Zeratul, 19.2.2009 15:03:
Liian totta.
Kaipa ideana on et pelaamalla uudestaan eri tavalla, erilaisella hahmolla tulis lisää syvyyttä, mut ei ne pari vaihtoehtoo keskustelussa kauheesti anna enempää ekan läpipeluun jälkeen.
Joo, musta ei jotenkin olis pitänyt olla ihan kauhean vaikeaa ennakoida, että maailma löytynee paljon pelaajia, jotka eivät ensisijaisesti tähtää mahdollisimman nopeaan pelin läpäisyyn. Niinpä mullakin on storylinen suhteen peli vielä pitkälti kokematta, mutta hahmo on kymmenien pelituntien jälkeen lähes kaikilla osa-alueilla maksimistatseilla varustettu Pentti, jolle taisteluissa haasteita tulee lähinnä kun paikalle pamahtaa lähietäisyydeltä useampi Deathclaw samaan aikaan.
Samoin tuntuu vähintään vastenmieliseltä ees yrittää pelata jollai melee-mörssärillä ku viholliset alkaa ammuskelee etäisyyksiltä joilta itellä on osumaprosennti pyöree nolla vaik ois suuntautunu sniper-tyyliin.
Tää on kyllä kanssa aika läppä. Käytännössähän taitavankin veijarin kanssa saa juosta lähes kivenheittoetäisyydelle, jotta osumaprosentit alkavat olemaan järkevää luokkaa. Tämä tietysti samalla kun muuten heittopussi-tason viholliset saavat 10mm vitsikkäillä käsiaseillaan niiden tehoon suhteutettuna merkittäviä osumia todella kaukaa ja tiuhaan.
Ja tosiaan ois saanu olla enemmän jotai eeppisii vihuja, aika turhalta tuntuu tuhlata loputtomasti aikaa aseiden hankkimiseen joille ei oo mitään todellista tarvetta, kuten Alien Blaster, Firelance tai kokeelinen MIRV. Varsinki noilla nukeilla ku mennään nii ainoo haaste on pysyy tarpeeks kaukana ettei räjäyttä itteensä vihollisen mukana.
Mä olen ampunut pelissä vissiin yhden nuken ihan testatakseni et millaisia ne on. Loput oon varastoinut Megatonin ryönää pullistelevaan taloon venaamaan... no, ei kai oikein mitään. Luulin että mulla olis niille enemmän käyttöä pelin edetessä. En sit tiedä et mitkä tässä pelissä olevista vihuista on tarkoitettu eeppisiksi, mutta jopa ensimmäisellä kohtaamisella vaikutuksen tehneet Super Mutant Behemothit paljastuivat erittäin nopeasti lähes vaarattomiksi. Noi mukavat kissimirrit on kuitenkin raivostuttavan rajoittuneita liikkumiseltaan, joten ainahan sitä nyt jonkun kivenkolon löytää josta niitä voi vaaratta ampua varpaaseen.