Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?

2,168 posts, 109 pages, 1,013,839 views

Funktion

Posts: 1,720

#2101 • • Edited Funktion over 9000
Pleikkaan menee mun käsittääkseni ihan mikä tahansa usbikiippari ja hiiri kiinni :P

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Cloud

Posts: 2,162

#2102 • • Edited Cloud Game Freak

Replying to Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?:

Pleikkaan menee mun käsittääkseni ihan mikä tahansa usbikiippari ja hiiri kiinni :P



Voisivat jo rakentaa sen yhden universaalin vekottimen kun ei jaksais pitää 5 eri pc:tä joiden nimet vaan vaihtelee =P

Muutenkin nää on niin Pasee nää nykyajan pc:t ja consolit. Full virtual Holo 3d rooms se olla pitää NIII!!!!



Asiasta sivuun. Kyllä tuota modern masterssia on kiva draftaa vaikka helvetin kalliiks tuleekin =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Funktion

Posts: 1,720

#2104 • • Funktion over 9000

Replying to Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?:


---



My money. Take it. Take it now.
---


Tom Clancy's The Division is an upcoming massive multiplayer online third person tactical shooter action role-playing video game

dayyyymn



MMOTPTSARPVG

Suorastaan livahtaa suusta tuollanen kevyt akronyymi

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Ergilion

Posts: 751

#2105 • • Edited Ergilion
ite tällä hetkellä odotan sivusilmällä Wildstar nimistä mmorpgtä, tyyliltään world of warcraft meets ratchet & clank.

WildStar is an upcoming science fiction massively multiplayer online role-playing game developed by Carbine Studios.
Carbine Studios is a video game developer and subsidiary of NCSOFT, founded in 2005 by former members of Blizzard Entertainment.
Carbine's founders were 17 former lead and senior members of Blizzard Entertainment's World of Warcraft core development team.

ja tuosta vielä videota

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

Takyon

Posts: 2,945

#2106 • • Takyon Möwkö
Far Cry 3, vihdoinki :D

Loistavan oloinen peli kyllä kun nyt pari iltaa on tullut hakattua. Mutta ärsyttävää kun tuokin on niin selkeästi vaan suoraan portattu konsoleilta pc:lle.. Tai siis niinku.. nii.. :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

JiiV3e

Posts: 673

#2107 • • JiiV3e

Replying to Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?:

Wildstar



Beta keyta odotellessa, kyllä itse ainakin meinaan testata, 40man raidit on jotain mitä haluan kokea.

Valitettavasti peli on antanut itsestään ymmärtää, että se yrittää saada wowin vanilla ajan takaisin, tai näin olen ihmisiltä ymmärtänyt.

Valitettavasti vanillaa ei tulla saamaan takaisin. Loppujen lopuksi kuka nauttisi wow vanillasta edes näin n10 vuoden jälkeen siittä?
epicuros

Posts: 7,734

#2108 • • epicuros
su8dIkR.jpg

--
Valid criticism does you a favor.

a

Posts: 1,480

#2109 • • Edited a
Tässähän on se piirre, että tästä ylivertaisesta pelikoneesta nimeltään PC maksetaan 2000e, ja sitten sillä pelataan viisi vuotta World of Warcraftia. Kannattiko? ^________^
Cloud

Posts: 2,162

#2110 • • Edited Cloud Game Freak

Replying to Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?:

Mun pc:t keskimäärin maksaa sen 700e ja pelaan mitä sen 7misen vuotta. Pelit huomattavasti halvempia kuin konsoleilla. (jos ne nyt mitään maksaa millään.)

Siinä mielessä olen Puhan kanssa samaa mieltä, että esmes uusien konsolien kohdalla vanhojen pelien yhteensopivuus itku uusien konsolien kanssa on täyttä potaskaa. Jos sitä vanhaa outdatet peliä haluaa pelata niin sitten pelaa sillä vanhalla konsolilla mitä ei kuitenkaan ole heittänyt roskikseen vaan säilöö kaapinpohjalla tai pitää kytkettynä edelleen.

Kaverille lainaaminen on vähän meh ainakin itselläni kun en pelejä ylipäätänsäkään lainaile ja Jos lainaan ni enpä ole koskaan muistanut tai jaksanut pyytää takasinkaan. Kerran kun olen pelini jo pelannut ni vittuakos mä sillä enää mitään jaksa tehdä. Ja jos en voi lainaa ni eipä se mun maailmaani kaada.

