Netitön tammikuu!

103 posts, 6 pages, 22,951 views

iam

Posts: 3,085

#81 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
No voi morjens.. Tuli tuossa vähän fiilisteltyä haastetta ja täytyy sanoa ettei tuo ihan helppoa ole. Ensinnäkin pitää maksaa laskuja ja on yllättävän paljon asioita joihin tarvii nettiä tai ainakin selainta. Piti aktivoida softaakin yms. Ajattelin että voisin kyllä kokeilla yhtä viikkoa ihan absoluuttisesti ilman nettiä, ei edes meiliä tai koko tietokonetta. Nyt parin päivän testin perusteella tuokin vaatii tosin aika paljon ennakkovalmisteluja. Lähinnä kiinnostaa tietää mitä kaikkea tulisi tehtyä sillä ajalla jonka on pois foorumeilta yms. Ainakin kämpästä tulee luultavasti todella kiiltävä!
daffy

Posts: 737

#83 • • daffy duck and cover
Vähän vaikeeta olis tää kun duunissa pakko käyttää nettiä työasioiden tekemiseen ja koulu taas vaatii kurssi-ilmoittautumiset yms. netissä. :P Ennemmin sitten vaikka se tipaton...

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

daffy

Posts: 737

#84 • • daffy duck and cover

mayah, 3.1.2006 11:41:
Ois kyllä kiva kuulla, et miten teillä haasteeseen osallistuneilla menee. Jos voitte pitää tästä vaikka blogii tai postailla tänne, et millasta on elämä ilman nettiä!


*lmao*

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

anqqa

Posts: 4,034

#85 • • anqqa tirehtööri
so far so good.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Avatar
#86 • • infiana Guest
ainoo kysymys joka tulee mieleen on MIKSI PITÄISI?
Hitchhiker

Posts: 1,754

#87 • • Hitchhiker
Netitön tammikuu *eiei* siin hajois pää ja tulis viekkareit. Sit joutuis käymään pankis maksamas laskun, se ois syvält*vink*. Riitti kaks viikkoo ku jostain syyst ei vaihtunukka liittymä kuten piti.
Cloud

Posts: 2,162

#88 • • Cloud Game Freak

Chief, 3.1.2006 11:26:
Hells no!!! Ei voi olla pelaamatta wöwii. *nauru*




Aika hyvin tuon sanoit ystäväiseni.

Kaks viikkoo thaimaassa kierreltyäni voin sanoa, että sinäkin aikana etsittiin kissojen kanssa päättet jopa pikkukylistä jotta pääs jos ei muuta ni postit lukasee =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

iriil

Posts: 371

#89 • • iriil
Kun elämä on suurimmaksi osaksi ircissä niin ilman nettiä oleminen...miten niin seinät kaatui päälle??
Hyväksyn täst edes faktat ja olen nolife sanomatta sen kummemmin vastaan.*justjoo*
/me menee jatkamaan irkkaamista kun ei muutakaan keksi
Vexe

Posts: 1,016

#90 • • Vexe

kuilu saa ehdot, 6.1.2006 16:20:

Loistava topic&polli jatkukoon! Toivottavasti vaan toi "ei kiinnosta" 84% edes vähän alkais kelaa, et "miksi", eli mitä on oman nopean ja ilmiselvän vastauksensa takana, mikä on sen merkityssisältö. Tietämättömyys ei ole peruste kuin kerran, sen jälkeen siitä tulee selitys.



Mä just kelasin kuinka helvettiä olis olla käyttämättä nettiä. Moni asia hoituu netin kautta huomattavasti nopeammin, vaivattomammin ja halvemmalla.

- Laskut pitäis maksaa jossain pankkiautomaatilla
- Tietoisuus maailman tapahtumista rajoittuisi lehden ja tv:n välittämään tietoon
- Radiolähetyksissä joutuisi turvautumaan kotimaisiin humppakanaviin(paskaa musaa)
- Viestinvälitys siirtyisi puhelimeen -> puhelinlasku moninkertaistuu
- Levyjen ostaminen vaikeutuisi sekä ne maksaisivat enemmän

Plussana vois pitää sitä, että moni keskeneräinen pikkuaskare tulisi tehtyä valmiiksi, sekä kavereita näkisi useammin kasvotusten.
MaSari

Posts: 1,986

#91 • • MaSari space jammer
aika hyvin oon onnistunut olemaan ilman nettiä, vaikka tuleekin tällasia päiviä, jolloin viettää aikaa turhan kauan täällä.

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

RiD

Posts: 2,817

#92 • • RiD Nukemi
Jos omistan netin, en nää mitään syytä ees yrittää pysytellä erossa siitä :D

--
*super* *possu*

Saarre

Posts: 1,151

#93 • • Saarre
fittu ois vaikee lukee tätä topiccii jos tähä lähtis.

--
*tähti* Full hearts cant lose

vaavu

Posts: 1,324

#94 • • vaavu vara-vana
Töiden puolesta en voi olla ilman. Edes sellainen malli, jossa sähköpostia ja muutamia webisivuja saisi käyttää, ei toimisi töiden takia. Tiedon hakeminen kun vaikeutuisi vähän turhan paljon tuollaisista rajoituksista.

Eri asia sitten on, haluaisinko olla kuukauden irti. Itse asiassa se olisi ihan mielenkiintoista. Luulen, että jopa aika huojentavaa.

