Risooko joulu ?

348 posts, 18 pages, 99,248 views

patient

#101 • • patient

tomii,

Mulle tuli ekaa kertaa (jouluna) tollainen fiilis ja ahdistus, että oli ihan OIKEASTI päästävä pois porukoiden luota. Onneksi faija sitten heltyi heittämään mut takasin jo nyt joulupäivänä.

Onnittelut sulle! Mä sain pitkällisten ja tuskallisten neuvottelujen jälkeen aikaan sellasen ratkaisun, että pääsen huomenna poistumaan täältä. Toivottavasti oon vielä edes jotenkin järjissäni sillon. ;)

Huomaa kyllä, että on viime aikoina tottunut omaan rauhaan. Nyt sitä osaa sit varmaan arvostaakin, ettei joku ole koko ajan nykimässä hihasta että "pidä mulle seuraa!". Ja hei oikeasti, ei se ole niin tarkkaa, lämmitetäänkö porkkanalaatikko ennen lanttulaatikkoa...
tomii

#102 • • tomii kallion herttua

patient, 25.12.2005 15:20:
---

Huomaa kyllä, että on viime aikoina tottunut omaan rauhaan. Nyt sitä osaa sit varmaan arvostaakin, ettei joku ole koko ajan nykimässä hihasta että "pidä mulle seuraa!". Ja hei oikeasti, ei se ole niin tarkkaa, lämmitetäänkö porkkanalaatikko ennen lanttulaatikkoa...

Ja taas kuin mun suusta. *vink* Siis ei siinä, että kyllä mä viihdyn seurassa (onhan mulla kämppiskin), mutta jotenkin toi porukoiden seura rupee nykyään puuduttamaan suht nopeasti. Ja tulihan tuolla asuttua melkein 20v., että siitä on kyllä jäänyt varastookin *vink*
Ja tosiaan toi, että onko nyt lanttulaatikkoa ja imelää muusia jne. ja missä järjestyksessä ne lämmitetään... huoh... *hih* Rupes kyl naurattamaan *lmao*

--
reivaan kunnes kuolen

AnssiV

#103 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
Jep, on risonu ainakin viimeisen viiden vuoden ajan, silloin nimittäin eräs tyttölapsi teki ihan vitun kivan tempun joka näin joulun alla palaa mieleen vuosi toisensa jälkeen ja tiputtaa fiilikset pohjalukemiin. Ja muutenkin näen tämän enemmänkin ylensyönti/hössötys/kulutusjuhlana kun en ole mikään harras uskovainen. Ehkä sitä sitten osaa asennoitua tähän eri tavalla kun (ehkä) on omia lapsia. Tällä hetkellä enemmänkin vain syy lähteä kotikylille moikkaamaan sukulaisia.*joo*
#104 • • Kirsikka Guest
Pääasiassa ei riso, mut alkaa olla vähän mökkihöperö olo. Koko tällä viikolla oon käynyt koulussa kerran, ja muuten nähnyt pääasiassa omia + avokin sukulaisia. Olis ehkä kiva nähdä jotain kavereitakin, mut toisaalta oon niin väsynyt eilisestä, että hyvä jos pysyn hereillä. Alkaa siis olla pientä jouluangstia havaittavissa...
evvk

#105 • • evvk
Joluna saa lahjoja ja se on kivaa...
coolcat82

#106 • • Edited coolcat82 You only live once, so do it well!
No ei kyl riso, torstaist asti ollaa vietetty meiksin kämpil joulurauhanrikkojaisii juomal punkkuu, viinaa, siiderii, kaljaa ja glögii ihan vitusti. Siis kolme päivää ja aamuu asti *känni* Ja viel ois illal sama meininki vissii..? Erilainen joulu välil ja kaikil on ollu kyl kivaa, ketä kaikkii siel nyt onkaa ollu. Kiitos kaikille erittäin mukavasta joulusta *aplodit**tanssittel*
illalla jatketaan *jiihaa*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

sune

#108 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
KYLLÄ JA ERITTÄIN PALJON. onneks seki paska on just ohi*grr**grr*

--
ei kovin ihku eikä plur

Mushi Mushi

#109 • • Mushi Mushi Pipipää...
Kylla risoo, nyt varsinkin kun olen Puolassa ja joutuu syomaan ihan kaameata perinneruoka moskaa, esim. kokonaista raakaa kalaa hyytelossa joka on sen varista etta se ois ainakin kuukauden paivat ollu kaapin peralla ja sit oli jotain tosi alloo makkaraa kaalimuhennoksessa. *eiei*Eiks jouluna pitaisin syoda hyvaa ruokaa? No maassa maan tavalla. Taalla ei edes ole kunnon nappaimistoa niin tekstini nayttavat ihan siansaksalta.*dissaa* Mutta hyvaa joulua nyt kumminkin kaikille!
patient

#110 • • patient

tomii,

Ja taas kuin mun suusta. *vink* Siis ei siinä, että kyllä mä viihdyn seurassa (onhan mulla kämppiskin), mutta jotenkin toi porukoiden seura rupee nykyään puuduttamaan suht nopeasti.

