Lost (tv-sarja)

490 posts, 25 pages, 153,004 views

zeuzz

#121 • • Edited zeuzz digital punk
spoilerwarning!!! don'n look! -> i told u not to look!!! *igor*
nRg

#122 • • nRg
vitun hyvä on sarja joo...mut nyt tuntuu et junnaa pahasti paikallaa.....(jakso 11 menos) ja koko 1 tuotanto kausi odottaa...mut will see....ohjaus on kyl tosi ROCK!!!
Damien

#123 • • Damien [tr3ox]
Kattoks kukaan edellistä, olin ite ihan penkin reunalla.

Vitun idiootti jos spoilaat ittelles, oot ihan pihalla ja kiroilet kun saat jaksot tähän asti kiinni:

pitkästä aikaa mielenkiintoinen jakso. Edelliset fläsäri / "joulu" jaksot ei oo paljoo napannu, ku taivaalta sataa mannaa ja muistellaan menneitä. Tää otti homman taas haltuun ihan eri tavalla. En ollut edes ajatellut koneen yhteyttä muihin sen syvällisemmin. Pidin sitä vaan Hobitin kiusauksena ja testinä. Entäs tämä adebisin stoori noin fläsärinä, nannaa nannaa...

Michael sais mun puolesta kuolla pois ja vitutus oli suuri kun suru iskikin Sayed:lle. Siinä jaksossa kuoleman ois ehdottomasti pitäny korjata Michael pois, harmi että sen poika on niin avain asemassa, muuten se vittumainen jääräpää vois delata.

Mielenkiintoista, se monsteri olikin savua, onkohan sillä jotain muuttumis kykyjä vai perustuuko pelko efekti vain tuntemattomaan? Enpä tiedä, mutta vakuuttunut olen että saarelta pois pääsyyn edellytetään syntien sovittamista ja sovintoa itsensä kanssa. Ovatko sitten venemiehet samaa porukkaa metsän othersien kanssa vaiko eikö, noh se jää nähtäväksi. Joku vois jättää numerot täyttämättä, niin saatais siihenkin selvyys ;)
AndyE

#124 • • AndyE
ite taas en tykänny uusimmasta jaksosta kovinkaan paljoa. Tuntui, että lostin tekijät oli nähny lord of war elokuvan ja saanu siitä innoitteen. Lisäksi se lentokoneen olemassaolo ja yhdistäminen johonkin saarelaiseen alkoi tuntua liian sellaiselta että kaikki yhteydessä kaikkeen.
Savumonsteri oli pettymys, johan se oli aikaisemmissakin jaksoissa toki nähty mutta kuitenkin. Mikähän se oli joka meinasi vetää Locken kuoppaan?
Sarja ehkä vähän liikaa jäänyt junnaamaan paikalleen nyt. Parasta silti mitä telkkarista (tai netistä) tulee

--
It's not about the size of the dog in the
fight, it's about the size of the fight
in the dog.

Muhvi-

#125 • • Muhvi- Jätkä on Muumi!
Eka kausi katottu ja just waretin tokaa jaksot 1-9. *nauru* Iha sikke hyvä kyl, harmivaan että sitä on nyt tulossa 5 kautta, mutta jopa 10 kaudesta on puhuttu. Jos se kestää 10 kauttaa voi mennä vähä tylsäks...

--
It was once my life - it was my life at one time.

Air

#126 • • Air

UzU, 10.1.2006 14:26:
---
Jone, 10.1.2006 08:26:
Tosin mulla on kyllä sellainen käsitys, että suurin osa webistä hommia latailevista ihmisistä katsoo ne tietokoneensa pieneltä monitorilta paskalla laadulla ja mahdollisesti vielä vaillinaisilla codeceilla - josta sit pitäis kyllä olla nautinto aika kaukana IMO. Oonkohan ihan väärässä tossa? *ding*

---

Oot väärässä. Itse en suostu netistä(kään) katsomaan kuin dvd-laatuista / vastaavaa kuvaa. Eli mitään pikselimössöä tai cameja ei kiitos. ....

No sähän suurella otoskoolla todistat Jonen olevan väärässä. Mun havaintojen mukaan taas ehkä yli puolet katselee ne tietsikan monitorilta.

Ja vaikka tosiaan etäisyys-kokosuhde pysyisi vakiona niin itse tykkään kyllä enemmän löhöillä sohvalla. Sarjoista ehkä puolia seuraan telkusta ja puolia netistä, just sen takia et "pitkittää nautintoa" ja myöskin voi keskustella kavereiden kanssa kun kaikki (telkusta seuraavat) on samassa kohdassa. Vähä erilaista kuin jälkeenpäin vain tokaista että "ihan ok seasoni, olipas paljon jänniä koukkuja".
phanatic

#127 • • Edited phanatic

AndyE, 15.1.2006 10:39:
Lisäksi se lentokoneen olemassaolo ja yhdistäminen johonkin saarelaiseen alkoi tuntua liian sellaiselta että kaikki yhteydessä kaikkeen.

