apple topic:

speukka, 9.6.2010 00:34:
Ihmiset on sokeita silloin, kun eivät ole käyttäneet jotain vehjettä paria näppäilyä enempää, joista suurin osa tuntuu sitten vetävän kaikki johtopäätökset :)


Applella vähän kaikki laitteet ovat sellaisia, että ensi kokeilulla fiilis on ollut "ai tässäkö se nyt oli?". Mutta pidemmän päälle useimpia suunnitteluratkaisuja alkaa arvostaa, kun se "säätäminen" on aika minimissään. Samaa en voi sanoa kokeneeni esimerkiksi Nokian laitteista, vaikka niitäkin on muutama tullut omistettua. Pikemminkin alkuhuuman haihduttua on alkanut ottaa päähän käyttöliittymän kömmähdykset yms.

Edit: Itselläni on siis iPhone 3Gs ollut helmikuusta käytössä, ja ainoa mikä siinä risoo, on aika virtasyöppö akku. Eräretkelle pitää olla toinen puhelin… Muuten olen lähinnä ihmetellyt että miksi hankin sen vasta silloin :P
domi

Posts: 7,069

#2016 • • domi Työn sankari.
Oma iPhone on ollut kyllä jotain sellaista, mitä ei oikein nokioiden jälkeen uskonut saavansa.
Apple-linja jatkuu kyllä toistaiseksi, ja muihinkin ko. firman valmisteisiin kyllä pitää tutustua paremmin.
ezzy

Posts: 8,060

#2017 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen Apple topic:

Wert, 8.6.2010 23:52:
---
ezzy, 8.6.2010 16:33:
---
ne on vaan liian rajoittuneita omiin tarpeisiini.

---


Mitä nää sun tarpeet on mitä ei pysty tekee iphonella mutta voi androidvehkeellä?



Kaiken kustomoiminen on mulle se ykkös-catch. Jos en pidä musasoittimesta, vaihdan sen. Jos en pidä työpöytä-sovelluksesta, vaihdan sen. Jos en pidä sms-sovelluksesta, vaihdan sen. Jos en pidä kamera-sovelluksesta, vaihdan sen. Mua ei vois vähempää kiinnostaa millanen luuri on out-of-the-box, koska teen siitä kuitenkin sellaisen kuin itse haluan ja Androidilla se onnistuu parhaiten.

Nykyisellä iPhonella ei hirveämmin vaikka tallenneta reittiä taustalla, kun käytät navigaattorisoftaa ja kuuntelet musaa ja sulle tulee puhelu? ja samalla toki voit jakaa 3G-yhteyttäsi takapenkkiläisille ja scrobblata soittamasi musat last.fm:ään.
Työpöydillä on esim. kalenteriwidgettiä, joka näyttää 3-4pv tulevat tapahtumat, musawidgettiä josta voi kontrolloida soitinta, sää-widget, muistio-widgettiä, jossa on vaikka ostoslistaa ja to-do:ta ja muistutuksia. ja sit tietty pikanäppäimet BT/GPS/2G-3G/WLAN jne. Itsellä on monta tollasta käytössä Nexus Onessa.

Tiedän ettei mun tarpeet ole muiden tarpeita, mutta mulle Android on ollut so far monipuolisin käyttis mitä luuriin saa. Ja se on sentään vielä lapsenkengissä ja menee jo lujaa kaikista ohi. Täydellinen se ei missään nimessä ole, puutteita on vielä monilla alueilla.

Ja mä en todellakaan selaa nettiä luurilla, joten Flash ei ole se mitä ajan takaa. Täysin evvk. Ehkä jos olis joku Sauniksen 15Mb mobiilinetti, mut ei tällä Soneran 1M:llä kyllä pää kestä surffata.
Wert

Posts: 3,386

#2018 • • Edited Wert Varapalkkaliukuja

Replying to Virallinen Apple topic:

ezzy, 9.6.2010 07:33:
---
Wert, 8.6.2010 23:52:
---
ezzy, 8.6.2010 16:33:
---
ne on vaan liian rajoittuneita omiin tarpeisiini.

---


Mitä nää sun tarpeet on mitä ei pysty tekee iphonella mutta voi androidvehkeellä?

---


Kaiken kustomoiminen on mulle se ykkös-catch. Jos en pidä musasoittimesta, vaihdan sen. Jos en pidä työpöytä-sovelluksesta, vaihdan sen. Jos en pidä sms-sovelluksesta, vaihdan sen. Jos en pidä kamera-sovelluksesta, vaihdan sen. Mua ei vois vähempää kiinnostaa millanen luuri on out-of-the-box, koska teen siitä kuitenkin sellaisen kuin itse haluan ja Androidilla se onnistuu parhaiten.