Joo, siis en mäkään tiennyt oikeasti nauttivani yksin asumisesta. Sentään tullut jotain opittua tällä lomalla! ;) Okei, täällä nyt on muutenkin räjähdysherkkä tilanne ja kaikilla stressi pinnassa, että ei ihme, että mullakin menee hermot. Lisäksi oon ihan liian tunnollinen tehdäkseni kunnon lurjusmaisen livistämisen esim. tänään illalla salaa. Houkuttelis.

Huomenna koittaa vapaus!
tomii

#111 • • tomii kallion herttua

patient, 25.12.2005 18:47:
---

Joo, siis en mäkään tiennyt oikeasti nauttivani yksin asumisesta. Sentään tullut jotain opittua tällä lomalla! ;) Okei, täällä nyt on muutenkin räjähdysherkkä tilanne ja kaikilla stressi pinnassa, että ei ihme, että mullakin menee hermot. Lisäksi oon ihan liian tunnollinen tehdäkseni kunnon lurjusmaisen livistämisen esim. tänään illalla salaa. Houkuttelis.

Huomenna koittaa vapaus!

Mä en oikein voinut edes livistää salaa, kun isin kyyti oli about ainoa mahdollinen. *vink* Mut toi on kyl totta, että alkaa arvostamaan ns. itsenäistä elämää, kun on porukoilla käymässä useamman päivän putkeen. *hih* (okei menee jo kohta off-topikiksi osastoon "mun vanhemmat, mä en kestä!" ;) Mut "kiva", kun on todellisia kohtalon tovereita *vink*

--
reivaan kunnes kuolen

m1kk3

#113 • • m1kk3 no-life

coolcat82, 25.12.2005 16:40:
Siis kolme päivää ja aamuu asti *känni* Ja viel ois illal sama meininki vissii

juoppo!!!1

*tirsk**nauru*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

phear

#114 • • phear <X>
Kokonaisuuden summana: Ei riso.

Toimisto, jossa työskentelen, sijaitsee kauppakeskuksen yläkerrassa. Siellä kun tuota joulun alkua katseli, niin kyllä risoi. Jengi ryntäili ympäriinsä tuhlaten vähät rahansa ihan uskomattomaan skeidaan. Kaikilla oli kiire ja pinna kireällä. Kaupallinen joulu risoo. Tänä vuonna lahjarahani menivät hyväntekeväisyyteen, paitsi vaimolleni ostin yöpuvun.

Joulu himassa kahdestaan vaimon kanssa ei riso pätkääkään. On syöty, saunottu ja nukuttu paljon. Tämä on oikeastaan se ainoa juhlapyhä, jota nykyäänkin vielä vietetään rentoutuen (pääsiäinen aina ulkomailla, loput juhlien). Mihinkään ei ole kiire, toivottavasti ei myöskään niillä kauppakeskuksen vaahtoajilla.

Ottakaa iisisti, nykyään on niin vähän aikaa olla vaan.
patient

#115 • • patient

tomii,
Mä en oikein voinut edes livistää salaa, kun isin kyyti oli about ainoa mahdollinen. *vink* Mut toi on kyl totta, että alkaa arvostamaan ns. itsenäistä elämää, kun on porukoilla käymässä useamman päivän putkeen. *hih* (okei menee jo kohta off-topikiksi osastoon "mun vanhemmat, mä en kestä!" ;) Mut "kiva", kun on todellisia kohtalon tovereita *vink*

Joo niinpä! Kohtalon toverit helpottaa vähän tätä keskenkasvuisuusoloa, joka tästä kaikesta hermostumisesta ja angstista syntyy. ;) Olispa parempi pinna!

Mäkin joudun hyväksikäyttämään isän autoa, että pääsen pois täältä. Se nyt ei kuitenkaan ole suurin kynnys oikeasti vaan se "yhteinen joulu", jota niin pitkään suunniteltiin - ja sen mielikuvan rikkominen. Osasin jo kyllä ennakoida, että tästä tulee aika kamalaa. Ei tosin auttanut asiaa. :D

Tulipa sekavaa tekstiä.
tomii

#116 • • tomii kallion herttua

patient, 25.12.2005 19:01:

Joo niinpä! Kohtalon toverit helpottaa vähän tätä keskenkasvuisuusoloa, joka tästä kaikesta hermostumisesta ja angstista syntyy. ;) Olispa parempi pinna!