Käytettynä poismyynnin vaikeneminen on persiistä tokkiiinsa, mutta tässä taas puhuu se oma ahneus. Sitä kun haluis pystyä pelaamaan mahdollisimman halvalla. Kuitenkin jos lähdetään siitä, että on vain oikeus pelata peliä hintaan y ja x, eikä ole omistusoikeutta, niin paskaaks siinä on itkemistä myöskään.

Hinnat on suolasia toki, mutta sitähän voi kiertää monin tavoin. Ja toisaalta kaikki on suhteellista. Yks dokureissu on helposti Erittäin kalliskin peli. Tai sit voi pelata Aps store pelejä etc etc etc etc.

Oikeastaan ainoa isompi ongelma nykyään joka helkkarin platformilla onkin jatkuva netissäolovaade ja joku saakelin must make account shitti. Muuten en itseni kannalta suuriakaan ongelmia näe tai koe olevaksi edes billboxin kanssa.

Niin ja se että ps4 ja billboxone kumpikin on ihan jörssisiä hardwareltaan.

Mutta koska mun sormia syyhyttää aina Mtg niin lähdenpä modoon draftaamaan 30e ModernMasterssia, parin tälläisen jälkeen 80e ps4/xbox-one peli ei kuulkaas paljoa paina. Joskin voihan käydä zäkä ja avata 200e Foili Tarmo mut hei elämä on SUHTEELLISTA kuule.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

epicuros

Posts: 7,734

#2111 • • Edited epicuros

Replying to Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?:

Tässähän on se piirre, että tästä ylivertaisesta pelikoneesta nimeltään PC maksetaan 2000e, ja sitten sillä pelataan viisi vuotta World of Warcraftia. Kannattiko? ^________^



Jep! Ja tietty toi WoW-vaihekin antoi hyvin tilaa vanhemille (missatuille) peleille, mitkä pyörii paremmin kuin hyvin tällä nykyiselläkin myllyllä, joten suht voitokasta ollut tarjonnan suhteen. Siis ainoa ongelma tässä on ollut sen lisäksi, että colat on mahdollista heittää sisään tuuletinaukoista, niiin tämä itse aiheutettu huono ergonomia, kun ei aina sohvallekaan mahdu, eikä TV:n tarkkuus riitä. Toki ratkaisukin siihen löytyis! :D

DutZXwn.jpg

Ja toki siis unohtamatta niitä lukuisia video-editointeja, mitä saa frapsin/läheisten tallennuksien kustannuksella ja vegasin ansiosta aikaiseks. Aika priceless ollut tbh, mut tuli videoleikeissäkkin nopeasti vastaan tilanne missä kone meni polvilleen... :,(

Toki siihen päälle viel pienet kahden markan photoshopit mitkä saa sekunnissa aikaiseksi ja ihan vanhan ajan tumpelosormille tehty qwerty-näppäimistö mihin en ole löytänyt voittajaa konsolien tai läppärien puolelta. Eikä tarvitse ikinä toisen TV:n katseluakaan häiritä, kun haluaa hakata tattia tai pelata pelejä. Käytännöllisyys ennen kaikkea.

--
Valid criticism does you a favor.

a

Posts: 1,480

#2112 • • a
TL;DR:
1) @epic
2) @Taky
3) @Cloud
4) @Jiiv3e

---

Epic eihän sitä voi kukaan kieltää, että PC on työkalu yhtä paljon kuin viihdelaite, ja jos viitseliäisyyttä löytyy PC:llä voi pelata sellaisilla tavoilla, joista konsolilla voi ainoastaan unelmoida. Ainoastaan avoimella alustalla voidaan julkaista esim. fanien tekemiä patcheja, jotka korjaavat bugisen ja kehittäjien hylkäämän roskajulkaisun erinomaiseksi peliksi (ArmA, Vampire the Masquerade: Bloodlines jne). Ainoastaan avoimella alustalla voidaan peliä avata sen verran, että siihen voidaan tuottaa käyttäjien luomaa lisäsisältöä, parhaimpana esimerkkinä Bethesda. Elder Scrolls: Oblivionille on tarjolla palttiarallaa 50 000 modia PC:lle D:

Jos jaksaa vaivautua hakkeroimaan peliä, asentamaan sata modia ja sitten koodaamaan ristiriidat pois niistä modeista sulla on viikon työn päätteeksi Oblivion, joka ei muistuta tippaakaan kaupasta ostettua Oblivionia. Vain PC:llä. Toinen "vain PC:llä" -ilmiö on erilaiset simulaattorit, konsoliohjain ei vain riitä intuitiiviseen ohjaamiseen luokassa Falcon F-16 tai Silent Hunter. Jälleen kerran pelaajien kehittämien tekstuuri- ja fysiikkamallien tulva on loputon. Näillä softilla PC-pelaamisen etu on ratkaisevan suuri, jos löytyy mitään mielenkiintoa modaamiseen.