Sen sarjan ideahan on se että kaikki liittyy kaikkeen ja kaikella on tarkoitus. Vaikka en enää uskokaan että tuosta mitään uskottavaa pakettia saadaan kursittua kasaan.

Paras jakso hetkeen, palautti taas uskon Lostiin.

edit: mikä v*ttu noisssa spoiler-tageissa on vialla?
Aziz Combat Fighter

#129 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 10.1.2006 06:47:
Haluaako joku selittää mulle uutuussarjojen webistä etukäteen lataamisen ihanuuden kun täälläkin niin monet kokevat ilmeisesti puolen homman hienoudesta piilevän siinä?

Mä en vaan tajua tota. Kyllä mullakin on joidenkin sarjojen kohdalla kipaissut mielessä hakea seuraava jakso webistä tai edes lukaista storylineä jonkin verran eteenpäin, mutta enpä sit oo kuitenkaan taipunut tekemään niin, koska musta merkittävä osa kokemusta hyvien sarjojen kohdalla on jänskäillä sen viikon verran et mitähän sitä seuraavaksi lähteekään tapahtumaan tai mitä tietystä käänteestä tarinassa seuraakaan. Jos sarja on pirun hyvä, niin keskustelen siitä myöskin mielelläni ystävieni kanssa sitä mukaa kuin hommat etenee ja jotenkin musta tuntuis jälkeenjääneeltä bissen äärellä sanoa niille läpänheiton sijaan et "Joo, season 6 episode 12 menossa - ei toi Suomen telkkarissa tulossa oleva season kakkonen oo vielä oikein mistään kokoisiin." Itseasiassa mun frendit varmaan katsoivat mua virallisella "vittu mikä daiju"-ilmeellä tollasista lausahduksista.

Sillon kun aloin itse katsomaan lostia, ei ollut mitään tietoa siitä alkaako mokoma pyörimään suomessa. Sillon tuli haettua ekat pari jaksoa, ja pikkuhiljaa (n. viikon sisällä) loput tähän asti, jonka jälkeen piti alkaa odottelemaan noin viikko per jakso että uusi ilmestyy netskuun.

Mustakin on kiva keskustella tosta joskus ystävien kanssa, mut ne on kaikki kans season 2 episode kympissä täl hetkellä.

Sama koski muuten 24:sta. Sitä oli kiva kattoa neljä-viis jaksoa putkeen, mut en usko et ois jaksanu pitää mielenkiintoa yllä jos ois joka viikko pitäny tiettyyn kellonaikaan olla tietyssä paikassa kattomassa sitä. Mä arvostan netin kautta hakiessa enimmäkseen valinnan vapautta päättää itse, millon sarjani katson. Ja tietty hyvää laatua, uudelleenkatsottavuutta ja käytännöllisyyttä. Kovalevynauhuria ei ole eikä VHS-nauhuria enää tähän taloon tule.

Se tippunut lentokone varmaan liittyy siihen projektiin, sillä sinnehän on tippunut nyt sarjan aikana ainakin kolme konetta.
Damien

#131 • • Edited Damien [tr3ox]

phanatic, 15.1.2006 13:11:
---
AndyE, 15.1.2006 10:39:
Lisäksi se lentokoneen olemassaolo ja yhdistäminen johonkin saarelaiseen alkoi tuntua liian sellaiselta että kaikki yhteydessä kaikkeen.
---

Sen sarjan ideahan on se että kaikki liittyy kaikkeen ja kaikella on tarkoitus. Vaikka en enää uskokaan että tuosta mitään uskottavaa pakettia saadaan kursittua kasaan.

Paras jakso hetkeen, palautti taas uskon Lostiin.

edit: mikä v*ttu noisssa spoiler-tageissa on vialla?

Hyvin näyttää toimivan, en pahemmin editoinut sun viestiä...

edit:
Eli ne feikkaa näköjään ylimääräset sarkaimet kun quotaa spoilatun viestin ja koittaa käyttää samassa viestissä uusia tageja.
Eli puhdasta viestiä kehiin vaan...
Damien

#132 • • Edited Damien [tr3ox]

Ana-5000,
Se tippunut lentokone varmaan liittyy siihen projektiin, sillä sinnehän on tippunut nyt sarjan aikana ainakin kolme konetta.

Jatkana tähän ku ne tosiaan temppuilee noi tagit.

Hyvin todennäköistä. Mutta mikä se projekti on? Magneettikenttien hallintaa vanhoilla amstradeilla ja kelanauhoilla ;)? No joo, ite oon vaan tyytyväinen että juoni etenee taas vaihteeksi, eikä olla fläsärien armoilla liikaa. Yks mikä ois kanssa mielenkiintoista nähdä, on Walt:n erikoiskyvyt kunnon näytöksessä.
Pojassahan mainittiin olevan jotain "erikoista", niissä sen mutsin kirjeissä season ykkösessä. Mut jos se on pelkkää itsensä projisointia niin baah, ryhmä X kehiin vaan...

