Epailija, 3.5.2006 21:51:
--- Kolera, 3.5.2006 21:49:
Mua alkaa jo vähän puuduttaa tuo oblivion =P 95h pelattu parin viikon sisää ja varsinaista juontakaan ei oo kovin paljoo eteenpäin viety. Alkaa huvittamaan jo kun levelien mukana hakattavillekin tulee parempia equja ja sit löytyy joltain perusbanditilta levotonta daedrichöttöä maagisilla ominaisuuksilla.
---
Modeilla korjaa tuon ja pari muutakin mahdollista ärsytyksen aihetta. ^^
kunhan ei ota jotain peliä liian helpottavii modei, esim et jaksaa kantaa 10x määrän tavaraa.
Lost-Soul, 3.5.2006 21:58:
kunhan ei ota jotain peliä liian helpottavii modei, esim et jaksaa kantaa 10x määrän tavaraa.
Tottis. NNirvi oli ystävällisesti uusimmassa Pelit-lehdessä listannut muutamia hyödyllisiä modeja, joilla sai meediovartijat pois, kauppiaat ostamaan varastettua tavaraa (vaatii uuden pelin aloittamisen), jousipyssyihin lisää tehoa, viilaillun käyttöliittymän ja mm. tuon NPC-hahmojen levelöinnin järkevälle tasolle. Muitakin oli.
Epailija, 3.5.2006 22:03:
Tottis. NNirvi oli ystävällisesti uusimmassa Pelit-lehdessä listannut muutamia hyödyllisiä modeja, joilla sai meediovartijat pois, kauppiaat ostamaan varastettua tavaraa (vaatii uuden pelin aloittamisen), jousipyssyihin lisää tehoa, viilaillun käyttöliittymän ja mm. tuon NPC-hahmojen levelöinnin järkevälle tasolle. Muitakin oli.
Järkevämmän kokoiset valikkoikonit määräävät myös todella suuresti.
Epailija, 3.5.2006 22:03:
joilla sai meediovartijat pois, kauppiaat ostamaan varastettua tavaraa (vaatii uuden pelin aloittamisen), jousipyssyihin lisää tehoa, viilaillun käyttöliittymän ja mm. tuon NPC-hahmojen levelöinnin järkevälle tasolle. Muitakin oli.
On kyl tosiaan suhteellisia asioita nuokin =) Vartijoiden meedion kykyihin en oo törmänny...en ole kyllä sniikannukkaan pitkin linnoja pahemmin, toi varastetun tavaran myyminen vaan tietyille jannuille on musta ihan hyvä idea myös =P ja jousipyssyt on aika levottomia vehkeitä kun on sniikkiä tarpeeks ja peruuttamalla ampumisellakin mököt on aika löysää kauraa.
Tuo NPC levelointi on tietysti ihan siitä kiinni miten pelaat peliä. Itte ku oikein nostamalla nostin endurancet heti tappii ja sit samalla tuli agility ja speed mukana ni sitä hitukkaakin on ihan mukavasti =P
Epailija, 3.5.2006 22:03:
---
Tottis. NNirvi oli ystävällisesti uusimmassa Pelit-lehdessä listannut muutamia hyödyllisiä modeja, joilla sai meediovartijat pois, kauppiaat ostamaan varastettua tavaraa (vaatii uuden pelin aloittamisen), jousipyssyihin lisää tehoa, viilaillun käyttöliittymän ja mm. tuon NPC-hahmojen levelöinnin järkevälle tasolle. Muitakin oli.
Mielestäni jousipyssyllä on ihan tarpeeksi tehoa jo alkuperäsestikkin. Pelasin kyseisen pelin jouskariin ja taikaan nojaten läpi kertaalleen ja nyt hakkaan miekoilla ja kirveillä.
Itseä eniten äryttää juuri tuo meediovartijat ja NPC-hahmojen levelönti.
Nyt kun on tullut tuota Oblivionia hakattua melkein tarpeeksi, niin voikin alkaa odottelemaan HoM&MV (Heroes of Might & Magic 5). Kolmos osa oli niinkin loistava, että sitä on tullut pelattua jopa tämän vuoden puolella ja nyt on odotukset tuon viidennen osan myötä jälleen korkealla. Jos tekiä porukka on yhtään onnistunut pitämään niitä lupauksia mitä ovat antaneet, niin pelikokemus tulee olemaan mukava.
Eipä vois enää naatittavampaa sotasimua kehittää, on menoa ja melskettä, laaki ja vainaa meininkiä ja sitä väijymistä. Ai että ku pääsee klaanin kanssa vyöryttämään kolmen tiimin voimin monesta ilmansuunnasta ja paria lippua kerrallaan (tactics), mikit laulaa ja rynkyt rulettaa.