Mäkin joudun hyväksikäyttämään isän autoa, että pääsen pois täältä. Se nyt ei kuitenkaan ole suurin kynnys oikeasti vaan se "yhteinen joulu", jota niin pitkään suunniteltiin - ja sen mielikuvan rikkominen. Osasin jo kyllä ennakoida, että tästä tulee aika kamalaa. Ei tosin auttanut asiaa. :D

Tulipa sekavaa tekstiä.

Jep jaettu kärsimys aina parempi *vink*
Siis toihan munkin omatuntoa pikkasen kolkutti, kun tiedän, että iskä just nimenomaan on aina onneissaan, kun mä tuun käymään, mutta ei nyt vaan oikeasti pystynyt olemaan kauempaa. Ja sit vielä, että rupesin sitä pyhäpäivänä ajeluttamaan. Mutta jouluun liittyy ihan liikaa sellaista positiivista odotusta ja sit, jos ihan jotakin vaan menee vikaan, niin se näkyy tosi räikeästi. No mutta itse mä kuitenkin olen oikeastaan loppupeleissä jouluahdistukseni hankkinut, ellei nyt porukoiden stressaamista lasketa *vink*

--
reivaan kunnes kuolen

patient

#117 • • patient

tomii,

Mutta jouluun liittyy ihan liikaa sellaista positiivista odotusta ja sit, jos ihan jotakin vaan menee vikaan, niin se näkyy tosi räikeästi. No mutta itse mä kuitenkin olen oikeastaan loppupeleissä jouluahdistukseni hankkinut, ellei nyt porukoiden stressaamista lasketa *vink*

Ihan totta. Jouluun samoin kuin muihin juhlapyhiin liittyy aina se lataus, että nyt on oltava hauskaa ja kivaa ja ihanaa. Kaikilla. Koko ajan. Ja jos touhu menee tappeluksi ja riitaisuuksiksi, niin tulee tosi nopeasti ahdistus. Mutta niin... voisin sanoa, että 24 tunnin kuluttua (kun oon päässy täältä) nauran tälle kaikelle hermoilulle tosi makeasti. :D

Pysyy tää jotenkin sentään vielä aiheessa. :)
tomii

#118 • • tomii kallion herttua

patient, 25.12.2005 19:15:
---

Mutta niin... voisin sanoa, että 24 tunnin kuluttua (kun oon päässy täältä) nauran tälle kaikelle hermoilulle tosi makeasti. :D

heh... Voimia 24 tunnille! *hih* Tältäkö Jack Bauerista tuntuu jokaisella 24:n tuotantokaudella? "Voi kun tää loppuis jo!" *vink* <- meni _vähän_ teevee-läpäksi kyl. Toivottavasti ihmiset ymmärtää vertauskuvan *vink*

--
reivaan kunnes kuolen

Dacey

#119 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
totesipa kaveri että onneks joulu on vaan kerran vuodessa.. mun mielestä tässä vaiheessa sais olla paljon harvemmin.

Perheen kanssa en joulua viettänyt. Olin töissä, kummitytön luona ja sitte tapasin kavereita. Tosin niitäkään jaksanu selvinpäin katella.
Aika turhaa hössötystä.. mut ruoka oli hyvää kyllä.
Mut eipä paljoa mainittavaa tästäkään joulusta ollu

Paitsi että vinkkinä ens vuodelle..
Jos on vapaapäivä ni heti 9lta aamulla kauppoihi. 12 aikoihin alkaa jengiä hyppimään ikkunoista ja savupiipuista ja varmasti vituttaa.. ja tohon aamutuimaan voi iha hyvin kuunnella omii musiikkeja ku jengi ei oo tönii ja repii kuulokkeiden johtoi..
patient

#120 • • patient

tomii,

heh... Voimia 24 tunnille! *hih* Tältäkö Jack Bauerista tuntuu jokaisella 24:n tuotantokaudella? "Voi kun tää loppuis jo!" *vink* <- meni _vähän_ teevee-läpäksi kyl. Toivottavasti ihmiset ymmärtää vertauskuvan *vink*

Luulen, että Jack Bauerilla on ollut ihan yhtä tuskaista! Ei sillä, että väheksyisin sen ponnistuksia maailman pelastamiseksi... ja lisäksi luulen, että se ei paljoa ehtinyt valittaa netissä ongelmistaan. :D

Mut kiitos! Pitää yrittää tehdä jackbauerit eli selviytyä 24 tunnista elossa. ;)