Gnizhak

#133 • • Gnizhak iku

Air, 15.1.2006 13:10:
---
UzU, 10.1.2006 14:26:
---
Jone, 10.1.2006 08:26:
Tosin mulla on kyllä sellainen käsitys, että suurin osa webistä hommia latailevista ihmisistä katsoo ne tietokoneensa pieneltä monitorilta paskalla laadulla ja mahdollisesti vielä vaillinaisilla codeceilla - josta sit pitäis kyllä olla nautinto aika kaukana IMO. Oonkohan ihan väärässä tossa? *ding*

---

Oot väärässä. Itse en suostu netistä(kään) katsomaan kuin dvd-laatuista / vastaavaa kuvaa. Eli mitään pikselimössöä tai cameja ei kiitos. ....

---

No sähän suurella otoskoolla todistat Jonen olevan väärässä. Mun havaintojen mukaan taas ehkä yli puolet katselee ne tietsikan monitorilta.

Ja vaikka tosiaan etäisyys-kokosuhde pysyisi vakiona niin itse tykkään kyllä enemmän löhöillä sohvalla. Sarjoista ehkä puolia seuraan telkusta ja puolia netistä, just sen takia et "pitkittää nautintoa" ja myöskin voi keskustella kavereiden kanssa kun kaikki (telkusta seuraavat) on samassa kohdassa. Vähä erilaista kuin jälkeenpäin vain tokaista että "ihan ok seasoni, olipas paljon jänniä koukkuja".

Mun monitori (himakoneessa 19") on isompi ku mun telkkari (14"). Emmäkään hirvemmin jaksanu warettaa TV-sarjoja ja kattoa niitä etukäteen. Itseasassa kattelin telkkaria vaan paremman puutteessa. Kunnes tulin tänne rapakon taakke ja nyt oon 1-3 kautta edellä suomea monessa sellasessa sarjassa mitä himassakin tuli katottua. Pahimmillaan niitä sarjoja mitä täällä seuraa ei sit ikinä hankita Suomeen, ja jotkut tulee vasta 2-3 vuotta myöhemmin, jaksaako sitä sit odottaa kun keväällä jää kesken.. taidan itekin liittyä tohon sarjaliiskojien joukkoon.

--
Don't Just Stand There

tomppi

#134 • • tomppi thzombie ™
<ot>24 season 5 alkoi jenkeissä eilen</ot>

--
My fellow Americans. I&#039;m pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

rec

#135 • • rec
Moi! Mun nimi on Jere ja tykkään katsoa TV:stä Lostia! :D
zaler

#136 • • zaler e h k i s
tää on kyllä sairaan hyvä, sain joululahjaksi...

--
let´s eat to the beat!

Tom_Cruel

#137 • • Tom_Cruel
Spoilaan kaikkien jännityksen kertomalla mikä on:
LOST SARJAN HIRVIÖ:

-Tyrannosaurus millä on yksi cyborgi jalka! *plur*

Miksi se aina kolistelee metsässä?

-Koska lentokoneesta irronnut pyrstö tipahti sen päähän. *plur* *plur*

Täysin looginen ja järkeenkäypä selitys kuuden katsotun jakson jälkeen.

--
Club Violenz

e/v

#139 • • e/v
Meikä on ainaskin ihan hukassa :)

Aika jännää, en ole varmaan ollu mihinkään sarjaan koukussa vähään aikaa kuin tähän.

En sitten kun Oz joskus muinoin loppu.
Rysty

#140 • • Rysty Superyllätyssektori

Jone, 10.1.2006 14:58:
---
terat-o-genic, 10.1.2006 14:48:
mikäs siinä vaikka katseleekin sitä läppärin ruudulta. seuraamani sarjat, taikka leffat, eivät kuitenkaan perustu efektimässäilyyn niin paljon että sillä olisi jotain merkitystä vaikka kuva olisikin hieman suttuinen (siis hieman. tarkoittaen ei ihan hifistelyä kuitenkaan mutta hieman persiilleen viritetyn analogitvkuvan tasoa kuitenkin).

---

Musta laadultaan paskan tai liian pienen kuvan tuijottaminen on todella piinallista. Efektimenoa tai ei, mutta oon katsonut läppärin ruudulta eläessäni vissiin muutaman jakson Ducktalesia darrassa enkä vastaisuudessakaan ole ajatellut moiseen liukua. Vastaavasti myöskään suttuista kuvanlaatua en todellakaan viitsi varsinkaan vapaa-ajallani katsoa.

Läppäriltä tv-sarjojen katsominen on erinomaista viihdettä tylsille junamatkoille. Lost yms. on tullut väijyttyä korkearesoisina HD-rippeinä 5.1 äänillä tykillä pyörittäen, paitsi välillä tulee sit pistettyä läppärille ja väijyttyä junassa (jossa pieni ruutu tuntuukin yllättäen aika isolta kun läppäri on siinä IC:n pöydällä..).

Itse seuraan mielenkiintoisia sarjoja netistä juuri vapauden takia. Voin laittaa niitä valumaan serverille massoittain, sitten kun siltä tuntuu niin räpsäyttää tykin ja xboxin päälle ja nauttii hyvästä kuvasta ja äänestä. Lisäbonuksena lähes kaikki sarjat ovat 16:9 ja Suomessa saatetaan näyttää reunaraiskattu versio (esim. Deadwood eilen).