Teretulemast, ku sie vaan se pääs nostatat, nii mie siulle lyijyt pistouvan!
Pro evolution soccer 5 edelleen. Master Leagueta on tullu tahkottua muutama kausi.
Ärsyttää vaan tuon suunnaton helppous, kun on oppinut pelaamaan edes jonkun verran järkevästi. Lisäksi vaikeusaste tähdet toimii miten sattuu, 3 vaikeusasteella tuntuu olevan hankalinta, 5 ja 6 vaikeusasteet on aika läpihuutoa.
C&c generals zh... halogen modia odotellessa modailen itse pikkumodejani.
Niin ja vielä kun saisi jonain päivänä legendaarisen StarCraftin ja jatko-osan BroodWarsin niin olisi päivä kirkkaampi. Omien tasojen ja missioiden tekeminen jne.
Tulevaisuudelta odotan Quake Warsia ja Halo 3.
Niin ja Half-life "3"
No jaa, enpä kyl BF2:ta simuksi sanoisi niin millään vaikka vahinkomallia rankaisevammanksi modilla runkkaisikin. Veikkaan et ko. minimodissa on yhä jäljel punanen risti keskellä ruutua helpottamassa, mihin ammutaan, maagisesti ruudulla leijuvat tiimikaverien nimet, minimapis näkyvät tankit yms yms ja yks jäbä ajaa tankkia samalla kun ampuu. Eli arcademeininkiä.
Red Orchestra (http://www.redorchestragame.com/) sentään tulee hieman lähemmäksi, jos ruvetaan peliä kutsumaan simuksi. Ei tähtäinristikkoa, ammutaan joko lonkalta tai sitten rautatähtäimillä. HUDissa ei taida näkyä muuta kuin lippaiden määrä (ei kuitenkaan luotien määrä lippaassa) ja se, kuinka väsynyt ukko on sprinttailusta. Mitään medic-luokkaa ei ole, kuolema korjaa yleensä kertalaakista (ellei sitten osu jalkaan, jolloinka saattaa selvitä, mutta linkuttaa hetken). Tankeissa erikseen ajaja, ampuja ja kk-mies. Jo vakioksi muodostuneiden toimintojen lisäksi äijä pystyy kurkkimaan kulmien taakse (eli nojaamaan). Jokaisen aseen pystyy myös tukemaan sopivalla korkeudella olevalle tuelle (esim. hiekkasäkki tai sitten vaikka ihan kumpare maata halatessa) parempaa sihtiä varten.
Peli ei kyl graafisesti loista samal taval ku BF2 muutamaa yksityiskohtaa lukuunottamatta - tykistö näyttää ja kuulostaa huomattavasti tykimmältä, samoin kuin graafiset näkökenttään vaikuttavat efektit kun pelaaja joutuu tykistökeskitykseen. Jos ei henki lähde, niin päässä "kumisee" ja näkökenttä vääristyy niin pirusti ettei mitään jakoa tähdätä mihinkään. Äänimaailma kyllä realistisempi myöskin kuin BF2:ssa, harvoin tulee pelissä yhtä "vaistonavaraisesti" sukellettua maahan luotien tieltä ihan vain äänen perusteella.
Peli on kohtalaisen halpa, esimakua voi saada pelin edellisestä inkarnatiosta, UT2004:lle tehdystä Red Orchestra -modista, tosin ko. modin kaikki pelaajat ovat siirtyneet maksulliseen peliin. Se kun rulettaa huolel. ;)
Ai niin, ja tarkotukseni ei toki ollut sanoa, jottei BF2 rulettaisi myöskään, se kun ei vaan ole simu niin millään. :)
No jaa, enpä kyl BF2:ta simuksi sanoisi niin millään vaikka vahinkomallia rankaisevammanksi modilla runkkaisikin. Veikkaan et ko. minimodissa on yhä jäljel punanen risti keskellä ruutua helpottamassa, mihin ammutaan, maagisesti ruudulla leijuvat tiimikaverien nimet, minimapis näkyvät tankit yms yms ja yks jäbä ajaa tankkia samalla kun ampuu. Eli arcademeininkiä.
No veikkasit aika metsään. Mitään ei näy minimapissa ellei joukkuetoverit siitä sulle ilmoita havainnoillaan. Osumia ei rekisteröidä, jos tapat / kuolet siitä ei ilmoiteta missään tekstillä. Jos haluat osua niin rautatähtäimet käyttöön, eikä siinä keskellä ole mitään täplää helpottamassa. Kiinteiden konekivääreiden tähtäin on vielä olemassa, mut kohta tulee virallinen 0.3 versio missä tämäkin ilmeisesti muuttuu.
Minusta tämä on realistinen modi ja mittasuhteiltaan paras pelaamistani FPSstä.