Mutta näistä PC:n ainutlaatuisista ominaisuuksista tekee mielenkiintoisen myös se, että kaikki muistuttavat työntekoa. Sukellusveneessä arvioit käsipelillä kohteen etäisyyksiä mastokorkeuksista, ajastat räjähdekärjen sen perusteella ja samalla hoitelet jokaista sukellusveneen 20:sta työpisteestä. Roolipelissä koodailet satoja modeja softaan, että se "toimii kivasti". EVE Onlinessä junnaat kaivostyöntekijänä kaksi vuotta, että voit niillä rahoilla ostaa virtuaalisen urheiluauton - eikun avaruusaluksen. Avaruusalus maksoi siis oikeaa rahaa 24 kuukautta x 14,95€ (10,95€ jos tilaat vuoden kerrallaan).

Jos joku haluaa vain ottaa pari erää Tekkeniä ja sen jälkeen mennä tekemään jotain oikeasti fiksua, mikä perustelee (vaikkapa Cloudin ehdottamaa 700€ hintaista) PC-ostosta pelkäksi pelikoneeksi? Pleikka ja Xbox maksaa korkeintaan pari sataa. Pelit on poistomyynnissä kympin. Jos haluat pelata Far Cry 3:n kaltaista roskaa PC on vihoviimeinen laite sitä varten.

---

Far Cry 3:sta Takyyn luontevasti siirtyen: konsoleista ei johdu se, että uusien pelien lähestymiskynnystä on madallettu, koska pelaaminen on yksinkertaisesti nykypäivänä harrastus muiden joukossa. PC tuo ns. keskitason kuluttajalle suunnattuun peliin hieman tarkemmat tekstuurit ja kivaa glitteriä kun tuijottaa suoraan virtuaaliaurinkoon päin. Sen takia musta on vähän huvittavaa mussuttaa, kun haluat pelata jotain Far Cry 3:a siten, että se olisi jotenkin yksityiskohtaisesti PC-peli. Mitähän sillä haet, muuta kuin glitteriä? Yksikään FPS ei hyödy PC:llä mistään muusta kuin siitä, että nyt on se kiva filtteri ja vähän tarkemmat varjot. Ai niin, ja avoimella alustalla voi käyttää hakkeroituja aimboteja että päästään huijaamaan moninpelissä.

Nykykonsoleille on tarjolla monimutkaista strategiaa Civilizationista lähtien. Ns. casual-pelaamisen ydin ei ole konsoleilla vaan itse asiassa PC:llä, ja näitä casual hidden item-pelejä Minefieldistä lähtien on PC:lle tarjolla tuhansittain. PC:lle on myös tarjolla monimutkaisimmat pelit maailmassa, mutta monimutkaisten pelien pelaajat eivät valita konsoleista. Far Cry 3:n pelaajat valittavat. Syy lienee siinä, ettei itse osaa asentaa tekstuurimodeja ja se olisi pitänyt tehdä valmiiksi ihan vaan Kun PC On Paras. No voi nyyh. Far Cry 3 myi Xboxilla 2,4 miljoonaa kappaletta. PS3? 2,15 miljoonaa.

PC? 500 000. Kukaan ei kehitä tuotetta alustalle, joka ei myy.

http://klubitus.org/liitteet/108456942397f.jpg

---

Mutta siirrytään Cloudin huomioon pelaamisen hinnasta. Ellei nyt puhtaasti vedetä netistä PC-kopioita, oletetaan että tehdään kuten minä teen, eli ostan pelit vain alennuksesta/poistomyynnistä kunnes pelin hinta alittaa 20 euroa, ellei kyseessä ole keräilykappale. Tämän pohjalta mun huomioni hintakehityksestä 5 vuotta vanhan pelin kohdalla ovat olleet pitkälti seuraavia:

PC-pakkaus uutena: 10-20€
Käytettynä: postikulut

Xbox-pakkaus uutena: 10-20€
Käytettynä: 5-10€

PS3-pakkaus uutena: 10-20€
Käytettynä: 10-20€

Tämän pohjalta PlayStation on pelien jälleenmyyntiarvo mukaan laskien taloudellisesti fiksuin laiteostos nykyisessä sukupolvessa. PS1 ja PS2 - täsmälleen sama asia. Tämä johtuu erityisesti siitä, että PS-konsolit ovat suljettuja alustoja. Mun arvioni mukaan PS4-pelien jälleenmyyntiarvo tulee laskemaan, koska PS4 on DirectX eli "Windows-kone", eikä suljettu Unix-alusta - tämä tarkoittaa sitä, että Xbox One ja PS4 -julkaisut pohjautuu pitkälti samalle koodille, ja samalla niitä voi jossain vaiheessa emuloida helposti PC:llä. Ainoastaan suljettu ympäristö ja sitä kautta kuolleen laitteen softalevy pitää arvonsa. Tällä hetkellä kun ostan PS3-pelin ja JOS jälleenmyisin sen, itse 20h? 50h? 200h? pelikokemus kustantaisi keskimäärin 2e per julkaisu.

Kärjistettynä maksoin PS1 Final Fantasy VII:stä uutena 30€. Pelasin sen läpi pariinkin otteeseen ja nyt se istuu käytettynä mint-kunnossa hyllyssä. Käytetystä alkuperäisestä Final Fantasy VII:stä PS1:lle tippuu kättelyssä 30-35€. Samalta vuodelta (1997) ja samasta genrestä, ja samalla statuksella varustettu Fallout PC:lle myy uutena ja tehdasmuoveissa alimmillaan 3€. Ihan ne ensijulkaisuboksit on tähtitieteellisissä hinnoissa, mutta julkaisujakin on tehtailtu tähtitieteellisiä määriä. PS1:lle on tasan lisensoitu alkuperäisjulkaisu ja lisensoitu Platinum-julkaisu. Muut on piraattikopioita.

Ei ole pienintäkään kysymystä siitä, millä alustalla pelaaminen maksaa pitkällä tähtäimellä vähiten rahaa, jos ymmärtää tuotteen jälleenmyyntiarvon päälle :) MtG-keräilijänä sun pitäisi kyllä tietää tämä.

---

Tämä seikka tuo oikeastaan JiiV3e:n kysymyksen konsolivalinnasta mukaan keskusteluun. Microsoftin idea Xbox Onen "always online" -pakotteesta ja levyllä olevan softan lisenssistä ei ole ollenkaan huono. Valve teki sen PC:n Steam-alustalla, mutta tässä täytyy huomioida että Valve a) on yksityinen yhtiö eikä vastuussa rahoittajille, b) ei kohdannut vakavaa kilpailua ja c) kykeni taloudellisesti sietämään viisi vuotta DRM-vihaa, kunnes alustasta tuli de facto PC-sisältöjakelun suurin ekosysteemi. Tällä hetkellä kuluttajat rakastavat koko järjetelmää riippumatta siitä, että Valve voisi vaan sulkea toimintonsa ja sitten et näe pelejäsi enää koskaan. Sinähän et omista Steam-pelejä henkilökohtaisesti, ne on lisensoitu tunnukseen ja alustaan samalla tavalla kuin Xbonellekin suunniteltiin.

Steamin suhteen suurin ekosysteemi mahdollistaa naurettavan halvat alennuskampanjat, giftaukset ja (kylläkin aika pienet) osingot kehittäjille. Tämä perustuu kuitenkin sille, että tuo abc on kunnossa: Mikkisoftalla yksikään kohta ei ole kunnossa. yhtiö ilmoittikin juuri tänään perääntyvänsä alkuperäisistä DRM-suunnitelmista mikä on mielestäni fiksu teko. Ei MS halua toistaa HD DVD-sotaa ja pumpata rahaa häviävään tekniikkaan.

Tässäkin tapauksessa Sonylla on lähes rajaton rahoitus tehdä ratkaisuja, joilla tapetaan kilpailijat. Viihdeteknologian tuotanto on vain 10% koko Sony-konsernin liikevaihdosta: samaan aikaan Xbox-liikevaihto on noin puolet Microsoftin liikevaihdosta ylipäätään. Microsoftilla ei ole varaa kuluttaa viittä vuotta luodakseen ekosysteemiä, jonka tulokset ovat mahdollisesti fiksuja, mutta joka ei takaa voittoa. MS tappelee jo valmiiksi huonosti menestyvien tablettien ja onnahtelevien kännykkämarkkinoiden kanssa.