Nykyisellä iPhonella ei hirveämmin vaikka tallenneta reittiä taustalla, kun käytät navigaattorisoftaa ja kuuntelet musaa ja sulle tulee puhelu? ja samalla toki voit jakaa 3G-yhteyttäsi takapenkkiläisille ja scrobblata soittamasi musat last.fm:ään.
Työpöydillä on esim. kalenteriwidgettiä, joka näyttää 3-4pv tulevat tapahtumat, musawidgettiä josta voi kontrolloida soitinta, sää-widget, muistio-widgettiä, jossa on vaikka ostoslistaa ja to-do:ta ja muistutuksia. ja sit tietty pikanäppäimet BT/GPS/2G-3G/WLAN jne. Itsellä on monta tollasta käytössä Nexus Onessa.



No sikäli mikäli ymmärsin niin iphonelle löytyy appstoresta jos jonkinlaisia korvaavia sovelluksia mm. selaimelle, musasoittimelle, navigaattoreille, viesteille... Montako kymmentä (sataa?) tuhatta eri softaa millä voidaan korvata joku toinen jos ei siitä pidä. toi tuleva "multitasking" ny luulis ensihätään auttavan yhtäaikaa käytettäviin sovelluksiin ainakin lähes samaan tapaan kuin Nexus Onessa. Mikäli kalenterinappia ei viitsi työpöydältä painaa vaan tuijottaa widgettiä niin se on BT/GPS/2G-3G/WLAN pikanäppäinten lisäksi ainoa ominaisuus mitä listasit mitä en ole itse vielä löytänyt/käyttänyt/tarvinut joten en pysty siihen kommentoimaan. Toki iOS4 tulee vasta kahden viikon päästä... :(

On se android varmasti coolio, kannattaisi ehkä kuitenkin myös tutustua paremmin myös iphonen käyttöön, eikä vaan kuunnella kuin Jobsille taputetaan ja iltalehti testaa..

Edit: tässä nyt vaan mainitsin käyttökokemuksia omasta virallisesta unlock mallista. Noista puretuista vehkeistä löytyy hitosti lisää shaissee mitä pystyy tekee/muuttaa/lisää, mistä ei tällä hetkellä enää mitää hajua..
ville

Posts: 3,780

#2019 • • ville olen oikeasti ujo

Replying to Virallinen Apple topic:

ezzy, 8.6.2010 16:33:
Ihmettelen vaan et miks ne on WOW-juttuja vasta kun Apple tekee ne. Kaikesta tulee AMAZING, kun Jobs esittelee ne. Jos et o huomannut, niin 1Ghz mobiiliprosuja on ollu jo liki puoltoista vuotta markkinoilla



ILmeisesti viittaa snapdragonin? perheeseen, josta ensimmäistä versiota käyttävät laitteet taisi tulla markkinoille viime vuoden jälkimmäisellä puolella eli alle vuosi sitten. Massoina vasta tänä keväänä eli muutama kuukauisi sitten suht samoihin aikoihin ipadin kanssa, jos siis käyttää myös a4:a.

Lyhyesti sanottuna nykyinen ensimmäinen sukupolvi snapdragonista jää jalkoihin a4:een verrattuna. Syiksi on ilmesesti esitetty vanhempaa arkkitehtuuria? (cortex A8 vs A9) ja ilmeisesti RAM:a, joka löytyy suoraan A4:n sisältä.

Järjestys tulee todennäköisesti muuttumaan kun snapdragonin cortex A9 (1,5Ghz) julkaistaan. Siihen asti apple on kuitenkin nopeampi eli sun pointti tässä kaikessa oli?


kuten myös unibody-alumiinikuorisia puhelimia jo jonkin aikaa. Ja toki huomasin, että se toimii antennina, se on ihan hieno juttu.



Ja näistä unibody laitteista kuinka monta osaa käyttää runkoa 9 taajuusalueen antennina (BT, WiFi, GPS ja viisi matkapuhelinverkoille)? Entä kuinka moni on metallin lisäksi päällytetty kahdella lasilevyllä?


Näyttöä, akkua ja prosua en väitä, että olis voitu tehdä jo 4v sitten, vaan itse softapuolen juttuja ja muutamia rautakikkoja.



Jos et ole huomannut, mä tässä ole koko ajan nimenomaan sanonut, että tän uusimman mallin ideat on aika vahvasti siellä rautapuolella, jonka ansioista iphone 4 taitaa ihan oikeasti olla maailman edistynein "ei qwerty" kosketusluuri. Homman sitten viimeistelee softien moniajo ja järjetön appvalikoima, tehden tosta luurista ihan oikeasti aika järjettömän hyvän luurin.



Enkä mä sitä paskakasaksi ole haukkunut, nyt se on vasta saanut hieman hohtoa oikeana älypuhelimena, kun se on kirinyt ominaisuuksissa, joille apple ja applistit ovat vuosia nauraneet. Nyt ne ovatkin yhtäkkiä relevantteja. Hassua.