Mulle ainakin on suurinta mahdollista lomaa, kun voi irrottautua kaikesta täysin --- pois netti, sähköposti, televisio, kännykkä. Rannekellokin kannattaa riisua. Jos päivän lehdet saa luettua, niin sillä pärjää aika pitkään. Varsinkin kesälomalla tällaisia vapaita viikkoja tulee silloin tällöin, ja täytyy sanoa, että nämä viikot lataavat akkuja todella hyvin.
Hansu

Posts: 481

#95 • • Hansu

vaavu, 12.1.2006 21:23:
Eri asia sitten on, haluaisinko olla kuukauden irti. Itse asiassa se olisi ihan mielenkiintoista. Luulen, että jopa aika huojentavaa.


Meillä oli toissa kesänä sellainen tilanne, että netintarjoajamme jatkuvista kämmäilyistä johtuen meillä ei ollut nettiä kotona käytössä lähes kuukauteen. Aluksi tuntui tosi oudolta ja harmitti, kun ei voinut nopeasti tsekata erilaisia aukioloaikoja, uutisotsikoita yms., mutta yllättävän äkkiä sitä alkoi tulla ihan hyvin ilmankin toimeen. Kirjastossa taisin käydä pari kertaa tsekkaamassa jotakin ja töissä muutaman kerran viikossa sähköpostin, mutta kaikki muu turha netissä roikkuminen jäi olosuhteiden pakosta kokonaan pois. Kokemus oli todellakin varsin huojentava ja suorastaan terapeuttinen, oikein huomasi, että hei! ulkonakin on elämää!

Samanlainen katkos voisi olla taas ihan paikallaan...
rec

Posts: 2,923

#96 • • rec
Onnea vaan Cata!
Dementation

Posts: 2,892

#97 • • Dementation wednesday?
Mä en omista omasta päätöksestä telkkaria, en kuuntele radiota, en tilaa lehtiä, en polta tupakkaa, en juo kahvia, enkä käytä huumeita... En myöskään käytä alkoholia välttämättä edes joka kuukausi, eli tulee "vahingossa" tipattomia kuita etc... Mutta netistä luopuminen olis kyllä mulle kannattamaton valinta...

Olin joululomalla porukoilla, kävin netissä kolmen viikon aikana tasan kaksi kertaa, ja kummallakaan kerralla en ollut tuntia enempää... Eli pystyn käytännössäkin olemaan ilman nettiä... Mutta koska opiskelen ohjelmistotekniikkaa, en saa uutisia muualta kuin netistä, yritän pitää puhelinlaskun pienenä ja haluan pitää yhteyttä ympäri suomen/maailman, en kovin helpolla luopuisi netistä... Siltikin tulee päiviä ja viikonloppuja jolloin en ehdi edes nettiä katsoa, eli elämääkin on... Mutta arkipäivinä valtaosa vuorokaudesta kuluu tämän laitteen ja netin äärellä... Enkä koe sitä ongelmana, vai hyödykkeenä...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dana

Posts: 647

#98 • • Dana
en ihan onnistunut! sain tänään netin uuten kämppääni, mutta tätä ennen olen elänyt sitä ilman. kamalaa se oli!!! (tai no.. kyllä mä pari kertaa kyl kävin koulun koneella lukeen mailit, mut vaan joku 5kertaa!!!! ja olinhan aloittanut tämän jo, vasten tahtoani kylläkin, joulukuun 2.vkolla..)
Avatar
#99 • • + Guest
Rajoitinpa netin käyttöä tammikuussa. Tulos: söin enemmän, köyhdyin ja jotain. Eli ihan tyhmä juttu. Mutta onnistuinpa kuitenkin. Hyvä mää!
ezzy

Posts: 8,060

#100 • • Edited ezzy Droid-pappa

Cata, 23.12.2005 14:50:
Ihme jengiä. Miten sitä kulutettiin aikaa ennen internetin keskustelupalstoja?



Pelattiin tietokonepelejä 24/7...en itseasiassa edes muista enää. Sama elämättömyys netillä ja ilman.
Bileissä tuli käytyä ainakin enemmän.

Olen ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä jostain 84-85 vuodesta, mutta ekan netin himaan sain vasta pari vuotta sitten. Modeemi minulla 92-94 (tjsp) oli kerran vuodessa lainassa jouluna, koska sillon oli ilmaiset paikallispuhelut (Porissa oli *tun kalliin puhelumaksut normaalisti) ja sitten safkattiin ja pyörittiin BBS:ssä samaan aikaan, kun kerrankin oli ilmaista.
Tässä välillä on joutunut tyytymään kavereiden ja koulujen netteihin (eli aika vähän). Koulun asuntolassakaan ei ollut nettiä aikoinaan...

Eli mitä yritän sanoa on se, että kompensoin junnuna menetettyä online-aikaa tämänhetkisellä 24/7 elämättömyydellä *jiihaa*
On se kumma miten paljon aikaa saa tuhlattua koneen ääressä, vaikka duunissa menee aika pelkästään koneen ääressä ja himanettikin on duunin puolesta ja nopsa. En tajua miten tästä ei saa tarpeekseen.

Pari kertaa joutunut olemaan ilman nettiä jonkun luonnonoikun tms takia muutaman tunnin ja saanut jopa jotain aikaiseksi, mikä on täysin ennenkuulumatonta...

edit: viimeiset kolme viikkoa olisin voinut olla ilman nettiä, jos ei olisi läppäriä, koska toisen koneen kovalevy hajosi eikä ole mitään intoa korjata sitä. *ttu, että windowsin+softien uudelleenasennus on rasittavaa, vaikka sen joutuu tekemään vain ehkä kerran kolmessa vuodessa...