Tässä tapauksessa MS ottaa vastaan vain mainetappion. Mielestäni Sony kyllä voittaa konsolisodan kuitenkin: molempia koneita koodataan DirectX:llä, mutta Sony lähtökohtaisesti alkoi tekemään kuluttajia imartelevaa laitebrändiä, eikä Microsoftin suunnitelmat joulujulkaisuun mennessä unohdu. Sony maksoi itse oppirahat ylimielisen PS3-markkinoinnin kanssa. Vähän samaa piirrettä oli tässä Microsoftin kolmannen sukupolven konsolin julkaisussa, tilastollisesti kolmannen sukupolven konsolikirous siis pitää varsin hyvin paikkansa x)
Cloud

Posts: 2,162

#2113 • • Cloud Game Freak

Replying to Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?:

TL;DR:



Ei ole pienintäkään kysymystä siitä, millä alustalla pelaaminen maksaa pitkällä tähtäimellä vähiten rahaa, jos ymmärtää tuotteen jälleenmyyntiarvon päälle :) MtG-keräilijänä sun pitäisi kyllä tietää tämä.




Tiedän tuon mitä ajat takaa. Mutta mtg keräilijänä pitää sanoa, että mä en kamalasti hintoja katsele kuten tiedät. Jos katselisin en mtg:tä pelaisi saati keräisi erityisemmin.
Eli vaikka sun pointti alepeleistä / ei netistä hakemisesta oli ok, niin ainakin mun pointtiin se ei sopinut oikeastaan ja oli aivan spectrin toisenpään suuntima.

Ylipäätänsä mun pointin punanen lanka oli eri kuin se millä alustalla pelaaminen maksaa vähiten.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

a

Posts: 1,480

#2114 • • a

Replying to Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?:

Tiedän tuon mitä ajat takaa. Mutta mtg keräilijänä pitää sanoa, että mä en kamalasti hintoja katsele kuten tiedät. Jos katselisin en mtg:tä pelaisi saati keräisi erityisemmin.



:O Mun kokemuksen mukaan MtG-keräilyssä katsotaan lopulta nimenomaan rahallista arvoa. Mutta ei se mitään, kyllä mäkin ostan digitaalista materiaalia Koska Haluan Sen, eikä se haittaa ettei sitä voi myydä eteenpäin. Postaus ehkä enemmänkin koski sitä sijoitusta, jolla pelaamaan pääsee - ja sen jälkeen mitä se pelaaminen tulee maksamaan.

Joka tapauksessa mähän en harrasta keräilykorttipelaamista, joten me kategorisesti ollaan eri linjoilla :) Pay for Play on vain yksi rahoitusstrategia, ja oikeastaan hieman ironista että MtG-konsolipelit on tyypillisesti ilmaisia PS Plus-tilaajille, ja vähän samaan tyyliin Tekken 3 Arcade maksoi 90-luvulla euron peli, ja tällä hetkellä Tekken Revolution on konsolipelaajille F2P mikromaksuilla.
Cloud

Posts: 2,162

#2115 • • Edited Cloud Game Freak

Replying to Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?:




:O Mun kokemuksen mukaan MtG-keräilyssä katsotaan lopulta nimenomaan rahallista arvoa. Mutta ei se mitään, kyllä mäkin ostan digitaalista materiaalia Koska Haluan Sen, eikä se haittaa ettei sitä voi myydä eteenpäin. Postaus ehkä enemmänkin koski sitä sijoitusta, jolla pelaamaan pääsee - ja sen jälkeen mitä se pelaaminen tulee maksamaan.

Joka tapauksessa mähän en harrasta keräilykorttipelaamista, joten me kategorisesti ollaan eri linjoilla :) Pay for Play on vain yksi rahoitusstrategia, ja oikeastaan hieman ironista että MtG-konsolipelit on tyypillisesti ilmaisia PS Plus-tilaajille, ja vähän samaan tyyliin Tekken 3 Arcade maksoi 90-luvulla euron peli, ja tällä hetkellä Tekken Revolution on konsolipelaajille F2P mikromaksuilla.



Juu kyl mä ymmärsin toki sun pointin. Mutta kun mun puneinen lanka tosiaan oli eri ja mun alkuperäinen viesti ei ollut tosiaan sulle varsinaisesti tarkoitettu edes vaan sellainen pieni heitto yleiseen whineen harrastamisen kalleudesta ylipäätänsä..