Ei yhtään sen hassumpaa kuin appledissaus, jossa kieltäydytään näkemestä niitä asioita, joista applelle voisi antaa aika suurtakin kunniaa. Sunkin postit on olleet malliesimerkkejä tästä: dissataan laitetteen fyysisiä ominaisuuksia vailla mitään todellisuuspohjaa.
ezzy

Posts: 8,060

#2020 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen Apple topic:

ville, 9.6.2010 09:21:
---

ILmeisesti viittaa snapdragonin? perheeseen, josta ensimmäistä versiota käyttävät laitteet taisi tulla markkinoille viime vuoden jälkimmäisellä puolella eli alle vuosi sitten. Massoina vasta tänä keväänä eli muutama kuukauisi sitten suht samoihin aikoihin ipadin kanssa, jos siis käyttää myös a4:a.

Lyhyesti sanottuna nykyinen ensimmäinen sukupolvi snapdragonista jää jalkoihin a4:een verrattuna. Syiksi on ilmesesti esitetty vanhempaa arkkitehtuuria? (cortex A8 vs A9) ja ilmeisesti RAM:a, joka löytyy suoraan A4:n sisältä.

Järjestys tulee todennäköisesti muuttumaan kun snapdragonin cortex A9 (1,5Ghz) julkaistaan. Siihen asti apple on kuitenkin nopeampi eli sun pointti tässä kaikessa oli?


Ja näistä unibody laitteista kuinka monta osaa käyttää runkoa 9 taajuusalueen antennina (BT, WiFi, GPS ja viisi matkapuhelinverkoille)? Entä kuinka moni on metallin lisäksi päällytetty kahdella lasilevyllä?


Ei yhtään sen hassumpaa kuin appledissaus, jossa kieltäydytään näkemestä niitä asioita, joista applelle voisi antaa aika suurtakin kunniaa. Sunkin postit on olleet malliesimerkkejä tästä: dissataan laitetteen fyysisiä ominaisuuksia vailla mitään todellisuuspohjaa.



Eka Snapdragon-alustainen luuri tuli markkinoille 2008 lopulla...

...ja A4:ssa ei ole sisäistä RAM:a ja A4 käyttää Cortex A8:ä.

Nopeustestejäkin on niin monenlaisia ja Android 2.2 vs. A4 testejä ei hirveästi vielä löydy, Googlen I/O-tapahtumassa Nexus 2.2:lla vei tehossa A4:sta. Itse en tosin tuollaisiin mediatapahtumien nopeustesteihin luota pätkääkään.

Kuten sanoin, toi antenni on ihan hieno keksintö, nyt kun luurien kuoret alkaa olemaan unibody-disainia. Noi kaks lasilevyä, ootko ihan tosissas, että toi on susta jotenkin mullistavaa?

Wert, 9.6.2010 08:25:
---

No sikäli mikäli ymmärsin niin iphonelle löytyy appstoresta jos jonkinlaisia korvaavia sovelluksia mm. selaimelle, musasoittimelle, navigaattoreille, viesteille... Montako kymmentä (sataa?) tuhatta eri softaa millä voidaan korvata joku toinen jos ei siitä pidä. toi tuleva "multitasking" ny luulis ensihätään auttavan yhtäaikaa käytettäviin sovelluksiin ainakin lähes samaan tapaan kuin Nexus Onessa. Mikäli kalenterinappia ei viitsi työpöydältä painaa vaan tuijottaa widgettiä niin se on BT/GPS/2G-3G/WLAN pikanäppäinten lisäksi ainoa ominaisuus mitä listasit mitä en ole itse vielä löytänyt/käyttänyt/tarvinut joten en pysty siihen kommentoimaan. Toki iOS4 tulee vasta kahden viikon päästä... :(

On se android varmasti coolio, kannattaisi ehkä kuitenkin myös tutustua paremmin myös iphonen käyttöön, eikä vaan kuunnella kuin Jobsille taputetaan ja iltalehti testaa..



Onko Apple vapauttanut 3rd party musasoittimet pannasta, että ne saa vapaasti käyttää iTunes-arkistoja luurista?

Ja toi kalenterinapin painamisen "viitsiminen" on just tota Applismia, kun ei pysty tekemään jotain iPhonella, niin SE ON IHAN OK KU SE ON APPLE. EN MÄ SITÄ TARTTISKAA. Jos mä en halua avata sellasta softaa mitä ei TARVITSE avata, kun tapaamiset ja muut näkee suoraan työpöytää selatessa, niin se on vaan yksi vaihtoehto ja vapaus valita lisää. Mä näen sen niin, toiset näkee taas yhtenä turhana lisäominaisuutena ja vaikeana puhelimena, kun on niin paljon valinnanvaraa...

Mulla on kyllä miljoona tuttua kenen iPhoneja oon räplännyt (tosin en jailbreakattua) ja mulla oli iTouch, joka jäi ekan Android-laitteen ostettuani pölyttymään hyllylle.