Kyllä mäkin pelaan ihan ilmasi w.o.t teja ja lasken ev:tä magicissa. Mutta samaan aikaan pistän känni drafteihin satasia, pelaan pokeria, ostan 150e lautapelejä.. käyn terdellä juomassa kallista bissee ja ostan brandi kledjuja.
Nää kun on ihan valintoja ja niiden valintojen perään itkeminen on musta vaan niin vitun Meeeh.


Se muuten ei ole huono se duals of plainswalkers. Eihän se aitoa magickia ole (turnaus magic) mutta tälläisenä gate to modo/paper magic se on varsin oivallinen. Itsekin on tullut noita eri dualseja pelailtua.


Jottei mentäisi täysin hakoteille niin mun Sormia syyhyttää peli nimeltään ->
Kentucky Route Zero.
Ihan messevät pari ekaa episodia olleet, joskin lyhykäisiä. Mutta varsin mukava kevyt adventure game tuo ainakin tähän asti on ollut.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Funktion

Posts: 1,720

#2116 • • Funktion over 9000

Replying to Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?:

T EVE Onlinessä junnaat kaivostyöntekijänä kaksi vuotta, että voit niillä rahoilla ostaa virtuaalisen urheiluauton - eikun avaruusaluksen. Avaruusalus maksoi siis oikeaa rahaa 24 kuukautta x 14,95€ (10,95€ jos tilaat vuoden kerrallaan).



Höpöhöpö...

Jo muutaman päivän ikäsenä Rifter aluksessa (tai muitten racejen vastaavassa) voit olla mielettömän hyödyllinen PVPssä.

Sen lisäks sua ei estä mikään tekemästä rahaa missuja tekemällä, exploraamalla tai vaikka wormholeissa. Ja kyllä, ihan oikeesti, voit jo noin viikon jälkeen tehä niitä.

Toi että sun on pakko mainata on ihan paskapuhetta.

Ja muista että suurin osa EVEn pelaajista maksaa kuukausimaksunsa EVEn omalla rahalla.

Terveisin
Joku joka oikeesti pelaa EVEä

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

_tonde_

Posts: 38

#2117 • • _tonde_ Tonde
Ite ootan innolla uutta Diabloa
Takyon

Posts: 2,945

#2118 • • Edited Takyon Möwkö

Replying to Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?:

a:lle:

Ei mulla ton FarCry:n kanssa ollu mitään ajatusta grafiikkajutuista, vaan ihan pelin toiminnallisuudesta löytyy muutama juttu mitkä on selkeästi "jäänyt" sinne kun peliä on portattu pc:lle. Esim pelin käynnistyksessä teksti "peli tallentaa välillä automaattisesti ja kun näet tämän logon niin älä sammuta laitetta". Toki pätee ihan yhtä hyvin pc:llekin mutta ei tollasia ole koskaan ollut peleissä jotka on tehty suoraan pc:lle. Plus että toi tallennussysteemi muutenkin on ihan kakkosesta, koska jos mä menen valikkoon ja valitsen save, peli tekee selkeästi tallennuksen, mutta jos mä myöhemmin lataan sen saman savetuksen niin se pelitallennus ei olekaan täydellinen esim lokaation suhteen, vaan se alkaa lähimmästä safe housesta tms, joka sekin on mielestäni aika tollanen konsoleille tyypillinen juttu. Ja toi pelihän on ihan loistava

Ja jos nyt sitten pitää noita grafiikkajuttuja alkaa miettimään niin GTA sarjan pari viimeistä jotka ei vaan suostu toimimaan sulavasti käytännössä millään pc-laitteistolla, koska ei ole nähty vaivaa porttauksessa.. Ja tää on imo aika hassua kun käsittääkseni noi konsolit kuitenki on raudaltaan aika pitkälti samanlaisia kuin pc:kin.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Jimmyfi

Posts: 904

#2119 • • Jimmyfi
Tomb Raider.. juku pliuta että kyllä koukutti huolella ja pitkästä aikaa erittäin nauttitava teos. Suositelen ostamaan steam alesta kun sen vielä sieltä saapi :)

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Jimmyfi

Posts: 904

#2120 • • Jimmyfi
Metro 2033 ja Metro Last Light
suosittelen pelaamaan pelit putkeen.. juku että stoori on hyvä ja kaikkea parhautta.. kyllä on toimivaa fps menoa. Suosittelen isolla kädellä (ps metro 2033 easy ON vaikee:D)

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!